Brekende Vliezen!

05-10-2010 11:37 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
38,5 week zwanger en mijn kindje is nog niet volledig ingedaald... dat betekent dat als mijn vliezen breken ik direct plat moet liggen en naar t ziekenhuis moet. Prima... doen we...

Ja zei de gynaecoloog dus zorg dat je niet te ver van huis bent en dat je altijd de mogelijkheid hebt om weg te komen...

Maar ik ken niemand bij wie de vliezen gebroken zijn in de supermarkt/tijdens t winkelen/op visite bij iemand anders...

Julie wel?? Vertel vertel!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Interessant topic, zou ik ook weleens willen weten.

Wel ooit eens een filmpje gezien van een vrouw die ze lieten schrikken en die zo haar vliezen brak.
Ja hoor bij mijn buurvrouw braken ze (veel te vroeg) midden in de intertoys.....
Ja, vriendin van mij in de WE.
oud klasgenoot van mij stond nog schattig kleertjes te kijken bij de hema.
Oh en heb zelf nog geshopt bij de ah met gebroken vliezen. Ging prima
Toen ik bijna uitgerekend was, ontspoorde mijn 'HELPPP hoe werkt mijn kinderwagen'-topic ook in een dergelijk topic met ranzige vliesbreekverhalen . De tip van de dag was daar: leg een badlaken/vuilniszak/kraammatje op de autostoel
Spannend Biol. hier hetzelfde. Ben 39 weken en 4 dagen en kind nog niet helemaal ingedaald. Gelukkig woon ik naast de supermarkt, dus waggel echt wel even naar huis hoor
Bij de vk braken mijn vliezen. Met een pak celstofmatjes in mijn spijkerbroek heb ik nog wat laatste lekkere dingen bij de AH daar om de hoek gehaald en ben ik in de auto rustig terug naar huis gereden.

Bij mij kwamen de weeën dus niet meteen op gang. da's achteraf bezien mazzel, vriendinnetje van mij zat binnen 5 minuten in een weeenstorm en had 2 uur later een kindje.

Spannende periode hé ... succes voor straks, iig, hoe het ook loopt
Computer says nooooo
Ik werd zelf wakker om kwart voor 8 dus naar de wc en ja hoor mijn vliezen braken op de wc.4 en een half uur later was onze knul er.Vriendin van mij stond te poolen in het cafe en daar braken haar vliezen. (ze was 41w+5d zwanger en had zoiets ik ga mee ze zou de volgende dag worden ingeleid)
Lastig, dat betekent dus dat je nu eigenlijk thuis zou moeten blijven. De kans dat de bevalling begint doordat je vliezen breken is niet zo heel groot (10%), maar wel vervelend als je kindje nog niet is ingedaald.

Ik had begrepen dat het platliggen alleen gold als je kindje nog helemaal niet is ingedaald, omdat er dan ruimte is voor de navelstreng om tussen de uitgang en het hoofdje te komen. Door plat te gaan liggen kan je dat voorkomen. Maar blijkbaar geldt dit ook als je kindje deels is ingedaald?

Spannende tijd! Hoop voor je dat het gewoon met weeen begint, zoals in de meeste gevallen. Dat scheelt een hoop stress.
Thuis, terwijl ik heel diep voorover bukte om mijn schoenen te strikken. Ik voelde echt een soort 'snap'. Meteen daarna begonnen de weeën.
Een vriendin van mij had een vloedgolf in de appie... Toen mijn vliezen braken wist ik het niet eens zeker, maar mijn kind was al wel ingedaald...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Leuk om al jullie verhalen te lezen..

Bij mijn 1e hebben ze mijn vliezen gebroken, dus t knappende gevoel herken ik wel.. maar ja, dus geen herkenning van spontaan breken!

Ik doe ook nog wel boodschappen hoor.. de supermarkt is 5 minuten met de auto ( lopend vind ik t net te ver... ik kan amper normaal lopen nu) en als ze dan daar breken, nou ja dan is mijn stoel van de auto nat.. das dan jammer...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Sophy schreef op 05 oktober 2010 @ 11:48:

Oh en heb zelf nog geshopt bij de ah met gebroken vliezen. Ging prima

Echt? Bij mij kwam het water er echt met golven uit, hoefde maar te hoesten of op te staan of daar was weer een golf, getver!

No way dat ik de deur uit had gekund.

Bij mij braken ze beide keren spontaan, de eerste keer in bed (sprong er meteen uit, want had geen zeiltje) en daarna duurde het nog een paar uur voor de actieve weeën begonnen.

De tweede keer begon het met weeën. Toen ik even ging plassen, braken ze echt met een keiharde knal op het toilet (gelukkig) en een paar minuten later was Jongster er al.
Mijn bevallingen zijn beiden gestart met gebroken vliezen. De eerste keer met 40w3d onder de douche. En de 2e keer met 38w3d op de wc. Goed getimed al zeg ik het zelf Bij de 2e hoefde ik trouwens helemaal niet plat te liggen, terwijl mevrouw ook nog niet helemaal ingedaald was. Lijkt me erg vervelend als het buitenshuis zou gebeuren!
Heb bij alledrie gehad dat ik moest gaan liggen. Dan direct bellen. (mocht gewoon thuis bevallen)..Verloskundige vertelde dat statistisch gezien de klans klein is dat je in de winkel staat oid omdat het meestal snachts of in de ochtend vroeg gebeurt en dat als het wel zo is (want ja ik zat mij dat af te vragen wat als...) dan mocht ik gewoon naar huis en daar liggen natuurlijk...bij alledrie ook geen ingedaald kind gehad.
Puck
In theorie is de kans dat je vliezen breken het grootst als je ontspannen bent, en dus niet in de rij bij de appie maar thuis. Bij mij gebeurde het 's nachts in bed, gelukkig lag daar een matje...

Succes! Die laatste weken/dagen kunnen heel irritant zijn weet ik uit ervaring...
Bij mijn eerste braken de vliezen met 39 weken toen ik opstond van de bank, dat was om een uur of 10 's avonds. Wist dat ze al ingedaald was dus daar was ik niet bang voor.

Bij de tweede braken om 05.30 de vliezen toen ik naar de wc was geweest, was met 35 weken en ben toen gelijk op bed gaan liggen. VK gebeld en die heeft contact gehad met de gyneacoloog of ik met de ambulance vervoerd moest worden. Gelukkig hoefde dat niet, ze heeft wel met de doptone aan mijn buik tot in het ziekenhuis naast me gezeten. Daar ging mijn thuisbevalling...

Na een echo bleek dat hij wel was ingedaald en is dezelfde dag nog geboren.

Succes met de laaste loodjes !
Leuk topic! Ben 37,5 week zwanger. 2e kindje, maar dochter is met een geplande ks gehaald, dus dit is de eerste "natuurlijke bevalling". Dat van die vliezen vind ik zooo spannend. Elke keer als ik een winkel in ga denk ik er wel even aan!
moet meteen denken aan die scene uit sex and the city! wanneer de vliezen van Charlotte breken.
quote:Sophy schreef op 05 oktober 2010 @ 11:48:

Oh en heb zelf nog geshopt bij de ah met gebroken vliezen. Ging prima Same here! Kraamverband in de zwangerschapstent en gáán.
Thuis, in de loop van de ochtend. Stond nog even snel een broodje te smeren om mee te nemen naar zh, waar ik heen moest voor controle bij de gyn.

Heb er niets van gevoeld, alleen dat mijn broek erg nat was.

Vervolgens heeft het nog 1,5 dag geduurd voordat mini geboren werd.

Succes met de laatste loodjes!
Toevallig zat ik hier vanochtend ook aan te denken! Ik ben op dit moment ook 38,5 week zwanger en bij mij is hij ook nog niet helemaal ingedaald dus hetzelfde advies gekregen.

Van de week liep ik in het bos met de hond en toen vond ik het toch wel eng, wat als mijn vliezen hier breken? Lig ik midden in het bos op de grond haha.

Van die 10% had ik ook gehoord maar ik hoor van zoveel mensen dat de bevalling begon met gebroken vliezen. Dat zijn er echt meer als 1 op de 10!

Biol jij ook succes met de laatste loodjes!
Life is like a box of chocolates. You never know what you\'re gonna get
Dat lijkt me zo maf, die brekende vliezen. Bij mij zijn ze 2 keer door de verloskundige gebroken terwijl ik al flinke weeen had. Ik herken dat gevoel van dat knappen dan ook niet.

Succes met de laatste loodjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven