Maagband/verkleining
maandag 12 januari 2009 om 11:13
donderdag 7 oktober 2010 om 09:55
maaike, toen wij daar zaten, vond ik veel mensen nou niet echt bepaald dik, en toch zal hun bmi hoog genoeg moeten zijn. er zat zelfs een man waarvan wij dachten wat doe die hier? maar goed. wees nou maar gewoonjezelf, je weet waarvoor je het doet, en zo maak je eens mee welke mensen allemaal een verkleinig willen (kwam er bij ons eentje met een sausijzenbroodje binnen haha) , en ja, laat die tijdslijn maar los, en ook de keuze van operatie die je wilt. ZIJ bepalen of en welke vorm goed voor je is. ik eet niet veel, maar regelmatig een klein hapje. dan schiet een maagbandje niet echt op, want die werkt kleine beetjes wel weg. een sleeve daarentegen wordt een ander verhaal, dan kan er heel weinig naar binnen. paniek !!!!! hoe moet dat als we uit eten gaan? enz. wees blij dat je genoeg tijd hebt er ook in je hoofd naar toe te werken......en te wennen aan kleiine hapjes. dan kun je er nu nog even goed over nadenken......je kunt nog steeds terug als je denkt het niet aan te kunnen. maar ik ga ervan uit dat wij samen dan het zomerteam gaan vormen, gezellie, zitten wij hier nog wel even.....ik hebbvanmiddag afspraak bij de revalidatiearts, en gooi wel voorzichtig een balletje op of het niet goed zou zijn eerder........fijne dag
donderdag 7 oktober 2010 om 18:16
Hallo!!
Zo dat is alweer lang geleden dat ik iets heb gepost!
Maar * tromgeroffel*
1 november krijgen mijn zusje en ik een maagverkleining!, maar 3 maanden hoeven te wachten na de uitslag in het ziekenhuis. is dat wat?!
Ik vind het zo spannend, eindelijk gaat het gebeuren en voor het eerst in m`n leven denk ik niet na bij wat ik eet, en of ik daar dik van word. nu heb ik zoiets van dit is de laatste tijd dat ik zo kan eten. enjoy the moment.
en tot mijn verbazing ben ik gewoon drie kilo afgevallen haha
maar goed, wat ik me afvraag ( voor de mensen die al een operatie hebben gehad )
hoe "ziek" ben je ervan?
heb je veel pijn?
en wat als je op je streefgewicht zit, hoe blijf je daar dan op zitten?
Ik hoopte dat jullie hier misschien antwoord op kunnen geven.
\
xx
Zo dat is alweer lang geleden dat ik iets heb gepost!
Maar * tromgeroffel*
1 november krijgen mijn zusje en ik een maagverkleining!, maar 3 maanden hoeven te wachten na de uitslag in het ziekenhuis. is dat wat?!
Ik vind het zo spannend, eindelijk gaat het gebeuren en voor het eerst in m`n leven denk ik niet na bij wat ik eet, en of ik daar dik van word. nu heb ik zoiets van dit is de laatste tijd dat ik zo kan eten. enjoy the moment.
maar goed, wat ik me afvraag ( voor de mensen die al een operatie hebben gehad )
hoe "ziek" ben je ervan?
heb je veel pijn?
en wat als je op je streefgewicht zit, hoe blijf je daar dan op zitten?
Ik hoopte dat jullie hier misschien antwoord op kunnen geven.
\
xx
donderdag 7 oktober 2010 om 18:25
quote:lekkerdik schreef op 05 oktober 2010 @ 15:21:
.
Vorige week vertelde ik het tegen een vriendin dat ik een mb wil.
Ze gaf me groot gelijk. Een andere kwam gelijk met de raarste verhalen die ze erover gehoord had. Tja dat zal vast wel.
.
Ik begrijp precies wat je bedoeld, de een zegt dit en de andere zegt dat.
en vaak hoor je alleen de horror verhalen.
niks van aantrekken want de techniek word met de dag beter dus de kans op complicaties is gewoon kleiner dan 5 jaar geleden.
en je krijgt goede nazorg dus laat ze maar lullen!:P
.
Vorige week vertelde ik het tegen een vriendin dat ik een mb wil.
Ze gaf me groot gelijk. Een andere kwam gelijk met de raarste verhalen die ze erover gehoord had. Tja dat zal vast wel.
.
Ik begrijp precies wat je bedoeld, de een zegt dit en de andere zegt dat.
en vaak hoor je alleen de horror verhalen.
niks van aantrekken want de techniek word met de dag beter dus de kans op complicaties is gewoon kleiner dan 5 jaar geleden.
en je krijgt goede nazorg dus laat ze maar lullen!:P
donderdag 7 oktober 2010 om 21:22
Aan alle medische ingrepen zitten toch altijd voor- en nadelen. En risico's.
Ik heb over het algemeen alleen maar positieve reacties gehad. Mijn oudste zus heeft wel veel gevraagd aan me. Niet omdat ze aan me twijfelt, of het afkeurt, maar gewoon om ook helemaal op de hoogte te zijn.
En dan zál er iemand tussen zitten die het niet ziet zitten: ook dat mag, ieder zijn eigen mening!
Maar wij kunnen en willen niet meer met een ton overgewicht door de wereld schuifelen
En we maakten een keuze voor een heftige oplossing. En daar mogen we trots op zijn!
Ik ken ook horrorverhalen in mijn omgeving, maar dat is hoofdzakelijk van mensen die 'erdoorheen' gegeten hebben. Die hun levensstijl niet aanpasten. En dat vind ik dan weer prima voorbeelde voor mij: zo moet het niet dus!!!
We zijn toch heel erg bewust bezig met het omgooien van ons leven? Het is allemaal niet niks.
Poehpoeh: ik lijk wel therapeut, hihi
Ik kan je helaas nog niet helpen met antwoorden over pijn, last en wat al niet meer, omdat ik nog lange niet aan de beurt ben. Maar alle mensen die al geweest zijn, kunnen je beslist antwoord geven!
O ja: gisteren zeiden ze op de voorlichting, dat je wel 6 weken uit de roulatie bent? Duurt het echt zo lang voor ik weer aan het werk kan? Na mijn baarmoederverwijdering heb ik ook 6 weken niet gewerkt, maar daar hadden ze en snee van 20 cm voor gemaakt en er een baarmoeder uitgeplukt.
Kan iemand me daar een antwoord op geven?
Fijne avond nog en tot de volgende ronde
Ik heb over het algemeen alleen maar positieve reacties gehad. Mijn oudste zus heeft wel veel gevraagd aan me. Niet omdat ze aan me twijfelt, of het afkeurt, maar gewoon om ook helemaal op de hoogte te zijn.
En dan zál er iemand tussen zitten die het niet ziet zitten: ook dat mag, ieder zijn eigen mening!
Maar wij kunnen en willen niet meer met een ton overgewicht door de wereld schuifelen
En we maakten een keuze voor een heftige oplossing. En daar mogen we trots op zijn!
Ik ken ook horrorverhalen in mijn omgeving, maar dat is hoofdzakelijk van mensen die 'erdoorheen' gegeten hebben. Die hun levensstijl niet aanpasten. En dat vind ik dan weer prima voorbeelde voor mij: zo moet het niet dus!!!
We zijn toch heel erg bewust bezig met het omgooien van ons leven? Het is allemaal niet niks.
Poehpoeh: ik lijk wel therapeut, hihi
Ik kan je helaas nog niet helpen met antwoorden over pijn, last en wat al niet meer, omdat ik nog lange niet aan de beurt ben. Maar alle mensen die al geweest zijn, kunnen je beslist antwoord geven!
O ja: gisteren zeiden ze op de voorlichting, dat je wel 6 weken uit de roulatie bent? Duurt het echt zo lang voor ik weer aan het werk kan? Na mijn baarmoederverwijdering heb ik ook 6 weken niet gewerkt, maar daar hadden ze en snee van 20 cm voor gemaakt en er een baarmoeder uitgeplukt.
Kan iemand me daar een antwoord op geven?
Fijne avond nog en tot de volgende ronde
vrijdag 8 oktober 2010 om 11:26
Na de ingreep via een kijkoperatie ben ik 4 weken vrij geweest van mijn werk.
Had ik zo gepland met mijn overuren en vakantieuren.
Ik heb me niet ziek gemeld, daar het een operatie was die ik zelf graag wilde.
Na de operatie heb ik enkele dagen wat last gehad van de hechtingen, maar al snel kon ik weer normaal functioneren.
Door mijn werk (zorgsector) werd me aangeraden om 6 weken geen zware tilwerkzaamheden of zware belasting op buikspieren te doen. (bijvoorbeeld steunkousen aandoen)
Eigenlijk heb ik meteen fit gevoeld en heb thuis alles zelf gedaan.
en nergens last van gehad.
Had ik zo gepland met mijn overuren en vakantieuren.
Ik heb me niet ziek gemeld, daar het een operatie was die ik zelf graag wilde.
Na de operatie heb ik enkele dagen wat last gehad van de hechtingen, maar al snel kon ik weer normaal functioneren.
Door mijn werk (zorgsector) werd me aangeraden om 6 weken geen zware tilwerkzaamheden of zware belasting op buikspieren te doen. (bijvoorbeeld steunkousen aandoen)
Eigenlijk heb ik meteen fit gevoeld en heb thuis alles zelf gedaan.
en nergens last van gehad.
vrijdag 8 oktober 2010 om 12:23
@Maaike
Ik herbeleef de ervaring in jouw verhalen.
Ook ik voelde me op de informatieavond in het ziekenhuis een van de dunste daar. En vroeg me werkelijk af wat ik eigenlijk kwam doen.
De ervaringen en verhalen van de aanwezige disciplines heb ik als prettig en leerzaam ervaren. Had een heeel vragenlijstje klaarliggen, maar alles was duidelijk. Ik was net als jij ook verbaasd dater zoveeel mensen te laat kwamen en tussendoor gewoon naar huis gingen. Zal vast aan het limburgs kwartiertje liggen.....denk je ook niet????
Blijf lekker jezelf, geef jezelf de overtuiging WAARVOOR je het wilt doen. Niet om die paar kilootjes in gewicht te verliezen, maar voor de levenskwaliteit op de langere termijn bekeken. Doe je nu niets, dan krijg je in de toekomst zekers problemen met je gezondheid.....voor zover je ze nu al niet hebt.
En of je daarop staat te wachten .........denk ut niet.
Ik zou je ook willen aanraden om naar de infoavond te gaan eind oktober.
Ik ben er diverse keren geweest en heb er door de ervaringen van andere lotgenoten en de verhalen van de sprekers op zo'n avond veel van opgestoken.
Het thema van deze keer door ROb Boetzkes lijkt me heeel interessant. Het is immers geen dieetje zus of zo, maar een ingreep/hulpmiddel die heeel je levensstyle veranderen zal. Zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant van je vel.
Ik ga erheen, dus wellicht zie je me daar in levende lijve.
Heb via Hyves ( via Brenda/aardbeienpuddinkje)ontdekt dat je kennissen hebt die ik toevallig ook ken......LEUK toch......
Per toeval viel me oog op iets.....vandaar.
Ik herbeleef de ervaring in jouw verhalen.
Ook ik voelde me op de informatieavond in het ziekenhuis een van de dunste daar. En vroeg me werkelijk af wat ik eigenlijk kwam doen.
De ervaringen en verhalen van de aanwezige disciplines heb ik als prettig en leerzaam ervaren. Had een heeel vragenlijstje klaarliggen, maar alles was duidelijk. Ik was net als jij ook verbaasd dater zoveeel mensen te laat kwamen en tussendoor gewoon naar huis gingen. Zal vast aan het limburgs kwartiertje liggen.....denk je ook niet????
Blijf lekker jezelf, geef jezelf de overtuiging WAARVOOR je het wilt doen. Niet om die paar kilootjes in gewicht te verliezen, maar voor de levenskwaliteit op de langere termijn bekeken. Doe je nu niets, dan krijg je in de toekomst zekers problemen met je gezondheid.....voor zover je ze nu al niet hebt.
En of je daarop staat te wachten .........denk ut niet.
Ik zou je ook willen aanraden om naar de infoavond te gaan eind oktober.
Ik ben er diverse keren geweest en heb er door de ervaringen van andere lotgenoten en de verhalen van de sprekers op zo'n avond veel van opgestoken.
Het thema van deze keer door ROb Boetzkes lijkt me heeel interessant. Het is immers geen dieetje zus of zo, maar een ingreep/hulpmiddel die heeel je levensstyle veranderen zal. Zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant van je vel.
Ik ga erheen, dus wellicht zie je me daar in levende lijve.
Heb via Hyves ( via Brenda/aardbeienpuddinkje)ontdekt dat je kennissen hebt die ik toevallig ook ken......LEUK toch......
Per toeval viel me oog op iets.....vandaar.
vrijdag 8 oktober 2010 om 12:28
O, dat geeft de burger moed! Ik zit ook al te denken aan een beetje ziekte verzuim en een beetje vakantie en na een week of 2 halve dagen werken. En dan alleen aan de kassa, en verder wat licht werk.
Maar goed, dat kan ik natuurlijk pas beoordelen als ik al geopereerd ben. Dus nu is dat op de zaken vooruit lopen....
Pfff, mijn eigenste 'wachtmodus' is niet zo erg groot, merk ik in deze, hihi. En ik vrees dat ik ook een béétje control-freakerig ben...
Maar goed, dat kan ik natuurlijk pas beoordelen als ik al geopereerd ben. Dus nu is dat op de zaken vooruit lopen....
Pfff, mijn eigenste 'wachtmodus' is niet zo erg groot, merk ik in deze, hihi. En ik vrees dat ik ook een béétje control-freakerig ben...
vrijdag 8 oktober 2010 om 12:55
Ik kreeg half september het GO- stempeltje.
Toen werd gezegd 3/4 tot 1 jaar wachttijd.
Uiteindelijk heeft het tot begin maart geduurd totdat ik opgenomen werd.
Dus.......wie weet schiet het bij jou ook op.
Ik weet dat eerst dr Greve alleen opereerde, maar langzaam aan zijn er meerdere chirurgen die mogen en kunnen opereren.
Ik weet dat men zelfs bezig is met dagopnames, dus s' ochtends komen en s' middags naar huis toe, dat is het streven.
Dan heb je niet het probleem dat er geen bedden zijn en dan kan het hard opschieten opeens.
Mijn ervaring was inderdaad ook dat je er " opeens" klaar voor bent.
En het dan soms wel errug lang duurt.
Woensdsag a.s. wordt het bandje via de rontgen weer wat opgevuld..........
Ben benieuwd naar het effect daarvan.
Toen werd gezegd 3/4 tot 1 jaar wachttijd.
Uiteindelijk heeft het tot begin maart geduurd totdat ik opgenomen werd.
Dus.......wie weet schiet het bij jou ook op.
Ik weet dat eerst dr Greve alleen opereerde, maar langzaam aan zijn er meerdere chirurgen die mogen en kunnen opereren.
Ik weet dat men zelfs bezig is met dagopnames, dus s' ochtends komen en s' middags naar huis toe, dat is het streven.
Dan heb je niet het probleem dat er geen bedden zijn en dan kan het hard opschieten opeens.
Mijn ervaring was inderdaad ook dat je er " opeens" klaar voor bent.
En het dan soms wel errug lang duurt.
Woensdsag a.s. wordt het bandje via de rontgen weer wat opgevuld..........
Ben benieuwd naar het effect daarvan.
vrijdag 8 oktober 2010 om 14:40
Ik mag van mijn werkgever volledig in de ziektewet,het is wel iets wat je zelf wil maar het is toch ook een investering in je toekomstige gezondheid.een werkgever heeft daar op langere termijn ook baat bij.Mijn leidinggevende gaat er zelfs vanuit dat ze op 3 maanden moet rekenen,waar ik niet vanuit ga.
Ze is zelf verpleegkundige dus dat scheelt natuurlijk wel,die weet wel waar je het over hebt.
Ik werk in de zorg en doe alleen nachtdiensten,dat is natuurlijk wel veel tilwerk.
Maar ja eerst zorgen dat we aan de beurt zijn.
Ze is zelf verpleegkundige dus dat scheelt natuurlijk wel,die weet wel waar je het over hebt.
Ik werk in de zorg en doe alleen nachtdiensten,dat is natuurlijk wel veel tilwerk.
Maar ja eerst zorgen dat we aan de beurt zijn.
vrijdag 8 oktober 2010 om 14:52
klopt sassika, natuurlijk heb je er als werkgever op de lange termijn baat bij. Ook al wil je het zelf.
Maar ik heb er op deze manier voor gekozen ( overuren en klein % vakantieuren)
Het ligt grotendeels aan je fysieke belasting in je werk.
Ik heb in principe relatief weinig zware tilwerkzaamheden op mijn werk
3 maanden uit de roulatie is wel ruim bemeten, maar mooi van je werkgever dat ze achter je plan van aanpak staat en je daar de ruimte voor krijgt Hopelijk ben je al veeel eerder hersteld. Het ligt trouwens ook aan de soort ingreep. Voor een maagbandje is het herstel natuurlijk minder zwaarwegend als een rigoreuzere ingreep..
Ook mijn leidinggevende was positief over mijn besluit voor de ingreep.....evenals mijn collega's
Ikzelf heb wat meer moeite gehad bij de gedachte om in mijn " gezonde lijf" te laten snijden ( als zorgmens) Dat is echt een denkproces geweest van welles/ nietus/uiteindelijk wellus, met het oog naar de toekomst en levenskwaliteit.
Maar ik heb er op deze manier voor gekozen ( overuren en klein % vakantieuren)
Het ligt grotendeels aan je fysieke belasting in je werk.
Ik heb in principe relatief weinig zware tilwerkzaamheden op mijn werk
3 maanden uit de roulatie is wel ruim bemeten, maar mooi van je werkgever dat ze achter je plan van aanpak staat en je daar de ruimte voor krijgt Hopelijk ben je al veeel eerder hersteld. Het ligt trouwens ook aan de soort ingreep. Voor een maagbandje is het herstel natuurlijk minder zwaarwegend als een rigoreuzere ingreep..
Ook mijn leidinggevende was positief over mijn besluit voor de ingreep.....evenals mijn collega's
Ikzelf heb wat meer moeite gehad bij de gedachte om in mijn " gezonde lijf" te laten snijden ( als zorgmens) Dat is echt een denkproces geweest van welles/ nietus/uiteindelijk wellus, met het oog naar de toekomst en levenskwaliteit.
vrijdag 8 oktober 2010 om 15:27
Ik heb daar wat minder moeite mee: snijden in een gezond lijf. Wél als het om plastische chirurgie gaat, die alléén als doel heeft "mooier" te worden, geloof ik. Maar dat komt ook een beetje omdat ik mensen er vaak wat vreemd vind uitzien na een (reeks) plastische ingrepen...
Maar ik kan het me wel voorstellen, als je in de zorg werkt.
Als je je echter bedenkt, dat dat gezonde lichaam met zoveel extra kilo's waarschijnlijk niet eeuwig gezond blijft, is een operatie wel verantwoord, toch? Ik voel het een beetje ook als vóórzorg. Nu is mijn lieflijke lijfje niet helemaal gezond meer, dus kan ik er niet helemaal over meepraten natuurlijk.
Snijden in gezond lichaam, om het nóg gezonder te maken, zullen we maar zeggen...
Ja, afgelopen woensdag op de voorlichting werd er ook enthousiast gedaan over dagopname. Ik ben er helemaal vóór! Het is toch het allerlekkerste om gewoon in je eigenste huis en bedje te verblijven?
Ikke tenminste wel. Mag manlief lekker een paar daagjes verlof nemen om me te vertroetelen. Met????? Want eten lukt dan dus niet meer. Met knuffeltjes Alleen zorgen dat er geen hondje op mijn buik wil liggen.
Maar ik kan het me wel voorstellen, als je in de zorg werkt.
Als je je echter bedenkt, dat dat gezonde lichaam met zoveel extra kilo's waarschijnlijk niet eeuwig gezond blijft, is een operatie wel verantwoord, toch? Ik voel het een beetje ook als vóórzorg. Nu is mijn lieflijke lijfje niet helemaal gezond meer, dus kan ik er niet helemaal over meepraten natuurlijk.
Snijden in gezond lichaam, om het nóg gezonder te maken, zullen we maar zeggen...
Ja, afgelopen woensdag op de voorlichting werd er ook enthousiast gedaan over dagopname. Ik ben er helemaal vóór! Het is toch het allerlekkerste om gewoon in je eigenste huis en bedje te verblijven?
Ikke tenminste wel. Mag manlief lekker een paar daagjes verlof nemen om me te vertroetelen. Met????? Want eten lukt dan dus niet meer. Met knuffeltjes Alleen zorgen dat er geen hondje op mijn buik wil liggen.
vrijdag 8 oktober 2010 om 15:53
Nee Maaike, dat volheidsgevoel ervaar ik nog steeds niet.
Ik heb niet de porties van voor de operatie, maar in vergelijking met wat de maatstavenporties zijn, is het nog te veel.
Ook mijn gewicht blijft nog steeds stabiel.
Daarom ook weer een tikkeltje meer vloeistof in het bandje, zodat het een mooi trechtertje wordt met een kleinere doorgang dan nu het geval is.
Hopelijk krijg ik dan nu wel het stopgevoel of in elk geval de seintjes ervan.
En gaat mijn gewichtslast om her en der mee te slepen weer minderen.
Binnenkort eens op hyves spieken naar een nieuw vriendinnetje.
Nu eerst naar de Praxis/Gamma op de woonboulevard bij mij om de hoek, even PUR schuim halen voor op het dak wat af te kitten.
De steiger staat inmiddels tegen de achtergevel, en die wordt morgen voorzien van een mooie nieuwe struktuurverf.
Ben nu al benieuwd naar het resultaat.
Ik heb niet de porties van voor de operatie, maar in vergelijking met wat de maatstavenporties zijn, is het nog te veel.
Ook mijn gewicht blijft nog steeds stabiel.
Daarom ook weer een tikkeltje meer vloeistof in het bandje, zodat het een mooi trechtertje wordt met een kleinere doorgang dan nu het geval is.
Hopelijk krijg ik dan nu wel het stopgevoel of in elk geval de seintjes ervan.
En gaat mijn gewichtslast om her en der mee te slepen weer minderen.
Binnenkort eens op hyves spieken naar een nieuw vriendinnetje.
Nu eerst naar de Praxis/Gamma op de woonboulevard bij mij om de hoek, even PUR schuim halen voor op het dak wat af te kitten.
De steiger staat inmiddels tegen de achtergevel, en die wordt morgen voorzien van een mooie nieuwe struktuurverf.
Ben nu al benieuwd naar het resultaat.
vrijdag 8 oktober 2010 om 16:50
Ik ga zeker naar de bijeenkomst van SMILE eind deze maand! Ik heb zoiets van: hoe meer informatie en ervaringen beluisteren, hoe beter!
O jee, ik word nu wel heel erg nieuwsgierig, als er gemeenschappelijke kennissen/vrienden zijn....
Ik heb trouwens ook erg veel bewondering voor klussende mensen! Ik moet er niet aan dénken.
We zien elkaar waarschijnlijk eind oktober in het Atrium, voor de voorlichting van Rob B.
O jee, ik word nu wel heel erg nieuwsgierig, als er gemeenschappelijke kennissen/vrienden zijn....
Ik heb trouwens ook erg veel bewondering voor klussende mensen! Ik moet er niet aan dénken.
We zien elkaar waarschijnlijk eind oktober in het Atrium, voor de voorlichting van Rob B.
vrijdag 8 oktober 2010 om 22:07
Dames ben er weer!
Heb alles wel gelezen en lees allemaal positieve dingen, daar doen we het voor.
Cosa:
1nov aan de beurt dat is heel snel gegaan!
Limburger:
Wie heb jij in de lijst die ik ook heb of eeehhh ken?
.
Vanaf nu ben ik er weer geregeld
Ben 9 dagen thuis geweest van werk,dinsdags geopereerd en maandags nog gewerkt.
Daarna halve dagen en opgebouwd.
Iets te snel maar goed ben geen thuiszitter
Heb alles wel gelezen en lees allemaal positieve dingen, daar doen we het voor.
Cosa:
1nov aan de beurt dat is heel snel gegaan!
Limburger:
Wie heb jij in de lijst die ik ook heb of eeehhh ken?
.
Vanaf nu ben ik er weer geregeld
Ben 9 dagen thuis geweest van werk,dinsdags geopereerd en maandags nog gewerkt.
Daarna halve dagen en opgebouwd.
Iets te snel maar goed ben geen thuiszitter
zaterdag 9 oktober 2010 om 16:26
tjonge wat een teksten, en iedereen nog volop in de weer. kheb stiekem geprobeerd via de revalidatiearts voor te kruipen, maar helaas. hij vindt juist dat eerst de rest goed in elkaar moet zitten voor ik eraan begin.
en misschienn heeft hij ook wel gelijk, revalideren kost heeel veel energie.maar het staat nog steeds op het lijstje dus.
en misschienn heeft hij ook wel gelijk, revalideren kost heeel veel energie.maar het staat nog steeds op het lijstje dus.
zondag 10 oktober 2010 om 19:24
jeetje wat schrijven jullie veel!
ik mag as donderdag! eindelijk en ik heb er zo'n zin in :d mn schoonmoeder vraagt zich al af of ik wel helemaal normaal ben ( heeft ze zich altijd afgevraagd
)
moet me om 09.30 melden en zal tegen de middag geopereerd worden.
Ik las iets over ziekmelden , mijn werkgever vond eigenlij ook dat ik de uren maar op moest nemen.....toen ben ik wel even uit mn slof geschoten hoor. en ik mag me dus nu gewoon ziekmelden. moet al niet gekker, ik werk aan mn gezondheid en ga dus hopelijk voorkomen dat ik ziek word. grrr.
over kleding las ik ook iets, ik ben een erg kleurrijk tiepje en ik draag dus gewoon wat ik mooi vind, ook strakkere truitjes en leuke jurkjes met mooie printjes. Veel mensen ervaren mij ook niet als dik maar als een volle vrouwelijke vrouw.
ik ga nog even zorgvuldig teruglezen, ben helemaal de draad kwijt
ik mag as donderdag! eindelijk en ik heb er zo'n zin in :d mn schoonmoeder vraagt zich al af of ik wel helemaal normaal ben ( heeft ze zich altijd afgevraagd
moet me om 09.30 melden en zal tegen de middag geopereerd worden.
Ik las iets over ziekmelden , mijn werkgever vond eigenlij ook dat ik de uren maar op moest nemen.....toen ben ik wel even uit mn slof geschoten hoor. en ik mag me dus nu gewoon ziekmelden. moet al niet gekker, ik werk aan mn gezondheid en ga dus hopelijk voorkomen dat ik ziek word. grrr.
over kleding las ik ook iets, ik ben een erg kleurrijk tiepje en ik draag dus gewoon wat ik mooi vind, ook strakkere truitjes en leuke jurkjes met mooie printjes. Veel mensen ervaren mij ook niet als dik maar als een volle vrouwelijke vrouw.
ik ga nog even zorgvuldig teruglezen, ben helemaal de draad kwijt
maandag 11 oktober 2010 om 15:40
nee hoor, dan kun je (mede door je gewicht) lekker gewrichtsproblemen krijgen en uiteindelijk afgekeurd worden....kzit nu in de fase dat alle papieren bij het uwv zijn, en ik nu moet afwachten of ik nog kan en mag werken.het ziet er naar uit van niet., dus dan krijg ik mijn ontslag....laat je dus van de wijs brengen. ik mag niet zeggen dat alles door mn gewicht komt, maar speelt natuurlijk wel mee..dus kom op pudding, vooral als je leest dat de meesten zich na de operatie ook zoveel beter kunnen bewegen.
maandag 11 oktober 2010 om 15:41
nee hoor, dan kun je (mede door je gewicht) lekker gewrichtsproblemen krijgen en uiteindelijk afgekeurd worden....kzit nu in de fase dat alle papieren bij het uwv zijn, en ik nu moet afwachten of ik nog kan en mag werken.het ziet er naar uit van niet., dus dan krijg ik mijn ontslag....laat je dus van de wijs brengen. ik mag niet zeggen dat alles door mn gewicht komt, maar speelt natuurlijk wel mee..dus kom op pudding, vooral als je leest dat de meesten zich na de operatie ook zoveel beter kunnen bewegen.
dinsdag 12 oktober 2010 om 11:21
pudding fijn dat je donderdag al mag....wat gaat het dan ineens snel he? het leuke is dat je nu de winter ingaat en niet zoveel mensen tegenkomt en dun gekleed als in de zomer. dus als jij na de zomer ook weer je winterjas gaat uittrekken zal menigeen zijn ogen uitkijken.....echt iets om je op te verkneuteren toch?
dinsdag 12 oktober 2010 om 15:18
Hallo mensen,
ik ben Dickidik 36 jaar en heb een BMI van 42 ook heb ik fibromyalgie en slijtage van de voet,-knie en enkelgewrichten.
6 okt. ben ik bij de huisarts geweest en die vond het een goed idee om een mb of een gbp te laten uitvoeren,hij heeft mij doorverwezen naar Arnhem nou hoorde ik dat daar de wachttijd minimaal een jaar is heeft iemand hier ervaring mee? Zou ik met jullie mee mogen kletsen en ervaringen uitwisselen?
Groetjes Dickidik
ik ben Dickidik 36 jaar en heb een BMI van 42 ook heb ik fibromyalgie en slijtage van de voet,-knie en enkelgewrichten.
6 okt. ben ik bij de huisarts geweest en die vond het een goed idee om een mb of een gbp te laten uitvoeren,hij heeft mij doorverwezen naar Arnhem nou hoorde ik dat daar de wachttijd minimaal een jaar is heeft iemand hier ervaring mee? Zou ik met jullie mee mogen kletsen en ervaringen uitwisselen?
Groetjes Dickidik