meningsverschil

12-10-2010 13:03 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
ff een vraag , het ligt misschien wel aan mij maar toch,,

mijn vriend beldde mij voorheen op zijn werk altijd even op in zijn middag pauze of hij stuurde een sms ,, nu heeft ie dat al weken niet gedaan dus ik dacht ik bel hem zelf ff ,, zei ie , ik ben aan het darten ik bel je zo terug ...

ik voel me nu gewoon totaal onbelangrijk en in de steek gelaten ,, en misschien stel ik me wel aan maar volgens mij vind geen enkele vrouw het leuk als haar man zoiets doet ... toch?

ik be n benieuwd naar jullie mening want ik wil weten of ik nou fout zit of niet en wat ik nou moet doen want mijn vriend is pissig op me en snapt het totaal niet...
ik ken mezelf zo ook niet,,, ik wou dat er iets bestond om van hormonen af te komen....

en euh ik ben een gezonde jonge meid en ik heb zin in mijn vent ja ... zin in seks is normaal dacht ik zo... bij de 1 gaat dat sneller dan bij de ander ... misschien ben ik wel gewoon seksueel gefrustreert dan... en comuniceren is idd niet lekker meer sinds de bevalling en dat komt doordat hij geen rekening houd met het feit dat ik soms niet mezelf ben door mn hormonen ... ik heb er 9 maanden totaal geen last van gehad dus dat heb ik nu msgien dubbel dan...
quote:hellepie schreef op 12 oktober 2010 @ 13:50:

ik ken mezelf zo ook niet,,, ik wou dat er iets bestond om van hormonen af te komen....

en euh ik ben een gezonde jonge meid en ik heb zin in mijn vent ja ... zin in seks is normaal dacht ik zo... bij de 1 gaat dat sneller dan bij de ander ... misschien ben ik wel gewoon seksueel gefrustreert dan... en comuniceren is idd niet lekker meer sinds de bevalling en dat komt doordat hij geen rekening houd met het feit dat ik soms niet mezelf ben door mn hormonen ... ik heb er 9 maanden totaal geen last van gehad dus dat heb ik nu msgien dubbel dan...

Herstellen van je zwangerschapshormonen kost tijd, verwacht niet meteen zoveel van jezelf! Je bent hormonaal, moe, onzeker en dan gebeuren dit soort dingen. Voor mannen is het ook raar om ineens vader te zijn, dat heb ik met mijn man ook ervaren. Dus ik sluit me aan bij de rest: praat met je man, leg hem uit dat je kwetsbaar bent, dat je zijn hulp nodig hebt en hoe je je voelt.

En sex na 12 dagen vind ik wel heel snel ja... Toen kon ik net weer rechtop zitten! En even off topic: de eerste 6 weken en zolang je nog vloeit wordt sex afgeraden ivm infectiegevaar. Mocht je je niet kunnen inhouden, gebruik dan een condoom om dat risico te beperken (en om nog een zwangerschap te voorkomen natuurlijk).

Sterkte!
Je schrijft hier duidelijk "en comuniceren is idd niet lekker meer sinds de bevalling en dat komt doordat hij geen rekening houd met het feit dat ik soms niet mezelf ben door mn hormonen" maar dat is vrij verwijtend. Als je het op die manier ook bij hem aan geeft dan leg je de fout meteen bij hem. Hij heeft (ook al heeft hij de hormanale rommel niet in zn lijf) ook een grote verandering meegemaakt. Het gaat in die zin niet om jou alleen (niet dat jouw problemen niet erger zijn dan die van hem of omgekeerd) maar misschien wals je wel een beetje over hem heen en of dat nou begrijpelijk is of niet, ik denk niet dat dat de communicatie goed gaat doen.

Waarom gaan jullie niet met zn tweeën ergens lunchen of even echt samen bij te praten. Uit eten kan natuurlijk ook maar ik weet niet of je de baby al langere tijd bij een oppas wil laten of niet en een lunch is wat vlotter dan een drie gangen diner.
ik ga zeker eens [raten vanavond,, en ik ben niet ingescheurd of geknipt dus misschien dat dat ook helpt ;)

en dat ik zin heb wil niet zeggen dat ik het ook al doe ;) ,,

goeie tip dat met condoom want die gedachte aan infectiegevaar vind ik erg eng ...
quote:hellepie schreef op 12 oktober 2010 @ 13:35:

dat heeft ie wel maar als er een luier verschoond moet of een fles gemaakt etc dan mag ik dat doen en hij is ook afstandelijksinds de bevalling..alsje het hele huishouden doet en voor je baby zorgt en jeman komt thuis en maakt enkel troep en kijkt tven knufflet zn dochter en jij krijgt enkeleen kusje en je wil verder gaan en hij duwt je terug en jekrijgt er dan sochtends dit nog bijdan word je niet vrolijk....Ik begin een beetje te begrijpen waarom hij liever dart dan jou belt. Pffff. Probeer eens te genieten en wat minder overal zout op te leggen. En praat (en ik bedoel op een aardige manier) met hem vanavond ipv dat je je hier druk zit te maken over de reacties die wij geven.
Ik zou jouw vriend kunnen zijn....

Bij ons in de lunchpauze gingen ze klaverjassen of darten. Lekker ontspannen, bellen deden we wel onder werktijd
quote:vlinder72 schreef op 12 oktober 2010 @ 14:12:

[...]

Ik begin een beetje te begrijpen waarom hij liever dart dan jou belt. Pffff. Probeer eens te genieten en wat minder overal zout op te leggen. En praat (en ik bedoel op een aardige manier) met hem vanavond ipv dat je je hier druk zit te maken over de reacties die wij geven.

Give her a break, ze is net bevallen. Niet iedereen zit dan op de grote roze wolk lekker te genieten hoor.

Hellepie ik begrijp zo ontzettend hoe je je voelt! Volgens mij had ik dezelfde na-de-bevalling-hormonen als jij.

Jank lekker uit als je vriend straks thuiskomt en als je dat gedaan hebt dan biedt je je excuses aan voor je hormonale uitvallen en probeert met hem te praten over wat nu echt het probleem is.

Het gaat helemaal niet om het darten maar omdat jij je alleen gelaten voelt, alsof alles op jou aankomt wat betreft huishouden, baby, etc.

taken verdelen en blijven praten en je man waarschuwen dat er nog wel vaker eens zo'n bui van jouw kant over hem heenkomt maar dat je wel heel veel van hem houdt!

Hij moet ook wennen, vergeet dat niet! Juist door hem taken te geven voelt hij zich meer betrokken. Sex komt vanzelf wel weer goed joh, eerst weer jezelf worden.
God ik kon mijn vriend wel wat aandoen die eerste tijd na mijn bevalling. Wat hij ook deed, het was niet goed in mijn ogen. Als ik hem alleen al zag werd ik al boos.

Achteraf ben ik oprecht verbaasd dat ie nog bij me is!
hebben net heel lang gepraat en hij zei zelf al dattie nieteens aan hormonen dacht en dattie als ie dat had gedaan het lekker langs hem heen had laten gaan ..... en ik heb lekker mijn hart gelucht ...

gelukkig lees ik net dat ik niet de enigste ben thank god ...
quote:hellepie schreef op 12 oktober 2010 @ 13:16:

als hij anderhalf jaar elke dag in zn pauze of belt of een smsje stuurt en dan inneens niet meer is dat wennen ,,, wat heeft dat in godsnaam met onzekerheid te maken?!

en las ik dan zelf een keer bel en hij wil darten dan vind hij dat dus in mijn ogen belangrijker dan mij en tsja sorry ik vind mezelf meer waard dan een dartbordEerst slokte jij al zijn tijd op, nu jij en de baby. Mag die man een moment voor zichzelf hebben? Tijdens zijn pauze?

Verder zei hij dat hij je terugbelde, niet dat hij een pakje sigaretten ging halen. Doe niet zo verongelijkt. Die man heeft duidelijk even rust nodig.

Als jij dat ook hebt ga je dat aangeven bij hem op een rustig moment op een volwassen manier, en je zult zien dat hij jou ook tegemoet komt. Doe dat op de manier waarop je nu bezig bent en dan gaat hij ook na werktijd darten. Kies maar.
quote:hellepie schreef op 12 oktober 2010 @ 13:29:

hij een rustmoment?????????

rusten van wat? het tvkijken thuis?

ok hij werkt ,, maar ik ben 24 uur met baby bezig en ook nog eens met hem als ie thuis is ... maar dat weten jullie niet natuurlijk...

So hé!

En wat heb je nu geleerd? Volgende keer je benen bij elkaar houden.

Hormonen zijn geen excuus voor dit gedrag hoor. Hij werkt voor jullie! Dat het jou niet bevalt om 24 uur voor een nieuw mensje te moeten zorgen is echt je eigen probleem, je koos er zelf voor.

Daarnaast gaan mannen heel anders met dit soort dingen om dan vrouwen. Jij verwacht dat hij ook 24 bijspringt, maar misschien weet ie wel niet wat ie moet doen zonder dat jij in zijn nek loopt te hijgen of hysterische neigingen krijgt. Heel normaal gedrag dus.

Leg je kindje een keer vroeg op bed en ga rustig met hem tijd doorbrengen en praten. Niet over jullie kind, maar over jullie samen! Zonder vooroordelen of aannames (is een tipje, kun je ver mee komen).
quote:hellepie schreef op 12 oktober 2010 @ 14:10:

ik ga zeker eens [raten vanavond,, en ik ben niet ingescheurd of geknipt dus misschien dat dat ook helpt ;)

en dat ik zin heb wil niet zeggen dat ik het ook al doe ;) ,,

goeie tip dat met condoom want die gedachte aan infectiegevaar vind ik erg eng ...

Als je niet meer vloeit hoef je alleen een condoom te gebruiken als anticonceptie. En dat je weer zin hebt is niet abnormaal, al blijkt het bij veel vrouwen langer te duren.

Je man/ vriend heeft de bevalling op zijn manier meegemaakt en mag ook de tijd nemen om dit te verwerken. Misschien is zijn wegduwen wel liefdevol bedoeld om voorzichtig te zijn.

Haal jij je bevestiging uit jullie seks? Een open vraag die je niet hoeft te beantwoorden, maar wat wellicht in je frustratie en gevoel van afwijzing kan meespelen.
Madhe ik kan me heel vaak goed vinden in jouw reacties, maar in dit geval denk ik dat jij niet weet waar je het over hebt.

Een baby van 12 dagen eens vroeg op bed leggen om iets met je vriend alleen te gaan doen? Dat is gewoon lachwekkend.

De eerste weken moet je dag EN nacht om de 3 uur voeden. Dat voeden duurt zeker de eerste tijd best lang en je kindje slaapt echt niet wanneer jij het wilt. Als je goed en wel klaar bent met voeden mag je bijna weer. dag en nacht, 24/7.

In dit geval mag TO haar hormonen wel de schuld geven! De meningen zullen hier zeker over verdeeld zijn maar ik spreek uit eigen ervaring. Je kunt echt een heel ander mens zijn door die verrekte zwangerschaps hormonen. Het is te heftig om jezelf bij elkaar te pakken op zo'n moment.

Ik vind jouw reacties daarom in dit geval niet fair tegenover TO.

TO, fijn dat je hebt gepraat met je man! Het zal nog wel vaker voorkomen en het is goed dat hij het ook voor een groot gedeelte langs hem heen laat gaan;-)

Over een paar maanden lach je hierom!
Ik sluit me aan bij Suy. Ik ben 2 maanden geleden bevallen en ik herken het wel. Hormonen, vermoeidheid, onzekerheid. Tel daar bij op een man die 'lekker mag werken' en een 'normaal leven' houdt terwijl je zelf 24/7 thuis bent en elke 3 uur 1 uur bezig bent met voeden... Het is niet gek dat je soms ineens ontzettend onredelijk uit de hoek kan komen. En inderdaad, over een paar maanden lach je, als het goed is, samen om.

Relativeer en blijf praten. En vooral: rust uit wanneer je kan. Dat heb je nodig.

Ik maak even een voorbeeld om het duidelijk te maken.

Stel, ik zit in mijn middagpauze elke dag een broodje te eten.

Ik heb geen krant bij me dus ik kijk een beetje rond en denk: He in ga mijn lieve vrouw/vriendin even bellen of sms-en.

Dat bevalt goed en het ritme komt er in dat ik dat elke dag doe.

Een flinke tijd later komen een eental collega's naar mij toe en vragen of ik mee wil darten. Ze hebben dat dartspel aangeschaft en het lijkt ze leuk als we met een stelletje mannen in de pauze gaan darten.

Dan zou het wel eens kunnen zijn dat het bellen / sms-en naar mijn vrouw/vriendin even achterwege blijft. Immers: ze weet donders goed dat ik toch heel veel om haar geef en straks kom ik thuis en krijgt ze alle tijd van de wereld van mij.

Tot zover mijn voorbeeld.

Het is toch jammer dat vrouwen soms te ver doordenken en zich allerlei rare dingen in het hoofd halen.

Ik zou me niet zo druk maken Hellepie. Laat hem met zijn collega's, mannen onder elkaar, even lekker darten.

Geen zorgen, groet Dave.
Dave, je mist hier even het punt dat TO net is bevallen en daardoor een beetje van de leg is.
quote:Suy schreef op 13 oktober 2010 @ 09:31:

Madhe ik kan me heel vaak goed vinden in jouw reacties, maar in dit geval denk ik dat jij niet weet waar je het over hebt.

Volgens mij ben ik vaak genoeg (!!) bevallen om dat wél te weten

Een baby van 12 dagen eens vroeg op bed leggen om iets met je vriend alleen te gaan doen? Dat is gewoon lachwekkend.

Waarom? Een baby slaapt veel en de momenten dat een baby slaapt moet je benutten. Of door zelf te gaan slapen, of door even samen tijd door te brengen. Dat laatste kan door even een fatsoenlijke maaltijd te benutten zónder gekrijs tussendoor. Heerlijk voelde dat.

De eerste weken moet je dag EN nacht om de 3 uur voeden.

Dat voeden duurt zeker de eerste tijd best lang en je kindje slaapt echt niet wanneer jij het wilt. Als je goed en wel klaar bent met voeden mag je bijna weer. dag en nacht, 24/7.

En als je pech hebt (ik had echt pech; in de nacht elk uur omdat je kindje(s) niet goed drink(t)en. Slopend, ik weet het nog)

In dit geval mag TO haar hormonen wel de schuld geven! Oh?

Hormonen hebben invloed, maar mag je daarom je partner uitkafferen, afzeiken en absurd behandelen? Ook met hormonen kun je gewoon normaal doen tegen anderen. De meningen zullen hier zeker over verdeeld zijn maar ik spreek uit eigen ervaring. Je kunt echt een heel ander mens zijn door die verrekte zwangerschaps hormonen. Het is te heftig om jezelf bij elkaar te pakken op zo'n moment.

Heftig wil niet hetzelfde zeggen als onmogelijk. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. En zoals ik eerder aangaf, ik weet wel degelijk waar ik het over heb (en ik ben hormonaal gezien echt niet de makkelijkste, maar dat is GEEN excuus, maar iets waar je OOK je verantwoordelijkheid voor moet nemen).

Ik vind jouw reacties daarom in dit geval niet fair tegenover TO.

En ik vind ze wel fair. Ik vind het niet fair dat verse vaders de dupe zijn van "hormonen"/ onwillendheid van hun partners om die hormonen enigszins in de hand te houden. Het is niet makkelijk, maar ze zijn te controleren. Het is maar net wat je kiest; hierin meegaan of jezelf bij elkaar rapen.

TO, fijn dat je hebt gepraat met je man! Het zal nog wel vaker voorkomen en het is goed dat hij het ook voor een groot gedeelte langs hem heen laat gaan;-)

Over een paar maanden lach je hierom!Wat valt er te lachen aan dit belachelijke gedrag?
quote:flowerbloem schreef op 13 oktober 2010 @ 13:30:

Dave, je mist hier even het punt dat TO net is bevallen en daardoor een beetje van de leg is.

En haar vriend/man mag niet van de leg zijn, terwijl dit voor haar hét excuus is?

Die man gaat elke dag naar zijn werk, vermoeide vrouw en huilende behoeftige baby achterlatend. Terwijl hij ook niet zo denderend geslapen heeft. (want in tegenstelling tot het idee dat vrouwen hebben dat mannen overal doorheen slapen, merken ze dit wel degelijk). Daarnaast moet hij maar afwachten hoe ze zich voelt/uit als hij thuis komt. Maar bovenalles moet hij de trotse uitgeruste vader zijn, want HIJ is immers niet bevallen. Terwijl ook zijn wereld compleet veranderd is.

Daarnaast voelt een moeder zich in eerste instantie vooral verantwoordelijk voor het kind.

En een vader voor moeder, kind én zichzelf.
OT J*z*s! wat een lappen tekst met met opgewonden geschoolmeester krijgt TO voor haar kiezen.

Kan me je gevoel wél voorstellen.Je komt er natuurlijk in alle rust uit met je man. Gelukgewenst met jullie kind!
quote:hellepie schreef op 12 oktober 2010 @ 13:29:

hij een rustmoment?????????

rusten van wat? het tvkijken thuis?

ok hij werkt ,, maar ik ben 24 uur met baby bezig en ook nog eens met hem als ie thuis is ... maar dat weten jullie niet natuurlijk...Mijn glazen bol zegt dat jullie nog wel grotere meningsverschillen gaan krijgen.
Madhe, maar dat jij op een bepaalde manier reageerde na je bevalling hoeft niet te betekenen dat iedereen dat op die manier doet!

Echt, mijn vriend heeft ook heel wat te verduren gehad met mij hoor.....en daar ben ik niet trots op.

Tuurlijk, kersverse vaders hebben het ook zwaar maar jij doet nu net alsof zij het zwaarder hebben dan moeders. Daar ben ik het totaal niet mee eens!

Zij liggen niet uitgescheurd, ingeknipt, met borstontsteking, hoge koorts en na 2 liter bloedverlies en een helse bevalling onder de hormonen in bed.(schets even mijn eigen bescheiden situatie hoor;-))

Nee, zij mogen lekker naar hun werk! Heerlijk! Lekker uitrusten op je werk! En verdorie nog een potje gaan darten in de pauze ook. Terwijl TO thuis met verkeerde hormonen en kraamtranen het gevoel heeft helemaal alleen op de wereld te zijn.

En Rider, jouw glazen bol kan het maar zo mis hebben want als die hormonen en de situatie van TO weer een beetje stabiel zijn gaat het waarschijnlijk weer hartstikke goed tussen haar en haar man.
quote:rider schreef op 14 oktober 2010 @ 09:40:

[...]

Mijn glazen bol zegt dat jullie nog wel grotere meningsverschillen gaan krijgen.

Goh, ik zag al meerdere vrouwen hier die over een glazen bol beschikken. Het enige heldere van glazen bollen is dat ze geen hersens bevatten.

TO, of je er nu te zwaar aan weegt of niet, ik vind het vertederrend dat je die sms-jes van je man mist. Je hoeft je niets aan te trekken van mensen hier die je gevoel veroordelen, en dan zo bazig en frikkerig alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Ben ik met barrister eens .Alle begin is moeilijk. Het komt goed. Veel plezier met je kind èn je man.
Ik krijg zo onderhand de indruk dat bijna elke net bevallen-vrouw engeltjes zijn die de hele dag op een grote roze wolk sereen glimlachend hun baby's verzorgen en alle begrip hebben voor hun arme man die net vader is geworden en het daarom zo vreselijk zwaar heeft....oh jee de verantwoording hebben voor ineens 2 mensen. Nou daar heeft die arme jongen zijn handen al vol aan. Alsof mannen niks kunnen hebben....kom nou even zeg die kerels mogen het ook weleens zwaar hebben hoor.
quote:Suy schreef op 14 oktober 2010 @ 10:33:

En Rider, jouw glazen bol kan het maar zo mis hebben want als die hormonen en de situatie van TO weer een beetje stabiel zijn gaat het waarschijnlijk weer hartstikke goed tussen haar en haar man.

Kan.

Vrouwen zijn berucht om hun goede geheugen, maar ik ken ook vrij veel mannen die zich diepe minachting over hun werk-voor-het-gezin lang kunnen herinneren.
quote:Madhe schreef op 12 oktober 2010 @ 23:42:

[...]

So hé!

En wat heb je nu geleerd? Volgende keer je benen bij elkaar houden.

Hormonen zijn geen excuus voor dit gedrag hoor. Hij werkt voor jullie!

Heb ik iets gemist? Waarom werkt hij voor hen en waarom denk je dat TO zelf niet werkt?

Dat het jou niet bevalt om 24 uur voor een nieuw mensje te moeten zorgen is echt je eigen probleem, je koos er zelf voor.

Heb ik iets gemist? Kiest de moeder tegenwoordig voor het hebben van kinderen? En wanneer de baby geboren is, is het dus ook haar taak om er 24 uur voor klaar te staan?

Daarnaast gaan mannen heel anders met dit soort dingen om dan vrouwen. Jij verwacht dat hij ook 24 bijspringt, maar misschien weet ie wel niet wat ie moet doen zonder dat jij in zijn nek loopt te hijgen of hysterische neigingen krijgt. Heel normaal gedrag dus.

Heb ik iets gemist, want haar vriend toont klaarblijkelijk heel normaal gedrag, maar zij is 12 dagen naar de bevalling een hijgend hysterische moeder.

Leg je kindje een keer vroeg op bed en ga rustig met hem tijd doorbrengen en praten.

Gelukkig heb jij hier iets gemist aangezien jij blijkelijk je kind vroeg op bed kon leggen en je kind dit ook moeiteloos accepteerde. ***Denkt nu aan haar lieve neefje die momenteel lak heeft aan zijn ouders wanneer ze hem op bed leggen wanneer hij daar geen zin in heeft.***

Niet over jullie kind, maar over jullie samen! Zonder vooroordelen of aannames (is een tipje, kun je ver mee komen).

Inderdaad, of niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven