Nieuwe koffer - welke?

11-10-2010 19:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een koffer. Formaat die in de laadruimte gaat.

Het moet een harde buitenkant zijn. Nu zag ik ook koffers met twee of vier wieltjes eronder die je dan achter je aan kan rollen. Nu is mijn vraag: hebben jullie hier ervaring mee? Lijkt me natuurlijk erg handig maar lijkt mij ook kwetsbaar dus dat de wieltjes snel kapot gaan.

Hoor graag jullie ervaringen!
Ga voor 'n Samsonite met 'n tussenschot. Die hebben ook wieltjes.

Gebruik al een tijd deze bovenstaande.

Volgens mij een tip van Roosvrouw destijds.

Ben er superblij mee, heb net weer gereisd met deze koffer, koffer van mijn moeder en rollator...

De koffer is eigenlijk met 1 vinger te rollen, zo soepeltjes.

Heb er destijds een met korting gekocht en ook nog wat airmiles ingeleverd (V & D) dus voor een zacht prijsje.
Known to cause insanity in laboratory mice
Deze is ook met tussenschot en hangers.
Eens met Lys, ik heb er ook zo een. Inderdaad met een pink voort te bewegen, zo soepel. Maak ik reisgenoten altijd jaloers mee.
Dank voor jullie snelle reacties!

Enne... die wieltjes, blijven die een beetje ok? Breken niet af oid? Dit omdat ze zo met de koffers gooien achter de schermen.
Wieltjes blijven prima is mijn ervaring.

Heb de koffer al een paar jaar nu.
Net als Panta, heb 'm al een tijdje en hij is inmiddels al op vele continenten geweest. Heb hem gesmeten zien worden, heb vreselijke straten bewandeld met het ding en de wieltjes zijn nog helemaal okay.
Dank voor de reacties! Ga ik op zoek naar een koffer met tussenschot én wieltjes.
Zo'n spinner moet je nemen.
Zelfde idee als de Liv, maar 2x zo duur.

Is ie veel beter dan de Liv, Zam? Zo ja, wat is er beter/handiger aan?

(vraag het weer voor een ander)
Lys; de koffer die jij gepost hebt is een spinner. Spinner is niets meer of minder dan een term voor het hebben van 4 wielen die 360 graden draaien, onafhankelijk van elkaar. Zoals dus de Kingston van Liv.

Voor mensen die op jacht gaan n.a.v. het plaatje; let wel op dat je dan de Kingston (of een andere spinner) neemt. Liv is namelijk het huismerk van V&D, geen typenaam. Je kunt dus vele soorten koffers krijgen met daarop Liv als "merk"naam. Naast spinner type zou ik zelf sowieso altijd gaan voor een koffer waar geen rits als sluiting wordt gebruikt; te gevoelig voor schade.

Afijn, hier dus ook Liv Kingston koffers. Helaas voor de laatste trip snel een nieuwe moeten halen omdat het cijferslot even haperde (enorm klem gezeten op eerdere trip) en een niet nader te noemen persoon geen geduld had en slot dus met bruut geweld gesloopt heeft. Twee dagen voor vertrek dus nog snel een nieuwe gehaald. Tot onze eigen verbazing nog een zeer behoorlijk korting ook gehad in kader van "mag niet anderhalf jaar na aanschaf", ook al lag oorzaak dus bij een airport afhandeling.

Wij hebben nu dus 3 Kingston koffers (nr 4 is de gesloopte) en er zullen er nog wel meer bij komen in de familie. Ze bevallen zo goed qua enorme ruimte en gemakkelijk voortbewegen dat bijv. mijn ouders toch liever mijn koffer lenen dan hun eigen koffer van zolder halen. Net als bij Lys; menig continent, mishandeling etc. al overleefd. Inmiddels heb ik ook geleerd dat ze veel gewicht goed kunnen verduren. We zijn afgelopen week net terug gekomen uit Amerika met 3 van deze koffers, elk tussen de 25 en 30 kg. Nergens last van, zoals altijd.

Hier overigens alleen de 74 cm in gebruik. Die 64 cm oogt van binnen toch wel weer erg........compact. Voordeel van 74 cm is dat ik weet dat bij een helft inpakken ik rond de 20/23 kg zit en toch alle ruimte heb om bijv. jurkjes op te hangen, schoenen in 2e lege deel lekker te laten rammelen etc. (incl. die kg's). Of zoals dit jaar; beide kanten totaal vol proppen met van alles en nog wat omdat we toch een idioot hoge bagage allowance hadden en het nodige geshopt hebben en aan etens- en drinkwaar mee terug hebben genomen.

Maar uhm; niet te veel mensen deze koffers hoor! Nu kan ik mijne nog makkelijk op de band eruit pikken op Schiphol, dat is nu net zo handig.
when you wish upon a star...
Vorige week dezelfde al lys gekocht, ook van liv. Een donkerpaarse. Ben benieuwd hoe die t houdt.
Tssss.... heb ik al een spinnerT!

Ook ik heb ervaring met 30 kilo.... rolt net zo easy als 20 kilo.

Heb de mijne al gepimpt met een mooie niet veel verkochte band, ik pluk 'm zo vd bagageband. (en nee, heb nog niet de verkeerde gepakt)

Donkerpaars is mooi, Nikki!

(en geen aandelen, hoor, ben ook weer getipt door een andere forumster )
Ik heb onderstaande koffer (alleen andere kleur) van het merk Carlton een jaar of 7 geleden bij V&D gekocht. We hebben hem heel erg veel gebruikt en hij is nog net zo goed als toen we hem net nieuw hadden. Hij was toen niet duur.

Die Liv Kingston is nu in de aanbieding bij de V&D, voor 55 euro.
Mijn samsonite (spinner) kostte maar 125 euries. Met de wieltjes heb ik zelfs de keien in de bush betreden, dus wat dat betreft...
Thanks. Wieltjes it is! ;). Zal donderdag ook eens bij de V&D gaan kijken. Zou sneller voor een Samsonite kiezen ivm eerdere ervaringen maar dit scheelt wel behoorlijk!
heb dit jaar ook een LiV van V&D met 4 wielen! echt een aanrader. anders dan op het plaatje.

Had al eerder een carlton 4 wiels. ook prima, maar die zag ik niet meer en ben toen voor die LIV gegaan.

btw LIV is niet ipv carlton, maar ipv een koffer die we ooit bij een jiba boeking kregen, dat vond ik een onhandig ding.

nu hebben vriend en ik dus allebei een compact koffertje, met 4 wiels. echt super handig zoals ik zei.!
Rimowa! 4 Wielen en lekker licht vooruit te duwen of mee te trekken. Wij hebben ze in 2 maten. Allebei een kleine voor weekendjes weg en een grote voor langere reizen. Mooie kleuren (champagne en mooi zilverkleur) en op de één of andere manier direct herkenbaar op de transportband! zonder gekke kleurtjes of stickers. (En ik heb een bijpassende beuatycase, ook heel mooi én praktisch).
Spinners zijn heel leuk en handig, MAAR, die wieltjes slijten stukken sneller als je de koffer achter je aan trekt op iets anders dan de gladde vloeren van Schiphol. Die van mij zijn tot op de lagers afgesleten. En dat rechtop rijden kan dus echt alleen maar op die gladde Schipholse vloeren..

Het hangt er natuurlijk ook van af hoe vaak je die koffer gaat gebruiken. 2x per jaar, dan zou ik me geen zorgen maken over slijtage.
4 x per jaar ook niet.
Milieuvervuiler!
Heb een samsonite met 4 wieltjes en wil nooit meer anders.

Pas nog de complimenten van een hele groep gehad dat het zo'n mooi en handig koffer is.

Overigens geen harde schaal maar een zachte die toch afsluitbaar is. Super!
Ik heb er een van de Hema gehad en die heeft het jarenlang volgehouden. Reisje naar Griekenland met vliegtuig leverde een deuk en een wieltje eraf. Inhoud was wel onbeschadigd. Gebruik hem nog steeds, maar alleen nog maar voor boven op de kast en rotzooi er in. Heb hem zelfs een keer op een camping gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven