Steeds dat gedoe tijdens het verschonen

11-10-2010 19:31 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff, mijn zoontje van een ligt net in bed en ik ben het ff helemaal zat. Het is weliswaar geen gigantisch probleem, maar ik loop er wel meerdere keren per dag tegenaan: hij wil niet blijven liggen met verschonen en/of verkleden. Draaien, staan, kruipen, huilen en krijsen, het is elke keer een behoorlijke worsteling en ik weet gewoon niet wat ik er mee moet. Afleiden, een speeltje geven, zingen, het helpt allemaal maar even. Ik ben nu dus op zoek naar tips. Wie oh wie?
quote:fleurtje schreef op 12 oktober 2010 @ 09:27:

Bij sommige kinderen is het dus GEEN fase.Jawel hoor, er omt een dag en dan is je kind....Zindelijk , meestal begint deze 'fase' voor het 4e levensjaar. Kan dus wel een hele lange fase zijn, van dat niet willen liggen tijdens verschonen, maar... 't is een fase. De onzindelijkheid .
quote:Pigbull schreef op 12 oktober 2010 @ 10:36:

[...]

Jawel hoor, er omt een dag en dan is je kind....Zindelijk , meestal begint deze 'fase' voor het 4e levensjaar. Kan dus wel een hele lange fase zijn, van dat niet willen liggen tijdens verschonen, maar... 't is een fase. De onzindelijkheid .

Hahahahaa, das waar!

Maar volgens mijijijijij.... bedoelen ze dat kind op een dag weer normaal verschoond kan worden

Of bedoelen ze over tachtig jaar, als kind seniel is?
quote:Suy schreef op 12 oktober 2010 @ 10:28:

Whaha, ja dat gegil inderdaad....nou ja hier eigenlijk heel boos gebrul.

Bij extreme poepluiers verschonen we haar samen (als we allebei toevallig thuis zijn). 1 houdt haar benen omhoog en haar lichaam in toom, de ander veegt als een razende de billetjes schoon.

Topsport!

Fleurtje, een soort RSI dus eigenlijk van het verschonen?Kind doet dit soort dingen ook met in de buggy zetten enzo. Als ze iets niet wil, dan wil ze iets niet. Van de zomer zat ik (hierdoor) eerst paar maanden met linkerpols, scheen een piepklein breukje in te zitten. Dat was net een week min of meer beter en toen wilde ze op een middag niet in de kinderwagen en hoorde ik 'pang' en dat was mijn rechterpols.
Batterhaven streken!

Ik denk dat hij gewoon je grenzen wilt hoor. Mijn dochter van net drie, heeft s'avonds nog een luier nodig voor de nacht.. Dit gaat ook gepaard met draaien, gillen, wegrennen en verstoppen. Elke avond een vast ritueel

Komt helemaal goed hoor..
Bij ons bleek De Speen tijdens het verschonen de oplossing.
Wij verschonen de plasluiers inmiddels ook vaak terwijl dochter staat. Ook vaak op de vloer, omdat ze het leuk vindt om de commode af te stappen (ze gaat er natuurlijk vanuit dat we haar wel opvangen). Voor in de weg hangende kleertjes hebben we een oplossing bedacht; namelijk het rompertje boven de schouder vastmaken.
Jeetje wat een monstertjes hebben we toch;-).... RSI heb ik nog niet, maar wel een slecht humeur... Ik ga deze week de spiegel, het eten en de broekjes invoeren... Ben benieuwd;-)
Tsja, iets te eten geven, kan natuurlijk wel afleiding bieden. Maar zelf zou ik er niet zo voor zijn om lastig gedrag te belonen met iets (lekkers) te eten....
quote:Pipoo schreef op 12 oktober 2010 @ 16:50:

Tsja, iets te eten geven, kan natuurlijk wel afleiding bieden. Maar zelf zou ik er niet zo voor zijn om lastig gedrag te belonen met iets (lekkers) te eten....

Hoezo lastig gedrag belonen? Ik geef dochter eerst een stukje appel, dan leg ik haar pas op het aankleedkussen. Dit werkt preventief, dus er is helemaal geen sprake meer van lastig gedrag. Kwestie van voorkomen is beter dan genezen.

@Punkiedunkie: Hoe is het vandaag gegaan? Al verbetering, of maait hij nog steeds met z'n voetjes door de poepluier?
The time is now
Hmm, ik heb het manlief laten doen, moest weg gisteravond;-).

Ik wilde ook niet standaard iets te eten gaan geven, maar het afwisselen met andere dingen ofzo. Overigens krijgt hij als tussendoortje hooguit fruit, soepstengels etc. Het zijn geen snickers ofzo;-)...

De spiegel komt er vandaag:-)
Nog even een aanvulling. Misschien is jouw kindje niet geïnteresseerd inv'kinderachtige speeltjes, maar wel in grote mensendingen. Mijn dochter vindt tijdens het verschonen een flesje alcohol of een sleutelbos het meest interessant, zeker als het iets is waar ze anders niet aan mag komen...
ik geef yammini mn mobieltje ( waar ze gewoonlijk niet aan mag komen)

filmpje op mn mobieltje afspelen, kind zoet en billen schoon.
@juf80: zoonlief komt al overal aan waar hij niet aan mag komen;-)...

Verder helpt nog weinig. Spiegel is ff leuk, dus dat scheelt iets en laten staan ook wel, maar het blijft vechten. Ik hou stug vol...
Hier inderdaad ook een spiegel boven de commode en we hebben bij nummer 2 rond een jaar ook zo'n fase gehad (ondanks de spiegel). Voor hem hebben we aan het plakje boven de commode een speeltje gehangen aan een elastiek (en op het KDV hebben ze er een aan een hele lange veer)Helemaal geweldig er aan trekken en weer loslaten. Er mee gooien en het komt weer terug;-) Heel fijn dus anders was ik steeds weer bezig nieuwe knuffeltjes e.d. te pakken omdat hij ze steeds op de grond gooide. Tevens heb ik er na een tijdje een paar belletjes aangenaaid en daar werd het natuurlijk nog leuker van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven