Mode & Beauty alle pijlers

DM te aken, wat kopen.

14-10-2010 12:00 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eind volgende maand waarschijnlijk naar Aken om de kerstmarkt te bezichtigen. Omdat we er dan toch zijn wil ik DM bezoeken.

Ik heb gehoord dat de spulletjes daar goedkoop zijn.

Ik wil een lijstje maken van leuke producten die goed zijn. Het mogen huismerken zijn. Kunnen jullie de prijzen er ook bij zetten.
Ben ik nou raar of wat, wat is DM??
drogisterij in Duitsland.
Is er geen website?
Gewoon heen gaan en rondsnuffelen!

Wat er veel goedkoper is dan hier is haarverf, haarproducten, douchegel, shampoo, bodylotion.
ganier haarverf.

Prijs weet ik niet maar ongeveer de helft van wat die hier kost.
fladder in "weekendje duitsland wat allemaal kopen i..."

Kwam ik tegen bij het googlen n aar een website.
Alles van eigen merk vind ik ook wel fijn. De dagcreme van Balea is de eerste waar ik geen rood hoofd van krijg.
Scheermesjes van Venus zijn goedkoper. In NL geloof ik 12 euro, daar ¤7.50.

Balea (het eigen merk van DM) is best goed. Ik gebruik altijd de douchegel; verschillende geuren voor maar 65 cent per fles. Ik heb ook wel eens Balea-deodorant gekocht maar dat was geen aanrader.

Niet echt een specifiek DM-merk, maar wel goed; Florena. Ik gebruik de grote flessen olijfbodylotion voor droge huid. Kost ¤1.80 bij DM (bij andere winkels veel duurder). Ik gebruik ook de dagcreme van Florena (ook met olijfolie) en die bevalt goed. Kost bij andere winkels ¤4.50 en bij DM geloof ik ¤3.50. De nachtcreme is stroef met opbrengen en behoorlijk vet. Die vind ik niet zo fijn.

Silan wasverzwachter; ¤1.55 per fles

Ik vind het goedkoopste merk wc-papier goed. 8 Rollen voor ¤1.95. Erg stevig.

Edit; Oh ja, de Florena handcreme met olijfolie (tube voor 1 euro zoveel) vind ik ook erg fijn!

Edit2; De oranje Garnier lippenbalsem is trouwens ook fijn. In Nederland heb ik die nooit gezien. Niet supergoedkoop trouwens, ik geloof een euro of 3.
http://www.dm-drogeriemarkt.de/
De produkten van bv. Nivea en Schwarzkopf zijn er ook stukken goedkoper dan in Nederland.
Jeetje wat een prijsverschil! Waarom zijn die dingen hier in NL zo veel duurder dan?
quote:schwipschwap schreef op 14 oktober 2010 @ 12:38:

De produkten van bv. Nivea en Schwarzkopf zijn er ook stukken goedkoper dan in Nederland.

En Taft ook! Ik weet niet wat Taft haarlak bij de DM kost, maar bij normale (duurdere) supermarkten is de normale prijs ¤1.75 en dan is het heel vaak nog in de aanbieding ook!

Nivea deo is volgens mij ¤1.80 bij de DM. De rest van de nivea-produkten zijn wel goedkoper dan in NL, maar het verschil was vroeger volgens mij groter. Hebben ze een tijdje geleden de BTW in duitsland niet aangepast waardoor er nu minder verschil tussen zit?

Edit; ik vroeg me af wat Taft in Nederland kost. Volgens drogisterij.net kost haarlak ¤4.99. Is dat een normale prijs in Nederland????
Omdat dat duitse merken zijn en spullen zijn meestal goedkoper in land van herkomst, denk ik? (minder transportkosten, admin. rompslomp).
Cosmetica e.d. zijn in Nederland veel en veel duurder. Ik heb eens geklaagd bij Paula's Choice, dat sommige dingen hier 60% duurder zijn dan in de VS. Ze bepalen 'marktconforme' prijzen, zeggen ze dan. Sindsdien bestel ik daar niet meer.
quote:NevankaLetonja schreef op 14 oktober 2010 @ 12:28:

http://www.dm-drogeriemarkt.de/Heb ik al op gekeken maar daar staan geen prijzen bij.
quote:DeKenau schreef op 14 oktober 2010 @ 12:40:

Jeetje wat een prijsverschil! Waarom zijn die dingen hier in NL zo veel duurder dan?

In Duitsland is de D mark, netjes omgerekend naar de euro.

In tegenstelling tot NL waar van de gulden een euro is gemaakt.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Deodorant is in Duitsland goedkoper.
Dat van die Mark en euro slaat nergens op. Die producten worden in Duitsland geproduceerd en dus zijn de transportkosten enzo gewoon lager waardoor de prijs voor de consument lager is. Heeft niets met de euro te maken. Als dat nl het geval was zouden andere dingen ook goedkoper moeten zijn en dat is niet zo. Kleding van bepaalde merken is weer duurder dan hier bijvoorbeeld..
Mulitvitamines bruistabletten 60 cent
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Inderdaad, Garnier haarverf kost daar niets. Verder Balea (eigen merk van DM) heeft goede en goedkope producten, bv voetbasem en gezichtsreinigingsdoekjes.
De deo van Balea is dat met een soort talk in. Welke moet ik pakken voor geen talk in mijn deo te hebben. Want dat is nu echt wel een probleem. Ik heb de laatste tijd heel wat deo hier gekocht (woon in BE) en die zit vol met talk, waardoor ik witte strepen op mijn lingerie krijg. Ik baal er enorm van!
Alverde make-up. Dat is wat we hier noemen ecologische make-up. Oogpotlood is slechts 1,50.
haarverf van Garnier is daar 3,99 heb toen ik er was ook maar eventjes een voorraadje ingeslagen..
haarverf van Garnier is daar 3,99 heb toen ik er was ook maar eventjes een voorraadje ingeslagen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven