Gezondheid alle pijlers

Wanneer is mooi slank te mager?

11-10-2010 14:16 173 berichten
Alle reacties Link kopieren

Ieder jaar een kilo eraf.. resultaat: 1.80m en 55 kilo.

Wat is jou ideale plaatje?
quote:scroppino schreef op 11 oktober 2010 @ 15:35:

Mensen die slank zijn door weinig eten kunnen hetzelfde figuur hebben als een persoon die slank is door het sporten.

Niet ieder persoon is uitgezakt als hij niet sport.

En niet iedereen met een BMI van 24 is 'bijna' te dik.

quote:DeKenau schreef op 11 oktober 2010 @ 15:35:

Ik heb ook niet zoveel tiet en kont, maar kan daar toch echt niets aan doen, ben zo gebouwd Ik heb wel wat heup en kont over. Hebben?
quote:scroppino schreef op 11 oktober 2010 @ 15:35:

Mensen die slank zijn door weinig eten kunnen hetzelfde figuur hebben als een persoon die slank is door het sporten.

Niet ieder persoon is uitgezakt als hij niet sport.

Niet elke sport maakt je hele lichaam strak. Dus in dat opzicht heb je gelijk.

Maar iemand die- redelijk fanatiek - fitness doet zal altijd een ánder figuur hebben dan iemand met dezelfde maat die niet sport.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maja82 schreef op 11 oktober 2010 @ 15:38:

[...]

Ik heb wel wat heup en kont over. Hebben? kom maar door!
Ik vind overigens de meeste dames van Next Top Model te mager. Sommige hebben wel een mooi figuur maar dan hebben ze ook borsten, billen en mooi gevormde benen.
Mooi slank is niet mager, althans dat vind ik.
quote:Lilymore schreef op 11 oktober 2010 @ 14:16:

is dat jouw ideale gewicht?

ik ben 1.80 en ik ben 70 kilo en dat is toch slank genoeg, anders tel je botjes!

Wat is jou ideale plaatje?Wees er maar trots op pfff, wat bezielt sommige vrouwen toch, kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij.
Wat wil je van ons horen, TO?
Computer says nooooo
Op het moment dat jij je nick verandert in Lilyless, dan denk ik dat je te mager bent geworden.
quote:luna1 schreef op 11 oktober 2010 @ 14:23:

Een BMI van 17 is ongezond. Maar ja, als je je zo uithongert om aantrekkelijk te blijven voor je getrouwde minnaar, blijf dan lekker elk jaar een kilo afvallen zou ik zeggen.

Hi Luna,leuk je weer tegen te komen!Hoe gaat het met je?En

verder ben ik het eens met wat je zegt.
quote:Madieken schreef op 11 oktober 2010 @ 14:37:

Mijn zusje had ooit een BMI van 17. Iedereen vond haar prachtig, net een model. Een paar weken later werd ze opgenomen in een kliniek.

Dus of het mooi is weet ik niet, kan best. Het klinkt in ieder geval niet bijzonder gezond, en het lijkt me een reden eens goed bij jezelf te raden te gaan. Het bovenstaande hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden, misschien ben je van nature wel gewoon mager. Maar ook dan is een BMI van 17 laag, en kun je misschien eens naar je eetpatroon kijken.

(Word je nog ongesteld? Heb je het altijd koud? Heb je wondjes op je vingers en geen glazuur meer op je tanden? Heb je een vachtje op je armen, nek en rug (witte donshaartjes)? Kun je de trap nog oplopen zonder buiten adem te raken? Kun je nog prettig zitten zonder dat je zitbotjes pijn doen? Kun je nog genieten van eten? Ben je geobsedeerd door eten en je gewicht? Zijn er dingen in je leven die buiten je controle liggen, waardoor je nu krampachtig controle uitoefent over je gewicht?)Madieken,hoe gaat het met je zus?
quote:Madieken schreef op 11 oktober 2010 @ 14:51:

[...]

Bedankt voor de knuffel. Was een enge periode toen het zo slecht met haar ging. We zijn nu een paar jaar verder, en ze zit al weer twee jaar stabiel op een gezond gewicht. Ik ben heel trots op haar dat ze het probleem heeft onderkend en er wat aan heeft gedaan!

Dat donshaar is iets bizars, als je het ooit een keer gezien hebt herken je het verder voor eeuwig. Het is heel zacht, net babyhaar. Het komt inderdaad doordat je lichaamstemperatuur te laag is en je lichaam dit wil compenseren. Meer info.

Even voor de duidelijkheid: ik zeg dus niet dat TO anorexia heeft. De vragen zijn echt bedoelt als vragen. Als TO daar iets in herkend moet ze eens na gaan denken. Ik ben me er van bewust dat het heel goed mogelijk is om (te) mager te zijn zonder meteen een eetstoornis te hebben. Dit is echter mijn ervaring met (extreem) ondergewicht, en daar komen deze vragen vandaan.

Ik had het al gevraagd hoe het met je zus ging maar kom ik hier

na het vele lezen je posting tegen.Jullie zijn door een zware tijd

heen gegaan.Ik ben blij te lezen dat het wat beter gaat met haar en ik wens jullie het beste toe.

Lilymore,een gezonde bmi ligt tussen de 18,5 en 25.Je moet bij jouw lengte minimaal 60 kilo wegen om uit de gevarenzone te komen.Uiteraard zijn 65 kilos en een bmi van 20 heel netjes.

Je opent een topic met de vraag wanneer mooi slank te mager is.Ik vind dat iemand te mager is als de botten uitsteken en je bmi onder de 18,5 is.En hier wil ik eerlijk in zijn:Ja,ik vind je veel'st te mager.Een bmi van 17 is niet gezond maar dat weet je zelf ook wel.Bovendien vraag ik me serieus af waarom jij een topic opent en in die openingspost zet ''hoe ziet je ideale plaatje eruit''?Volgends mij heb je een vertekend zelfbeeld en zou ik met een psycholoog gaan praten.Is alleen maar goed bedoeld trouwens.
Ik ben zelf 1.75,heb van onderen maat 40/42 en van boven maat 38/40 en weeg 72 kilo.Minder dan 65 kilo daar zou ik,gezien mijn lichaamsbouw,niet blij mee zijn.Onder maat 38/40 hoef dan ook niet voor mij.Door het vele sporten heb ik

geen superslank lichaam maar een gespierd lichaam gekregen

waar ik dus ook trots op ben.
Mooi slank is iemand die nog natuurlijke vrouwelijke rondingen heeft en een lichaam dat mooi in verhouding is. Als iemand TE mager of slank word ziet dat er onnnatuurlijk uit. Het klinkt misschien raar, maar soms valt me op dat het hoofd dan niet bij de rest van het lichaam past. Je ziet dan een te smal lijf met een te groot hoofd.
hoeveel zouden die modellen dan wegen? dat vraag ik me altijd af...... 40 kilo?
quote:noa schreef op 11 oktober 2010 @ 14:44:

Volgens mij vindt TO het alleen maar leuk om te horen dat ze te mager is. Daar doe ik dus niet aan mee.Eens!
@TO, als je een serieus antwoord wilt op je vraag, ga dan naar je huisarts. Een gezonde geest in een gezond lichaam, da's pas mooi.
Het hangt er vanaf op welke manier je dit gewicht krijgt. Is het 'normaal' eten en regelmatig bewegen (een gezonde levenswijze) en zit je lekker in je vel dan kan het mooi zijn. En dan vooral het totaalplaatje dus ook de uitstraling. Zelf heb ik ook een lage BMI. Ben toen helemaal medisch goedgekeurd en zat zelf ook lekker in me vel. Deed niks aan dieet ofzo was gewoon mijn bouw...
Ik vind het geheel iets anders als iemand van zichzelf tenger is.

Of mager maar wel lekker in zijn vel zit.Ik ken een jonge vrouw

die erg mager is maar om een andere reden i.v.m.een darmziekte.Maar zij kijkt dan weer heel anders naar zichzelf en

heeft veel zelfvertrouwen.Wil ook graag aankomen maar dat

is voor haar heel moeilijk.Zeker weten gaat het natuurlijk niet alleen om je figuur maar vooral hoe jij naar jezelf kijkt.Iedereen

heeft natuurlijk zo zijn onzekerheden maar bij To heb ik het

gevoel dat het zelfbeeld gewoon vertekend is,wel zorgwekkend

ergens.

En ik weet ook niet op zij anorexia heeft of niet.Ik kan het

niet uit de text opmaken.Ik denk namelijk niet dat iemand met

een eetprobleem zo een topic zou openen???

Of wil zij dan daadwerkelijk alleen maar wil horen dat ze te mager is gezien de manier waarop ze haar openingspost neerzet?Verder vraagt ze namelijk ook geen advies hoe ze een gezond gewicht zou kunnen bereiken.Dat zou dan ook weer een ander verhaal zijn.Eerlijk gezegd weet ik niet de reden waarom zij dit topic heeft geopend.

Ze moet het natuurlijk zelf weten of ze zo een topic opent of niet.
quote:gillie schreef op 11 oktober 2010 @ 18:58:

Mooi slank is iemand die nog natuurlijke vrouwelijke rondingen heeft en een lichaam dat mooi in verhouding is. Als iemand TE mager of slank word ziet dat er onnnatuurlijk uit. Het klinkt misschien raar, maar soms valt me op dat het hoofd dan niet bij de rest van het lichaam past. Je ziet dan een te smal lijf met een te groot hoofd.Dat klopt.Leuk om je weer eens te zien meid!Hoe gaat het?

.

Als man heb ik toch graag een vrouw die wat voller is. Ik bedoel dus niet dik maar wel met een zwaarder gewicht dan 55 kilo bij een lengte van 1.80.

En ik denk/weet dat heel veel mannen er zo over denken.

Te mager is niet zo vrouwelijk.

Jammer dat veel vrouwen ontzettend veel moeite om (te) mager te worden. Vrouwen vinden zichzelf al snel te dik. Terwijl het beeld wat de man van de vrouw heeft anders is.

Als man zeg ik: Graag niet graadmager en iets vlees op de botten. Dus vrouwelijke rondingen. Mooie benen (niet te dun dus) en voor de rest mooie billen en mooie borsten. En met mooie borsten bedoel ik niet grote borsten. Maar die mooi in verhouding zijn.
Oh, je dacht dat vrouwen graag slank wilden zijn voor mannen? Nou, wordt maar gauw wakker dan...

En ja, dat ideale plaatje wat jij schetst bestaat bijna niet. De ene vrouw heeft dunne benen, de andere hele dikke tieten, platte kont, noem maar op.

Ben het wel met je eens dat vrouwen zichzelf al snel te dik vinden.
Wat vinden jullie....zou ik met m'n 1.70 en 105 kilo te dik zijn ????
quote:Liv schreef op 15 oktober 2010 @ 11:17:

Oh, je dacht dat vrouwen graag slank wilden zijn voor mannen? Nou, wordt maar gauw wakker dan...

En ja, dat ideale plaatje wat jij schetst bestaat bijna niet. De ene vrouw heeft dunne benen, de andere hele dikke tieten, platte kont, noem maar op.

Ben het wel met je eens dat vrouwen zichzelf al snel te dik vinden.

Ha Liv,

Goede morgen, ja ik ben reeds wakker ha ha.

Ik bedoel dat ik overal in mijn omgeving vrouwen hoor die zichzelf te dik vinden. Die dat eigenlijk helemaal niet zijn.

En of ze nu afvallen voor hun man, vriend of voor zichzelf: Ik bedoel dat ze er vaak geweldig uitzien en toch willen ze afvallen.

Vrouwen vinden zich al snel te dik. Dat is gewoon zo jammer. Vooral voor zichzelf en (ja daar kom ik weer) voor de meeste mannen is mager niet erotisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven