lekkere speculaasjes

15-10-2010 15:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar kan je nu echt lekkere speculaasjes kopen, die echt smaken naar de typische speculaaskruiden ?

Ik heb net speculaasjes bij een banketbakker gekocht, maar ze zijn mierzoet, en smaken nauwelijks speculaas.

Iemand een goede tip ? !! (en liever niet zelf moeten bakken, daar ben ik een ster in ;) )
de goedkopen van de Aldi

lekker knapperig en een stevige speculaassmaak.

Het enige jammere vind ik dat daar geen amandelschaafsel op zit.
Mijn moeder had het er laatst over, ik heb het even voor je opgezocht. Van de site van Kassa:

Zo vlak voor Sinterklaas testte Kassa speculaasjes. We kozen voor de speculaas zonder amandelen en kochten 10 verschillende soorten in de supermarkt, op de markt, bij de natuurwinkel, de HEMA, Jamin, Bakker Bart en één bij een bakkerij van de Echte Bakker.

We vroegen het publiek van Kassa om deze koekjes blind te proeven en ze een cijfer te geven. Uiteindelijk is ieder speculaasje door 34 personen beoordeeld.

De biologische speculaasjes van Billy’s farm werden laag beoordeeld. Veel testers vonden het niet naar speculaas smaken en vonden het echt niet lekker, zelfs vies. Er werden veel enen, tweeën, drieën en vieren uitgedeeld…. Het eindcijfer was een 3. Op een gedeelde 3e plaats zijn de speculaasjes geëindigd die we bij een bakkerij van de “Echte Bakker” kochten. (bij deze keten zijn ca 450 bakkerwinkels aangesloten; en de speculaasjes die zij bakken zijn niet allemaal hetzelfde!) De bakkersspeculaasjes van de C1000 staan op nummer 1. “Zoals speculaas hoort”, “lekkerste van allemaal”, “de lekkerste, echte speculaassmaak”. Opmerkelijk was toch dat een aantal mensen specifiek opmerkingen maakte over de tekening op de speculaasjes, zoals “leuk molentje”. Ook proefden mensen bij bepaalde speculaasjes, o.a. die van Jamin en de Echte Bakker, duidelijk roomboter. Sommige vinden dat erg lekker, anderen vinden de koekjes dan “te romig”. De winnende speculaasjes van de C1000 bakkersspeculaasjes bevatten ook geen roomboter!
Zelf maken! Weet niet of het kan hoor maar de variant pepernoten is wel errug fijn!
Amandelspeculaas van de Appie is ook heel lekker.
Lidl
AH, bij mij met stip bovenaan!
Iemand een lekker recept?

Die van de C-1000 zijn inderdaad over heerlijk en daardoor veel te snel op.
De euroshopper speculaasbrokken van de ah zijn erg lekker! En toevallig hebben we hier nu speculaasje van 'de echte bakker', die zijn ook heerlijk.

Zelf maken is supermakkelijk, google een basisrecept en speel zelf een beetje met de hoeveelheid suiker en koekkruiden die je er in doet. Ook leuk om pepernoten mee te maken met de kinderen
Bij mij in de supermarkt hebben ze (goedkope) speculaasjes in een oranje en witte kartonnen verpakking. Weet het merk niet, ik probeer ze altijd te ontlopen, want een pak is zo op. Errug lekker....
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij de bloedbank mag je iets van een koekje oid pakken als je bloed hebt gegeven. Ze hebben daar van die poppen. Geen idee van welk merk maar die zijn lekker!!!

*Totale nutteloze informatie- Alert*
Smaken verschillen, dus wat ik lekker vind hoeft een ander niet lekker te vinden. Dus ik zou zeggen: nodig een stel vriendinnen uit, koop verschillende merken en doe de speculaasjes-test, zo kom je er achter welke jij het lekkerst vind :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven