Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Even kort meiden, ik ben er weer. Verga van de pijn lig dus te wachten op de morfine. T valt me behoorlijk tegen eerlijk gezegd. Morgen meer!
Pudding,

Het is niet niks en logisch dat je pijn hebt.

Hopenlijk helpt morfine.

Ik had een pomp en kon dat zelf regelen, heerlijk.

Lekker koeze

Maaike,

Werk ze en ach een mindere dag kan toch.

Ratpatrem,

Sterkte morgen met controle.

Limburger,

Hopenlijk snel je afspraak bij Rob

Had ik al verteld dat ik vorige week de grond ingetrapt ben :(

Ben er heel verdrietig om geweest.

Snap niet dat mensen dat kunnen.
Pudding,

Het is niet niks en logisch dat je pijn hebt.

Hopenlijk helpt morfine.

Ik had een pomp en kon dat zelf regelen, heerlijk.

Lekker koeze

Maaike,

Werk ze en ach een mindere dag kan toch.

Ratpatrem,

Sterkte morgen met controle.

Had ik al verteld dat ik vorige week de grond ingetrapt ben :(

Ben er heel verdrietig om geweest.

Snap niet dat mensen dat kunnen.
Sorry 2x hetzelfde bericht
Goedemorgen allemaal

Pudding: Je heb het er gelukkig opzitten en balen van de pijn maar het is wel logisch ze zijn toch in je lijf geweest.

Brenda: Hoezo hebben ze je de grond ingetrapt?

Hoe is het met de rest zijn jullie algeholpen of staan jullie in de wacht?

Hoe zou het zijn met de mensen in het begin van deze topic zoals:PomPomPom, Riny en de rest?

Groetjes Dickidik
@Pudding

Fijn dat je weer boven water bent en even een gil hebt gegeven richting ons.

We leggen virtueel allemaal even een atm om je heen, om je te troosten voor je pijn.

Ik heb trouwens weinig tot geen pijn gehad, heb zelfs de paracetomol geweigerd te nemen die in het ziekenhuis aangeboden werd.

Ik snap ook niet waarom jullie wel zo vreselijk pijn hebben gehad. Als ik Brenda over de morfinepomp hoor, lijkt me wel heavy dan. Is dat standaard bij jullie Brenda, of was jij een uitzondering?

Ook thuis heb ik weinig tot geen pijn gehad, wel wat lichte spierpijn, maar niet de moeite waard om daar pijnstillers voor te nemen.

@ Ratpatrem

Eerts moet ik mijn hussie zien te overtuigen dat hij WIL stoppen.

Ik hoor wel vaker positieve dingen over tabletjes via de h.a.

Hoe heet die pil, als ik zo vrij mag zijn.

En hoe werkt het dan.......elke keer bij behoefte, smachten naar zo'n Pilletje nemen, net als een kaugumpie.

En hoe komt het dat het werkt, wordt je ziek of zo ervan.

En vandaag dus je eertste controle na de operatie.

Ben je goed opgeknapt en ook weer fit?

Ben benieuwd of je groen licht krijgt voor de 1e keer opspuiten, mij lijkt het nog wat vroeg, maar overal doen ze het anders.....

We horen strakkies wel van je hoe het gegaan is.

Val niet van je geloof af als je op de weegstaal gestaan hebt. Verwacht je afgevallen te zijn en hoeveel?

@Brenda, vertel eens je ervaring van onder de grond liggen????

Ik begrijp dat het geen prettige ervaring is geweest..

Weet niet waar het over gaat, maar als je er verdrietig van geworden bent, kan ik me voorstellen dat het iets vervelends is geweest......

We luisteren, dat geeft opluchting voor je.........
goede morgen allemaal.

ik wordt 24 november geopereerd in brugge , ik ben voor de maagverkleining gegaan, vindt het allemaal wel heel erg spannend . ik moet 5 kilo afvalllen voor de operatie en ben er al 3 kwijt .fijne dag iedereen
O bah Pudding, die pijn! En dat het tegenviel. Hopelijk voel je je vandaag een pietsie beter? Heeft de morfine geholpen?

Inderdaad: dikke virtuele knuffel vanaf het forum!

Gossie Brenda, ik schrik ook wel van je berichtje. Was dat in het ziekenhuis? Of op je werk? En waar had het mee te maken?

Ongelooflijk dat mensen zo vervelend met iemand kunnen omgaan! Waarom moet dat in de grond boren toch? ALS je al kritiek hebt op iemand, kan die toch ook op een 'positieve' manier geuit worden? Ik vind het rot voor je!

@Limburger: als je hubbie niet zelf WIL stoppen, lukt het ook niet, vrees ik. Stoppen met roken moet ook tussen de oren goed zitten.

Maf trouwens: het Shell station waar je was om sigaretten te kopen voor je lief, behoorde niet tot ons kluster. Vertelt mijn baas me gisteren, dat miv december Ten Esschen ook van hem gaat worden...

Mijn stoppen-met-roken gaat redelijk goed deze keer. Gisteravond wilde ik wel heel graag toch iets opsteken, maar na strenge sms-jes van mijn Henk, heb ik toch maar weer gewoon een vies kauwgompie in mijn mond gedaan. En dan ben je wel weer trots op jezelf.

By the way: ik vind stoppen met roken (ik weet het... het is nog niet écht gelukt...) trouwens makkelijker dan lijnen. In een grijs verleden ben ik al eerder gestopt en heb dat anderhalf jaar volgehouden en toen vond ik het ook al veeeeeeeeeel makkelijker dan lijnen!

Ik heb nu trouwens ook de afspraak voor de diëtiste klaarliggen. Dus op 04-11 heb ik mijn laatste twee afspraken bij leden van het md team. En dan weet ik een week of 2 erna, hoop ik, of ik op de wachtlijst mag..... Brrrr, spánnend!!!

Pudding: hou je taai! Probéér maar te denken dat het iedere dag een beetje beter gaat! En dat het wellicht hetzelfde is als kinderen krijgen (ik heb nooit zelf een kind gekregen, dus ik weet het niet):

eerst enorme pijn, maar voor je het weet ben je dat ook weer vergeten, omdat je er iets gruwelijk moois voor in de plaats hebt gekregen.....

Toitoitoi
quote:daan2010 schreef op 15 oktober 2010 @ 10:42:

goede morgen allemaal.

ik wordt 24 november geopereerd in brugge , ik ben voor de maagverkleining gegaan, vindt het allemaal wel heel erg spannend . ik moet 5 kilo afvalllen voor de operatie en ben er al 3 kwijt .fijne dag iedereen

Hallo Daan.

Ik weet effe niet of je al langer hier meeschrijft.

Is dat zo dan ligt het aan mijn geheugen dat ik dat effies niet weet.

Je staat dus op de wachtlijst voor een maagverkleining in Brugge.

Brugge in belgie bedoel je dan?

Woon je ook daar in de buurt, of ben je van nederland uit over de grens gaan zoeken naar hulp.

En heb je lang in het voortraject gezeten, of vallen de wachttijden in Belgie mee.

En een maagverkleining........met welke gedachte is daarvoor gekozen.

Kortom, fijn dat je hier meeschrijft, maar ik ben wel een tikkie ""schieuwnierig"" naarr het verhaal van je.

greets van een limburger uit nederland hihi
@ Pudding

Ben je inmiddels al weer thuis nu?

@Ratpatrem

Hoe is het eerste controllebezoekje verlopen.?

Is iedereen tevreden?
Hoi Spullie

Heb jij eigenlijk al wat terug gehoord uit Bergen Op Zoom.

Jij zou toch ook terug gebeld worden?
Hoi!

@ pudding

Shit dat het je zo tegen is gevallen.Ben je wel al thuis sinds vandaag?

Ik verbaasde me eigenlijk ook wel over het morfine-pompje van Brenda.............heb ik echt niet gehad. Heb wel paracetamol aangeboden gekregen maar geweigerd omdat ik het niet nodig vond. Ik weet wel dat ze op de uitslaapkamer hebben gevraagd om de pijn op een schaal van 1 (minimaal) tot 10 en dat ik een 3tje heb gezegd.

@limburger

De naam weet ik niet van die pillen maar ze zijn alleen verkrijgbaar via de huisarts. Het zijn pillen die je in een bepaald patroon moest innemen en ze hielpen echt goed. Hij had er geen trek in, zelfs een afkeer al na een dag als hij rook van een ander rook.............hihihihi

Komt ie dan he,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,de weegschaal gaf aan ruim 9 kilo sinds de intake eind augustus dus daar zitten ook een de kilo's bij die ik voor de operatie moest afvallen. De verpleegkundige zei echter dat je in de eerste weken na de operatie tot opspuiting, normaal niet zoveel afvalt omdat het bandje leeg geplaatst wordt. Men vermoed dat ik er na de operatie maar 3 a 4 ben afgevallen en de rest al voor, dit omdat ik het 'vol' gevoel nog niet heb maar wel 'gezonder' eet/drinkgewoonten heb aangeleerd en de cola hebt vervangen voor crystal clear en slimpie.

Op 1 november de bijspuiting want die is wel nodig. Verder so far so good dus. Op zich spuiten ze soms wel na 4 weken op maar omdat de grootste wond bij mij ontstoken is geweest en het hoekje nog niet helemaal dicht is, nog 2,5 week wachten.

Dus ik ga het weekend van 30 oktober nog maar ff gezellig wokken met gezin en vrienden want na 1 nov zal ik dat misschien voorlopig niet goed kunnen doen. Nu kan ik nog gewoon goed vlees (biefstuk/ribeye, ossehaas) eten en na de opspuiting kreeg ik al advies dat voorlopig niet te proberen.

Fijn weeeeeeekend
hoi limburger

ik ben door ra- medical daar teregt gekomen , en heb mijn eerste gesprek bij ra-medical 5 augustus gehad en 27 augustus gesprek met de arts die opereerd ,via skype . was wel raar maar wel een goed gevoel erbij, dus bij mij is het allemaal snel gegaan . ik woon zelf gewoon in nederland.ik kreeg het advies van de arts voor de maagverkleining , en dat was ook mijn eigen keuze . vindt het wel allemaal heel spannend.

groetjes daan2010
Limburger

Ik had bij elke ronde een paracetamol en zei voor de gein zit hier een fabriek onder waar het geproduceerd word haha.

Morfinepomp is standaard hier en de ene langer dan de andere.

Thuis heel weinig last gehad alleen spierpijn.Ook geen tot weinig pijnstilling.

En vorige week kreeg ik mail van iemand over hyves dat ik een parasiet ben, eens wat vaker in de spiegel moet kijken en iemand anders voor mijn kar moet spannen!!

Ik was er vanaf en mijn zelfvertrouwen was onder de 0 gekomen en ik had zoveel opgebouwd en zo iemand trapt dat de grond in.

Maaike,

Ik weet de reden niet.

Was een "kennis" en meteen heeft die me verwijderd.

Jammer dan.

Maar waarom???

Pudding,

Hopenlijk lekker thuis en nu lekker aansterken.

KNUFFFF

Ratpatrem,

9 kg top!

Fijn dat ze tevreden zijn en dat ze een afspraak hebben gemaakt om op te spuiten.

Daarvoor lekker uit eten en nog genieten daarna moet je weer wennen en aanpassen, maar dat heb je er graag voor over.

Ik heb ook een cijfer gegeven op verkoever en dat moest laag genoeg zijn om naar de afdeling te mogen.

Ik vond het fijn hoor morfine.
Teveel reacties om allemaa vanaf. Mn blackberry te beantwoorden dank voor jullie medeleven dat doet me goed ik ben van de morfine af en drink alweer zelf heb ee helse nacht achter de rug waarin ik tegen het plafond gezeten heb. Stond stijf van de morfine en werd daar vreselijk misselijk van waardoor ik braakneigingen kreeg waar ik heel bang voor ben en schoot zo door in een fijne paniekaanval.......het goede nieuws is dat ik heel erg opgeknapt ben en ws morgen naar huis mag hoeraaaaaaaaaaaa! Dikke knuffel voor jullie x
Teveel reacties om allemaa vanaf. Mn blackberry te beantwoorden dank voor jullie medeleven dat doet me goed ik ben van de morfine af en drink alweer zelf heb ee helse nacht achter de rug waarin ik tegen het plafond gezeten heb. Stond stijf van de morfine en werd daar vreselijk misselijk van waardoor ik braakneigingen kreeg waar ik heel bang voor ben en schoot zo door in een fijne paniekaanval.......het goede nieuws is dat ik heel erg opgeknapt ben en ws morgen naar huis mag hoeraaaaaaaaaaaa! Dikke knuffel voor jullie x
@Pudding:

gelukkig dat je je een stuk beter voelt!!! En vooral dat je morgen lekker naar je eigenste huis mag! Daar is het toch meestal het allerfijnste. Maar doe nog maar even rustig an, thuis ook je even lekker laten verwennen...

@Brenda:

Goh. Ik word naar van zoiets. Wat een idioot! En je bent toch echt meer waard dan iemand die zulke dingen (en dan ook nog via Hyves...) durft te zeggen.

Ik hoop erg, dat je je er een beetje overheen hebt kunnen zetten inmiddels? Probeer je zelfvertrouwen vast te houden, en die iemand uit je systeem te krijgen/houden. Hij/zij is het niet waard om jouw aandacht te krijgen. Punt!

@Daan:

Succes alvast! Inderdaad snel gegaan zeg! Ik zou ook het liefst een gbp krijgen, maar denk wel dat ik me aanpas aan het advies van de doktoren en consorten. Voor jou schiet het in ieder geval goed op. Is Brugge een beetje bij je in de buurt?

@Ratpatrem:

Ik vind 9 kilo ook al lekker. Maar ik kan me voorstellen, dat ik het in jouw geval ook wat aan de minne kant zou vinden. Vooral als je weet dat het grootste deel van die kilo's al voor de operatie afgevallen zijn...

En ik kan me ook heeeeel erg goed voorstellen dat ik nog eens even lekker naar de wok zou gaan voor de opspuiting! Nog even lekker genieten, vóór het echte magere leven gaat beginnen
Pudding:

Fijn dat je je opgeknapt bent en dat je lekker naar je eigen huis kan vandaag.

Minder van zo'n nacht :(

Op naar de kilo's eraf.

Maaike,

Ik kon me er eerst niet overheen zetten maar later had ik zoiets van : zak jij maar in de *&*#

Je advies even afwachten maar voor jou gaat het ook snel!

Daan

Nog 5 weken dan is het zover, ook aftellen!
ik ben lekker thuis en kan eindelijk gaan kiloknallen. vanmorgen even gewogen zodat ik precies weet hoeveel ik straks afval. goed geslapen en de pijn is goed te doen , ik gebruik geen pijnstillers meer :D het gaat dus eigenlijk gewoon heel goed. Vanmiddag even met de neus in de wind en morgen wil ik weer even op de fiets om te voelen hoe dat gaat. een wondje is iets ontstoken , gelukkig werk ik in de wijkverpleging en kan ik dat soort dingen goed zelf verzorgen.

@Daan lekker joh nog 5 weken!

@ Brenda, wat stom zeg om zoiets via hyves te doen . laat maar mooi zeiken ik vind je een topwijf ! trouwens we kunnen wel es afspreken voor koffie als je dat leuk vind we wonen niet zover bij elkaar vandaan

@ Limburger, stom he dat je zin kunt hebben in een ingreep. ik moet wel toegeven dat het me vies tegengevallen is, toch iets te euforisch eringestapt wellicht .

ik ga zo genieten van mn eigen douche en een heerlijk drinkontbijtje, vloeibaar valt me nog niet zo makkelijk heb best veel honger tussendoor.

fijne zondag meiden!
Pudding; heerlijk weer thuis! Gelukkig voel je je nu naar behoren! Wel jammer van de honger tussendoor. Mag je dan geen lepeltje magere yoghurt? Of leer je dan weer een verkeerd eetpatroon aan?

Hoe beviel je eigen douche? Lekker gepoedeld

Ik heb nu alle afspraken die nodig zijn in mijn agenda: 4 november ook nog naar de diëtiste. Dan heb ik ze dus allemaal gehad en hoop half tot eind november mijn oordeel te krijgen... Als ik daaraan denk krijg ik het wel weer even op m'n zenuwen (op de nerven, zeggen we in Limburg ).

Met het niet roken gaat het prima! Bij eerdere pogingen haakte ik meestal na een paar dagen af, omdat ik er zo snel heel erg veel dikker van werd. Ik vind dat nu geen probleem, omdat het alleen mijn BMI wat opkrikt, wat weer goed is voor de operatiekansen.

Fijne zondag en tot later allemaal!
Pudding,

Fijn dat je goed geslapen hebt en zonder pijnstilling.

Hoe is het met de spierpijn?

Je hebt het nu lekker gehad en lekker aansterken.

Minder dat het wondje ontstoken is, welke als ik vragen mag?

En heb je 5 of 6 sneetjes? Lagen er bij jou meer mensen met dezelfde operatie?

Handig dat je dan in de wijkverpleging zit.

Lekker even naar buiten straks en wel voorzichtig morgen met fietsen, ik kon dat 10 dagen erna pas.

Ik laat die mensen ook maar op dat moment komt het hard aan.

Dat lijkt me gezellig een keer koffiedrinken we wonen inderdaad niet zover van elkaar vandaan.
Heerlijk gedouched Maaike , no place like home! ik geloof dat het niet eens echt honger is hoor wat ik voel maar meer onwennigheid van het eten dat ik normaal naar binnen werkte. En mn buik is ook druk, rommelen enzo, kweet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Om even aan te geven wat ik tot nu toe gegeten heb:

1 glas drinkontbijt

beker warme chocomelk

thee

bouillon

klein bakje vla en nu dus koffie. ik sta nog steeds rechtop ! wel wat trillerig maar thats it.

We zijn net even het bos ingeweest even een frisse neus halen en een stukje lopen want ik wil nu zo snel mogelijk de sportschool weer in ( ja ikke die snel wil sporten )

@ Brenda, ik heb 6 sneetjes en het is die recht onder mn borstbeen zit, hij ziet er al beter uit dan vanmorgen hoor, heb het een beetje geopend om te voorkomen dat het een abces word brrr. wel handig dat ik dat zelf kan idd en anders morgen even een kuurtje halen just in case.

Ik begrijp heel goed hoor hoe het voelt maar je moet het naast je neerleggen. Jij bent goed bezig en wat een ander vind ach soi.

even via hyves afspreken dan maar!

fijne zondagmiddag allemaal!
@pudding

Dat is dezelfde die bij mij ook ontstoken is geweest. Bij mij kwam uit de hoekjes steeds geel pus. Dus steeds uitgedrukt bij arts, zelf meerdere x per dag uitgespoeld en betadine erop. Nu in principe sinds begin deze week goed maar wel de reden dat ik donderdag niet opgespoten ben om het nog ff rust te gunnen.

Ik had ook tussentijds nog steeds wel trek en had het gevoel dat de bouillon niet zo vulde, ben toen over gegaan naar de kwark en savond gewoon stamppot, daar kan je dan beter weer op teren want dat vult wel.

Fijn dat je je weer okidoki voelt nu. Enne niet te hard van stapel he, hihi.
Pudding

Inderdaad niet te snel willen.

Is het de wond waar kastje zit?

Ik had toen ook wond die ontstoken was en arts zei bij controle dat ze bang was dat het die wond was en was blij dat het niet zo was.

We spreken snel wat af via hyves gezellig!

Is ook het beste naast me neer leggen.

Maaike,

Knap dat je nog van sigaretten af kan blijven.

Spannend al je afspraken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven