PRAAG...

16-10-2010 20:47 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de 23e een week naar Praag, natuurlijk kan ik via internet en boekjes uitvogelen wat leuk is en wat niet.

Maar hoor graag van jullie...aan en/of afraders ?

Alvast dank
Wil je stappen? Dan raad ik je de Cross Club aan (check internet). Ookal vind je de muziek misschien niets, het is echt een bezienswaardigheid.

Verder, toch een boekje kopen. Vind ik altijd erg leuk. Ik koop altijd Capitool gidsen, zijn vreselijk handig.

Ik ben even de naam van de wijk kwijt, maar er is een vrij nieuw gedeelte in Praag wat in optrek is. Misschien kan iemand anders je aan de naam van die wijk helpen, ik ben het even kwijt.
in praag 4 geloof ik, een lekkere mexicaan met een nederlander achter de bar. Vlakbij metro station ip pavlova.

verder in praag 4 'the red onion'. vanaf metro budejovicka wel even lopen maar beiden betaalbaar en erg gezellig.
Zo'n boekje over Praag is idd wel handig om van te voren te lezen (door te bladeren). Pik de dingen er uit die je echt graag wilt zien en interesseren. Dan ga je iets gerichter op pad. Voor de rest..... gewoon in de oude binnenstad slenteren en alles op je af laten komen. Heb je trouwens al een onderkomen? Weet nog een superleuk hotelletje op 15 min. lopen van de oude binnenstad. In ieder geval veel plezier, maar dat komt goed want het is echt bijzonder mooi!
hoi hoi

ik heb de boekjes over Praag ook en tis harstikke leuk om er in te neuzen en te bladeren. Maar ik was nog meer benieuwd naar jullie tips/ervaringen.

We zitten in een studio, mensen die voor deel in Praag wonen en voor een deel in Nederland. Vlak bij centrum.

Ik ben ooit heeeel heel lang gelden in Praag geweest, als kind, ik weet nog vaag dat ik t een mooie stad vond en er zijn zeker dingen die ik wil zien (theatertjes)...heb er zin in.
Wat ik erg bijzonder vond, was 's avonds naar een (klein) concert in de Nikolaaskerk op het grote plein in de oude stad. Kostte ongeveer een tientje dacht ik en die kerk is zo mooi van binnen dat je constant met je hoofd omhoog zit om je te vergapen aan de pracht en praal. Met dan natuurlijk de muziek erbij.

Verder gewoon eindeloos rondstruinen, smalle straatjes ontdekken, bijzondere winkeltjes vinden en mooie kerkjes. Vergeet ook vooral de Joodse wijk niet, daar is veel moois te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven