Mode & Beauty alle pijlers

dun haar

17-10-2010 12:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva-dames,

Ik heb een vraagje over mijn haar. Ik heb erg dun haar en zou het graag wat voller willen hebben. Weten jullie hier iets voor, of moet ik er gewoon mee leven ...

bedankt alvast en nog een fijne zondag
Ik heb dat ook en ik laat er altijd highlights en lowlights inzetten bij de kapper. Het wordt er niet dikker van maar je krijgt wel wat meer diepte waardoor het voller lijkt.
Heb je lang of kort haar? Als je lang(er) haar hebt, kun je extensions overwegen.
Dun haar blijft dun haar.

Je kunt het wat in model föhnen met een beetje mousse erin. Dan lijkt het iets meer.

En zorg ervoor dat je niet teveel lagen hebt.

Veel mensen zeggen dat dat voor meer volume zorgt, maar ik zie bij mensen met dun haar dat dit niet het geval is.

Extensions moet je niet aan beginnen, koop dan van die clip-ins.
Idd geen lagen knippen. Is echt een veel gemaakte fout.
Waarom geen extensions? Als je goede laat zetten (niet van die plakdingen, maar gevlochten) dan is het alleen maar goed voor je haar. En met dun haar krijg je eindelijk eens een fatsoenlijke bos haar.
Ik heb ook erg dun haar, maar heb er mee leren leven.

Ik fohn het soms wel, maar het zakt toch na 5 min in elkaar..

Inderdaad niet teveel lagen erin laten knippen en niet teveel cremespoeling, daar wordt het alleen maar zwaarder van..

Ach, er zijn ergere dingen toch?
Ik heb ook dun haar en als ik het wat laat blonderen lijkt het voller en wordt het ook veel handelbaarder. Het lastigste van mijn dunne haar zijn eigenlijk mijn kruinen, en daarom is een goede coupe eigenlijk noodzakelijk. Maar ik heb er een gruwelijke hekel aan om naar de kapper te gaan dus zie ik er regelmatig uit alsof het buiten heel hard waait.
quote:ikzegniks schreef op 17 oktober 2010 @ 12:29:

Idd geen lagen knippen. Is echt een veel gemaakte fout.

Waarom is dit fout?

Ik heb ook dun haar en als het in laagjes is geknipt lijkt het of ik weinig haar heb. Laat ik het langer dan valt het vaak snel plat langs m'n hoofd.

Zijn langere laagjes dan een optie?

Overigens gebruik ik een soort 'gum' van New Wave (Kruidvat) en dat zorgt voor dat je haar stroef wordt. Dat helpt wel wat.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Arrasje, volgens mij bedoelt ikzegniks dat je juist géén laagjes moet knippen.
quote:Primabella schreef op 17 oktober 2010 @ 13:11:

Arrasje, volgens mij bedoelt ikzegniks dat je juist géén laagjes moet knippen.

Ja dat bedoelt ze ook en mijn vraag is wat moet je dan met dun (muizen) haar?

Ik weet het ook niet meer. Ik zit een beetje met mijn handen in het muizenhaar
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Heb ook dun haar en iedereen zegt ook tegen mij dat ik het in laagjes moet knippen. Heb een tijdje terug bij de kapper laagjes laten knippen, maar het ziet er nu helemaal niet meer uit..

Heb nu alleen nog maar een staart in en niet meer los haar.

Zit er wel over te denken om binnenkort permanent te laten zetten. Heb dit wel vaker gehad en het blijft niet echt heel goed zitten, maar ik krijg wel weer meer volume zodat het er los ook wat leuker uitziet!
Bij mij werkt "elvive shampoo voor dikker haar" wel goed. Als ik het met deze shampoo gewassen heb, voelt mijn haar echt dikker aan. Weet niet de exacte naam uit mijn hoofd.
Dun blijft natuurlijk dun.

Geen laagjes. Wil je toch echt iets laagjes, dan kun je dan in de onderste laag doen (2 cm) dan mag wel (valt wat mooier, maar niet dikker) Verder z.m.m. stylingproducten en verzorgingsproducten. En je haar niet lang laten.
Geen laagjes, daardoor lijkt het bovenop alleen dikker en onderin lijkt het alsof je dode punten hebt. Permanent, verfen of elke dag fohnen zou ik ook niet doen. Gaat het haar harstikke dood van. Je moet er nog langer mee dan vandaag. Raad je John Frida aan. Beste shampoo die ik ooit gehad heb. Wissel wel af met andere shampoo's. Dus niet elke dag dezelfde.
Dun haar is vaak erfelijk bepaald maar kan veroorzaakt worden door medicijnen te gebruiken waardoor je haaruitval kunt hebben.

Dun haar hoeft nog niet echt dun te zijn wat voor de een dun haar is is voorde ander weinig. Je kunt absoluut meer haar krijgen door de juiste voeding en goede massage van je hoofdhuid. Bij een matge doorbloeding van je hoofdhuid worden de haarzakjes slecht gevoed met de bouwstoffen voor je haar. Met een goede dagelijkse massage stimuleer je de hoofdhuid en daarmee de doorbloeding. Als je dit een tijd doet zie je na 3-4 maanden nieuwe haren groeien en je bos wordt heel heel langzaam dikker.

[verwijderd]
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 17-10-2010 23:47
Reden: reclame
% gewijzigd
quote:Ksenija schreef op 17 oktober 2010 @ 13:56:

Dun blijft natuurlijk dun.

Geen laagjes. Wil je toch echt iets laagjes, dan kun je dan in de onderste laag doen (2 cm) dan mag wel (valt wat mooier, maar niet dikker) Verder z.m.m. stylingproducten en verzorgingsproducten. En je haar niet lang laten.

Zo heb ik het ook inderdaad. Wel in laagjes maar alleen het alleronderste. Ik heb namelijk ook nog eens erg stijl haar en als het recht afgeknipt wordt, lijkt het heel stijf.

quote:Badeendtje schreef op 17 oktober 2010 @ 14:00:

Geen laagjes, daardoor lijkt het bovenop alleen dikker en onderin lijkt het alsof je dode punten hebt. Permanent, verfen of elke dag fohnen zou ik ook niet doen. Gaat het haar harstikke dood van. Je moet er nog langer mee dan vandaag. Raad je John Frida aan. Beste shampoo die ik ooit gehad heb. Wissel wel af met andere shampoo's. Dus niet elke dag dezelfde.Haar is al dood. Maar dat terzijde. Ik laat het twee tot drie keer per jaar verven en dat is echt goed te doen. Als je highlights neemt, valt je uitgroei minder op dus dat is heel anders dan wanneer je het elke 6 weken laat verven. Wat bij mij erg goed helpt tegen beschadigd haar is even kammen vóór het douchen zodat je na het douchen geen verschrikkelijke klitten hebt. Nat haar beschadigt veel gemakkelijker.
Ik heb dun haar en schouderlang stijl haar met lange lagen .

Verf het elke 5 weken blond [uitgroei].Mijn haar moet ik krullen[carmenset] anders ziet het er dun uit .Niet altijd zin in en doe het dan nat in een knotje die ik dan de volgende dag er weer uit haal .Heb dan ook krul en veel volume .

Permanenten is super slecht en breekt giga af en pluis,nooit meer .

Ik gebruik geen cremespoeling en wissel shampoo regelmatig af .
quote:arrasje schreef op 17 oktober 2010 @ 13:18:

[...]

Ja dat bedoelt ze ook en mijn vraag is wat moet je dan met dun (muizen) haar?

Ik weet het ook niet meer. Ik zit een beetje met mijn handen in het muizenhaar

Heb zelf helaas ook heel dun haar, dat heel snel vet word. Ik was & fohn mijn haar elke morgen. Door jaren lang (te vaak) wassen & fohnen is het zo dun geworden. Maar niet wassen betekent vies, vet, onverzorgd haar. Dat wil ik ook niet. Lijkt wel een vicieuze cirkel waar niet uit valt te komen.

Ik ben al bij meerdere kappers geweest maar er is gewoon geen oplossing voor dun haar. Laagjes heb ik al meerdere keren gehad omdat kapsters me overtuigden dat het dan mooi zou vallen met veel volume. Dat is ook zo, als je uit de stoel stapt, maar zodra je thuis zit hangt het alweer slap langs je gezicht. En zelf krijg ik het natuurlijk nooit zo mooi als de kapster.

Heb ook clip-in extensions gehad en dat is echt een wereld van verschil! Alleen het kost teveel tijd om ze elke morgen in te doen. Maar voor een feestje of speciale gelegenheden is het wel een goede tip!

Ik ben nu mijn haar op 1 lengte aan het laten groeien, maar ik weet eigelijk gewoon niet wat ik ermee aan moet, ik blijf ook meelezen en hopen op een goede tip
@SB1980: ik doe het al heel lang niet meer en laat het nu helemaal recht afknippen. Ik zie geen verschil.

Ik borstel het ook goed door voor ik het was.
quote:rudolph schreef op 17 oktober 2010 @ 14:06:

Dun haar is vaak erfelijk bepaald maar kan veroorzaakt worden door medicijnen te gebruiken waardoor je haaruitval kunt hebben.

Dun haar hoeft nog niet echt dun te zijn wat voor de een dun haar is is voorde ander weinig. Je kunt absoluut meer haar krijgen door de juiste voeding en goede massage van je hoofdhuid. Bij een matge doorbloeding van je hoofdhuid worden de haarzakjes slecht gevoed met de bouwstoffen voor je haar. Met een goede dagelijkse massage stimuleer je de hoofdhuid en daarmee de doorbloeding. Als je dit een tijd doet zie je na 3-4 maanden nieuwe haren groeien en je bos wordt heel heel langzaam dikker.

Door masseren krijg je niet meer haar. Dat is flauwekul.

En reclame is hier verboden.

Ik weet niet of jij dat bent op de foto op die site, maar dan ben je absoluut geen reclame voor je zaak en de informatie die je hier geeft. Ik zou nog eens flink gaan masseren!

(O, elke dag insmeren met knoflook schijnt ook te helpen, is wellicht ook wel iets voor je).
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 17-10-2010 23:48
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd

Voorover bukken en dan haarlak onder je haar sprayen, dan lijkt het voller!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven