Ik ben zo bang... deel 6

14-10-2010 18:04 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Het vorige deel: Ik ben zo bang... deel 5
Ing even met je hand over de plinten hé. Controle.

Leuk is dat hé voor zoveel mensen koken.

Bo wat lastig dat ze allebei in de pubertijd zijn. De hondjes bedoel ik dan hé.

Fijn dat Ro niet jaagt. Kon het me ook al niet voorstellen.

Ik ben weer thuis en nee, ik ben helemaal niet moe. Maar ik heb thuis geslapen en dat scheelt al heel veel. Vannacht om half vier hebben ze nog twister gespeeld. Stelletje mafkezen. Toen was ik al een paar uur thuis. Vanmorgen hebben we de slaperds ontbijt op bed gebracht. Eieren met spek. Niets voor mij op je nuchtere maag, maar het was wel een ludieke actie. Ik heb die trouwens niet gebakken hoor.

Ik zal straks wat foto's plaatsen van het weekend. Van de toren enz. Nu eten met Jan. Dat is alweer een paar dagen geleden.
We gaan even met de honden naar het bos.

Hier de foto's.

De zelfgebouwde toren.

Het was gezellig.

Deze haal ik straks weer weg hoor.

zip
Dat ziet er gezellig uit Zoebie! Het zijn grote kinderen, dat eet wel wat ja!

Ing staat in de file, kan ik nog snel even met de ragebol rond
Grappige smiley, gelukkeling! Het geeft wel weer hoe ik me vandaag voel. Heb een beetje een off-day. Van binnen zo aan het razen, van buiten lamlendig. Zelfs het mooie weer van vandaag kan er niet zo veel aan veranderen. Ik merk nu heel duidelijk dat de combinatie verhuisstress, niet goed slapen en een verkoudheid een wissel aan het trekken zijn. Ik geef er voor vandaag maar even aan toe. Morgen weer een dag.

Om de stemming er nog iets minder op te maken zag ik net dat een collega van sjurman vanochtend op weg naar het werk verongelukt is. G*dvr! Jonge vent, net een jaartje ouder dan sjurman... Heb nog geen contact gehad met sjurman, die is nog druk aan het werk, maar ik kan me zo voorstellen dat dit een gigantische klap is in een vrij hecht team. Moet er niet aan denken dat zoiets bij mij op het werk gebeurt...

Sorry meiden, ben vandaag niet de vrolijkste. Hopelijk hebben jullie wèl een fijne dag, enjoy!

Sjur, pfff dat is heftig. omdat jij er ook een verdient meis.

Bo, ik 'mag' nog 4x, 6 januari gaat de laatste erin als t goed is.
Jeetje Sjur, dat zal een klap zijn voor Sjurman.

Bo wel jammer dat jullie niet meer het bos in kunnen. Het was echt even lekker en de honden zijn uitgeraasd en slapen nu heerlijk.

Saar is een echte drijver aan het worden. De manier waarop ze staat zegt al genoeg.

En Sedi met zijn grote tak. Saar doet dat nog helemaal niet.

Gek genoeg hebben we heel weinig paddenstoelen gezien.

Wel mooi hoor de herfstkleuren. Het gaat heel hard nu het koud is.

Gelukkeling, nee, hij gaat ook nooit mee het bos in met de jagers.

Zoebie, wat een coole foto's!! Die toren is hoog trouwens, brrr, met er niet aan denken die te hebben moeten bouwen *hoogtevrees*

En wat is Saar groot geworden!!! Joe staat precies zo, dat is ook een drijver (Sam daarintegen..... :-) ).

Sam sleept dan weer wel met takken (en touwen en botten en tennisballen en speeltjes) en dat doet Joe helemaal niet.

Sjur, wat een vreselijk bericht!!! Ik heb dat ook ooit meegemaakt; ik werkte op een meertalige helpdesk en op een dag ging één van mijn collega's met de motor naar huis terug om daar nooit meer aan te komen. Een heel trieste en nare ervaring, inderdaad ook voor de collega's.

Spuka, nog tot januari, als je het zo schrijft klinkt het wel heel lang nog! Kun je morgen naar je werk, zoals je wilde?
Saar en Joe kunnen wel een tweeling zijn. Zoveel overeenkomsten doorgegeven door hun vader blijkbaar. Het enige speelgoed wat Saar leuk vind is een touw. Verder kijkt ze de hele verzameling niet aan.

Hebben Sam en Joe nog touwen Bo? Anders ga ik shoppen.

En wil je soms pompoenen hebben om je tuin te versieren voor Halloween? Hier kun je er genoeg krijgen. In alle soorten en maten. Kun je er ook nog eerst soep van maken voor je ze buitenzet. ( Nou ja niet de soep natuurlijk, maar wat er overblijft.
Zoeb, lief van je :-)

We hebben nog touwen, en pompoenen zijn er genoeg met al die moestuinen. Zelf planten we ze niet, maar ik kan gemakkelijk aan pompoenen komen.

Wij zitten net aan een stukje peren-walnotencake en het is lekker!!
Zo dat was erg gezellig! de middag was zo om!

Sjur wat erg, die collega. Daardoor was w.s. de file waar Ing in stond vanmiddag. Bah het is vreselijk als zoiets gebeurt.
Denk niet dat t Ings file was, het is vanmorgen vroeg gebeurd... sjurman is inmiddels thuis en behoorlijk aangeslagen. Gelukkig is de uitzending prachtig geworden en aan deze collega opgedragen.

Is het gezellig met Ingmagh?
Zo, ben weer thuis. Terug ook weer file omdat er hard aan de weg gewerkt werd dit weekend. Maar op de heenweg was er inderdaad ook een motorrijder die cameraman bij RTVNH bleek te zijn omgekomen. Daardoor was de file op de heenweg nog wat langer. Maar het was het waard hoor, erg gezellig vanmiddag.

Vanavond lees ik even bij!

liefs
Hee meiden, dubio hier.

Vanavond waren we naar mijn ouders met de auto en het was weer bar en boos, vooral de terugweg. Waar het van de week nog wel ging was het nu echt prut.

Okkie thuislaten, kan ik dat?

Okkie meenemen met risico op een klote-rit? Is hij daarna weer rustig?

Sorry maar ik zit er echt mee.
Phoehee, slaap er een nachtje over eerst. Nu ben je natuurlijk gestresst van die rit naar je ouders, dat is nooit het moment om te beslissen.

En je kunt het ook laten afhangen van je reisgenoten as weekend: zij weten heus hoe een huilende baby klinkt en als zij het niet erg vinden zal dat jou misschien ook opluchten.

Al met al wel echt rot voor je!
Och Phoehee, wat moeilijk, ik wens je wijsheid.
Dank jullie.

Hij is verder altijd zo lief en vrolijk, en ik wil dat jullie die kant van hem zien. Ik ga nu niks beslissen, al weet ik eigenlijk wel dat ik hem niet thuislaten kan. In mijn hart dan hè.
Inderdaad, eerst (allebei!) een nachtje slapen.

En vergeet niet dat de reis niet het enige is hè, er zijn ook nog een hele dag en nacht hier ter plaatse!

Alle tijd om te zien hoe lief Okkie is
Phoehee, lastig hoor. Denk dat thuislaten de minst goede optie is, zowel voor jou als voor Okkie. En het ging ook goed de afgelopen weken met reizen, Okkie moet zijn dag dus hebben. Vervelend voor je, ik had je graag een zorgeloze week-voor-de-reis gegund.
Wat erg sjur iemand zo uit leven wordt gegrepen. Wens jou man sterkte. Soms is zo onbegrijpelijk. Heb gedicht gemaakt voor deze collega haar man zo goed mens. Haar ziel maatje dus verdriet was zo mega. Ik moest iets doen gelukkig vondt ze het fijn. Weer zo aan werk laptop doe gelukkig weer goed. Zodat met jullie kan praten luisteren. Zoebie wat moi die foto,s ik hou van herfst. Die kleuren zo mooi en binnen kaarslicht. Straks wer kerst de lichtjes overal gezellig. Snap je zorgen heb je kleine lange rit mee te nemen. Mijn kinderen sliepen goed in auto altijd. Volg je zelf beste vindt. En snap ook goed rottig is niet mee gaat. Klink lekker zo taart robo liefs nu snel op fiets voor werk. En ja leuk voor oudste. Dat zijn klasgenoten wat leuks doen voor hem als afscheid
Ze moet niet werken nog week vrij hoor. Zal wat zijn. Ik kom bij haar gewoon. En zei wel zo snel mogelijk ging werken. Maar heb erge zorgen gaat zeer slecht met haar duidelijk. Maar goed ze kan altijd bij mijn terecht dat weet ze wel. Met haar verdriet is toch echt alleen vindt zo erg. Wat geknuffel met haar. En proberen wat warmte steun luisteren meer kan ik niet kon maar meer
Phoehee, ik zeg het nog maar een keer: het is jouw moederhart dat er problemen mee heeft, onze oren worden door de cd van Zoebie waarschijnlijk meer gepijnigd (al is dat natuurlijk geheel smaakafhankelijk). Jouw weekend is niet compleet als Okkie niet mee gaat, dus ik zou niet eens twijfelen. En voor hetzelfde geld is hij zo onder de indruk van het gezelschap en de zangkwaliteiten dat hij zo stil als een muisje in de auto ligt.

Ik begrijp dat het voor jou heel moeilijk is, maar laat je er niet door kisten. Van mij mag okkie de hele boel bij elkaar schreeuwen in de auto, zo lang hij maar lief lacht bij Bo
Goedemorgen alle lieve dames,

Ik hoop dat deze nacht jullie goed heeft gedaan.

Weer een lekker zonnetje vanmorgen, nu nog maar even van genieten, want daarna komt er regen de verdere week.

Gisteren hebben Ing en ik zelfs nog een uurtje op het balkon kunnen zitten, op 17 oktober in Nederland!

Anita voor je collega, het is zo erg om je partner te verliezen, het is niet te begrijpen gewoon. Mijn collega die op vakantie een groot herseninfarct gekregen heeft, is uit coma, kan gewoon praten, maar hij is halfzijdig verlamd. Precies zo oud als ik, het maakt dat het dichterbij voelt, ik ben blij voor zijn vrouw, ze kan er nu aan wennen dat hij ziek is, maar wat een vakantie.....................

Lekker geslapen Bo? ik hoop het maar, hoe lang mocht Ro nog thuisblijven van de dokter? ik hoop voor hem zolang hij nodig heeft. Doe hem een dikke kus en excuses, omdat ik dacht dat hij wel eens jaagde...je le trouve un mec fantastique!
Goedenmorgen allemaal,

Bo lekker toch wel denk ik, zo'n extra weekje rust. Ik hoop dat je die extra week een beetje minder moe wordt en dat je maag wat rust krijgt.

Phoehee, ik zit er niet mee dat Okkie huilt. En zes uur is lang, hij slaapt vast meer dan de helft van de rit. En er zit altijd iemand naast hem als we met één auto gaan.Dus we kunnen hem toch afleiden? Vreemde ogen dwingen ook, toch? Of is dat bij Okkie niet. Gaan we trouwens met één auto?

Ach ja en die muziek van mij hé, dat doet het hem vast.

Jullie dwingen mij gewoon om nog zo'n smartlappen-cd te maken.

Ik heb avonddienst en ik ga nog even met de honden wandelen in het bos. Het zonnetje schijnt. Het is wel koud, maar daar kan ik me op kleden. Saar komt net binnen met zwarte poten en een vieze zanderige bek. Er zal wel weer ergens een extra gat in de tuin zijn ontstaan. Wat een energie heeft dat hondje.
Hoi allemaal!

Heb net twee uur aan de telefoon gezeten met de vriendin die laatst hier was; lekker gelachen en bijgepraat.

Ro is naar vrienden toe, thank God, hij begint me langzamerhand op mijn zenuwen te werken. Dat half depressieve gedoe, ik word en nu toch echt moe van. Maar goed, kun je daar wat van zeggen of is dat te hard?

Zoeb, ja, hier in de tuin ontstaan ook weer nieuwe gaten :-) Vooral Sam gaat af en toe helemaal los, die kan hele diepe gaten graven in 5 min

Werk ze, avonddienst is tot hartstikke laat toch? 21u of zo?

Anita, wat lief dat je je zo bekommert om je collega. Je kunt inderdaad niks meer doen dan luisteren en er zijn voor haar, maar ik weet zkeer dat dat haar heel erg helpt. Werk ze voor jou ook!

Gelukkeling, dan hebben jullie alle zon die wij hier niet hebben! 5 graden vandaag, bewolkt en koud. Maar wat Zoebie zegt: ik kan me erop kleden, en mijn handen reageren niet meer zo sterk op de kou. Dat scheelt enorm.

Phoehee, heb je al kunnen beslissen? Maak je niet teveel zorgen hoor, het allerergste dat kan gebeuren is dat hij huilt, en er zijn ergere dingen dan een huilende Okkie! Geef 'm een extra knuffel van mij vandaag :-)

Ik ga eens even genieten van de rust in huis en lekker niksen en met de hondjes knuffelen!
Kon niet meer op het forum!

Laptop wilde me er niet op laten!

Liefste Bo, ik vind best dat je het kunt zeggen tegen Ro, wat je voelt en denkt en vindt. Je kunt dat vast en zeker goed uitleggen. Buiten dat je met jezelf rekening moet houden ben je nu ook bezig met zijn state of mind. Dat is veel. Misschien is een gesprek al heel goed. Dat je uitlegt welk effect zijn humeur op jou heeft? Dat kan de lucht behoorlijk klaren al denk ik.

Hoe zie jij dat? Denk je dat hij je begrijpt?

Lieve meiden, de afwasmachine is kapot, dus ik hou het kort en ga weer kijken of ik 'm kan repareren maar ik lees mee hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven