speklapjes op een grill(zo'n dubbele)

18-10-2010 16:50 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok ik blij, we hebben sinds kort zo;n grill. hartstikke makkelijk!

Maar nu wil ik er speklapjes in maken.

moet ik hem dan dicht klappen? of is open grillen lekkerder?

en hij heeft een vetwegloop tuitje. dit loopt er dus gewoon uit. maar waarin vang ik dat op. ik heb hem nou zo staan dat het in de gootsteen loopt, maar dat is ook niet zo goed.

kan ik er een glazen schaaltje onderzetten? (dat ie niet knapt ofzo..)

beetje domme vragen miss.. maar goed, wat je niet weet moet je vragen..

dankjullie voor de reacties alvast!
Open of dicht maakt vrij weinig uit. Als je hem dicht hebt hoef je de speklap niet om te draaien en is hij sneller klaar.

Je kan er gewoon een bakje onder zetten hoor. Gebeurt helemaal niks mee.
ok dankjewel!
en je eet bij het speklapje??

(ik zou hem ook gewoon dicht doen, gaat wel snel dan, dus pas op met verbranden)
haha ja ik moet toch steeds kijken ivm rookontwikkeling:P

ik eet alleen aardappeltjes erbij (A)

de lapjes moeten op. had vriendlief verwacht bij het eten maar dat lukt niet. dus dan maar simpel met veel speklapjes voor mij:P
Je kan ook van aluminiumfolie een soort bakje vouwen. Vet laten stollen en alles kan in 1 keer weg.

Eigenlijk gebruiken wij die gril alleen voor tosti's. Toch maar eens vaker aan denken.
haha ja dat was ook ons hoofddoel:P

maar ik zet hem voortaan niet op MAX bij spek:P

maar ze zijn al zo goed al klaar:O dus zo eten.
ow.. en mijn keuken staat blank.. met het raam open!
en ze waren niet lekker:O :'(

Iemand tips om lekkere speklapjes te maken?
Zaten die bakjes er niet bij? Ik heb er eentje van Tefal met 2 verschillende bakjes, eentje voor de onderkant en een smalle voor in het handvat in de bovenkant.

Vlees dubbel ertussen gaat een stuk sneller, moet je even opletten dat het niet te snel gaat.
Waar smaakten ze naar dan? Volgens mij kan je neit zoveel verpesten aan een speklapje toch.
ze smaakten(licht aangebrand, was ook klein beetje) en verder gewoon niet lekker. waarnaar? niet naar de speklap zoals ik het ken. (van mijn moeder uit de oven)
Doet je moeder er ook nog kruiden ofzo over? Dat kan veel uitmaken.
ja meestal speklapjes kruiden, maar ookwel een gewoon zout.peper.. wat ik nu had.. maar miss was het spek niet helemaal lekker meer. weet niet precies hoelang ze gevroren geweest zijn.
Ik weet het ook niet. Al zorgt grillen natuurlijk altijd voor een andere smaak dan de oven. Zeker als je het een beetje hebt laten aanbranden.
Marineren in een mix van ketjap, sambal (badjak), zout, peper, kip of speklapkruiden. Goed afdeppen (anders brandt het teveel aan ketjap aan) en dan in de pan (zonder boter. Het spek bevat genoeg vet om in te bakken). Ik vind ze heerlijk!
Carpe diem
Jammer dat ze niet lekker waren.

(misschien dan toch maar bij je moeder, als dat kan, het recept halen)
Even voorkoken en dan krokant bakken. Enige manier waarop ik speklapjes eet (recept hier).
nog nooit gehoord van voorkoken van spek!

maar wie weet, anders ga ik wel weer speklapjes eten zoals ik meestal doe: bij mijn moeder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven