Gezondheid alle pijlers

aankomen met Mirena

20-08-2007 17:53 26 berichten
Hallo allemaal!

Waarschijnlijk is de vraag al eerder gesteld, maar kan ik het zo niet goed terugvinden in het nieuwe forum..

Ik laat morgen een Mirena spiraal zetten..

Maar ik ben enorm bang dat je er enorm van gaat aanzetten. Hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes

Ienimimi
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met name de eerste maanden een aantal kilo's aangekomen; mijn hele hormoonhuishouding was van slag....

Na een halfjaar ben ik die kilo's weer kwijtgeraakt, overigens wel door ook op mijn voeding en lichaamsbeweging te letten.

Overigens bevalt de mirena - afgezien van wat kleine ongemakken - mij erg goed.

Succes morgen! (slik ff een pijnstiller, een uurtje van te voren.... helpt!)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
ik vind zelf dat afvallen moeizamergaatsinds ik mirena heb maar dat kan ook aan mijn leeftijd liggen hahahaha ik ben er ook teverden mee ik kwam lang niet zoveel aan als bij de pil...dat was echt erg..zeker mijn cup maat schoot 2 omhoog....
Toch is het lullig; ik ging de pil slikken en kwam een kleine 5 kilo aan.... ik verwissel de pil voor mirena en kom nog 's 5 kilo aan
Ik geloof niet meer in sprookjes.
tja..daar zit ik natuurlijk ook niet zo op te wachten..

Hoop dat het allemaal wel mee zal vallen..

Als het maar niet tig kilo's zijn...

bedankt voor de tip met de pijnstiller!!!

Groetjes
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...wat een pijn heb ik! de ingreep zelf viel wel mee..maar nu! het lijkt wel of ik word verscheurd vanbinnen!!!

elk uur krijg ik opeens een aanval wat een kwartier duurt met onwijs veel pijn aan de rechterkant van mijn onderbuik..

iemand hier ervaring mee?
Ja, heb ik ook gehad, werd er misselijk van en moest zelfs overgeven. Het hoort erbij, dus je moet er even doorheen. Heb je Ibuprofen in huis? Ik zou zeggen pilletje nemen en proberen te slapen... Het gaat wel weer over na een dagje ofzo, maar je kunt nog wel een tijdje (maanden) last hebben van dagelijkse (korte) buikpijnaanvallen en bloedingen (zoals ik). Maar hopelijk blijft het bij jou bij een dagje stevige buikpijn. Sterkte!
ik ben er trouwens ook een paar kilo van aangekomen, want je hele hormoonhuishouding raakt van slag... Kilo's gaan er ook niet meer vanaf, helaas...
lenimini hoop dat je je snel beter voelt ik had gelukkig geen last van..... misschien een warme kruik?
Ik heb het spiraal niet gehad, omdat ik in mijn directe omgeving een aantal vriendinnen heb die klaagden over enorme buikpijn en ook aankomen. Ik merkte het ook wel, na het plaatsen van het spiraal zag ik dat ze behoorlijke eetbuien kregen en dikker werden. Een beetje de reactie die je van de pil verwacht. Daarom gebruik ik helemaal geen hormonaal voorbehoedmiddel meer, mijn lijf reageert er niet oke op, dus dan maar condooms... Heb ooit een koperspiraal gebruikt, maar werd hier zo heftig ongesteld van en steeds maar steken onder in mijn buik en enorme PMS, nee aan mijn lijf even geen polonaise.
Ja, ik kijk het een halfjaar aan hoe het bevalt..

En als ik last van de hormonen ga krijgen..dan moet mijn vriend ook maar een regenjas an!

De pijn is GELUKKIG grotendeels afgenomen..Tjee zeg! Dat dat zo'n pijn kan doen! Zat ook telkens bijna tegen het flauwvallen aan...

Nu maar lekker uitrusten!
ik heb nu al meer dan 2 jaar een mirena en ik ben in die tijd van 72 naar 60 kilo gegaan en die weeg ik nu nog.

ik denk niet dat die gewichtsschommeling met de mirena te maken heeft, ik heb gewoon een tijd enorm veel gegeten ( stress ) en daarna ben ik gaan afvallen.

de mirena zat daar echt niet tussen.
Ik laat hem binnekort ook plaatsen, maar ben ook bezig met afvallen met behulp van een dietiste en lasertherapie. Moet ik me nu zorgen gaan maken over gewichtstoename?
hoe zijn jullie verdere ervaringen dan met de mirena?? Blijft op den duur de menstruatie echt weg? en hoelang blijf je ongeveer pijn houden? en hoelang bloedingen?
Hoi, zelf heb ik de mirena al 4 jaar. Een hoop bloedverlies de eerste 6 maanden gehad. Bijna wekelijks ongesteld maar gelukkig door gezet.

Ik behoorde niet tot de gelukkige die helemaal niet meer ongesteld werd maar ben het 4 dagen een heeeeel klein beetje.

Aangekomen ben ik niet en in mijn kennissenkring ook niemand.

Snuitje
Ik heb het spiraaltje nu anderhalf jaar, wat een uitkomst!

Ik zou willen dat ik een paar kilo was aangekomen.. ben er zelfs 3 kwijt, is voor mij heel erg veel (als je zou weten dat ik 1.74m ben en nu nog maar 49 kilo weeg!)..
Ik viel er de eerste maanden ongeveer 5 kilo mee af...zo zie je maar weer: iedereen is anders!

ik had trouwens wel de diane35 ervoor dus misschien dat dat ook wel scheelt..

Heb de Mirena ruim 5 jaar gehad en in totaal +/- 3 dagen ongi geweest (en echt zo weinig dat een inlegkruisje genoeg was). Na die 5 jaar eruit laten halen ivm kinderwens en toen meteen raak (ben nu bijna 8 mnd zwanger). Ik zou de Mirena liefst daarna weer meteen laten plaatsen maar mag nog niet meteen ivm borstvoeding

Succes met je keuze!
Ik heb de mirena nu ook 3 maanden in. De eerste ongesteldheid was bijna 2 wken lang en de daarop volgende periode 3 dagen zo weinig dat een inglegkruisje voldoende is. Ik heb wel een week voor ik ong. word bruinige afscheiding. Ik ben wel 2 kilo aangekomen. Ben sinds een week gestopt met borstvoeding geven omdat ik nu fluoxetine slik, tegen postnatale depressie.
Ik zit er ook over te denken om over te stappen van de pil op mirena, zouden jullie dit na alle ervaringen nu juist wel of juist niet aanraden?
hoe lang mag je een mirena laten zitten?

ik heb hem destijds gekregen omdat ik heel erg vloeide nu helemaal niks meer dus voor mij prima.

als voorbehoedsmiddel heb ik hem niet nodig dus vraag me af of ik hem gewoon langer dan 5 jaar kan laten zitten het gaat nu zo goed dus heb weinig zin om weer opnieuw te beginnen.

en het eruit halen en een nieuwe zetten lijkt met ook geen pretje.
Dat zou ik even overleggen met je huisarts. Als je nu nog niet vloeit, dan kan ie lijkt mij blijven zitten totdat ie echt uitgewerkt is en je weer gaat menstrueren. Die 5 jaar is de betrouwbaarheid als anticonceptiemiddel bedoeld.

Het eruit halen is bij 95% trouwens een eitje, voel je bijna niks van. Inzetten kan een ander verhaal zijn, maar viel mij ontzettend mee.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb de mirena nu 5 weken en ik weet niet wat ik er van moet vinden hoor. Eerste week geen problemen, daarna steeds bruin verlies. Na 3 weken steeds het gevoel ongesteld te zijn, af en toe wat bloed. Nu na 5 weken, meer bloed, maar niet zoveel als voor het spiraal. Wel het ellendige gevoel wat ik altijd heb als ik ongesteld ben. Draag al 3 weken elke dag maandverband......zucht. Inlegkruis is niet voldoende.

En ik kom er ook van aan, ik had al een mega buik, maar nu kan ik er bijna niet meer overheen kijken als ik zit (erg overdreven........).

Ben nog niet blij met dat ding, herkent iemand dit? En wordt het beter?
quote:verkade schreef op 26 september 2007 @ 10:00:

Ik zit er ook over te denken om over te stappen van de pil op mirena, zouden jullie dit na alle ervaringen nu juist wel of juist niet aanraden?

hoi

ik heb de myrena ter vergeefs 2 geprobeerd helaas averechts

ik heb nu 8 maanden de myrena de bloeding stopt nu niet meer.uiteindelijk word mijn baarmoeder 4 november verwijderd

maar het kan misschien bij andere wel een goed resultaat geven

heb ook een onderwerp geplaatst baarmoederverwijdering
quote:Juf_achterbak schreef op 17 oktober 2010 @ 23:32:

Ik heb de mirena nu 5 weken en ik weet niet wat ik er van moet vinden hoor. Eerste week geen problemen, daarna steeds bruin verlies. Na 3 weken steeds het gevoel ongesteld te zijn, af en toe wat bloed. Nu na 5 weken, meer bloed, maar niet zoveel als voor het spiraal. Wel het ellendige gevoel wat ik altijd heb als ik ongesteld ben. Draag al 3 weken elke dag maandverband......zucht. Inlegkruis is niet voldoende.

En ik kom er ook van aan, ik had al een mega buik, maar nu kan ik er bijna niet meer overheen kijken als ik zit (erg overdreven........).

Ben nog niet blij met dat ding, herkent iemand dit? En wordt het beter?

Het kan 6 weken tot 3 maanden duren tot het bloeden over is en hij een beetje "lekker" zit.

Bij mij duurde het de volle 3 maanden. (lucky me..)

Nu ben ik er wel blij mee, heb er geen last van.

Ik he hem wel 10 weken na mijn bevalling laten zetten, en er bijna niets van gevoeld.

Als je ooit bevallen bent, is je baarmoederopening minder strak en gaat de Mirena er makkelijker in!

Tip van de gynacoloog; laat hem de tweede dag van je menstruatie zetten, dan staat je baarmoedermond ook een beetje open.. minder pijnlijk..
Ik zei vandaag nog tegen mijn moeder dat ik aankwam zonder reden.

Die verrekte mirena...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven