Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Hee Mojitolise: jammer! Maarreh...je hoort er nu al zo lang bij, wat mij betreft mag je blijven staan in de tabel, want ik ben straks ook erg benieuwd hoe het bij jou gaat met de bevalling, wanneer de beeb komt, hoe ie heet...

Ben zelf een beetje down.. Heb deze week vrij genomen om wat te rommelen in huis, met mijn vader de babykamer te schilderen (hij komt morgen weer) en niks te doen (lezen, tv kijken). Maar ben ook verkouden en voel me dus niet echt top. Ik weet niet of het komt doordat ik thuis zit, maar voel me nu niet helemaal happy en heb nergens zin in. Ik denk dat ik die joggingbroek en sloffen maar eens ga verruilen voor een spijkerbroek of rokje met laarzen, en boodschappen ga doen nu het nog droog is. Misschien helpt dat.
Nou, leuke kleren aantrekken en wat mascara op doet wonderen: ik voelde me daarna al een stuk beter. Zeker nadat ik ook nog iets nuttigs had gedaan (badkamer en wc gepoetst en de muur verfklaar gemaakt). Vanavond oppassen op het vier maanden oude zoontje van een vriendin.

Waar ik wel elke keer van baal: ik hoef me maar iets lichamelijk in te spannen of ik heb alweer last van brandend maagzuur. En dat houdt dan heel lang aan. En 's avonds heb ik er sowieso last van, inspanning of niet. Ik ga donderdag aan de VK eens vragen of ik Rennies mag slikken.
@mickey..,....brandend maagzuur is helaas herkenbaar. Had ik bij Niek ook dus ik was er al vanuit gegaan dat dat wel weer zou komen.

We hebben besloten dat we even klaar zijn met verbouwen. Beeb gaat op de oude kamer van Niek slapen. Daar zit al een leuk behangetje op en ligt naast die van ons. We gaan de andere kamer wel afmaken en daar gaat beeb uiteindelijk slapen maar nu voorlopig vind ik het wel best. Dus de meubeltjes zijn al opgezet en hoef alleen nog het wiegje op te maken. Heerlijk gevoel. Geeft zoveel rust nu.
@mamamuis: goede beslissing lijkt me, even bijkomen mag wel hoor, je hebt het al zo druk met een peutertje om je heen en inmiddels een flink zwangere buik!

Hier helaas ook brandend maagzuur, ik moet zeggen dat Mickey me pas op het idee bracht dat het toch wel een verband houdt met drukte inderdaad. 's Avonds heb ik het ook zoiezo, maar overdag dus denk ik inderdaad als ik moe ben denk ik, of als ik iets heel zoets heb gegeten.

Vanavond weer naar de verloskundige, altijd leuk!
Hier gaan er liters vanille vla doorheen, helpt bij mij goed tegen maagzuur
Ik heb nu ook last van brandend maagzuur! Pas sinds deze week.

Had ik bij mijn 1e niet.

A.s zaterdag heb ik echo!! Heb er nu al zin in (o, had ik al gezegd). Ja we nemen wel wat mee voor zoontje om mee te spelen. Ja vanillevla helpt wel.

Jammer dat mijn schoonzusje wil stoppen met schrijven. Ik zal jullie wel op de hoogte houden, hahaha.

Het gaat goed met haar en ze is lekker bezig met het klaar maken van de babykamer. Ze heeft nu lekker een droger gekocht zodat alles straks extra snel droog is. (Moijtolise, echt jammer dat je geen forummer bent, maar wel eerlijk!)

Vandaag de hele dag cursus gehad. Beetje zitpijn maar wel een EHBO-certificaat met reanimatie en defribrilator-bediening behaald. Jeuh!

Zoontje was ook helemaal blij bij de gastouder. Ze heeft een buggy die hij auto noemt en daar crosste hij de hele dag mee rond. Noemt ie de buggy auto, hahahaha.

Ze blijven zo leuk die kleintjes!
dag allemaal, gisterenavond bij de verloskundige was met ons kleine ventje alles goed. Verder was de afspraak echt heel rot vond ik. Bij mijn intake heb ik heel uitgebreid met de toen heel aardige verloskundige gesproken over mijn worsteling met mijn gewicht en dat ik me daar in de zwangerschap ook veel zorgen over maakte. We hebben toen afgesproken dat ik me bijvoorbeeld thuis zou wegen op de dag dat ik op controle kom, zodat het steeds op hetzelfde moment is enzo. Gisteren kwam ik daar dus en moest ik toch op de weegschaal. Ik zei nog dat ik dat niet hoefde, maar ik moest toch. Het scheelde zoiezo al 3 kilo met die ochtend thuis, natuurlijk door het einde van de dag en met kleren aan. Maarja, dat was natuurlijk ineens een flinke toename sinds de vorige controle. Dat vond ze dus nogal zorgwekkend en ze begon me echt toe te spreken alsof ik een wandelende veelvraat was. Ze gaf me ook een verwijzing voor een dietiste meee. Bij het controleren van mijn buik zei ze ook nog dat ik een buik had van wel 30 weken, terwijl ik 27 weken ben. Kortom, ik liet me helemaal overrompelen, en heb er helemaal niet op gereageerd, maar ik voelde me zo rot toen ik ervandaan kwam!

Ik denk dat ik deze week nog wel even bel naar de praktijk, want ik voel me er echt rot over, en straks staat zij nog aan mijn bed met de bevalling. Dan wil ik dit wel graag besproken hebben. Ik denk overigens dat het best fijn is om naar een dietiste te gaan, hoewel ik denk dat ik in mijn leven genoeg dietistes heb gezien..... ik ga er nog eens over nadenken!

Tot zover even mijn ego-bericht, moest het even kwijt!
@teepje....wat naar dat de verloskundige gister zo deed. Kan me heel goed voorstellen dat je overrompeld was.

Gewicht is hier ook een issue en ik ben dan ook altijd opgelucht als het weeggedeelte voorbij is. En het scheelt zeker een paar kilo of je je 's morgens weegt of 's avonds met kleren aan enzo.

Wel goed dat je er even op terug gaat komen. Als er een afspraak is gemaakt heeft ze zich daar gewoon aan te houden.
Goede morgen allemaal.

Dit is nog eens leuk wakker wordeden: http://www.nu.nl/economie ... rlof-mogelijk-langer.html

@teepje, ik zou dit niet over je heen laten komen. Ik heb vanaf dag 1 tegen mijn verlos gezegt dat ik NIET aan wegen doe, en dat ik er absoluut niet op g astaan en zij vind het geen probleem, ze lacht er alleen maar om als ik het keer op keer weer zeg.Ze meet en voelt en dat is voor haar voldoende. En anders als je je er echt niet lekker bij voelt, overweeg een ander verloskundige...

Gisteren is dan eindelijk mijn welkoms geschenk binnen gekomen van het blad kindje op komst. je kreeg daar nm een dr brown fles etc bij. Die zijn super voor degene die flesvoeding meteen gaan geven, deze voorkomen darmkrampjes. Dus tja aangezien het er maar 1 fles is en je toch meer nodig hebt, heb ik net voor het gemak online in de dr brown shop maar meer flessen besteld incl spenen. je moet ze toch hebben he..... ( en jaaaaaa ik kooppppppppppp) hahaahahahaa

Volgende week woensdag komt bij ons de BABYkamer, en de wandelwagen. heb een knal groene besteld... kijk er zo naar uit..
@Sinojo en de rest: Goed nieuws op nu.nl, maar dan moet het wel meteen gaan gelden zodat wij er ook nog iets aan hebben, haha. En mijn man vooral, daar doen ze toch al zo moeilijk over verlof.

@Teepje: jezus, wat een #*@$. Bij mij vragen ze het ook elke keer, maar ik hoeft nooit omdat ik me thuis dan al heb gewogen.

@brandend maagzuur: helaas hou ik niet zo van vanillevla... Las ook dat citrusvruchten de boosdoener kunnen zijn. Ik drink nu heel veel jus voor de vitamientjes en het sinaasappelseizoen is bijna aangebroken, dus da's wel balen. Ik heb vannacht voor het eerst het hoofdeinde van mijn bed iets omhoog gezet, dat schijnt ook te helpen.
Hoi allemaal

Ik kom even snel zwaaien want ik vertrek zo voor 5 dagen naar new York. Vind het wel erg spannend allemaal. Gaat het in het vliegtuig wel goed, ga ik het wel trekken dat einden lopen daar, en mijn mannetje blijft thuis en die ga ik ook wel missen al is het maar 5 dagen!

Dus bij deze zwaai zwaai en tot volgende week!
@maliboo......ik vroeg me al af hoe jij kon reageren. Had jou inderdaad hier niet meer verwacht haha.

Heel veel plezier en jouw beeb kan in ieder geval zeggen dat hij in NY is geweest.....ookal heeft hij dat niet helemaal bewust meegemaakt haha.
Heel eventjes tijd gehad om de laatste berichten te lezen. 

@ Teepje: Wat een rotreactie zeg van je verloskundige! Je hebt gelijk hoor, om het er niet bij te laten zitten. Mocht je naar een diëtiste op zoek zijn, die van mij zit in Den Haag en is erg fijn. Het is een praktijk gericht op overgewicht en kinderwens. Ik weet natuurlijk niet precies waar je woont en of je wil gaan, maar misschien een idee. Zij begeleid mij heel goed met aankomen/afvallen tijdens de zwangerschap (nu 1,5 in totaal aangekomen). En straks ook met eventuele borstvoeding. 

@ Maliboo: Veel plezier in New York!

@ de rest: *zwaai zwaai*
@Maliboo: veel plezier in New York!

@Teepje: nou zeg, dat is inderdaad niet erg meevoelend van je VK, zeker niet als je van tevoren hebt aangegeven dat het een gevoelig onderwerp is voor je. Wat die diëtiste betreft, als je daar al veel geweest bent zullen ze je wel niet echt veel nieuws kunnen vertellen? Of zou het echt heel anders werken als je zwanger bent?

@Sinojo: o dat zou mooi zijn zeg! Als ze dat nu even per 1 januari 2011 kunnen invoeren....

@brandend maagzuur: je mag gewoon rennies hoor, mijn VK zei dat in het begin echt specifiek omdat ik toen zoveel last van mijn maag had. Een droge boterham eten werkt bij mij trouwens ook goed.

voor de rest: nog maar 7 weken werken, gaat echt supersnel nu! Werken wordt wel wat zwaarder overigens, heb maar zo'n bekkenband besteld in de hoop dat dat wat helpt.

De VK was trouwens de laatste keer niet echt te spreken over de groei van mijn buik en nu moet ik dus 2 extra groeiecho's. De eerste was prima (gemiddelde buik, groot hoofd en korte beentjes, haha), ben nu best wel zenuwachtig voor de tweede! Verder nog iemand die extra groeiecho's moest?
@littlegreen......nee ik hoef geen extra echo's. Maar bij mij wordt dat ook allemaal niet opgemeten dus ik heb geen idee of onze beeb korte beentjes of een groot zou hebben. Wanneer heb je de 2e echo? Wel lekker dat je nog maar 7 weken hoeft te werken.....gaat snel nu.
@ little green. Ik hoef ook geen extra echo's, maar hoezo maakt de VK zich zorgen? heb je een te kleine buik? Dat is bij iedereen toch anders?

@brandend maagzuur: ik slik ook rennies voor maagzuur. Veel last van helaas.

@ verlof nog maar 8 weken werken en in november nog een weekje vakantie!1
Heb vandaag Rennies gekocht en ze werken echt meteen!

@little green, mamamuis, helena: Aan het kijken naar je buik zelf kan een VK volgens mij niets aflezen, maar wel door er aan te voelen. Maar nee, ik hoef geen extra echo. Mijn kindje was de vorige keer aan de grote kant (maar dat bevestigt alleen maar mijn vermoeden dat ik een paar dagen langer zwanger ben).

@sinojo: de EU gaat inderdaad adviseren om het verlof naar 20 weken te krijgen, maar dat zal helaas niet al per 2011 lukken. Ze moeten eerst nog met de EU-landen in gesprek...

Mijn oom komt pas volgende week behangen helaas.... We hebben een PiP-poster bestaande uit vier banen behang. Omdat het behangen erg precies komt en ons plafond boven rond doorloopt in de muur (snappie?, oud huis), is het best een lastige klus (je moet aan de bovenkant heel secuur zijn en zowel boven als beneden een even groot stuk van het behang afsnijden, i.v.m. de afbeelding). Mijn oom heeft een schilder- en behangwinkel, dus hij heeft er meer verstand van dan ik.

Ik heb vandaag (bijna) de hele keuken een grote beurt gegeven. Dus alle kastjes leeg en schoon van binnen en van buiten, de afzuigkap etc. Nu nog de bestekla en (het ergste) de oven, maar was toe aan een pauze...
@mickey: je hebt gelijk, de groei van mijn baarmoeder had ik moeten zeggen. Die kwam maar net boven mijn navel uit terwijl hij al een stuk hoger had mogen zitten. Bovendien zijn ze extra oplettend omdat ik een te laag BMI heb en dat vaak zorgt voor groeiproblemen bij de baby, vandaar dus. Tweede echo is komende dinsdag al!

Lekker aan het poetsen dus! Ik krijg er ook helemaal opruim-zin van! Heb net al wel de kledingkast uitgezocht, even alle kleren waar mijn dikke buik nog inpast vooraan gelegd, dat scheelt me 's ochtends weer een hoop tijd en irritatie, haha.
hahaha. Ik moet lachen omdat ik me zo voor kan stellen hoe je daar s ochtends aan het zoeken bent. Ik heb alles wat niet zwangerschapskleding is eruit gemieterd. Geen gezoek meer.

Wat bijzonder dat je zo'n laag BMI hebt. Moet je ook oppassen met BV straks denk ik want je houdt geen energie voor jezelf over.

Wel goed dat ze het extra controleren. Ben benieuwd.

(Degene die ik ken met laag BMI daarvan had de baby ook korte benen, zij geeft nu BV en is er erg slap en duizelig onder, vandaar. Baby is trouwens best dik, zo apart. Maar alles dus goed met die baby, hopelijk met die van jou ook!)

Pff, lekker bezig geweest Mickey! Mijn man heeft afgelopen weekend de oven/magnetron gedaan. Zo fijn! Succes ermee! Mijn bestekla kan ook wel een opfrisser gebruiken.

Vandaag genikst. Zoontje was heel gezellig en lief. Begint al aardig zindelijk te worden. 7 keer geplast en 1 keer gepoept op het potje. Hij was er helemaal trots op. En ik ook natuurlijk, haha. Verder weinig nuttigs gedaan maar wat is dat soms lekker zeg!
hoi dames!

Even een kort berichtje..Vanmiddag een echo gehad van mijn borst(ivm het knobbeltje) en het was een goedaardig gezwelletje. Ik ben verschrikkelijk opgelucht en kan weer lekker verder met dagdromen over de baby!

Fijne avond! (morgen lees ik even alles door)
@Moontje....wat een opluchting, zeg!!! Ik dacht vanochtend al, nog niks gehoord.. Wordt het weggehaald of is dat niet nodig?

@Floortje: dat hebben jullie snel voor elkaar, die (bijna) zindelijkheid. Wanneer zijn jullie er mee begonnen? Ik voel er wel wat voor om de baby al heel snel op een potje te zetten, maar zo lang ze het zelf nog niet snappen is dat ook weer een beetje raar.

@BMI: ik heb een gemiddeld BMI, maar ben inmiddels al ruim 9 kilo aangekomen. Eerst steeds een halve kilo per week, de laatste twee weken een kilo per week. Echt superknap Streepjescode, dat je ondanks de hormonen je dieet zo goed volgt! Ik bedoel: ik kan mezelf nu echt geen chocola weigeren, dan word ik chagrijnig..
@ Moontje: Gelukkig dat het goed is! Lekker verder genieten inderdaad.

@ Mickey: En het gekke is dat ik voor mijn gevoel toch wel goed eet (meerdere keren per dag). Ook ik pak af en toe lekker een stukje chocola hoor. :-) Dan denk ik: 'die kleine meid heeft vast trek in chocola'. Hihi!

Ik zat gisteren weer eens lekker te twijfelen: tijdens het eten koken had Streepjesman met zijn vork (uit rauw vlees) mijn al gare vlees nog even doorgeroerd. Gelijk weer tobben natuurlijk, zucht... Iedere ochtend kan ik de verpleegkundige lijn van het ziekenhuis bellen. Zij zei dat ik moest proberen me hier niet druk om te maken. Ook zei ze nog dat je in een restaurant ook niet weet wat ze in de keuken met je vlees doen. Klopt helemaal natuurlijk. Zucht... Af en toe denk ik zo stom! Aaarghhh!

Vanmorgen had de kleine nog iets: voor een aantal minuten iedere keer om de zoveel seconden een heel klein plopje. Zou dat de hik kunnen zijn?

Ik ga me maar richten op de leuke dingen. Oh oh, stomme doos ben ik ook af en toe! :-)
@streepjescode.....dat is inderdaad de hik. Zal alleen maar erger worden. Bij Niek zag je op het laatst mijn hele buik ploppen als hij de hik had haha. Heeft volgens mij te maken met de ontwikkeling van de longen en het middenrif.

@moontje.....wat een goed nieuws!!! Lekker genieten nu.

Hier een opruimdagje. Helemaal geen zin in maar ja. Is nu wel echt nodig. Het is toch baggerweer dus dan maar binnen bezig.

Zaterdag lekker avondje met manlief weg. Maar was gister een restaurant aan het zoeken maar viel niet mee. Op elke kaart staan zulke lekkere dingen die ik nu niet mag eten. Niet eerder zo bij stilgestaan. Daarna lekker naar de bios. Heeft iemand de film 'Life as we know is' al gezien?
@moontje Wat ontzettend fijn nieuws zeg!! Geniet vooral!

Hier een gefrustereerde zwangere... ik kan maar moeilijk accepteren dat ik niet meer alles kan. moet afspraken afzeggen, terwijl ik daar echt een hekel aan heb. Dan zit ik me op de bank schuldig te voelen en raak vreselijk gefrustreerd... bah!
herkenbaar helena!

Niet leuk maar ook niks aan te doen!

Opruim ze mamamuis!

Mickey: ik vond dat zoontje het heel snel door had. Vanaf 1 week oud hielden we hem tijdens het verschonen boven het potje en dan plaste hij daar vaak. Heel veel mensen zeggen ook: de baby plast de hele tijd als ik de luier af doe. Ze willen het liever buiten de luier doen en reageren dus zodra de luier af is. Met een half jaar was hij poepzindelijk. (En tuurlijk gaat het wel eens mis maar dat is als hij bij opa/ oma/ oppas oid is), en nu is hij al redelijk zindelijk met plassen. Hij heeft alleen nog niet zo'n grote blaas dus moet hij ieder half uur plassen.

Baby's plassen iedere 10 minuten by the way.

En hij kan zelf zijn broek en romper niet open krijgen. Dus gaat het alleen goed als hij half naakt is en het potje in het zicht staat. Dan nog druppelen er wel eens ergens wat urinedruppels in het rond want hij is zo lekker aan het spelen dat hij vergeet dat hij moet. In bed en onderweg dus nog de wasbare luiers aan.

Vriendin van mij haar dochter is nu 16 maanden en tilt haar jurkje op als ze moet plassen, zo schattig. Haar zoontje was met 2 jaar en een paar maanden zindelijk.

(En ook dan gaat het nog wel eens mis)

Mijn zoontje kan niet slapen, ik ga hem er maar weer uit halen, zwaai

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven