Gezondheid alle pijlers

Zwelling keel

20-10-2010 12:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een dag of 6 een zwelling van m´n gehemelte links achterin, waar het normaal zacht moet zijn is het nu harder en dikker. Herkent iemand deze klachten?
Vind je het geen tijd worden voor de huisarts?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 20 oktober 2010 @ 12:29:

Vind je het geen tijd worden voor de huisarts?Omdat het misschien gewoon hoort bij een normale ontsteking die wel meer mensen hebben en ik niet voor iedere meug naar de huisarts wil.
Dan ga je naar de apotheek en vraag je of zij weten wat het is.
anoniem_106565 wijzigde dit bericht op 20-10-2010 12:38
Reden: typo
% gewijzigd
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Was alleen maar op zoek naar iemand die dit herkent....
Als ik jou was zou ik toch naar de dokter gaan...
Is het niet een amandel die helemaal opgezet is?
Eens. Het zit er al zes dagen. Lang genoeg om eens te kijken of er niet iets aan de hand is waar je een kuurtje voor nodig hebt. Daarom is naar de huisarts gaan echt geen vreemde tip.
Nee is geen amandel...het zit achterin m´n keel. Waar het om het zo maar te zeggen in een bocht naar beneden loopt.
Zelfs als ik nu zou kunnen zeggen; dat is een ontsteking (wat ik niet kan want ik ben geen huisarts en ik zie dat ding niet) dan zou je nog naar de huisarts moeten voor een antibioticakuur. Je komt er niet onderuit, denk ik. En dat is ook niet erg, want voor zoiets mag je echt wel naar een arts gaan.
Kan van alles zijn, maar is zeker een bezoek aan de huisarts waard. (Hangt er ook vanaf of je koorts hebt, nog andere klachten, of het pijn doet, etc... en dat vertel je hier allemaal niet)
Occam's razor
quote:Debora schreef op 20 oktober 2010 @ 12:51:

Kan van alles zijn, maar is zeker een bezoek aan de huisarts waard. (Hangt er ook vanaf of je koorts hebt, nog andere klachten, of het pijn doet, etc... en dat vertel je hier allemaal niet)Ik zal inderdaad wat uitgebreider zijn :-) Voel me voor de rest op zich prima. Merk dat ik wel wat meer slijm heb, iedereen is wat snotteriger deze dagen. Maar weet niet of het daarmee persé te maken heeft. Ben de afgelopen tijd gewoon al veel naar de huisarts moeten gaan voor andere dingen dus je voelt je dan gewoon wat bezwaard dat je alweer daar naartoe moet.
Wat ik me wel eens af vraag bij topics zoals deze: waarom die angst onterecht naar de huisarts te gaan? En waarom het grenzenloze vertrouwen in medeforummers dat zij jouw medische probleem zullen herkennen?

Echt, voor iedere scheet naar de huisarts gaan is niet nodig. Maar wel als je al zes dagen een onbegrepen zwelling hebt in je keel, achter je amandelen.
Niet bezwaard voelen in dit geval, dat is echt niet nodig!
Als je niet zeker weet of je een HA nodig hebt, kun je gewoon overleggen met de assistente. Zij vertelt je dan wel of het nodig is om te komen.
Heb geen angst hoor om naar de arts te gaan maar eerder, wat ik net zei, bezwaard. Het zit trouwens niet achter mijn amandelen maar voor mijn huig...het deel van je gehemelte dat zacht is.
Het kan van alles zijn en het beste is om gewoon naar de huisarts te gaan. Het zou ook een abces kunnen zijn en (in geval dat dit het is) wanneer deze openspringt, dan ben je niet blij (vies).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven