:duckie: *2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's!

20-10-2010 09:53 2441 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder! Met ons 3e topic alweer!

Vervolg van

Stoppen met anticonceptie in 2010 -

2010 - Stoppen met anticonceptie - DEEL 2

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieNODBijzonderhedensnoopy20103201-2010Chocolat_Lover2706-201007/09-03Ronde 10tweetygirl10-2010

"De zwangeren onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenJoda3204-201006-03-2011Emytje3003-201020-03-2011_discovery_2801-2010It's a SURPRISE31-03-2011Lily30 - 2e kindje; Zoon Sem3003-2010 It's a BOY08-04-2011llaura30It's a SURPRISE28-04-2011Johanna852604-2010

It's a GIRL26-05-201102-03 Controle + groeimeting gynNelleke42603-2010It's a SURPRISE23-06-2011Raarmaarwaar3304-2010It's a BOY24-06-2011Juffertje222806-2010

It's a BOY27-06-2011Fransoise3308-2010

It's a BOY14-07-2011Thomassen112503-2010

It's a GIRL31-07-201116-03 20 wkn echoMaedl2802-201005-08-201118-06-2011 Trouwen_PinkLady_2513-09-201117-02 Intake VKDrenthegirl16-08-2011Thir10senses

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenAngie21xx2603-201022-12-2010

It was a SURPRISE ISIS 03-12-2010 Teepje2901-201017-01-2011 It's a BOY Chris

16-01-2011Lazuurtje2704-201019-01-2011

It was a SURPRISE Sven

16-01-2011

Juffer!!! Wat een goed nieuws!!!! En t lichtste streepje = dus gewoon een streepje! Maar doe dan wel even rustig aan he..je lichaam heeft het blijkbaar zwaar omdat je ook ziekjes bent.

Of bel desnoods ff de vk om te vragen wat je nu het beste kunt doen...das vaak toch even geruststellend.

En...positief denken!!! Dat scheelt echt!

@ Teepje! Gelijk praktijk bellen en zeggen dat je NIETS meer met die vrouw te maken wilt hebben. Dat mag je gewoon aangeven, jij betaald je eigen zorg. Net zoals kraamverzorgsters, als het niet klikt ->wisselen. Miss had die vrouw ook een offday maar je zo adviseren over iets gevoeligs bij vrouwen (en je bent niet de enigste echt niet!) dat is echt belachelijk! Dietist is idd wel een goed idee, en die zeggen echt niet dat je op dieet moet hoor Meadl ! Die adviseren je bv over een eetschema, bv min 6 volkoren boterhammer per dag, 2 x fruit, wat de beste tussendoortjes zijn en houden je op een goede manier in de gaten. Heeft een collegatje van mij ook gedaan bij dr 2e zwangerschap nadat ze na de eerste 25 kg was aangekomen, bij de 2e was het 18kg dus ze had zelf wel het gevoel dat het iets deed.

En Teep, ik ben ook wel eens onzeker over hoe ik eruit zie en hoeveel kg er bij gaat komen etc. In het begin ging het bij mij vrij hard en nu gaat t langzaam..miss is dat bij jou ook zo!

Ik ga nu naar het ziekenhuis lady's, tot straks!!

XXX
Joehoeee!! De 1e! Hihi!
Teepje schreef

dag allemaal, gisterenavond bij de verloskundige was met ons kleine ventje alles goed. Verder was de afspraak echt heel rot vond ik. Bij mijn intake heb ik heel uitgebreid met de toen heel aardige verloskundige gesproken over mijn worsteling met mijn gewicht en dat ik me daar in de zwangerschap ook veel zorgen over maakte. We hebben toen afgesproken dat ik me bijvoorbeeld thuis zou wegen op de dag dat ik op controle kom, zodat het steeds op hetzelfde moment is enzo. Gisteren kwam ik daar dus en moest ik toch op de weegschaal. Ik zei nog dat ik dat niet hoefde, maar ik moest toch. Het scheelde zoiezo al 3 kilo met die ochtend thuis, natuurlijk door het einde van de dag en met kleren aan. Maarja, dat was natuurlijk ineens een flinke toename sinds de vorige controle. Dat vond ze dus nogal zorgwekkend en ze begon me echt toe te spreken alsof ik een wandelende veelvraat was. Ze gaf me ook een verwijzing voor een dietiste meee. Bij het controleren van mijn buik zei ze ook nog dat ik een buik had van wel 30 weken, terwijl ik 27 weken ben. Kortom, ik liet me helemaal overrompelen, en heb er helemaal niet op gereageerd, maar ik voelde me zo rot toen ik ervandaan kwam!

Ik denk dat ik deze week nog wel even bel naar de praktijk, want ik voel me er echt rot over, en straks staat zij nog aan mijn bed met de bevalling. Dan wil ik dit wel graag besproken hebben. Ik denk overigens dat het best fijn is om naar een dietiste te gaan, hoewel ik denk dat ik in mijn leven genoeg dietistes heb gezien..... ik ga er nog eens over nadenken!

Tot zover mijn egopost....... ik ga nu werken en kom later weer terug met meer reactie enzo!

nelleke 4 schreef:

quote:

chocolate_lover schreef op 19 oktober 2010 @ 22:33:

Hmm ff denken voor een nieuwe topicnaam....

*2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's!

Die vind ik echt super leuk bedacht! Zijn de meisjes het hiermee eens? Dan open ik een nieuw topic met deze titel!

@Teep; Je hebt groot gelijk dat je ze nog even belt! Wat een hork... Snap dat je je er rot voelt.

@Raar; Dat van je borsten herken ik! Ik heb dat ook, en mijn tepels gaan nu ook zeer doen. Oeh spannend!

Juffertje22 schreef:

@Nelleke: DOEN met badeendje

@Teepje: Wat een kreng, geen andere woorden voor. Was ze haatdragend? Meis, geef het idd aan daar. Dat je overal voor open staat, maar dit niet ten gunste van je kindje en jouw gezondheid komt. Kan die mevrouw de gevolgen inschatten...bv uithongerij van een zwangere en ga zo maar door. Zeer onprofessioneel...

De goedkope kruidvat test gedaan.......er staat echt een streepje.......weliswaar lichter dan het controle streepje, maar echt een streepje! *Probeert nuchter te blijven, want het kan nog mis gaan...*

nelleke4 schreef:

What?!! Wat super Juffer! Show us... Niet negatief denken! Een streep is nog steeds een streep!

Juffertje22 schreef:

Nou, heb een foto gemaakt met mijn Iphone...Heb een oude apple die geen foto's leest!!!! Ik kan het niet via mijn tel doen volgens mij.....

nelleke4 schreef:

Heh wat jammer!

Juffertje22 schreef:

Mijn tel doet het niet...... Wil het jullie wel graag laten zien

Meadl schreef:

ooooh Juffertje, coool, spannend!!! ik hoop het zo voor je.

en nu? ga je nog een test doen 'zweanger-niet zwanger'?

ja, vind ik ook een leuke topicnaam!

nou ja Teepje, je gaat toch niet op dieet tijdens je zwangerschap? wat onprofessioneel zeg. Ik neem aan dat je zelf wel weet dat je gezond moet eten en niet voor 2 zoals sommigen vrouwen zeggen. Logisch dat je onzeker werd zeg, elke vrouw is anders in de zwangerschap en dan gaat ze je gewicht kritiseren, echt belachelijk.

meisjes, ben even door de war, hoe lang na je eisprong word je normaal gesproken ongesteld? Ben namelijk volgende week in Egypte en dan natuurlijk liever niet ongesteld worden.

Ben wel in het rode meer, maar meer rood hoeft niet :-)

Juffertje22 schreef:

Overigens helemaal ziek hier.....niet kunnen slapen. Enorm verkouden en zweterig......

Hi Meadl: Ga in het weekend de zwanger/ niet zwanger test doen....

2 weken na je eisprong word je ongesteld. Ik vind tampons nooit zo'n probleem......

Misschien word je wel niet ongesteld ;)
We hebben ooievaars! Wiehiew! Juffer, wil jij ook al een ooievaar?
Heb 'm gevonden!

Juffertje, wat ontzettend spannend! idd een streep = een streep...licht of donker...

'k hoop dat je in het weekend een overduidelijke ZWANGER mag zien op het display!

Teepje, wat een rotopmerking van die VK! Ik weeg me meestal de ochtend dat ik naar de VK moet thuis en dat scheelt ong. een halve kilo met de VK aan het eind van de dag met kleding aan. Wel doe ik altijd mijn schoenen uit...

Ik weet niet hoe erg je overgewicht is, maar een VK moet toch snappen dat gewicht een gevoelig onderwerp is bij vrouwen en al helemaal als je geen magere spriet bent.

'k Zal het inderdaad wel ff melden bij haar, straks heb je nog steeds een negatief gevoel bij haar en staat zij aan je bed tijdens je bevalling...weet niet of dat positief is...
Youpie!!!!!!! Juffert je hebt em! Echt tegek voor jullie meiden! wat een vrchtbare maand he?

Die rot VK, ik denk dat het gewoon goed is het bij haar uit te spreken. Als ze dan weer zo vreemd reageerd dan verander je van vK. Ze zou toch moeten weten dat dat gevoelig ligt? misschien had ze een rotdag en had ze net haar hond verloren of zo? geef haar maar nog een kans als ze anders gewoon aardig was en anders rot ze toch gewoo lekker op!

Hier in Frankrijk is er altijd wel wat. Sarko lmaat een scheet en Frankrijk ligt op zn reet echt waar. Ik ben het niet met Sarko eens het is een dictator maar de manier waarop er massaal geprotesteerd wordt het is schandalig! Ik ga Marseille niet meer in, de ratten lopen je voor de voeten want het vuilnis wordt al een week niet opgehaald, de trein gaat nergens naartoe en we moeten zuinig zijn met onze diesel want die raakt langzaam op. Probleem voor mij want niet kunnen werken = niet de huur kunnen betalen. Maar dat vinden de Fransen niet erg. Als ze maar kunnen protesteren. Gelukkig heeft de politie vanacht een einde gemaakt aan de blokereringen van de olievooraad. Het is in een woord SCHANDALIG

Verder heb ik gisteravond lekker gedanst met mn Fransman en heb flink buikflupskes. Ik moet nog 10 dagen voordat mijn NOD dus mijn menstruatiefeelings zijn wel erg vroeg en ze zijn lager in mn buik. de hele nacht heeft mn Bmother liggen strekken en rekken... Hmmm.... zou Oktober ook lief voor mij zijn? ik hoop het. Echt jammer dat ik eigelijk de zwangerschapskwalen heb normaal gezien ook voor mn OD.... BUt Ik ben blij voor juffert en raar ga nou ook es testen man!!!!!!!!!
www.nu.nl/economie/235991 ... rlof-mogelijk-langer.html

Zou leuk zijn als ze dit nog ff regelen voordat ik ben bevallen...voornamelijk ook het deel van vaderschapsverlof!!
quote:Lazuurtje schreef op 20 oktober 2010 @ 10:49:

www.nu.nl/economie/235991 ... rlof-mogelijk-langer.html

Zou leuk zijn als ze dit nog ff regelen voordat ik ben bevallen...voornamelijk ook het deel van vaderschapsverlof!!

Ben het er helemaal mee eens! Maar ja dat zal wel weer een eeuwigheid duren Lazauur...

Marill en Meike... Kletsen die eigenlijk nog wel mee? Heb Johanna er al uit gehaald, die had ik ook al vet lang niet meer gezien, zal ik ze eruit halen?
Ik heb jullie weer gevonden hoor!

Goede topictitel!!

En die ooievaars zijn cool!

@juf: Jippie!! Een streep = streep, super zeg! Ik zou als ik jou was nu die Clearblue test gebruiken en als daar staat zwanger, dan de vk bellen. Als je eerder een miskraam hebt gehad, mag je heel snel komen bij een volgende zwangerschap, dan maken ze al een echo zodat je wat zekerder bent (dat is tenminste tegen mij gezegd toen ik die miskraam had)

@Teepje: ggrrr....wat een stom mens zeg die vk. En wat de anderen ook zeggen, gewoon bellen en je ergernis uiten hoor!

En wat fijn dat alles met de kleine goed is!

@frans: wat een gedoe zeg met die stakingen. Is toch echt niet meer normaal! Hoop dat jullie ook een vruchtbare maand hebben gehad deze maand!

@raar: test jij nou toch ook eens!

Hier vandaag m'n laatste dagje op het werk, vreemd!

Dan lekker 1,5 week vrij voor ik aan m'n nieuwe job begin, heerlijk.

Verder op zwanger-wordt-gebied niet veel te melden. Zit op het wachtbankje ondertussen. Zit nu op dag 26, dus ben benieuwd hoe lang deze cyclus wordt....hopelijk geen cyclus natuurlijk deze ronde en test ik ook gewoon positief!!
He gevonden!

haha, die ooievaars, geweldig!

wat een raar gevoel he, je laatste dag op je werk. Wel super dat je nog 1,5 week vakantie hebt voordat je aan je nieuwe baan begint.

jee Frans, wat een rotzooi in Frankrijk zeg, niet te geloven. Kan me voorstellen dat je het flink zat bent.

succes in het ziekenhuis Angie.

oke, twee weken na mijn eisprong, is dus midden in mijn vakantie, grrrrr! ik haaaaat tampons, die krengen doen echt zeer bij mij.
als ik zwanger zou zijn, dan is dat echt eentje uit d eloterij, want wij hebben maar 2 keer sex gehad deze maand tot nu toe. *schaam diep* maar ik was niet veel thuis.
gevonden!
Wauw! Ik hoop het ook lazuurtje! Lekker 20 weken!

Ik wil wel in de rij met zwangeren en ach doe er ook maar een ooievaar bij! Lang leve de positiviteit!
Een zoon!
allemachtig, ben ik even een slaapdienst werken (kan niet op de vivia-site op mijn werk), schrijven jullie direct het oude topic vol. Mak an met die berichten!

@Angie; zou je niet eens wat rustiger aan doen?

@Raar; ze testen echt alles! Ze kunnen het kindje letterlijk in plakjes bekijken. Zo kijken ze naar het hartje, of er 4 kamers zitten. Dan zetten ze een kleur erin (in die echo-machine) en zien ze blauw en rood. Dat stelt het bloed voor. Blauw voor bloed dat de kamer uitstroomt en rood dat de kamer instroomt. (hoe is het mogelijk!). Ze bekijken de hersenen, hersenvocht, (haze)lip, maagje vol, middenrif, blaas vol. Daarna meten ze ook alles op. Ons kindje ligt 2 dagen voor qua groei. Maar nu zijn wij beide wel lang. Ze kijken ook of het ruggewervel goed is en doorloopt tot het einde. Bedenk het en ze bekijken het. Het duurt ook echt 30 minuten.

@Teepje; tjee, wat een vervelende ervaring! Bij mij wegen ze niet. Ik heb het vorige keer nog nagevraagd omdat ik nog niets ben aangekomen, wel afgevallen. Ze vertelde dat dat helemaal niet erg is en niets om me druk over te maken (maar goed, dat is het omgekeerde van jou natuurlijk)

@Juf; streep=streep=zwanger!

@Nelleke; haal maar eruit. Als ze weer erin willen dan melden ze zich wel. Trouwens, die andere nieuwe zien we ook niet meer terug. Zou het aan ons liggen neh, is niet mogelijk

@meadl; maar 2x sex! Maar goed, er is maar 1x voor nodig. Kijk maar naar 'sixteen and pregnant . Hilarisch leuk, Jodaman vind het stom. (noemt het hersenvervuiling
Ja dat is nu zeker duidelijk! Toen ik testte met de kruitvat test was mijn streep ook niet even dik gekleurd als de controle.. Je hebt hcg in je urine daar gaat het om! Yes! ook voor jou zo'n toffe ooievaar

@joda, ik heb van 'n collega van die geprinte bonnetjes voor die luiers gehad.. heb inmiddels al 6 pakken boven staan met dank aan zusjes, schoonmoeder etc. En zelf langs de 3 kruitvat's in de stad geweest..

Toch snel verdiend die gratis pakken

Wat 'n draak van 'n vk heb je zeg teepje! Zal er zeker melding van maken.. belachelijk! Dat zij zeker niet aan je bed komt te staan Pff!

Fijne middag.. ga de stad ff in en taartje eten met zusje mmm
Ja dat is nu zeker duidelijk! Toen ik testte met de kruitvat test was mijn streep ook niet even dik gekleurd als de controle.. Je hebt hcg in je urine daar gaat het om! Yes! ook voor jou zo'n toffe ooievaar

@joda, ik heb van 'n collega van die geprinte bonnetjes voor die luiers gehad.. heb inmiddels al 6 pakken boven staan met dank aan zusjes, schoonmoeder etc. En zelf langs de 3 kruitvat's in de stad geweest..

Toch snel verdiend die gratis pakken

Wat 'n draak van 'n vk heb je zeg teepje! Zal er zeker melding van maken.. belachelijk! Dat zij zeker niet aan je bed komt te staan Pff!

Fijne middag.. ga de stad ff in en taartje eten met zusje mmm
Ik blijf meelezen hier, nadat ik in het begin heb meegeschreven, maar ik wil nu toch even Juffertje en Nelleke feliciteren met hun zwangerschap, wat ontzettend leuk voor jullie! Ook alle anderen, die de afgelopen maanden een positieve test in hun handen hebben gehad, natuurlijk gefeliciteerd.

En Teepje wat een verschrikkelijke reactie van die vk! Ik herken jouw gevoelens wel, ik voel mij zelf ook heel onzeker. Ik ben sowieso afgelopen jaar meer aangekomen dan de bedoeling was (juist nadat ik zo mooi was afgevallen na vier weken zuid-afrika). Ik voel mij dus ook nooit helemaal prettig bij de VK tijdens de controles en helaas ben ik dus wel 'besmet' met het erfelijke gen striae, in de puberteit kreeg ik het al op mijn benen en nu dus helaas ook op mijn buik, daar ben ik dus nog het meest onzeker over. Ik vind het zo lelijk, durf ook niet mijn buik in de spiegel te bekijken, alleen met een shirtje eroverheen. Dus als je dan met buik bloot moet bij de VK is dat best confronterend, gelukkig heeft ze er nog niks over gezegd.

Gelukkig zorgt het er niet voor dat ik minder blij ben met de baby, daar geniet ik volop van, zeker nu we spulletjes aan het kopen zijn en ik zie hoe mijn moeder er blij mee is (komt bij 15 weken zwangerschap aanzetten met 9 pakken luierdoekjes, omdat ze in de aanbieding waren, zo lief!)
@ Joda, die 20 weken echo, ziet die er anders uit dan de termijnecho qua beeld? Wij mogen over vier weken en ik vind het ontzettend spannend. En ineens ook zo snel al, dan zit ik al op de helft, of eigenlijk over de helft, aangezien ik hem met 21 weken heb.

Hoe langzaam het aan het begin gaat, hoe snel het nu af en toe lijkt te gaan.
Hey meiden Sorry enorme egopost!! De rode duivel heeft zich uitgerekend vandaag gemeld toen ik naar de Gyn moest!!! Wat een timing van mijn lichaam --> gevolg Zaterdag mag ik beginnen met Clomid en 1 november terug om een echo te maken ik ben zo opgelocht en happy nu nog die baby!!!!!!!!

hihi sorry moest het eventjes kwijt hier en gelukkig het nieuwe Topic ook gevonden op naar de volgende 100 pagina's maar dat gaat ons wel lukken.
@Discovery; qua beeld is de 20 weken echo gewoon hetzelfde. Alleen, de baby is groter, je ziet alles veel duidelijker. Zo heb ik een onwijs mooie echo van het hoofdje. Je ziet profiel alles zitten, oogjes, neusje, lipjes. Heel duidelijk. De baby doet ook veel meer. De mijne duimde en nam slokjes vruchtwater. Bij de 12 weken echo zag ik het vaak zelf niet zo goed. Dan riep ze wel 'en hier een handje' dan dacht ik 'mmmm, zal wel'. Nu kon ik zelfs de vingertjes tellen.

@Emytje; die bonnen zijn echt geweldig! Ik hoop nu elke keer maar dat die luiers dat ook zijn

@Thomassen; Nou, wat een timing. Een geluk bij en een ongeluk. Fijn dat je zo snel met Clomid kan beginnen. Maarre.........beschrijf hier eens de bijsluiter (oftewel, wat doet het precies) en per wanneer kan je dan een baby verwachten? (direct? of moet het eerst inwerken ofzo)
Hey girls!

You go Juffer met die ooievaar haha! Heb je de Vk al gebeld?

Gefelicteerd!!

Raar, jij gaat t weekend testen toch?

Teepje, hoe is het nu met je?

Thomas, fijn dat je weer een stapje verder bent!

Joda, ik probeer t rustig aan de doen. Heb me ook aangemeld bij kruidvat, thanx! De luiers van KV zijn in de testen gelijk qua kwaliteit met pampers, zijn echt goed!

Hier gaat t ff niet zo.. vandaag te horen gekregen dat mn oma borstkanker heeft. Ze had vorige week al een punctie omdat ze iets hards voelde in haar borst en het is dus niet goed...

Over 2 weken word ze geopereerd + 7 weken bestraling daarna. Ze zijn er vroeg bij en ze is zelfs ook erg positief maar toch..tis wel een vrouwtje van 77.

En dat mn opa dat helemaal bibberig word en zenuwachtig dat breekt echt mn hart...

Had mn moeder aan de telefoon, die is enig kind (overleden zusje) en die is gelukkkig meegegaan met ze vandaag. Die oudjes moeten dan ineens een hele stapel info verwerken, afspraken maken met allerlei artsen etc. Ze weten niet wat hun overkomt... Gelukkig zit ik midden nov ook in mn verlof, dan kan ik ook af en toe even met ze mee naar het ziekenhuis etc.

Moest echt ff flink janken toen ik mn moeder dat allemaal hoorde vertellen..mn moeder weer ongerust over mij waar is was haha. Maar goed.. iedereen is positief en zo moeten we er ook in gaan maar bah...

Vanmorgen met AngieMan int ziekenhuis geweest en we kregen idd een echo, jippie!! En..eerlijk gezegd.. een echo met 31 weken is minder leuk dan de 20 weken echo haha! Bij de 20 weken zie je het hele kindje nog in beeld en nu is dat natuurlijk te groot. Dus zie je alleen een hoofd/rug/beentjes dus het is wat lastiger om iets 'te zien'. Maarrr we zagen wel zn tongetje bewegen etc haha.

Heel schattig; Angieman zegt; Uhmm..dokter..voordat u aan de echo begint. Wij willen echt niet weten wat het word dus wilt u proberen niets te zeggen? Dokter; nou dat is een hele goede opmerking, ik praat namelijk zo mn mond voorbij hoor!

Wij natuurlijk echt proberen te kijken toen we de beentjes zagen hihi. Kwamen we weer buiten zegt Angieman: ik weet wat het word! Ik ook!! Nou?? ik; een meisje!! hij; Nee joh een jongen!! Zuchtt..... we weten dus nog niets haha.

Met het kindje ging het goed..het was wel wat klein maar niet extreem onder gemiddeld ofzo maar zat wel tegen de ondergrens aan. Vind ik eerlijk gezegd niet zo heel erg hihi, scheelt weer met de bevalling

Maar over 3 weken moet ik weer, en hoop dat ik dan weer even mee mag kijken met de echo. Ze gaan over 3 weken ook weer bepalen hoe t met t bloed is qua antistoffen, waardes en andere moeilijke dingen waar ik jullie niet mee zal belasten.

Kortom; een dagje vol emoties.. Ik ga vanaaf dus maar even niet zwemmen en blijf dus rustig op de bank zitten.

Kus mij
@ Joda, Als je op deze link klikt dan heb je de bijsluiter. Het zorgt ervoor dat je eitjes zich rijpen/ontwikkelen. 1 november rekend de Gyn als cyclysdag 13 vandaar op dat moment ook de echo om te kijken hoe het ermee voorstaat. Aan de hand daarvan moet je weer terug komen en wordt er gezegd wanneer je van bil moet om het zo maar te zeggen daarna weer terug op controle etc. dus inbreuk op mijn agenda wordt nu zeker gemaakt maar goed we hebben het er voor over

Je begint op cyclusdag 3 tm 7 dus 5x Clomid slikken.

Ik heb nu 50 mg. maar kan zijn dat dit niet aanslaat dan wordt het verhoogd naar 100 mg en dan nog naar 150 mg. Indien dit dan allemaal niet zou aanslaan ga je weer verder in de MMM.

Ik heb nu voor 3 pogingen mee gekregen 50 mg.

Je kunt dus wel meteen in verwachting raken maar dat is dus afhankelijk van mijn eitjes dus ik zal ze maar goed toespreken

@ Angie Dank je meis

http://www.freya.nl/web_medisch/clomid.php
Ik vind dit topic de hele tijd maar niet.

Ik heb echt zo'n baaldag vandaag... Ik heb het weer koud.. Brr de Mistral zit in mn botten, en Fransman heeft een dip en dat sleept mij ook altijd zo naar beneden. Ik zou graag willen dat hij van werk veranderde want hij wordt er niet vrolijker van, maar ja het biedt wel alle zekerheid van een vast kontrakt en aangezien ik ook niets heb...

Fijn voor je Thomassen, hopen dat een beetje hulp wonderen doet.

verder heb ik nog steeds ongesteldheids gevoelens in de buik. Alsof er een steentje zit. terwijl ik pas over 10 dagen ongesteld zou moeten worden. en ik ben diep sjacho.. zou ik aan het PMSsen zijn?
@Juf: we hebben hier de gewoonte om bij zwangerschap te melden: ‘YES! EEN CHEERLEADER VOOR MIJ!’ Ondanks de voorzichtigheid vind ik dat we je bijna kunnen verplichten nog even het bovenstaande heel hard te brullen, kom op!

@Angie: wat ontzettend naar van je oma. Gelukkig is ze heel positief en ik hoop ook dat ze zo blijft. Maar het is wel schrikken he! Ik had nog nooit gehoord van vrouwen van ouden dan 75 die bortskanker krijgen en eigenlijk krijg je dan wel vee lte veel te verwerken voor zo’n leeftijd. Hopelijk kun je haar een beetje helpen en je opa ook.

Fijn dat je kindje het goed doet, klein is fijn he

@Thomassen: wat grappig dat juist NU je lichaam denkt: nou laat ik dan maar beginnen ook Ik ben eigenlijk net zo blij voor jouw Rode Duivel als voor die Witte Ooievaars! Spannend hoor, jullie kunnen er nu echt voor gaan! Mij is ook Clomid beloofd als we het deze cyclus zelf niet redden. Ik hoop het niet nodig te hebben, maar als het met dit beetje hulp voor jullie al zou lukken, dan zou dat wel heel fijn zijn!

@Frans: hoe koud is het dan wel niet bij jullie? Je stookt toch niet op diesel he? Ik heb hier heerlijk de kachel aangezet, zit onder een dekentje en met dubbele sokken, heerlijk! Kan jij niet ook ergens in een kokonnetje kruipen? Helpt ook tegen dips en buikpijn. Wat doet Fransman (ongeveer) voor werk? En waarom heeft hij het niet naar zijn zin? Die buikpijn zo snel na een eisprong heb ik ook (als het al een eisprong is). Ga er maar vanuit dat het niets betekent en wees een beetje lief voor jezelf.

@Maedl: 1 keer is genoeg! Als ik zwanger blijk te zijn dan komt het van 1 enkel vluchtertje op de ochtend dat we er vroeg uitmoesten voor het bloedprikken en ik een lage temperatuur meette. Is dat niet nog veel erger? Heerlijk op vakantie trouwens, laten we hopen dat je zwanger bent!

@Teepje, ik ben toch wat milder dan de rest. Niet dat ik jou een aansteller vind hoor, helemaal niet! Een verwijzing naar de dietiste is opzich nog helemaal niet erg. Ze had wel meer rekening kunnen houden met jouw gevoel en hoe ze het bracht en ik vind ook echt dat je er een gesprek over kunt aangaan. Gewoon op rustige wijze uitleggen hoe het bij jou gevallen is. Ik denk dat ze niet besefte dat het hard over kwam. En het kan zelfs ze het juist bewust zei omdat ze aannam dat een harde aanpak soms beter helpt. En bij jou dus niet. Waarschijnlijk is het goed uit te praten en hoef je er niet meer mee te zitten. Mocht het toch niet naar je zin zijn, dan kun je alsnog een andere verloskundige vragen natuurlijk. Maar probeer nog even niet op de zaken vooruit te lopen en eerst de lucht proberen te klaren. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven