dicotheek

20-10-2010 14:56 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet helemaal hier op zijn plek (vanwege leeftijd), toch de volgende vraag.

Zouden jullie je dochter van 12 naar een "echte" discotheek laten gaan als er een feest wordt georganiseerd voor 12 tot 15 jarigen.

Ik bedoel dus niet een buurthuis waar een paar discolampen hangen en een paar plaatjes gedraaid worden.
Ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee.
Ja, deze feesten zijn er veelal op georganiseerd en er wordt geen alcohol geschonken.
Makkelijk zeggen natuurlijk; ik heb twee knullen.

En de ene 12 jarige zal de andere niet zijn.
Ja,hier wel gedaan op die leeftijd .Wordt idd geen drank geschonken maar ze kunnen er wel mee in aanraking komen .Veel hadden een klein flesje zelf mee genomen .

Niet altijd een goede controle aan de deur
Ja, als het speciaal voor die leeftijdsgroep is wel.
Toch blijf ik het moeilijk vinden. 12 is zo jong!
Juist.

En daarom zou ze van mij niet mogen.
Hmmmmmmm.. Ja!

Was zelf ook 12 toen ik voor het 1st naar een echte disco mocht (speciaal georganiseerd tot 16 geloof ik) en mijn moeder zei van tevoren tegen mij:

Als jij volwassen genoeg denkt te zijn om naar een discotheek te gaan, mag je ook laten zien dat je die verantwoordelijkheid aankan. Kom ik er achter dat je iets hebt gedaan/ drugs gebruikt/ alcohol of dingen doet waarvan je weet dat ik er niet achter sta... Meid meid meid, je blijft tot je 18e thuis en zou dan zooo teleurgesteld zijn...

Dit gaf me zo'n volwassen gevoel, dat ik de rest van m'n pubertijd dit in m'n achterhoofd hield en dus nooit "misbruik" van dit vertrouwen "durfde" te maken haha.... Waar vriendinnen laddertjezat en al blowend naar buiten gingen met jongens, zag ik m'n moeder voor me haha...

Las trouwens wel pas geleden een verontrustend artikel in de Linda over schuurfeesten (google es zou ik zeggen). Waar dus speciaal dit soort avonden voor jongeren wordt georganiseerd, geen alcohol en toezicht e.d. en daar de meisjes dus met de billen naar achteren staan te dansen en de jongens er met kruis tegenaan schuren.. er schijnt daar van alles te gebeuren in die toiletten.... Maar acht, zo heeft elke generatie wel iets...

Succes met je besluit, hoop dat dit iets toevoegd voor je...
Ligt er aan wie er nog meer gaan en wie het organiseert.
Ja

Wat ben ik een stomme rotmoeder of niet?
Het feest duurt trouwens tot 01.00 uur, dat vind ik sowieso

te laat! Toch...?

Trouwens bedankt voor jullie reacties!!
quote:Whiskers_ schreef op 20 oktober 2010 @ 15:09:

Wat ben ik een stomme rotmoeder of niet?Dat hoor je mij niet zeggen maar ik zou het wel sneu vinden als je kind in de brugklas zit en de rest gaat wel. Wat ook in het geval is van mijn neefjes op die leeftijd. (atheneum) Ze gaan elke vrijdagavond van 9.00 tot 24.00 uur naar een discotheek, een echte, alleen op vrijdag heet ie de kinderdiscotheek, zonder alcohol uiteraard. Ik was zelf ook 12 en moest om 23.00 thuis zijn. En dat is nu 28 jaar geleden en ik ben best goed terecht gekomen.
01.00 zou ik ook te laat vinden.. Maar je kunt haar toch ook tot half 12 of 12 uur laten gaan. Misschien overleggen met moeders van vriendinnen die meegaan? Als ze weigert kun je zeggen:

Beter dan helemaal niet mogen toch?! gnagna...
quote:dirkje69 schreef op 20 oktober 2010 @ 15:10:

Het feest duurt trouwens tot 01.00 uur, dat vind ik sowieso

te laat! Toch...?

Trouwens bedankt voor jullie reacties!!Dat wel. Dan is mijn antwoord, wacht maar tot je 14 bent.
ja hoor, als het een non alcohol feestje is met supervisie dan wel
Ik vind 12 jaar echt wel heel erg jong hoor.

Kan me ook niet herinneren dat ik toen naar een Discotheek ging.

Schoolfeest in de school mocht wel.
Zijn het de Friss feesten (tot en met 15 geloof ik en geen alcohol)

Dochter van mijn vriendin is geweest, helemaal geweldig, is net 13.

Maar als ik denk aan mijn eigne dochter die over 5 maanden 12 wordt..............die mag nog niet. Misschien het jaar daarna.

Dus ja, ligt echt aan het kind denk ik.
quote:Whiskers_ schreef op 20 oktober 2010 @ 15:16:

Ik vind 12 jaar echt wel heel erg jong hoor.

Kan me ook niet herinneren dat ik toen naar een Discotheek ging.

Schoolfeest in de school mocht wel.

Ik ging toen naar een soos op die leeftijd ( bestaat zoiets nog? ) Achteraf een variant op die FRISS party's van nu.

Hoe vaak hebben ze nou een schoolfeest? Drie, hooguit vier keer per jaar?

Ook al is het voor hen alleen maar leuk, ik zie het ook wel als voorbereid worden op de enge, harde uitgaanswereld als ze straks wel ineens mogen.
Ja. Misschien wel jong maar ze zijn allemaal jong op dat feest. Als ze gehaald wordt en gebracht, wat kan er dan gebeuren? Over 10 jaar zal ze nog terug denken aan haar allereerste geweldige feest.

Toen ik 13 was ging ik naar echte discotheken waar niet speciaal een feestje voor pubers werd georganiseerd. Ik werd wel opgehaald door mijn vader hoor, ook om 01.00 uur.
Vind 12 te jong en 01.00 uur veelste laat. Zou het over een jaartje nog een x bekijken. Want vind het verschil van 12 jaar en 15 jaar toch wel groot.
Ik heb dat artikel over Friss feesten ook gelezen in de Linda. Ik zou het niet goedvinden dat een twaalfjarig meisje erheen gaat. Dan zou ze bij mij toch iets ouder moeten zijn.

Als ze met een hele groep zou gaan die ik goed ken, is het wel wat anders dan alleen met een ander vriendinnetje.
Eens met Bianca; De ene 12 jarige is de andere niet. Kan behoorlijk verschil in zittten...

Zou niet meteen nee zeggen maar wel willen weten wie van haar vriendinnen nog meer gaan en evt achtergrondinfo over de discotheek vergaren.

Als je haar zelf brengt en haalt lijkt het me dat er weinig uit de hand kan lopen, vooral omdat het een feest is die speciaal voor jongeren van die leeftijd is georganiseerd.

Tot 01:00 uur lijkt me voor een 12 jarige trouwens wel weer vééls te laat....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven