Gezondheid alle pijlers

ruggeprik en liquorlekkage

20-10-2010 22:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (19 jaar) heeft na operatie van haar knie (de verdoving was via een ruggenprik) heeft daarna gelijk gehad vreselijke hoofdpijn. Ik werk zelf in het ziekenhuis en kon hierdoor makkelijk de dag erop even vragen bij de aneasthesist. Het advies was cola, koffie drinken en paracetamol slikken. Zelf zij ik al blijf plat liggen. De volgende dag moesten we al in het ziekenhuis zijn bij de fysiotherapeut; we zijn gelijk doorgegaan naar de aneasthesist want licht in de ogen ging niet. Daar is besloten tot een blood-patch. Hierna leek het iets beter te gaan, maar voor korte duur. De hoodfpijn wordt steeds erger, de aneasthesist denkt dat er misschien een tweede blood-patch gedaan moet worden.

Wie heeft ervaring hiermee
Ik, Heb tot 3x toe een blood-patch moeten krijgen na de 3e x moest ik verplicht 48 uur blijven liggen en geen vin verroeren, vreselijk was dat maar ik was er wel vanaf.

Sterkte, het is geen pretje
Ik ook, drie keer een blood-patch en inderdaad ook 48 uur plat. Daarna was t ook over.
Bij mij was één blood-patch afdoende, gelukkig wel, want ik was er slecht aan toe, ik kon geen vocht binnenhouden. Ik was binnen de kortst mogelijke keren uitgedroogd en moest in het ziekenhuis meteen aan het infuus. Mocht je dochter gaan braken, dan meteen naar de eerste hulp.
Bij mijn man is het niet zo goed afgelopen. Tijdens een ct.scan bleek dat het dus vocht lekte tussen zijn hersenen en hersenvlies. Hij is in coma geraakt en met spoed naar de ic gebracht en hersenoperatie gehad waarbij een drain geplaatst is. Ze hebben zijn ogen geraakt en onduidelijk is of dit ooit nog goed komt.

Alsjeblieft sta erop dat ze een scan maken als ze dat bij hem eerder hadden gedaan had er een hoop leed bespaard kunnen blijven. Sterkte
Moet wel zeggen dat zo'n bloed patch hier niet mogelijk was ivm leukemie maar toch bij mij gaan alarmbellen rinkelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven