kiespijn
woensdag 20 oktober 2010 om 21:27
Mijn dochter kampt al 2 dagen met kiespijn en ze kan vrijdag pas terecht bij de tandarts.
Vanavond stond ze huilend bij de wasbak met koud water te spoelen maar dat hielp ook niet meer.
Morgenvroeg maar weer de tandarts bellen dat ze het niet meer volhoud maar wat kunnen we doen om haar een beetje de nacht door te laten komen?
Mijn partner is nu naar de nachtapotheek om iboprufen te halen, dat is ons geadviseerd. Maar ik ben daar zelf heel sceptisch over omdat ze mijn diclofenac ook heeft heeft genomen en dat heeft even geholpen maar nu niet meer
Vanavond stond ze huilend bij de wasbak met koud water te spoelen maar dat hielp ook niet meer.
Morgenvroeg maar weer de tandarts bellen dat ze het niet meer volhoud maar wat kunnen we doen om haar een beetje de nacht door te laten komen?
Mijn partner is nu naar de nachtapotheek om iboprufen te halen, dat is ons geadviseerd. Maar ik ben daar zelf heel sceptisch over omdat ze mijn diclofenac ook heeft heeft genomen en dat heeft even geholpen maar nu niet meer
woensdag 20 oktober 2010 om 21:34

woensdag 20 oktober 2010 om 21:36
Is absoluut geen fabel! Als ik last heb smeer ik het goed in met elmex ofzo ( iets met fluor) dan gewoon gaan slapen. Dit hard het eventuele gaatje uit. Ik kreeg de tip van mijn tandarts zelf en het heeft me al een aantal keer geholpen. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat het toen om een kleine pijn ging. Zo'n acute pijn zoals je beschrijft lijkt me eerder iets als een wortelkanaalbehandeling. Ik weet niet waar je woont maar in sommige steden zitten nood tandartsen.
woensdag 20 oktober 2010 om 21:38

woensdag 20 oktober 2010 om 21:40
Ik herken dat heel erg, vooral wat Seymour zegt, ik moest ook elke paar tellen water in mijn mond nemen om de pijn te verlichten, vreselijk wat deed het zeer, is een paar jaar terug maar geloof me kiespijn is echt verschrikkelijk, vind ik de ergste pijn ooit. Heb toen zelf ibu en paracetemol door elkaar geslikt en hielp niks. Zou nu nog even naar de EHBO post bellen om te overleggen.

woensdag 20 oktober 2010 om 21:41
Dit is een heel oud hulpmiddeltje: citroensap erop druppelen of op een kruidnagel kauwen, daar waar het zeer doet. Ja, het is uitermate goor qua smaak
Weet niet hoe oud je dochter is, want een pijnstiller is wel leeftijdgebonden lijkt me. Finimal of Ibuprofen helpt wel vaak snel en effectief.
Sterkte!
Weet niet hoe oud je dochter is, want een pijnstiller is wel leeftijdgebonden lijkt me. Finimal of Ibuprofen helpt wel vaak snel en effectief.
Sterkte!

woensdag 20 oktober 2010 om 21:45
Kruidnagel in het gat duwen (indien er een gat zit).
Paracetamol 2x 500 mg slikken
Weten jullie zeker dat het de kies zelf is en niet een zware tandvleesontsteking? In dat geval zou stoken/flossen verlichting kunnen brengen als pus/bloed/ontsteking 'leeg' kan lopen. Geen fijn verhaal ....
Sterkte, doet erg veel pijn!
Paracetamol 2x 500 mg slikken
Weten jullie zeker dat het de kies zelf is en niet een zware tandvleesontsteking? In dat geval zou stoken/flossen verlichting kunnen brengen als pus/bloed/ontsteking 'leeg' kan lopen. Geen fijn verhaal ....
Sterkte, doet erg veel pijn!
woensdag 20 oktober 2010 om 21:59
woensdag 20 oktober 2010 om 22:10
Ik heb 2 doosjes gekregen...een van 400 mlg en een van 200 mlg
Het is voor de rest een gezonde meid meid dus heb er 2 van 400 gegeven en nu gaat het al wat beter, zegt ze.
Een gezond lichaam moet het aan kunnen.
2 weken terug in het ziekenhuis voor mij zelf kreeg ik als pijnstilling 1 diclofenac en 2 paracetamol en dat 3 x op een dag.
Het is voor de rest een gezonde meid meid dus heb er 2 van 400 gegeven en nu gaat het al wat beter, zegt ze.
Een gezond lichaam moet het aan kunnen.
2 weken terug in het ziekenhuis voor mij zelf kreeg ik als pijnstilling 1 diclofenac en 2 paracetamol en dat 3 x op een dag.

woensdag 20 oktober 2010 om 22:29
Ja en mocht het morgen over zijn (lijken), niet intrappen! Echt jankend naar de tandarts en uitleggen dat het te erg is.
Soms zakt het zomaar wat weg om vervolgens precies een minuut na sluitingstijd weer extreem op te komen.
De tandarts zal er ook niet moeilijk over doen hoor, bij pijn en herhaaldelijk bellen is meestal het protocol iemand dan eerder te laten komen, en terecht! Het is echt niet te doen die hele heftige zenuwpijn.
Soms zakt het zomaar wat weg om vervolgens precies een minuut na sluitingstijd weer extreem op te komen.
De tandarts zal er ook niet moeilijk over doen hoor, bij pijn en herhaaldelijk bellen is meestal het protocol iemand dan eerder te laten komen, en terecht! Het is echt niet te doen die hele heftige zenuwpijn.
woensdag 20 oktober 2010 om 22:37
quote:twompie schreef op 20 oktober 2010 @ 22:29:
Ja en mocht het morgen over zijn (lijken), niet intrappen! Echt jankend naar de tandarts en uitleggen dat het te erg is.
Ha Twompie konijnenvrouwtje...haha
Dochterlief ligt nu op bank en de pijn wordt minder dus ik hoop dat ze lekker in slaap valt...hondje Bobby ligt heerlijk in haar schoot...beestje is de hele dag bij haar gebleven, zo lief.....hij voelde het echt aan....
Ha Twompie konijnenvrouwtje...haha
Dochterlief ligt nu op bank en de pijn wordt minder dus ik hoop dat ze lekker in slaap valt...hondje Bobby ligt heerlijk in haar schoot...beestje is de hele dag bij haar gebleven, zo lief.....hij voelde het echt aan....