Slaapwandelen vriend

20-10-2010 11:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Forummers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn vriend wordt sinds vorige week elke nacht wakker. Hij wil dan opstaan en naar zijn werk gaan. Soms wordt hij wel meerdere keren per nacht wakker en wil dan ook echt uit bed. (Bv. om 3 uur snachts) Wanneer ik het licht aan doe en hem aankijk, heeft hij zn ogen soms dicht of open. Alleen hij heeft een heel wazige blik. Ik zeg dan tegen hem dat het nog maar 3 uur is en hij nog niet hoeft op te staan. Dan gaat hij gelukkig wel weer liggen en slaapt hij direct weer. (Volgens mij is hij de hele tijd aan het slapen, ook wanneer ik met hem praat) Ik vind dit best wel vervelend om zelf wakker te worden en eigenlijk ben ik ook bang dat hij gaat echt naar zn werk gaat in de auto, terwijl die bv. nog slaapt!!! Ik ben eigenlijk wel de hele nacht alert, wanneer hij wakker is geworden. Mn vriend heeft een druk leven, (naar mijn idee: veel te veel werken) en heeft moeite met inslapen; is vaak klaarwakker om 12 uur wanneer ik naar bed ga.

Wie o wie herkent dit? En wat moet ik hiermee????
Slaapwandelen is vaak een teken van stress. Hij zou dus het beste een stapje terug kunnen doen.

Heeft hij als kind ook geslaapwandeld?
Deuren op slot en hem niet vertellen waar de sleutel ligt/hangt. zo kan hij niet naar buiten en als hij wakker is, ziet hij de sleutel vanzelf wel.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Komt inderdaad van stress. Mijn vriend heeft het jaren gedaan, al ging die niet naar zijn werk, maar eten koken of douchen dat soort dingen. Weet je vriend het de volgende ochtend nog?

Mijn vriend herinnert zich het niet nl.

Ik zou inderdaad de knip op de deur doen of zijn autosleutels verstoppen...

En voor de permanentere oplossing stress-verminderen!
oh dat lijkt me vreemd ja om eigenlijk met 1 oog dicht te slapen en maar zien of hij weer gaat slaapwandelen..

ik ben benieuwd of dit sinds kort is? Is slaapwandelen iets wat je zomaar gaat doen? of is dit iets wat altijd al heeft gespeeld maar dat hij bij voldoende rust niet slaapwandelt??
Ja, het is sinds afgelopen week. Hij zegt dat hij het ook nog nooit eerder heeft gehad. Smorgensvroeg weet hij er niks meer van. Ook niet dat ik tegen hem gepraat heb.....
quote:niekes schreef op 20 oktober 2010 @ 12:08:

Deuren op slot en hem niet vertellen waar de sleutel ligt/hangt. zo kan hij niet naar buiten en als hij wakker is, ziet hij de sleutel vanzelf wel.Uhm.... maar wat nou als er brand uitbreekt?
Het zou levensgevaarlijk zijn als hij wel het gas aanzet of slapend in de auto stapt. Is het mogelijk om toch maatregelen te gaan nemen. En die stress, is daar wat aan te doen?

Daarnaast lijkt het me voor jou ook doodvermoeiend om snachts een paar keer wakker te worden van hem en niet meer rustig te kunnen slapen.

Is evt. praten met de huisarts een optie?
quote:Fiorah schreef op 20 oktober 2010 @ 12:23:

[...]

Uhm.... maar wat nou als er brand uitbreekt?Wat als er een vliegtuig op hun huis neer stort?
Lijkt me een teken van stress; hop, naar de huisarts.
Ja ik ken dit ook van mijn vriend!!! Hij doet dit vooral als we ergens anders slapen bv met weekeindjes weg. En als we uit zijn geweest dan wil hij naar de wc en trekt alle deuren open behalve die van de badkamer. Of hij plast in bed zeer irritant!!!!

's morgens weet hij nergens meer van!!!
Nou...ik hoop toch niet dat hij in bed gaat plassen....:)
Nee dat hoop ik voor jou ook!!! Ik laat hem dit zelf 's nachts natuurlijk allemaal opruimen en schoonmaken!!!
Hoe is zijn 'avondritueel'? Zit hij bijvoorbeeld nog tot laat te werken? Zo ja, accuut mee stoppen om eerder in slaapmodus te komen. En geen koffie drinken 's avonds.

Wel doen: vroeg op de avond sporten, een ommetje maken of ontspannende dingen doen (TV kijken, lezen, spelletje).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven