zindelijkheids training

21-10-2010 14:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mama's, mijn zoontje is nu bijna 1,5 jaar. Nu is mijn vraag: Wat is de ideale leeftijd om te beinnen met zijn zindelijkheids training?
wanner hij eraan toe is
Als hij aangeeft dat hij moet plassen/poepen.
Oké, er is dus niet een leeftijd vanaf wanneer ik daar mee moet beginnen? Gister hebben we met zn 2 zijn potje alvast gekocht.
onze zoon is 3 en nog niet zindelijk. Net weer een natte onderbroek verschoont. Hij taalt er nog niet naar.
Ik had ergens gelezen dat je kan beginnen als hij zijn sluitspieren kan gebruiken/bewust van is en dat kan hij als hij een trap op kan lopen. Geen idee of het waar is, mijn dochtertje is pas 4 maanden
Zet het potje tussen het speelgoed, laat er af en toe een pop op plassen. Zet hem er voor de grap eens op als je zelf gaat plassen. Maar trainen? Neuh.
Met anderhalf hebben ze de sluitspieren niet onder controle. Heeft helemaal niets te maken met kunnen traplopen trouwens. Dat is echt een fabeltje. Potje neerzetten en verder lekker laten gaan. Ze geven vanzelf aan of ze de wc etc. interessant gaan vinden. Met anderhalf is erg vroeg.
quote:Razzmatazz schreef op 21 oktober 2010 @ 14:54:

Ik had ergens gelezen dat je kan beginnen als hij zijn sluitspieren kan gebruiken/bewust van is en dat kan hij als hij een trap op kan lopen. Geen idee of het waar is, mijn dochtertje is pas 4 maanden Dan ben je rijkelijk laat aangezien het vanaf zes weken kan
Bij ons op het kdv staat in het pedagogische plan dat de kinderen er met ca. 2,5 jaar gemiddeld aan toe zijn. Ze beginnen daar dus ook niet eerder, mits de ouders aangeven dat ze thuis al zindelijk beginnen te worden.

Ons meisje wordt november 3 jaar en taalt nog niet naar zindelijk worden. Ons mannetje is 20 maanden en geeft al aan dat hij moet poepen. Het is echt kind afhankelijk.
quote:origineel schreef op 21 oktober 2010 @ 15:20:

Bij ons op het kdv staat in het pedagogische plan dat de kinderen er met ca. 2,5 jaar gemiddeld aan toe zijn. Ze beginnen daar dus ook niet eerder, mits de ouders aangeven dat ze thuis al zindelijk beginnen te worden.

Ons meisje wordt november 3 jaar en taalt nog niet naar zindelijk worden. Ons mannetje is 20 maanden en geeft al aan dat hij moet poepen. Het is echt kind afhankelijk.Gelukkig. Als ik om me heen kijk zijn alle kindjes van die leeftijd al zindelijk.
quote:origineel schreef op 21 oktober 2010 @ 15:20:

Ons meisje wordt november 3 jaar en taalt nog niet naar zindelijk worden. Ons mannetje is 20 maanden en geeft al aan dat hij moet poepen. Het is echt kind afhankelijk.In België gaan ze met 2.5 naar school en dan moeten ze zindelijk zijn. Belgische kinderen sneller dan? Geloof ik niet.
quote:ramiaatje schreef op 21 oktober 2010 @ 15:24:

[...]

Gelukkig. Als ik om me heen kijk zijn alle kindjes van die leeftijd al zindelijk.

Om je gerust te stellen, voor zover nodig;-), mijn zoontje werd pas zindelijk ongeveer 2 weken voor hij 4 werd.

Daarvoor kon ik vragen 'moet je naar de wc?' 'Nee hoor'. 5 minuten laten had hij dan in zijn broek gepoept. Hij snapte het principe wel, maar hij voelde het gewoon niet aankomen. Ben dus reuze blij dat ik niet met 2 ben gaan 'trainen', want dan was het vast een enorm frustrerende toestand geworden.

Net toen ik me serieus zorgen begon te maken ivm school, viel het kwartje. Toen was het een fluitje van een cent en hij heeft hij ooit maar 1 ongelukje gehad op school.
quote:Ayh schreef op 21 oktober 2010 @ 15:30:

[...]

Om je gerust te stellen, voor zover nodig;-), mijn zoontje werd pas zindelijk ongeveer 2 weken voor hij 4 werd.

Daarvoor kon ik vragen 'moet je naar de wc?' 'Nee hoor'. 5 minuten laten had hij dan in zijn broek gepoept. Hij snapte het principe wel, maar hij voelde het gewoon niet aankomen. Ben dus reuze blij dat ik niet met 2 ben gaan 'trainen', want dan was het vast een enorm frustrerende toestand geworden.

Net toen ik me serieus zorgen begon te maken ivm school, viel het kwartje. Toen was het een fluitje van een cent en hij heeft hij ooit maar 1 ongelukje gehad op school.

Er is dus hoop..

Ergens weet ik ook wel dat ineeens het kwartje moet vallen en dat bij de een vroeger is dan de ander, maar soms is het lastig. Ik vraag tig keer of hij moet plassen, dan is het nee, mamma. En 2 sec later staat hij in zn natte onderbroek bij wijze van spreken. Biedt wel elke keer bij luierwisseling het potje aan en de ene keer wil hij wel andere keer niet, paar keer plasje gedaan maar dit was meer toeval dan dat hij echt voelde dat hij moest plassen.

Nou ja, meneer was met alles tamelijk laat, dus wsl met dit hoofdstuk ook.
Heb het laatst in mijn studieboek gelezen, kinderen geven het zelf wel aan.

En niet vragen of ze moeten plassen, zelf beetje in de gaten houden qua tijden en drinken en dan moeten ze verplicht plassen, ookal voelen ze zelf geen aandrang. Want spelen oid is veul leuker dan het onderbreken voor een plas!

Mijn zoontje ook pas zindelijk overdag net voor ie naar school moest, s nachts nog niet. Hele drama's gehad toen ie 'poepzindelijk' moest worden, want zodra de luier omging ging hij poepen, wij dachten dat ie het da ook wel op wc kon. Dus nooit door drammen als kind echt niet wil, werkt averechts.

Zoontje van bijna 3 begint nu uit zichzelf op de wc te plassen enzo. Maar bij hem dus niks meer gedaan aan training oid, na onze ervaring met de oudste..
Okè dan wordt het hier nog even wachten dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven