Vreemd ding bij de spuitzak van Ikea.

21-10-2010 16:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb laatst een spuitzak bij de Ikea gekocht en daar zat een boog bij waar ik een ijzeren draadje tussen kan spannen op verschillende hoogtes.

Nu weet ik eigenlijk niet waar het voor dient, haha!

Wie weet dat wel?
anoniem_113748 wijzigde dit bericht op 21-10-2010 17:41
Reden: spRuitzak haha.
% gewijzigd
Misschien is het een handklopper?
Dat is om de spruitjes te schillen natuurlijk!
quote:Ashton65 schreef op 21 oktober 2010 @ 16:43:

Dat is om de spruitjes te schillen natuurlijk! een spruitzak!
Ow damn, ik las spuitzak, dus ik dacht een klopper voor de slagroom
Ik snap er helemaal niks meer van.
Dat is een handgarde
Frankly my dear, I don"t give a damn
ja ik zat ook aan slagroom te denken hoor :-S
Ja een SPUITzak... da's voor slagroom. Maar ze heeft een SPRUITzak gekocht.. heel wat anders!
Is de boog zo groot dat je met de draad een taart door kunt snijden? Want zo klinkt het....

Je bakt een taartbodem van biscuitdeeg, haalt er op de gewenste hoogte een of twee keer die draad doorheen en je hebt 2 of 3 plakken om te vullen met creme of room ofzo.
quote:Mazou schreef op 21 oktober 2010 @ 16:45:

Ik snap er helemaal niks meer van.Denk wel dat het om een spuitzak gaat hoor, staat ook in de titel. Maar in de OP heeft ze waarschijnlijk per ongeluk, spruitzak neer gezet... Wat dat ook moge wezen
Dat is een taartsnijder.
van de ikeasite:

Goed om te weten

Inhoud: decoratiekam (13x13 cm), taartverdeler (lengte 31 cm, hoogte 11 cm), 2 spuitzakken en 6 spuitmondstukken (diam. 2 cm, hoogte 3 cm).
PRODUCTINFORMATIE

Belangrijkste voordelen

Designer

Afmeting gemonteerd Zelf monteren

MilieuGoed om te weten

Inhoud: decoratiekam (13x13 cm), taartverdeler (lengte 31 cm, hoogte 11 cm), 2 spuitzakken en 6 spuitmondstukken (diam. 2 cm, hoogte 3 cm).
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Dat is een taartsnijder!
Oh mosterd zie ik, tja was zo aan het zoeken
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
quote:borderwalk schreef op 21 oktober 2010 @ 16:54:

van de ikeasite:

[afbeelding]

Goed om te weten

Ik had het goed, ik had het goed Wat heb ik nu gewonnen?

Wist niet dat ze die bij ikea hadden, moet er snel weer eens heen!
Ja maar toch geen gewone taartsnijder? dat ding is toch om de taart horizontaal te snijden zodat je m kunt vullen? Vandaar ook de verschillende hoogtes; kun je elke taart precies in het midden doorsnijden of in drie delen....
By the way, ik had die spuitzak ook gekocht en wilde er slagroom mee spuiten. Dat ging echt voor geen meter, de zak lijkt wel 'door te lekken' waardoor de hele buitenkant nat wordt tijdens het spuiten. Jullie ook dezelfde ervaring?
Opmerking van mijn vriend toen ik vroeg of hij het wist (hij is bakker): geen idee, dat hoort dus niet bij een spuitzak. Hij is over de ikea dingen ook niet erg tevreden, voor als hij thuis iets op moet spuiten haalt hij ze bij de macro op het pasje van m'n ouders (geweldig, een pa met een eigen zaak ). De groene zijn het beste had ik van hem begrepen.
quote:Happy_ever_after schreef op 21 oktober 2010 @ 17:05:

By the way, ik had die spuitzak ook gekocht en wilde er slagroom mee spuiten. Dat ging echt voor geen meter, de zak lijkt wel 'door te lekken' waardoor de hele buitenkant nat wordt tijdens het spuiten. Jullie ook dezelfde ervaring?

Toen ik net even aan het googelen was kwam ik die reactie ook veel tegen:

"die spuitzak van Ikea heeft geen vetvrije laag. Dat is gewoon een zakje van een of ander dun synthetisch materiaal dat inderdaad hartstikke snel vieze handen geeft omdat het spuitspul erdoorheen sijpelt. Die heb ik heeeel snel richting prullenbak laten gaan"

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=85640
Het is dus een taartverdeler.

Waar bemoeien ze zich mee zeg, mag ik even zelf bepalen of ik de taart verdeel of niet.

Bah!
Dat taart-snij-geval is ook een ramp. Niet proberen!
Heb spruitzak al veranderd haha.

Bedankt voor de reacties, dacht ook al dat het voor het snijden was maar wist het niet zeker.

Heb de zak nog niet geprobeerd, dus geen ervaring met het doorlekken!

Als dat zo is, gaat ie bij mij ook snel de prullenbak in hoor!
Ik heb een spuitzak van LeChef, werkt hartstikke goed. Daar zit een plastic laagje in de binnenkant, kun je hem ook goed schoonspoelen. Zo'n taartsnijder heb ik nog niet, die moet ik ook nog even regelen. Wat kostte die setje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven