wie heeft een ooglidcorrectie laten doen?
donderdag 29 november 2007 om 22:50
Ik ben eigenlijk niet zo van de plastische chirurgie maar ik zag foto's van bovenooglidcorrectie's die heel erg mooi resultaat opleverden. En het is geen eens een hele dure of zware ingreep dus mijn interesse is gewekt. Nu ben ik dus heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Blij? Niet blij? Waar? Hoeveel? Viel het tegen? mee? etc etc., tell me everything!
Manu
Manu
donderdag 29 november 2007 om 23:30
Blij! Geen pijn alleen een beetje ongemak.
Wil je geen blauwe ogen, dan dag 1 koelen met een zak diepvriesdopertwen, niet met een masker want dat ligt niet ver genoeg in je oogkas. En als de hechtingen eruit zijn, littekencreme en smeren smeren smeren!
Beter zicht, geen hoofdpijn meer van het turen en een frisse uitgeslapen blik.
Wil je geen blauwe ogen, dan dag 1 koelen met een zak diepvriesdopertwen, niet met een masker want dat ligt niet ver genoeg in je oogkas. En als de hechtingen eruit zijn, littekencreme en smeren smeren smeren!
Beter zicht, geen hoofdpijn meer van het turen en een frisse uitgeslapen blik.
vrijdag 30 november 2007 om 11:01
Ik ben 36 en heb een ooglidcorrectie afgelopen oktober laten uitvoeren bij http://www.kliniek-emc.nl/. Heb niet eens hoeven koelen. Een paar dagen rustig aan. Het ziet er even niet uit maar totaal geen pijn. Heb zelfs na het verwijderen van de hechtingen geen littekenweefsel hoeven te gebruiken. Je ziet er nu na een maand al niets meer van. In bovenstaande kliniek werkt dr. Deenstra en die werkelijk helemaal top. Echt een aanrader !
Groetjes
Groetjes
vrijdag 30 november 2007 om 13:28
Bij twijfel gewoon doen! Echt, de ingreep stelt niks voor en het resultaat is prachtig.
Ik heb het drie jaar geleden laten doen in de Bergman kliniek in Bilthoven en was heel tevreden.
De eerste dag goed koelen met een washandje in koud water en daarna rustig aan doen. Na drie dagen was ik al weer aan het werk en na twee weken zag je nik meer.
Eindelijk ogenschaduw op, beter zicht, frisse blik, geen hoofdpijn, helemaal super!
Ik heb het drie jaar geleden laten doen in de Bergman kliniek in Bilthoven en was heel tevreden.
De eerste dag goed koelen met een washandje in koud water en daarna rustig aan doen. Na drie dagen was ik al weer aan het werk en na twee weken zag je nik meer.
Eindelijk ogenschaduw op, beter zicht, frisse blik, geen hoofdpijn, helemaal super!
vrijdag 30 november 2007 om 13:33
Ik heb het ook in de Bergman kliniek laten doen en ben er heel erg blij mee. Helaas heb ik wel vrij lang last gehad van blauwe plekken en pijn, maar het resultaat maakte alles weer goed. Helaas begint de boel nu (na 7 jaar) weer enigszins te verzakken, maar daar had de pc me voor gewaarschuwd. Soms is het na verloop van tijd nodig het nog eens te laten doen omdat de veroudering toch verder gaat.
vrijdag 30 november 2007 om 18:30
Wat goed klinkt dit allemaal! Ik weet nu (bijna) zeker dat ik het ga doen begin volgend jaar. Heb er eigenlijk nu al zin in! Als kadootje aan mezelf, is geen overdreven ijdelheid toch? En diepvriesdoperwten op je ogen lijkt me ook wel een apart gevoel
@ Sarah bedankt: voor tip van die site, is echt handig!
@ Sarah bedankt: voor tip van die site, is echt handig!

zaterdag 1 december 2007 om 23:00
Ik heb 10 oktober een boven-en onderooglidcorrectie laten doen om medische reden,van onderen deed ik omdat het daardoor mooier werd.Ik had vaak last van ontstekingen en excemen wat door teveel huid bovenaan kwam.Heb er geen spijt van en ben er nog elke dag blij om.Heb een goede chirurg.Het resultaat mag er best zijn en het ziet er natuurlijk eruit.Dat is ook de bedoeling.De ingreep duurde 40 minutjes.Eerst kreeg ik 6 spuiten en het leek maar net alsof ze door de ogen heen gingen...auw!!!Toen had ik geen gevoel meer rond om mijn ogen.Eerst deden ze het ene oog dan het andere,eerst boven dan van onderen.Toen mocht ik opstaan maar heeeeel langzam.Was wel een beetje duizelig en moest gelijk ff de ogen met een koelbril gaan koelen.Ik moest ze de eerste dag om het uur koelen,10 minuten lang.Mijn ogen waren in het begin dik en blauw maar dat is normaal.Had verder geen pijn. Tijdens de operatie ze relaxende muziek aangezet,een beetje cubaans achtig iets.Ze hielden me ook aan de praat en ik kletste gezellig mee.Was er helemaal bij.
Wat ze gedaan hebben:
* eerst gebied van boven en onderen getekend op mijn ogen
* 6 verdovingen gegeven
*nog een keer getekend
*gesneden
*gehecht
*ogen schoongemaakt
Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk exceemvrij ben en geen ontstekingen meer krijg.Ik werd toen doorgestuurd door mijn huisarts.Hoop dat je iets hebt aan mijn ervaring.Als het ooit weer nodig wordt dan laat ik het weer doen.Het heeft vooral een medische reden.
2 weken na de operatie kan je oogcreme gaan gebruiken voor je ogen.Ik gebruik oogcreme van kliniek.Iedereen was positief over mijn ingreep en het valt bijna niet op dat ik iets heb laten doen.
Succes meid en hou ons op de hoogte!
Wat ze gedaan hebben:
* eerst gebied van boven en onderen getekend op mijn ogen
* 6 verdovingen gegeven
*nog een keer getekend
*gesneden
*gehecht
*ogen schoongemaakt
Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk exceemvrij ben en geen ontstekingen meer krijg.Ik werd toen doorgestuurd door mijn huisarts.Hoop dat je iets hebt aan mijn ervaring.Als het ooit weer nodig wordt dan laat ik het weer doen.Het heeft vooral een medische reden.
2 weken na de operatie kan je oogcreme gaan gebruiken voor je ogen.Ik gebruik oogcreme van kliniek.Iedereen was positief over mijn ingreep en het valt bijna niet op dat ik iets heb laten doen.
Succes meid en hou ons op de hoogte!

zondag 2 december 2007 om 21:30
zondag 2 december 2007 om 21:54
Ik heb laatst eens bij mijn huisarts geïnformeerd hoe dat zit met vergoeding via de verzekering. Hij vertelde me dat verzekeringsmaatschappijen niet meer zo makkelijk tegemoetkomen in de kosten als een paar jaar geleden. Helaas.
Ik ben juist niet bang voor de kosten (daar kun je voor sparen) maar voor de ingreep zelf.
Hoewel sommige verhalen van jullie me wel moed geven.
Ik ben juist niet bang voor de kosten (daar kun je voor sparen) maar voor de ingreep zelf.
Hoewel sommige verhalen van jullie me wel moed geven.

zondag 2 december 2007 om 23:31
De kosten voor allen bovenste ooglid liggen voor zover ik heb gezien tussen de 1200 en 1500 euro. Onderste ooglid volgens mij iets duurder maar daar heb ik eerlijk gezegd niet zo opgelet.
Vergoed krijg je het alleen van de verzekering als bijvoorbeeld je zicht wordt belemmerd of zoals Geraldine beschrijft andere medische indicatie's hebt. Na het lezen van deze toch wel serieuze reden voelde ik me trouwens wel een beetje decadent want zelf heb ik absoluut geen klachten oid. Het leek me alleen maar mooier zo'n lekkere frissere blik.
Ben er dus nog niet helemaal uit.
gr. manu
Vergoed krijg je het alleen van de verzekering als bijvoorbeeld je zicht wordt belemmerd of zoals Geraldine beschrijft andere medische indicatie's hebt. Na het lezen van deze toch wel serieuze reden voelde ik me trouwens wel een beetje decadent want zelf heb ik absoluut geen klachten oid. Het leek me alleen maar mooier zo'n lekkere frissere blik.
Ben er dus nog niet helemaal uit.
gr. manu
maandag 3 december 2007 om 12:11
quote:whopper schreef op 02 december 2007 @ 21:30:
Wat een positieve verhalen allemaal. Ik overweeg het ook, maar ben een beetje bang van de kosten. Ik wil het al jaaaaaaaaaaaren en heb een 'potje' ervoor, maar heb eigelijk nog geen stappen gezet.
Hoe lang duurt alleen een bovenooglid correctie en weet iemand wat het kost?De operatie aan alleen mijn bovenoogleden duurde alles bij elkaar zo'n 30 - 45 minuten als ik het me goed herinner. Prijs was toen in 2000 (in guldens) 2700.
Wat een positieve verhalen allemaal. Ik overweeg het ook, maar ben een beetje bang van de kosten. Ik wil het al jaaaaaaaaaaaren en heb een 'potje' ervoor, maar heb eigelijk nog geen stappen gezet.
Hoe lang duurt alleen een bovenooglid correctie en weet iemand wat het kost?De operatie aan alleen mijn bovenoogleden duurde alles bij elkaar zo'n 30 - 45 minuten als ik het me goed herinner. Prijs was toen in 2000 (in guldens) 2700.

maandag 3 december 2007 om 12:27
Nou Manuela, ik heb ook geen klachten hoor, alleen als ik in de spiegel kijk. Ik zie er elke dag doodmoe uit. Mijn zus en mijn moeder hebben ook overhangende oogleden, en als ik mijn moeder zie dan wil ik het gewoon zover niet laten komen.
Luxe misschien, maar ik heb ook mijn tanden laten bleken. Waarom zou je je schuldig voelen als je er lekker fris bij wilt lopen?
Ik durf alleen nog niet......vind het gewoon heel erg eng.
Luxe misschien, maar ik heb ook mijn tanden laten bleken. Waarom zou je je schuldig voelen als je er lekker fris bij wilt lopen?
Ik durf alleen nog niet......vind het gewoon heel erg eng.

maandag 3 december 2007 om 13:24
Als jij je ermee beter voelt waarom niet?Toch niets mis mees!Zolang je goed erover nadenkt en het voor jezelf doet en niet voor anderen dan is er niets aan de hand.Ik ben er erg blij mee.Laat trouwens 12 december mijn tanden laseren.Heb links en rechts een grijse tand en dat vind ik niet zo mooi staan.Ga naar een hele goede kliniek...
maandag 3 december 2007 om 20:48
Gewoon doen!
Mijn moeder (de grootste aanstelster allertijden) heeft het onlangs ook laten doen en is enorm blij! Pijn e.d. na de operatie vielen haar 100% mee en het resultaat mag er zeer zeker zijn!
Heb zelf ook een ervaring op het gebied van plastische chirurgie (borstverkleining) en nog nooit een moment spijt van gehad. Zolang je jezelf er goed bij voelt is het prima!
O ja, Geraldine.....grijze tanden hoef je niet te laten laseren. Er is een andere oplossing die de tandarts gewoon kan uitvoeren. Is bij mij ook gebeurd en het resultaat is erg mooi. Er is een witte vulling achter m'n hoektand geplaatst waardoor de grijze verkleuring verdween.
Mijn moeder (de grootste aanstelster allertijden) heeft het onlangs ook laten doen en is enorm blij! Pijn e.d. na de operatie vielen haar 100% mee en het resultaat mag er zeer zeker zijn!
Heb zelf ook een ervaring op het gebied van plastische chirurgie (borstverkleining) en nog nooit een moment spijt van gehad. Zolang je jezelf er goed bij voelt is het prima!
O ja, Geraldine.....grijze tanden hoef je niet te laten laseren. Er is een andere oplossing die de tandarts gewoon kan uitvoeren. Is bij mij ook gebeurd en het resultaat is erg mooi. Er is een witte vulling achter m'n hoektand geplaatst waardoor de grijze verkleuring verdween.

woensdag 4 juni 2008 om 20:35
Nou, mijn operatie staat gepland op 9 juli.
Ik kreeg toch ineens erg veel last van de zwaarte van mijn oogleden (denk dat het te maken heeft met een moeilijke tijd die ik gehad heb, ik heb veel gehuild en dat heeft mijn ogen geen goed gedaan) heb dus besloten dat het maar eens moest gebeuren. Mede omdat ik mijn ogen ' s avonds niet meer open kon houden voor de tv. Echt irritant. Ik zie er een beetje tegenop maar kijk ook uit naar het resultaat eerlijk gezegd. Ik laat wel even weten hoe het was. Overigens laat ik het gewoon in het ziekenhuis doen en dat scheelt best in de kosten.
Ik kreeg toch ineens erg veel last van de zwaarte van mijn oogleden (denk dat het te maken heeft met een moeilijke tijd die ik gehad heb, ik heb veel gehuild en dat heeft mijn ogen geen goed gedaan) heb dus besloten dat het maar eens moest gebeuren. Mede omdat ik mijn ogen ' s avonds niet meer open kon houden voor de tv. Echt irritant. Ik zie er een beetje tegenop maar kijk ook uit naar het resultaat eerlijk gezegd. Ik laat wel even weten hoe het was. Overigens laat ik het gewoon in het ziekenhuis doen en dat scheelt best in de kosten.

woensdag 4 juni 2008 om 22:03
Ik ben al door de hele molen gegaan. Vandaar ook dat ik bij het ziekehuis ben geweest, maar helaas vond de verzekering (die me niet eens gezien heeft) het niet ernstig genoeg voor vergoeding. Ik heb het wel in mijn polis maar ja, dan maar niet. Verder zijn ze op alle fronten heel schappelijk geweest dus als ze dit niet willen vergoeden; soit.
Ik erger me er genoeg aan om een van mijn aandelenpakketten te verzilveren en de stap te zetten.
Ik heb al betaald en het viel me erg mee. Er komen nog wat kosten na, die ze nog niet wisten, maar tot nu toe was de rekening alles behalve schokkend hoor, dus voor iedereen die het overweegt je zou eens kunnen informeren bij je eigen ziekehuis.
Ik erger me er genoeg aan om een van mijn aandelenpakketten te verzilveren en de stap te zetten.
Ik heb al betaald en het viel me erg mee. Er komen nog wat kosten na, die ze nog niet wisten, maar tot nu toe was de rekening alles behalve schokkend hoor, dus voor iedereen die het overweegt je zou eens kunnen informeren bij je eigen ziekehuis.

woensdag 4 juni 2008 om 22:36
Bij mij is het nog net niet zo erg. Maar de plastisch chirurg vond wel dat ik er medich gezien last van had. Ik moet nl als ik ' s avonds voor de tv zit mijn hoofd achterover houden omdat ik mijn ogen niet open kan houden (jaja, ik kan natuurlijk wat vroger naar bed gaan)
Of ik er nu recht op heb of niet; het wordt niet vergoed dus ik betaal het zelf. Ik heb het ervoor over want ik heb er last van en ik leef maar 'e'en keer (kutstreepjes ) dus vooruit met de geit
Of ik er nu recht op heb of niet; het wordt niet vergoed dus ik betaal het zelf. Ik heb het ervoor over want ik heb er last van en ik leef maar 'e'en keer (kutstreepjes ) dus vooruit met de geit

zaterdag 28 juni 2008 om 18:17
Even naar boven dit topic want ik heb nog een paar vragen (die ik natuurlijk ook straks in het ziekenhuis stel maar ik wil het nu alvast weten)
weet iemand hoe lang je niet mag sporten na de ingreep
hoe lang je er niet uitziet
wanneer je weer aan het werk kan (als je representatief moet zijn)
welke produkten je het beste kunt gebruiken om blauwe plekken te camoufleren (de visagerie in het dorp raadde me een tube aan van 40 piek; leuk maar ik denk dat ik het maar 2 weken nodig heb en dat vind ik dus erg zonde van eht geld)
Graag nog wat tips eventueel waar jullie veel aan eghad hebben en die ik nog niet heb (ik heb bijvoorbeeld op de naaimachine even ritsrats een stoffen zakje gemaakt wat goed op mijn ogen past en dat gevuld met dorperten alvast in de vriezer gelegd, ik slik nu ook al extra vitamine C.)
weet iemand hoe lang je niet mag sporten na de ingreep
hoe lang je er niet uitziet
wanneer je weer aan het werk kan (als je representatief moet zijn)
welke produkten je het beste kunt gebruiken om blauwe plekken te camoufleren (de visagerie in het dorp raadde me een tube aan van 40 piek; leuk maar ik denk dat ik het maar 2 weken nodig heb en dat vind ik dus erg zonde van eht geld)
Graag nog wat tips eventueel waar jullie veel aan eghad hebben en die ik nog niet heb (ik heb bijvoorbeeld op de naaimachine even ritsrats een stoffen zakje gemaakt wat goed op mijn ogen past en dat gevuld met dorperten alvast in de vriezer gelegd, ik slik nu ook al extra vitamine C.)
maandag 30 juni 2008 om 08:57
hmmm..........blauwe oogschaduw? (-;
Voorzichtig zijn hoor, met teveel verschillende cremes. Het is wel een operatiegebied waar je zit te smeren. Om de zwelling sneller te verminderen idd koelen en 's nachts, als je in bed ligt, een extra kussen gebruiken. Veel water drinken (niet overmatig veel).
Misschien kun je nog eens kijken naar die camourflage van 40 euro. Eens vragen waarom deze zo goed is om vervolgens elders een soortgelijke te kopen voor heel wat minder geld.
Voorzichtig zijn hoor, met teveel verschillende cremes. Het is wel een operatiegebied waar je zit te smeren. Om de zwelling sneller te verminderen idd koelen en 's nachts, als je in bed ligt, een extra kussen gebruiken. Veel water drinken (niet overmatig veel).
Misschien kun je nog eens kijken naar die camourflage van 40 euro. Eens vragen waarom deze zo goed is om vervolgens elders een soortgelijke te kopen voor heel wat minder geld.