Vals-positief

21-10-2010 23:26 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die ook ooit een vals-positieve zwangerschapstest heeft gehad?

Ik slik al jaren de pil. Mijn stopweek heb ik vanaf afgelopen vrijdag ingelast, kreeg geen menstruatie. Woensdag een test gedaan, deze was positief. Diezelfde ochtend had ik wel een klein beetje bloed (mijn menstruatie is nooit veel en lang).

Wel heb ik een afspraak met de HA gemaakt. Hier ook een test gedaan, urine, deze was negatief. De HA zegt nu dat ik een vals-positieve test had en gaat er vanuit dat ik niet zwanger ben.

Ik zit ondertussen ontzettend te stressen. Volgende week moet ik een extra test doen, is die positief, dan krijg ik een bloedonderzoek. Bij mijn weten komt vals-positief niet zo heel vaak voor, en ik gebruik geen medicijnen die mijn HCG-level doen stijgen o.i.d.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik kan namelijk niet slapen omdat ik de hele tijd lig te malen
Hai Dribbel,

Een paar weken terug meegemaakt bij een vriendin.

Ik werd er tureluurs van want ze testte steeds bij mij thuis.

Maar goed 2 testen positief en daarna een negatieve test en bij de ha ook geen teken van een zwangerschap.

Vrij snel daarna werd ze ongesteld.

Slaap lekker
Owwww, ik ga proberen te slapen.

Misschien dat mijn lichaam door de stress gewoon aan het 'faken' is. 3 weken geleden was ik namelijk wel een week lang misselijk en moest ik overgeven...
Wil je graag zwanger zijn?
yes al twee keer
ja, ik maar dat is intussen 20 jaar geleden, denk dat de testen toen sowieso iets minder betrouwbaar waren.

Arts zei toen wel tegen mij dat er toch iets 'aan de hand' geweest moest zijn dat een positieve test altijd een bevruchting cq hormoonverandering betekend.

Maarja, zoals ik al zei: 20 jaar geleden.
mijn gyn. zei dat ie het wel vaker had meegemaakt
en ik ben beide keren ook onderzocht qua bloed en er was niks te vinden
quote:misspoez schreef op 21 oktober 2010 @ 23:56:

Wil je graag zwanger zijn?Nee , wil het liefst nog even een paar jaartjes wachten, zodat ik mijn studie kan afmaken
welk merk was het?
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:meds schreef op 22 oktober 2010 @ 00:21:

en ik ben beide keren ook onderzocht qua bloed en er was niks te vinden

Hmmmm, apart.

Maar een urine test gaf wel positief aan? Ik heb voor de rest volgensmij geen omstandigheden waardoor ik HCG in mn lichaam kan hebben, dus ik zit nog steeds in de stress, ondanks een redelijke nacht slaap.
quote:Maleficent schreef op 22 oktober 2010 @ 14:19:

welk merk was het?Ik heb zelf clearblue gebruikt, en bij de HA heb ik geen idee.
Sommige merken staan erom bekend, dat kun je wel google-en.

Gaven beide testen een positieve streep, ook die bij de huisarts?
Geen ervaring met vals-positieve testen, ik heb maar één keer een positieve test gehad en toen was ik toch echt zwanger (nu nog).. Ik begrijp je stress heel goed..

Wanneer moet je de test herhalen?

Sterkte
quote:Maleficent schreef op 22 oktober 2010 @ 14:23:

Sommige merken staan erom bekend, dat kun je wel google-en.

Gaven beide testen een positieve streep, ook die bij de huisarts?

Nee, die van mij was positief, die bij de HA negatief... niet eens een klein beetje.

Ik moet nu dus nog 1,5 week in de stress zitten tot mijn volgende afspraak. Ze gaan er 100% vanuit dat ik niet zwanger ben en moet ook gewoon weer mijn medicijnen slikken (biofenac = diclofenac met andere hulpstoffen).
ow: en heb je niet toevallig de eerste test erg lang laten liggen? Het schijnt dat ze dan weleens positief uitslaan..
quote:noodles schreef op 22 oktober 2010 @ 14:26:

Geen ervaring met vals-positieve testen, ik heb maar één keer een positieve test gehad en toen was ik toch echt zwanger (nu nog).. Ik begrijp je stress heel goed..

Wanneer moet je de test herhalen?

Sterkte

Over een week. Ik ga er maar vanuit dat de HA gelijk heeft en dat die bloeding dan een 1-daagse menstruatie was?

Mijn vriend is opgelucht bij de HA weg gegaan, ik blijf toch een vreemd gevoel houden.
Ee week is best lang inderdaad.. in jouw situatie iig..

Wat verwarrend zeg..

Ik zou denk ik van de laatste test uitgaan. Misschien dat jedus wel zwanger was ten tijde van de eerste test maar dat die korte bloeding toch je menstruatie was..

Je kunt wel tussendoor nog eens testen maar als je een onduidelijke of weer positieve uitslag hebt betekent dat weer meer stress..

Phoe, best lastig, kan me voorstellen dat het helemaal niet lekker zit bij je
anoniem_92636 wijzigde dit bericht op 22-10-2010 14:30
Reden: crosspost
% gewijzigd
quote:noodles schreef op 22 oktober 2010 @ 14:26:

ow: en heb je niet toevallig de eerste test erg lang laten liggen? Het schijnt dat ze dan weleens positief uitslaan..Nee, hij was al redelijk snel ook positief, ik weet niet of dat dan wellicht niet hoort? Ik denk al binnen 15 sec een 2e streepje.
quote:Dribbel9 schreef op 22 oktober 2010 @ 14:29:

[...]

Nee, hij was al redelijk snel ook positief, ik weet niet of dat dan wellicht niet hoort? Ik denk al binnen 15 sec een 2e streepje.

Weinig ervaring met zwangerschapstesten, maar die ik heb gedaan (een aantal aan het begin van deze zwangerschap, ik kon het niet geloven namelijk ) sloegen erg snel positief uit,

Er werd mij bij de echo gevraagd of ik een positieve test had en toen ik ja zei, werd er specifiek gevraagd of ik de test niet te lang had laten liggen, dan kon hij ten onrechte positief uitslaan namelijk..

Clearblue lijkt me wel een betrouwbaar merk..

Maar ik zou toch van de HA uit gaan..
Als die bij de huisarts niet positief was, dan kan het best zijn dat je een onbetrouwbare test hebt gehad.

Even afwachten dus.
Afwachten is denk ik ook het enige dat ik kan doen nu. Maar ik vind het ook zo vervelend dat ik pas over 1,5 week terecht kan. Wellicht dat ik een dezer dagen toch nog een testje haal. Als die negatief is dan kan ik wat rustiger slapen.. en als die positief is, eis ik een eerdere afspraak.
quote:Dribbel9 schreef op 22 oktober 2010 @ 14:21:

[...]

Hmmmm, apart.

Maar een urine test gaf wel positief aan? Ik heb voor de rest volgensmij geen omstandigheden waardoor ik HCG in mn lichaam kan hebben, dus ik zit nog steeds in de stress, ondanks een redelijke nacht slaap.In mijn bloed was geen spoor van HCG te bekennen en toch een positieve test, twee keer zelf en idd clear blue

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven