genant probleem

woensdag 6 oktober 2010 om 15:58
Mijn moeder had/heeft ook zo'n last van haar stoelgang, dagen niet kunnen en dan ineens alles eruit spetteren, veel gasvorming, opgeblazen buik, tetteren op de WC, tot helse pijnen aan toe. Na veel onderzoek is er uit gekomen dat ze lactose intolerant is. Door nu alles waar melk in zit te vermijden, of anders speciale tabletten in te nemen heeft ze er vrijwel geen last meer van.
Helaas herken ik deze dingen nu ook bij mezelf. Gasvorming, gerommel in m'n darmen, pijnlijke luchtbellen, tetteren en snel opkomende krampen met diaree...
Ga dus ook maar eens proberen te minderen met lactose (advies van de huisarts).
Ik schaam me ook vaak rot als ik zo zit te tetteren. Maar zo'n opgeblazen buik (lijk wel zwanger!) en buikkrampen zijn nog een stuk vervelender...
Misschien een idee om uit te zoeken waar je intolerant voor bent en dat proberen te vermijden... In sommige gevallen, zoals bij lactose intolerantie, zijn er tabletten beschikbaar, maar dat is alleen voor de uitzonderingssituaties.
Helaas herken ik deze dingen nu ook bij mezelf. Gasvorming, gerommel in m'n darmen, pijnlijke luchtbellen, tetteren en snel opkomende krampen met diaree...
Ga dus ook maar eens proberen te minderen met lactose (advies van de huisarts).
Ik schaam me ook vaak rot als ik zo zit te tetteren. Maar zo'n opgeblazen buik (lijk wel zwanger!) en buikkrampen zijn nog een stuk vervelender...
Misschien een idee om uit te zoeken waar je intolerant voor bent en dat proberen te vermijden... In sommige gevallen, zoals bij lactose intolerantie, zijn er tabletten beschikbaar, maar dat is alleen voor de uitzonderingssituaties.
woensdag 6 oktober 2010 om 16:14
Ik heb ook ontdekt dat ik niet goed tegen melk kan, dus dat drink ik niet meer en gebruik ik ook niet meer met koken. Dat heeft erg geholpen tegen gasvorming en rommelende darmen.
Verder ben ik wel ook erg van de bij aandrang gaan: ook bij vrienden, ook op het werk, ook in restaurants etc. Iedereen poept, ik ruik wel eens een collega die voor me is geweest, vind ik normaal. Ik vind het echt jammer om te lezen dat mensen het ophouden en pijn lijden uit gene. Alsjeblieft niet doen, is echt niet nodig. Iedereen poept en plast, iedereen laat winden en stinkt. Niets om je voor te schamen!
Verder ben ik wel ook erg van de bij aandrang gaan: ook bij vrienden, ook op het werk, ook in restaurants etc. Iedereen poept, ik ruik wel eens een collega die voor me is geweest, vind ik normaal. Ik vind het echt jammer om te lezen dat mensen het ophouden en pijn lijden uit gene. Alsjeblieft niet doen, is echt niet nodig. Iedereen poept en plast, iedereen laat winden en stinkt. Niets om je voor te schamen!
woensdag 20 oktober 2010 om 15:14
Ik herken t precies! Ook pds en nu weer sinds een paar dagen slijm bij ontlasting en buikpijn.
Komt inderdaad vaak door t voedsel wat je eet.
Kruidig/vettig eten is enorm slecht als je pds hebt.
Het is heel vervelend, maar er is wel iets aan te doen.
En waarom zou je bij een nicht of andere bekende niet naar het toilet gaan? neem je toch een flesje parfum mee en je verteld gewoon dat je darmproblemen hebt. Je schaamte ervoor is toch niet groter dan de pijn die je zo'n treinreis moet ervaren?
In een volle trein ging ik ook niet, maar bij familie wel hoor. Dat is me de pijn echt niet waard, want de pijn kan zo hevig zijn dat het zweet je uitbreekt!
Succes!
Komt inderdaad vaak door t voedsel wat je eet.
Kruidig/vettig eten is enorm slecht als je pds hebt.
Het is heel vervelend, maar er is wel iets aan te doen.
En waarom zou je bij een nicht of andere bekende niet naar het toilet gaan? neem je toch een flesje parfum mee en je verteld gewoon dat je darmproblemen hebt. Je schaamte ervoor is toch niet groter dan de pijn die je zo'n treinreis moet ervaren?
In een volle trein ging ik ook niet, maar bij familie wel hoor. Dat is me de pijn echt niet waard, want de pijn kan zo hevig zijn dat het zweet je uitbreekt!
Succes!
zaterdag 23 oktober 2010 om 10:27
zaterdag 23 oktober 2010 om 11:24
Het kan zeker beide zijn, en nog wel veel meer..
Het lichaam zit zo complex in elkaar!
Wat ik er mee wil zeggen is dat ze kan en mag vragen om verder onderzoek.
Ik wou dat ik daar zelf eerder op gestaan had i.p.v. me zo te laten afschepen met een gokje..
Het had me een hoop ellende gescheeld!
(maar goed, bij mij is er meer aan de hand dan intollerantie en allergie)
Het lichaam zit zo complex in elkaar!
Wat ik er mee wil zeggen is dat ze kan en mag vragen om verder onderzoek.
Ik wou dat ik daar zelf eerder op gestaan had i.p.v. me zo te laten afschepen met een gokje..
Het had me een hoop ellende gescheeld!
(maar goed, bij mij is er meer aan de hand dan intollerantie en allergie)

zaterdag 23 oktober 2010 om 22:18
Ik ben vanaf mijn geboorte lactose intolerant en veel klachten die hier staan herken ik maar al te goed. De lactose intolerantie is er de oorzaak van dat ik nu trouwens een chronische darmziekte heb ontwikkeld.
Dus let goed op wat je darmen 'vertellen' . Ik zou je toch aanraden iig naar de huisarts te gaan voor verder onderzoek.
Succes meid en ik hoop dat je klachten snel over zijn.
Dus let goed op wat je darmen 'vertellen' . Ik zou je toch aanraden iig naar de huisarts te gaan voor verder onderzoek.
Succes meid en ik hoop dat je klachten snel over zijn.

zaterdag 23 oktober 2010 om 22:20
hier ook PDS, ik herken veel, kan er aardig goed mee leven en besteed er soms wat weinig aandacht aan. Ik lees hier veel waar ik ook weer wat beter op zal gaan letten, wie weet helpt er wat.
Weinig toe te voegen verder, wel fijn dat het nu weer eens bespreekbaar is. Die herkenning alleen al vind ik echt zo fijn.
Sterkte allemaal!
Weinig toe te voegen verder, wel fijn dat het nu weer eens bespreekbaar is. Die herkenning alleen al vind ik echt zo fijn.
Sterkte allemaal!