Zwanger worden in 2011?!

23-10-2010 20:11 2473 berichten
Alle reacties Link kopieren
Staat er bij jullie op het lijstje van goede voornemens voor 2011 ook zwanger worden? Ik wil m'n nieuwe zwangerschapswens niet met mijn omgeving delen. Geen zin dat mensen er steeds naar vragen. Dus dit lijkt me een leuke manier om met vrouwen in hetzelfde schuitje verwachtingen/blijdschap/verdriet te delen.

Op naar 1 januari 2011!!!

Wanneer je ook in ons schema wilt of wanneer er veranderingen zijn, graag dikgedrukt aangeven! Dan zal ik het zsm erin zetten/veranderen!

Wij willen zwanger worden!!!Wie?Lft1e/2e/3e?Wanneer starten?BijzonderhedenStrienenaar281e kindjeAugustus 2010Onderzoeken bij gynaecoloog , NOD 11/12 maartGreta861e kindjeNovember 2010Miskraam Heupje1e kindjeNovember 2010NOD 18 maartBloempjuh851e kindjeDecember 2010Gestopt met pil, gestart met foliumzuur, NOD 19 februariPink85251e kindjeJanuari 2011NOD 5 februariLegallyblonde1e kindjeJanuari 201119 januari pilstop, start foliumzuur, NOD 22 februariIndia253e kindjeJanuari 2011NOD 21 februariBolletje84271e kindjeJanuari 2011NOD 9 maartGFH (Wendy)301e kindjeJanuari 201123 januari pilstop en start met Etos Zwanger worden, NOD 12 maartMissFine2e kindjeJanuari 2011Afspraak gyn gehad, gestart met Primolut en ClomidStoeltie371e kindjeJanuari 2011NOD 11 februari, gestart met Etos zwanger wordenAssepoes72e kindjeJanuari 2011Pilstop 8 januari, NOD 13 maartBabynijn251e kindjeJanuari 2011NOD 17 maart1982Juutje281e kindjeJanuari 2011Muis4508251e kindjeJanuari 2011NOD 25 maartVoorviva821e kindjeFebruari 2011MissNoName2e kindjeMaart 2011Sam_861e kindjeMaart 2011NOD onbekend door lange cyclus, 3 maart testenNini_84261e kindjeMaart 2011Pilstop in februariSwieteltsie271e kindjeMaart/April 2011Mama_to_be1e kindjeApril 2011Trouwen in april, start foliumzuur in maartAlynn1e kindjeApril 2011Balalaika1e kindjeApril 20116 januari pilstop, start foliumzuur, vanaf april ervoor gaanMystiQe19861e kindjeMei 2011Vriend al 2 kinderenIvetje1e kindjeMei 2011Trouwen en starten met foliumzuur in april, in mei pilstopKolki332e kindjeMei 2011Dierelier1e kindjeMei/juni 2011Aan het ontpillen, eerst trouwenNaijobi1e kindjeJuni 2011Pilstop in juniThunderstorm1e kindjeJuni 201120 januari pilstop, mei verre reis, juni startenLegpuzzel1e kindjeZomer 2011Tamara282e kindjeAugustus/September 2011

Wij zijn zwanger!!!Wie?Lft1e/2e/3e?GestartUitgerekendBijzonderhedenKim871e kindjeNov '1019/08/20118 februari naar verloskundige en echoSummer861e kindjeNov '1022/08/201112 januari intake verloskundigeBianca12345311e kindjeDec '1024/08/2011Passiebloem19831e kindjeNov '1026/08/20111 maart verloskundige, 5 april 20 weken echoLief2011271e kindjeNov '1027/08/201123 februari 2e echoWib1e kindjeNov '1027/08/20117 februari 1e echoJuffie87231e kindjeDec '1005/09/20119 februari intake verloskundige, 18 februari termijnecho_PinkLady_1e kindjeJan '1013/09/2011Memaa281e kindjeNov '1003/10/20114 maart 1e echoMama2408262e kindjeJan '1116/10/201110 maart 1e echo, 2 weken later intake verloskundigeDroppeppertje2e kindjeJan '1117/10/2011Marie81291e kindjeDec '10
Wat ik me afvraag:

Waarom pas vanaf 2011? Als je je nu klaar voelt voor een kindje, waarom dan nog enkele maanden wachten?

Dit is een serieuze vraag trouwens, vraag het me echt af
Neuk je dan ook pas weer in 2011?
(ook een serieuze vraag trouwens)
Heeft een praktische/financiele reden :(

Ik zou wel eerder willen, maar moet nog ff 2 maandjes uitstellen. Dus we moeten t nu bij oefenen houden...
Ja hier een vrouw met hetzelfde voornemen! We willen vanaf 1 januari de condooms uit het raam gooien en zien wat er gebeurd! Ik heb het ook nog niet gedeeld met familie/vrienden omdat ik het niet zie zitten dat mensen aan ons gaan vragen "hoe het gaat met het zwanger worden"... Voor hetzelfde geldt duurt het nog maanden...

Wij beginnen vanaf 1 januari omdat ik eind december 1 van mijn laatste onderzoeken zal hebben vanwege medische problemen en we daarom 1 januari als datum hebben geprikt ;)
Aha dus ben niet de enige die vanaf januari gaat proberen zwanger te worden. Bij mijn zoontje was ik heel snel zwanger, maar je weet nooit hoe het dit keer gaat. Is het voor jou het eerste kindje?

Medische problemen? Niets ernstig hoop ik!?
Ja, dat gaat voor ons het eerste kindje worden, vind het echt super spannend en leuk!

Nee, het zijn geen ernstige medische problemen, het is alleen dat ik een vitamine B12 tekort heb dat goed in de gaten gehouden moet worden. Ik zou niet willen dat er tijdens de zwangerschap iets met het kindje gebeurd als ik dat had kunnen voorkomen als ik eerder mijn bloedwaardes had gemeten. 17 december krijg ik mijn laatste bloedonderzoek en aan de hand daarvan kunnen we ongeveer zien hoeveel extra injecties ik tijdens de zwangerschap nodig zal moeten hebben.

Ik wil gewoon zeker weten dat ik alles heb gedaan wat mogelijk is om ervoor te zorgen dat het kindje een goede start krijgt. 1 november beginnen met foliumzuur, vind het erg spannend! ;)
Spannend voor jullie dames,

Ik hoop dat het allemaal mag lukken!

Ik doe niet mee hoor, ik verwacht binnen een paar weken mijn eerste, maar succes!!
Wij willen over ongeveer een half jaar voor een kindje gaan. Ben al wel met de pil gestopt omdat ik veel gelezen heb over minder vrolijk zijn, minder zin aan sex, enz met het slikken van de pil. Bij mij klopt het, voel me beter door het stoppen.

Waarom over een half jaar: We zijn er nu nog niet aan toe, willen rustig de tijd hebben om aan het idee van zwanger worden te wennen. Man is nog jong, praktisch ook omdat hij dan zo ver in zijn promotie zit dat hij makkelijker kan ophalen/wegbrengen naar kdv. Ik werk nl 40 km van huis en dat gaat niet veranderen.
Wij gaan er in maart 2011 voor!

Inmiddels ligt de pil al in de kliko....

Wij wachten tot maart ivm mijn werk (zit in het onderwijs en hoor tegen die tijd pas hoe het zit voor volgend schooljaar).
Succes allemaal!
Ik wil ook graag meeschrijven!

Vanaf januari ga ik bij mijn nieuwe werk beginnen en gaat mijn jaarcontract in. Om niet al in mijn proeftijd te moeten vertellen dat ik zwanger ben, gaan wij er in 2011 voor!

Ook wij zijn nu aan het wennen aan het idee om zwanger te worden en vinden het allemaal erg spannend!

Hier ligt de pil ook al bij het vuilnis en slik ik al wel foliumzuur.

Maar ook meer met het idee eerst te ontpillen.
Hier ook ons eerste kindje btw
Ik wil ook graag in 2011 (weer) zwanger worden! Ik heb een zoontje van 13 weken en ik vind het zo leuk dat ik er graag snel nog eentje zou willen.

Onze planning is om er ergens begin van het jaar weer voor te gaan. Vorige keer was het meteen raak, hopelijk dan ook weer!

Toen ik laatst ontzettende jeuk aan m'n benen had (wat ik in het begin van de zwangerschap van zoon ook had), voor de zekerheid een test had gedaan zei man 'oh jammer...' toen ik zei dat ik dus niet zwanger was.

Onze keuze voor 2011 (en niet nu al) heeft te maken met werk, en @ botervliegje: hoewel niet meer zoveel als voor m'n bevalling wordt er zeker wel geneukt hoor, ook voor 2011!
@Rosalindaa: Gelukkig niets ernstigs dus. Hopelijk zijn je bloedwaardes snel in orde. En dan aan de slag!

@Noodles: Spannend hoor! Wanneer ben je uitgerekend?

@Legpuzzel: Verstandig hoor! Ik had de eerste keer best eerder zwanger willen worden, maar mijn man zag het nog niet zitten. En als je jong bent is er geen haast. Belangrijkste is dat jullie er allebei klaar voor zijn. Wel op tijd met foliumzuur starten hè?!

@Sam, Lief en 19juni: dus jullie wachten ook om praktische/financiele redenen. Je wilt toch een beetje zekerheid, geen gedoe op je werk...

Leuk om met z'n allen naar iets moois toe te leven. Ik zou het leuk vinden wat meer over jullie te weten!
Wij denken er ook serieus over om in 2011 voor ons tweede kindje te gaan. Daarom wil ik graag met jullie meeschrijven.

Reden tot wachten 2011:

"Even" een aantal zaken in huis opknappen, zoals kledingkamer omtoveren tot lege kamer zodat er ruimte is voor nog een kindje. En een wasmachine aansluiting maken in het trapgat + een houtenconstructie zodat de wasmachine daar ook daadwerkelijk kan staan. Ook de wasmachine staat vooralsnog in de (hopelijk) toekomstige babykamer.

Ook willen wij nog eventjes een beetje tijdrekken omdat ons zoontje nu 14 maanden is, en we willen dat hij minstens 2 is als de eventuele andere baby geboren wordt..:)
Welkom MissNoName, leuk dat je ook meeschrijft. Ons zoontje is ook 14 maanden, dus we zitten in hetzelfde schuitje. Grappig!
Jaaa hier ook!!!

De reden is meer omdat we dan een jaar een relatie hebben en ja dat is nog kort, maar zeker stabiel!

En mijn vriend is ouder dan mij (scheelt 20 jr) en wil zeker binnen 5 jaar anders vind hij zichzelf te oud!
Leuk dat ook jij komt meeschrijven MystiQe! Jeetje 20 jaar leeftijdsverschil. Dat heeft voor- en nadelen, denk ik.

Heb je een idee wanneer jullie gaan proberen zwanger te worden? Of staan alle opties nog open?
Wat een leuk welkom en ja dat heeft inderdaad zijn voor en nadelen!

Gelukkig hebben we ook heel veel gepraat en weten we wat we aan elkaar hebben, doordat het verschil zo groot is ben je bewuster met je keuzes bezig voor je een stap neemt dat is zeker een voordeel!

Opties zijn nog open, maar moet eerlijk zeggen dat ik er klaar voor ben... hoop toch wel begin van het jaar te stoppen met de pil!
Dankje mama2408!

Heb jij al nagedacht over praktische zaken zoals bijv. hoe het straks te doen met een peuter en baby? Bijv. de aanschaf van een Duowagen? En denk jij dat je het goed lukt de aandacht tussen beiden te verdelen als ze nog zo klein zijn?

Ik heb namelijk ergens diep van binnen een inimini beetje het gevoel van: Wil ik niet te snel, is het niet "beter" voor mijn prinsje (jaaaa want dat is ie hoor) om nog een paar jaar te wachten?
Ja klopt! Hier idd om praktische redenen... Mijn vriend heeft vast werk, maar mijn jaarcontract gaat pas in januari in. De proeftijd is 1 mnd maar dat komt wel goed! Na 1 jaar wordt bij geschiktheid het contract omgezet in een vast contract maar om daar op te wachten.... Straks wordt het eerst nog een half jaar of jaarcontract en moeten we nog langer wachten en wie weet duurt het wel een tijd voor we zwanger zijn....

Wie zit nog meer in dit schuitje??

Dit is trouwens de eerste mnd ontpillen, ik ben benieuwd wat mijn cyclus is want ik ben al zo'n 13-14 jr aan de pil!
Dag dames, ik ga niet meeschrijven, want ik ben momenteel zwanger van mijn eerste kindje. Vorig jaar ben ik rond deze tijd ook in eenzelfde topic gaan schrijven, we zijn 'begonnen' in januari 2010, en inmiddels ben ik ruim 28 weken zwanger en verwachten we zo halverwege januari 2011 ons kindje, spannend! Ik hoop dat het bij jullie ook zo mag gaan als je hoopt!
Wij gaan er ook voor rondom april/mei.

Wij krijgen begin volgend jaar een renovatie binnen in het huis. Dus daarna moeten we het e.e.a. nog opknappen.

Dit wordt dan ons eerste kindje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven