Het grote wintersporttopic 2010/2011
zondag 24 oktober 2010 om 14:24
Zo, dit weekend voor een groot deel besteed aan het uitzoeken van onze wintersport bestemming voor dit jaar. Normaal gaan we met een deel van onze familie met een paar auto's. Dit jaar waarschijnlijk met z'n tweeën. We willen nu graag met de sneeuwexpress naar Oostenrijk en hebben al een paar leuke accommodaties op het oog. Omdat 14 januari de laatste datum is om in het 'laagtarief' met de trein te kunnen hoop ik volgende week op het werk te kunnen regelen dat we dan vrij krijgen. Dan kunnen we volgende week boeken
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
zondag 24 oktober 2010 om 15:22
zondag 24 oktober 2010 om 15:31
quote:gympie26 schreef op 24 oktober 2010 @ 15:17:
Leuk topic!
Ik ga eind januari naar La Plagne met mijn vriend! Normaal altijd met vrienden en familie etc maar nu gezellig met z'n tweetjes. Ik hoop op veel, en mooie sneeuw! Oja, en het zonnetje op mijn bolletje!Hier dus ook. Hoop ook op mooi weer. Daar hebben we de afgelopen 2 jaar wel minder geluk mee gehad. Wel heel veel sneeuw(stormen), wt vooral op de terugweg nogal voor problemen zorgde. Dit jaar begin januari graag een gigapak sneeuw en dan zon!
Leuk topic!
Ik ga eind januari naar La Plagne met mijn vriend! Normaal altijd met vrienden en familie etc maar nu gezellig met z'n tweetjes. Ik hoop op veel, en mooie sneeuw! Oja, en het zonnetje op mijn bolletje!Hier dus ook. Hoop ook op mooi weer. Daar hebben we de afgelopen 2 jaar wel minder geluk mee gehad. Wel heel veel sneeuw(stormen), wt vooral op de terugweg nogal voor problemen zorgde. Dit jaar begin januari graag een gigapak sneeuw en dan zon!
zondag 24 oktober 2010 om 16:52
quote:schuddebuikje schreef op 24 oktober 2010 @ 16:50:
oh, heerlijk! We willen met een stel vrienden een week met oud en nieuw, niet al te ver rijden, gaat nooit lukken ben ik bang
Iedereen veel plezier met de voorpret!Wat gaat er niet lukken? Als je bedoelt het niet al te ver rijden, wat vind je ver?
oh, heerlijk! We willen met een stel vrienden een week met oud en nieuw, niet al te ver rijden, gaat nooit lukken ben ik bang
Iedereen veel plezier met de voorpret!Wat gaat er niet lukken? Als je bedoelt het niet al te ver rijden, wat vind je ver?
zondag 24 oktober 2010 om 16:59
Leuk, een nieuw wintersporttopic!
Op het vorige heb ik wel eens meegeschreven dacht ik.
Over 2 weken gaan we naar solden. Welke gletsjer ga jij heen yetiman? Ook solden?
Met de kerst hopen we op sneeuw die niet zo heel ver ligt.
Sauerland, harz, Ardennen of vogezen. Waarschijnlijk gaan we dan langlaufen. Of toch skiën als het niet te druk is op de pistes. Daar heb ik zon hekel aan!
Verder in maart nog een week. Waarheen weten we nog niet en bepalen we meestal pas een dag van te voren, afhankelijk van het weer en de sneeuw.
Hebben jullie de ski's en outfit al klaar?
Op het vorige heb ik wel eens meegeschreven dacht ik.
Over 2 weken gaan we naar solden. Welke gletsjer ga jij heen yetiman? Ook solden?
Met de kerst hopen we op sneeuw die niet zo heel ver ligt.
Sauerland, harz, Ardennen of vogezen. Waarschijnlijk gaan we dan langlaufen. Of toch skiën als het niet te druk is op de pistes. Daar heb ik zon hekel aan!
Verder in maart nog een week. Waarheen weten we nog niet en bepalen we meestal pas een dag van te voren, afhankelijk van het weer en de sneeuw.
Hebben jullie de ski's en outfit al klaar?
zondag 24 oktober 2010 om 17:08
quote:toujourssourire schreef op 24 oktober 2010 @ 16:59:Over 2 weken gaan we naar solden. Welke gletsjer ga jij heen yetiman? Ook solden?
Ja, ook Sölden inderdaad. Verschillende modellen ski's testen. 73cm ligt er al volgens de site van het dorp zelf en maandag valt er meer bij.
Daarna in januari nog een week Flaine in een appartement dat er op de foto's heel lux uitziet.
Ja, ook Sölden inderdaad. Verschillende modellen ski's testen. 73cm ligt er al volgens de site van het dorp zelf en maandag valt er meer bij.
Daarna in januari nog een week Flaine in een appartement dat er op de foto's heel lux uitziet.
zondag 24 oktober 2010 om 17:14
Ik heb voor het eerst zelf ski's gekocht! In augustus Lekker goedkoop. Echt heule mooie! (Niet dat dat relevant is natuurlijk. Het gaat om kwaliteit, uiteraard )
De outfit is ook compleet. Was ie eigenlijk al, maar soms is een hip nieuw dingetje erbij wel errug leuk. Zo heb ik ook net dit jack gekocht; voor op mooie zonnige dagen.
Had ik al gezegd dat ik er zin in heb?
De outfit is ook compleet. Was ie eigenlijk al, maar soms is een hip nieuw dingetje erbij wel errug leuk. Zo heb ik ook net dit jack gekocht; voor op mooie zonnige dagen.
Had ik al gezegd dat ik er zin in heb?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
zondag 24 oktober 2010 om 17:36
Hé nieuwe reacties leuk! Wij twijfelen nog tussen Hinterglemm en Sölden (en dan een hotel in Gries, Langenfeld, dus uit de drukte?)..wat raden jullie aan. We zijn fanatieke skiërs en geen après-skiërs. Dus 's nachts wakker gehouden worden door feestende buren zoeken wij niet.
zondag 24 oktober 2010 om 17:41
Vorig jaar heb ik een nieuwe jas van Brunotti gekocht. Zwart met roze bloemen aan één kant. Ik heb al een jaar of 5 een snowboardbroek, maar weet even niet meer welk merk. Ik snowboard niet, maar die broek is zó fijn, warm en degelijk. Die moest ik hebben en gaat nu dus al heel wat jaartjes mee.
Ik ga nu voor de 20e keer skiën maar ben er nooit aan toe gekomen eigen schoenen en of ski's te kopen. Wij huren ze dus altijd. En zeker als we met de trein gaan vind ik dat niet erg.
Ik ga nu voor de 20e keer skiën maar ben er nooit aan toe gekomen eigen schoenen en of ski's te kopen. Wij huren ze dus altijd. En zeker als we met de trein gaan vind ik dat niet erg.
zondag 24 oktober 2010 om 18:23
quote:toujourssourire schreef op 24 oktober 2010 @ 17:12:
Ohw wij gaan ook naar dat testweekend!
Ben je vorig jaar ook geweest?
Nee, dit is voor mij de eerste keer. Ik ben eigenlijk ook geen goede skiër, alleen een enthousiaste. Leuk wordt het altijd in ieder geval. Het leuke is dat ik in de zomer al regelmatig bij de gletsjers ben geweest, maar nog nooit in de winter.
Juniper, vorig jaar heb ik inderdaad ook meegepraat (en een eigen topic gehad met een skigebiedvraag).
Ohw wij gaan ook naar dat testweekend!
Ben je vorig jaar ook geweest?
Nee, dit is voor mij de eerste keer. Ik ben eigenlijk ook geen goede skiër, alleen een enthousiaste. Leuk wordt het altijd in ieder geval. Het leuke is dat ik in de zomer al regelmatig bij de gletsjers ben geweest, maar nog nooit in de winter.
Juniper, vorig jaar heb ik inderdaad ook meegepraat (en een eigen topic gehad met een skigebiedvraag).
zondag 24 oktober 2010 om 19:21
quote:toujourssourire schreef op 24 oktober 2010 @ 16:59:
Over 2 weken gaan we naar solden. Met de kerst hopen we op sneeuw die niet zo heel ver ligt. Sauerland, harz, Ardennen of vogezen. Verder in maart nog een week. Waarheen weten we nog niet en bepalen we meestal pas een dag van te voren, afhankelijk van het weer en de sneeuw.Zo hee, zelfs meerdere keren, dat is pas een die-hard-wintersportfan!
Over 2 weken gaan we naar solden. Met de kerst hopen we op sneeuw die niet zo heel ver ligt. Sauerland, harz, Ardennen of vogezen. Verder in maart nog een week. Waarheen weten we nog niet en bepalen we meestal pas een dag van te voren, afhankelijk van het weer en de sneeuw.Zo hee, zelfs meerdere keren, dat is pas een die-hard-wintersportfan!