Gezondheid alle pijlers

Nek bijten

24-10-2010 18:01 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat als er heel hard in je nek is gebeten en het een soort wondje is geworden en het van binnen heel erg veel pijn doet. Kan het dan zo zijn dat er een ader kapot is?

Diegene beschrijft het alsof er met een ijzeren pin in is gesneden en alsof het van binnen open ligt kan amper zijn nek bewegen.

Kan het ernstig zijn?
quote:Kikkerrr schreef op 24 oktober 2010 @ 18:28:

[...]

Een mensenbeet is altijd gevaarlijk. We dragen namelijk nogal wat bacterien in onze mond. Door mensenbeten hebben er zelfs amputaties van ledematen plaats moeten vinden. Dus dokter bellen voordat later besloten moet worden dat het hoofd niet behouden kan worden.

Alleen als het een open wond is natuurlijk. Maar dat lees ik niet. Is de wond intact? Is het alleen een paarse plek?

Waarschijnlijk een spiertje wat kapot, dat verklaart ook waarom hij zijn nek niet goed kan bewegen. In spier lopen namelijk heel veel vaatjes, daardoor bloedt het van binnen en zie je paars door de buitenkant heen.

Tenzij het paarse in minuten groter en groter wordt en hij beroerd er van is (slap, duizelig) zou ik de dokter bellen. Als het blijft als nu, dus kleine paarse plek, pijn met bewegen, volstaat koelen.

Als het een open wond is, goed uitspoelen en huisartsenpost bellen.

Waarom bijt je iemand heel hard in de nek, eigenlijk??
Of het is een vooropgezet plan (ik laat even in het midden door wie)......dan kunnen er bij foute reacties tenminste weer bans worden uitgedeeld.

En zo niet, dan is er sprake van collectieve schizofrenie onder de forummers, want niemand gelooft meer dat iets zuiver op de graat is, lijkt het wel.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik heb heeeel erg hard gebeten het is geen zuigzoen. Het is geen open wond maar heel erg paars en een klein bultje erop. Hij heeft het net met alcohol ontsmet en zegt dat het iets minder geworden is.

Hij weigert om te bellen of langs te gaan.
ben in ieder geval blij te lezen dat jullie je geen zorgen meer maken over je vermeende zwangerschap.

of maak je je juist zo'n zorgen dat het uit de hand is gelopen?
Tsjonge. Als hij niet naar de huisarts wil, dan wil hij niet. Hij is volwassen neem ik aan? Hij zit met de eventuele gevolgen.
quote:Oreokoekje schreef op 24 oktober 2010 @ 18:01:

Wat als er heel hard in je nek is gebetenWaarom bijt je eigenlijk heel hard in iemands nek? Hadden jullie ruzie? Kreeg je kramp in je kaak tijdens een zuigzoen? Gingen jullie Twilight naspelen?
Waarom bijt jij je vriend? Wat is dat voor achterlijk gedrag? Ik had je direct op straat gezet.

En als hij niet wil bellen, prima toch? Dan belt hij niet, zie je vanzelf wat er gebeurd. Of niet.
Waarom heb je eigenlijk heel erg hard gebeten?

Jij kan ook bellen hè om te vragen wat er moet gebeuren. Als hij dan nog steeds niet wil is het echt zijn probleem geworden.
Koelen dan, maar waarom heb je nou heeeeeel erg hard gebeten? Spoor jij niet ofzo?
quote:Miss Innuendo schreef op 24 oktober 2010 @ 18:49:

Of het is een vooropgezet plan (ik laat even in het midden door wie)......dan kunnen er bij foute reacties tenminste weer bans worden uitgedeeld.

En zo niet, dan is er sprake van collectieve schizofrenie onder de forummers, want niemand gelooft meer dat iets zuiver op de graat is, lijkt het wel.

Sssstttt alleen inhoudelijke en serieus reageren, graag!

Oreokoekje, wil je ons alsjeblieft vertellen WAAROM je dat deed?
quote:Zanne schreef op 24 oktober 2010 @ 18:51:

Tsjonge. Als hij niet naar de huisarts wil, dan wil hij niet. Hij is volwassen neem ik aan? Hij zit met de eventuele gevolgen.Ik vermoed eigenlijk dat beide personen nog lang de leeftijd van 18 niet bereikt hebben hoor
Stomme vraag hoor...maar waarom heb je hem in godsnaam heel hard gebeten????
quote:Oreokoekje schreef op 24 oktober 2010 @ 18:50:

Ik heb heeeel erg hard gebeten het is geen zuigzoen. Het is geen open wond maar heel erg paars en een klein bultje erop. Hij heeft het net met alcohol ontsmet en zegt dat het iets minder geworden is.

Hij weigert om te bellen of langs te gaan.Pak dan iig even dat pak erwten uit de diepvries. Schone theedoek erom heen, dus niet direct op de huid en dan echt een tijdje koelen.
dubbel
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 24-10-2010 18:55
Reden: dubbel
% gewijzigd
Wonen jullie nog thuis? Laat dan even een van jullie ouders ernaar kijken en vraag die om raad.

En anders sluit ik me aan bij Zanne: als hij volwassen is dan is hij er zelf verantwoordelijk voor of hij wel of niet naar de dokter gaat. En eerlijk gezegd vermoed ik dat als het écht zo'n pijn doet, hij heus allang gebeld zou hebben. Maar dat is uiteraard speculatie.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
De leeftijd 18 hebben we allang bereikt hoor
quote:Oreokoekje schreef op 24 oktober 2010 @ 18:50:

Hij weigert om te bellen of langs te gaan.Nou, dan kan er dus een slotje op dit topic.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een bloeduitstorting is niet per definitie gevaarlijk, maar meestal is er wel een domme niet zo handige actie aan vooraf gegaan...
Zo vanzelfsprekend vind ik dat niet, als ik je reacties lees.

En dit bedoel ik uiteraard niet onaardig.
quote:Oreokoekje schreef op 24 oktober 2010 @ 18:57:

De leeftijd 18 hebben we allang bereikt hoorDan begin ik jouw topics steeds schokkender te vinden eigenlijk
Maar Oreo, waarom heb je hem nou gebeten?
quote:Zwuppeliennn schreef op 24 oktober 2010 @ 18:58:

[...]

Dan begin ik jouw topics steeds schokkender te vinden eigenlijk Dito.
quote:Oreokoekje schreef op 24 oktober 2010 @ 18:57:

De leeftijd 18 hebben we allang bereikt hoorDan is het toch oke? Hij is volwassen en wil niet naar de dokter, dus gaat hij niet. Probleem opgelost.
Ben je nu al aan de slag met die doperwtjes? Hup Hup!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven