Tintelingen in voeten, handen enz
donderdag 21 oktober 2010 om 17:21
Laatste tijd erg vaak last van tintelingen in mijn handen en voeten. Net alsof ze 'slapen' en als ik in bed lig tintelt soms heel mijn been of arm.
Ben laatste tijd wat afgevallen en sport (misschien té) veel?
Op internet lees ik dingen over tekort aan B12, bloedarmoede, beschadigingen in zenuwen en rug en nek.
Zijn beetje horror verhalen (en redelijk lang geleden, 2004/2005), nergens lees ik ook een 'oplossing'.
Heb inmiddels al een afspraak bij dokter gemaakt maar ben benieuwd of dit bekend in de oren klinkt bij iemand.
Ben 19.. en hoop dat dit te verhelpen is en niet al te schadelijk..
Ben laatste tijd wat afgevallen en sport (misschien té) veel?
Op internet lees ik dingen over tekort aan B12, bloedarmoede, beschadigingen in zenuwen en rug en nek.
Zijn beetje horror verhalen (en redelijk lang geleden, 2004/2005), nergens lees ik ook een 'oplossing'.
Heb inmiddels al een afspraak bij dokter gemaakt maar ben benieuwd of dit bekend in de oren klinkt bij iemand.
Ben 19.. en hoop dat dit te verhelpen is en niet al te schadelijk..
donderdag 21 oktober 2010 om 17:35
Nee daar heb ik nauwelijks last van. Wel vaak 'hartkloppingen' als ik in bed lig (eerder voor dokter geweest, zagen niks) en heb ik het idee dat heel mijn lichaam dreunt..
Hou heel erg vaak onbewust mijn buik in waardoor ik niet echt via mijn buik adem haal. Toch eens op letten ook, om dat rustig te doen..
Heb ook klein beetje last van bloedarmoede, maar niet veel of extreem.
Hou heel erg vaak onbewust mijn buik in waardoor ik niet echt via mijn buik adem haal. Toch eens op letten ook, om dat rustig te doen..
Heb ook klein beetje last van bloedarmoede, maar niet veel of extreem.

donderdag 21 oktober 2010 om 17:52
Oh, dat kan echt van alles zijn! Ik heb regelmatig tintelingen in mijn gezicht en linker arm (en daarnaast nog meer klachten) en bij mij bleek het uiteindelijk een inmiddels al doorgemaakte ziekte van pfeiffer te zijn. Het beste is sowieso om naar je huisarts te gaan als je je zorgen maakt, die kan je zo nodig doorverwijzen naar een neuroloog.

donderdag 21 oktober 2010 om 18:02
Bij mij zitten er in mijn nek en onderrug een aantal zenuwen klem dan krijg je ook dit soort verschijnselen echter in het verloop van die zenuwbaan dus nooit echt alle vingers beide handen alle tenen of beide voeten.Ook heb ik over mijn lichaam verschillende dode plekken dit allemaal tengevolge van die zenuwen die klem zitten.
Wat er ook geadviseerd wordt of aan ziekten etc hier tevoorschijn komen van mensen die soortgelijke klachten hebben je zult zelf naar een arts toe moeten stappen want dit soort klachten kunnen een ernstige maar ook een veel minder ernstige oorzaak hebben.
Wat er ook geadviseerd wordt of aan ziekten etc hier tevoorschijn komen van mensen die soortgelijke klachten hebben je zult zelf naar een arts toe moeten stappen want dit soort klachten kunnen een ernstige maar ook een veel minder ernstige oorzaak hebben.
donderdag 21 oktober 2010 om 19:42
Afgaande op je klachten en op je eigen aangeven niet ontspannen te ademhalen denk ik toch hyperventilatie.
Tevens haal ik uit je verhaal dat je op het moment veel sport en weinig eet. Niet doen! Sporten is prima, maar je lijf heeft brandstof nodig. Als je niet eet gaat je lijf je spieren opeten en dat is ongezond (je hart is ook een spier). Daarnaast ga je je daar niet lekker van voelen (teken van je lijf om meer rust te nemen of meer brandstof in te nemen). Dus morgenochtend sporten moet je alleen doen als je je goed voelt en voldoende hebt gegten en blijft eten verder. En naar een dokter gaan lijkt me ook een goed idee en naast deze klachten ook een verwijzing naar een dietiste vragen.
Tevens haal ik uit je verhaal dat je op het moment veel sport en weinig eet. Niet doen! Sporten is prima, maar je lijf heeft brandstof nodig. Als je niet eet gaat je lijf je spieren opeten en dat is ongezond (je hart is ook een spier). Daarnaast ga je je daar niet lekker van voelen (teken van je lijf om meer rust te nemen of meer brandstof in te nemen). Dus morgenochtend sporten moet je alleen doen als je je goed voelt en voldoende hebt gegten en blijft eten verder. En naar een dokter gaan lijkt me ook een goed idee en naast deze klachten ook een verwijzing naar een dietiste vragen.

donderdag 21 oktober 2010 om 20:23
Eens met aikidoka. Als je veel sport is het heel verstandig om, om de dag te sporten zodat je lichaam ook rust krijgt. En zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt voor het herstel voor je spieren. Eiwitten zitten naast ei ook in vlees, noten en melkproducten. Echt doen hoor!
Ik heb ook een hele tijd tintelingen gehad. Dokter kon niets vinden en ligt bij mij aan stress en ademhaling.
Succes!
Ik heb ook een hele tijd tintelingen gehad. Dokter kon niets vinden en ligt bij mij aan stress en ademhaling.
Succes!
donderdag 21 oktober 2010 om 22:52
Hi rebelyn...misschien ga ik over de scheef met mijn post, maar zo tussen de regels door krijg ik het idee dat jij wel eens een eetstoornis aan het ontwikkelen kan zijn. Je schrijft over afvallen, sporten, weinig eten, buik inhouden etc....omdat ik zelf herstellende ben v een eetstoornis en dezelfde klachten (tintelingeb, hartkloppingen etc) had als jij, gaan bij mij de alarmbellen rinkelen...hoop niet dat je boos bent maar wil je waarschuwen: ik heb aanslag op mijn gezondheid gepleegd (oa hart) en wens dat niemand toe...x
donderdag 21 oktober 2010 om 23:06
Ja, ik ben me ervan bewust. Daarom wil ik er ook verandering in brengen, ik wil liever een gezond en fit lichaam dan een klein lichaampje dat zwak is. Weet niet zo goed hoe(veel) ik moet bij eten op een sportdag. Had jij ook last van tintelingen? Wanneer is het weggegaan?
Ben helemaal niet boos, je berichtje komt misschien heel dicht bij me in de buurt.
Ben helemaal niet boos, je berichtje komt misschien heel dicht bij me in de buurt.
donderdag 21 oktober 2010 om 23:19
Hi....ik ben wel blij dat je je er bewust van bent...weet niet of je er aan toe bent maar ook dit kun je beter melden bij de huisarts. Hoe moeilijk ook. Je zegt dat je een fit en gezond lichaam wil maar eigenlijk is dat je eetstoornis die spreekt....het tegendeel is waar want de klachten die je noemt duiden niet op een gezond lichaam..Wat is voor jou gezond? veel sporten? weinig eten? afvallen? dit zijn dingen die ik mij ook nog telkens moet afvragen: is dit echt gezond wat ik doe, of 'zegt' mijn eetstoornis dat het gezond is...
Ik had idd ook tintelingen...ook duizelingen, hartkloppingen, nachtzweten etc. Dit is pas overgegaan toen ik weer een voor mij gezond gewicht bereikte. Ik eet volgens een vast schema (kun je vinden met google 'eetlijst eetstoornis' oid.) op dagen dat ik sport eet ik extra bth.ofzo.
Uhm nou ja vind het moeilijk om te reageren...lig al in bed maar je post raakte me enorm...ik hoop dat je hulp gaat zoeken..een eetstoornis overwinnen is zo ongelooflijk moeilijk. Ik doe er al anderhalf jaar over en ben er nog steeds niet helemaal...xxx
Ik had idd ook tintelingen...ook duizelingen, hartkloppingen, nachtzweten etc. Dit is pas overgegaan toen ik weer een voor mij gezond gewicht bereikte. Ik eet volgens een vast schema (kun je vinden met google 'eetlijst eetstoornis' oid.) op dagen dat ik sport eet ik extra bth.ofzo.
Uhm nou ja vind het moeilijk om te reageren...lig al in bed maar je post raakte me enorm...ik hoop dat je hulp gaat zoeken..een eetstoornis overwinnen is zo ongelooflijk moeilijk. Ik doe er al anderhalf jaar over en ben er nog steeds niet helemaal...xxx
donderdag 21 oktober 2010 om 23:36
Voor mij is gezond fysiek als mentaal. Kunnen genieten van sporten om de energie die het geeft. Niet alleen kcalorieën willen verbranden maar om lekker bezig te zijn.
Maar dus ook van een koek/pizza kunnen genieten op zijn tijd, zonder daar vervelende gedachtes bij te krijgen.
Ben al eerder bij huisarts geweest hiervoor omdat ik zelf inzag dat ik er te gecontroleerd mee omging, maar dat wil ik zelf graag loslaten.
Één boterham extra op sportdag? Lijkt mij wel weinig!
Sterkte met jouw eetstoornis, zolang je kleine (maar progressieve) stapjes maakt ben je al goed op weg.
Maar dus ook van een koek/pizza kunnen genieten op zijn tijd, zonder daar vervelende gedachtes bij te krijgen.
Ben al eerder bij huisarts geweest hiervoor omdat ik zelf inzag dat ik er te gecontroleerd mee omging, maar dat wil ik zelf graag loslaten.
Één boterham extra op sportdag? Lijkt mij wel weinig!
Sterkte met jouw eetstoornis, zolang je kleine (maar progressieve) stapjes maakt ben je al goed op weg.
maandag 25 oktober 2010 om 13:26