Gezondheid alle pijlers

Kaakontsteking, door de grond van de pijn!

27-10-2010 07:29 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 dagen heb ik een kaakontsteking. Bleek dat de noodvulling na een wortelkanaalbehandeling eruit was gevallen, maar heb ik niets van gemerkt. Nu dus een kaakontsteking.

De kies is niet meer te redden, moet eruit. De tandarts zei dat eerst die ontsteking weg moet, wat ik ook begrijp. Ik heb een HEEL dikke wang, en kan mijn mond niet verder dan 2 cm open doen. Nu dus 1 week aan de anti biotica- eergister begonnen- ( amoxiceline, of hoe schrijf je dat?)

Ik heb vreselijke pijn! Zelfs brufen 600 werkt maar minimaal. Lig s nachts bijna hele tijd wakker!

Heeft iemand dit ook meegemaakt, of zijn er 'deskundigen' onder ons? Is dit normaal bij kaakontsteking? Is het niet gevaarlijk? Kan ik zelf iets doen om t herstel te bespoedigen? Iemand verder nog tips?

Ik heb trouwens een hork van een tandarts!!! Hij wilde die dag vroeg naar huis, was pissig dat ie moest wachten op mij. Zooo onvriendelijk!! En boos dat ik niet eerder aan de bel had getrokken! Nou, van de noodvulling had ik niet in de gaten, en toen ik s ochtends wakker werd van de pijn en mijn wang snel dikker werd, heb ik ook na een uurtje of 3 ( ik had zoiets 'Gaat mss wel over', ben niet zo kleinzerig) ook meteen gebeld. Na dit gebeuren ga ik straks echt op zoek naar nieuwe tandarts, grrr.
Kaakpijn is volkomen kut!

Maak nu vast wat washandjes vochtig en leg ze in de vriezer. as er een bevroren is tegen wang aanhouden tot ie ontdooid is, en de volgende uit de vriezer halen. (coldpack werkt ook)

Verder is amoxiciline een ontstekings stoppende antibiotica die hiet goed werkt (mits het lang genoeg is...) hoeveel dagen heb je gehad?? Qua pijnstilling vaak ibuprofen (brufen vind ik persoonlijk niet prettig en nog smerig ook) of zelfs naproxen beiden gewoon bij de apotheek te krijgen... hou je wel aan de maximale dosering je kunt last van nieren en maag krijgen van beide pijnstillers.

En hork van een tandarts inruilen voor een beter exemplaar! Je mag zelfstandig van tandarts veranderen!

sterkte!
Arme jij, ik weet hoe je je voelt.

Wat mij hielp was een koud compres op mijn wang leggen, verlichtte de pijn enigszins en de zwelling werd er ook minder van.

Heb je naast je antibiotica-kuur ook pijnstillers gekregen?

Deze kreeg ik ook mee en dat hielp me echt. Kon in iedergeval slapend de nacht doorkomen.

Misschien vandaag even bellen voor overleg?
Dank voor je reactie! En goede tip, ga meteen washandjes in de vriezer gooien!

Ik heb m eerste anti biotica pil eergister in de middag genomen.

De wang LIJKT nu ietsje pietsje minder dik, maar de pijn is nog net zo erg.

Ja, vreselijke pijn! Doe nog liever mn bevalling over dan dit!
Kun je niet naar een noodtandarts gaan? Je kan toch niet langer met zo'n pijn blijven rondlopen?

Sterkte in ieder geval.
Tja..wat kan een noodtandarts doen? Volgens mij ook niet veel... En die hork van een tandarts heeft verder ook niks gezegd.

Na hoeveel dagen anti biotica moet het verbeteren? Heeft iemand daar enig idee over?
Pijnstillers gekregen? Zelfs dat niet! Gelukkig had ik nog een paar brufen 600 liggen, en ex ook ( lief, die kreeg ik dus!)

De tandarts zei doodleuk 'Koop maar iets bij de drogist, is ook nog eens veel goedkoper dan Brufen 600'( heb ik nooit hoeven betalen als t op recept is, toch?)
Ik heb inderdaad niet voor het recept hoeven te betalen.

Het was een paardenmiddel zei hij nog, maar het hielp wel.

Dat je zo vreselijk veel pijn hebt is naar mijn idee echt niet nodig hoor.

Bel een andere tandarts, of inderdaad die noodtandarts, de tijd van chirurgijnen is echt voorbij hoor anno 2010.
Klote! Geen ervaring mee (gelukkig) maar veel sterkte!

En wat een eikel van een vent zeg, die tandarts van jou. Snel iemand anders zoeken!
Een noodtandarts kan meteen die kies voor je verwijderen. Even doorbijten maar daarna ben je wel van de pijn af. En dan de huisarts bellen voor nog een voorraad burfen bruis.
Brufen werkt anders dan paracetamol, en die twee mag je dus ook naast elkaar gebruiken.

Wat een lul van een tandarts trouwens dat hij je niet van die bruisdingen heeft gegeven. Ik zou (na een dosis brufen en paracetamol ) bellen en een betere afhandeling + medicatie eisen.
Herkenbaar. Mijn tandarts heeft destijds eerst een zenuwbehandeling opgestart. D.w.z. gat ik betreffende kies geboord en van dat 'chloorachtige spul' erin gedaan. Toen was de pijn weg. Behandeling van minder dan 5 minuten.

Vorige week naar de kaakchirurg geweest. Wortelpunten laten reinigen, kies laten trekken en bijkans nog een cyste laten verwijderen. Pijn viel allemaal erg mee.

Mag alleen twee weken niet sporten, bukken en zware dingen tillen.

Sterkte
Btw ik weet niet waar jij woont, maar ik was bij de kaakchirurg binnen 1 week aan de beurt.
Het ligt er een beetje aan hoe dringend het is dat je geholpen wordt bij een kaakchirurg,als je alleen voor het trekken van een kies moet dan sta je hier ook soms weken op een wachtlijst maar is er echt iets aan de knikker dan ben je hier ook zo aan de beurt.

@ intheheart sterkte het is echt een rotpijn ik hoop dat je er snel vanaf bent,de behandeling kan per tandarts heel erg verschillen.
Ik hen de huisarts maar gebeld, kreeg zonder probleem een recept voor 20 brufen 600. Gelukkig.

Hij moet getrokken worden, inmiddels is er gewoon niets meer over van de kies. Volgens de tandarts kan dat niet als de boel zo zwaar ontstoken is, daarom eerst de anti biotica. Ik kan mijn mond ook gewoon echt niet open krijgen, dus zal t nog ff uit moeten zingen ( hihi, en ondertussen hopen dat dat ding er vanzeld 'uitrot'. Hoe moeten mensen in arme landen waar geen tandarts is dit toch doen?)
Hoezo eerst die onsteking weg?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik heb ook ooit eens een ontsteking aan mijn kaak gehad. Mijn verstandskies was gaan ontsteken. Mijn kaak was toen heel dik en ik kreeg ook eerst een penicilline kuur. De ontsteking moet idd eerst weg zijn. Als het echt niet te harden is, bel je toch gewoon nog een keer de tandarts, of anders je huisarts voor iets tegen de pijn. En een ontsteking aan je kaak kan gevaarlijk zijn, omdat het kan overslaan, is mij toen verteld.

Sterkte ermee.
quote:intheheart schreef op 27 oktober 2010 @ 09:45:

Hoe moeten mensen in arme landen waar geen tandarts is dit toch doen?)Wat ongelofelijk lief dat dat temidden van deze ellendige pijn een zorg voor je is
Ja, vraag ik me dus ook af...wanneer wordt het gevaarlijk? Met de brufen doet t nog pijn, maar is het enigszins te harden. Wanneer is t punt dat je t niet meer 'even aan kunt kijken?'

Tja, Twinkeling... t kan altijd nog erger, he? hier hebben we nog anti biotica, pijnstillers, en kan dat ding dadelijk getrokken worden. Geluk bij ongeluk!
ik weet ook hoe jij je voelt...

volgens mij heb ik zoveel ibu600 naar binnen gewerkt toen dat het niet gezond meer was denk ik maar he alles beter dan die verschrikkelijke pijn... (vond bevallen minder erg zelfs).....ook ab gehad veel

maar een voordeel: ik heb in die week dat ik ook moest wachten op trekken en ontsteking weg mijn hele fotoverzameling op de computer uitgezocht...zat soms hele nacht achter de computer want liggen ging toch niet...

maar als die kies er daarna uit is: HEEEEEEEEEERLIJK..en door mijn overdosis aan medicijnen denk ik heb ik totaal geen last gehad na het trekken en at s avonds al weer pizza ...zo lekker voelde ik mij

warme washand tegen wang hielp ook nog even.

sterkte.....
Puck
Pas je met die brufen wel op voor je maag,slik je echt heel veel dan zou ik even aan de ha vragen of hij een maagbeschermer kan voorschrijven voor de periode dat je gebruikt!
Tuurlijk kan het altijd erger, maar toen mijn kies zo in puin lag dacht ik meer in de trant van 'het maakt me niet uit wie ik om moet leggen om NU aan drugs te komen die de pijn laten verdwijnen' .
Naast de pijn, daar ben ik redelijk hard in, maak ik me vooral veel ZORGEN. Wou dat ik al maar niets vooruitgang zag/ voelde... dan ben ik al blij!
quote:dertigmin schreef op 27 oktober 2010 @ 09:46:

Hoezo eerst die onsteking weg?Als er een ontsteking zit, is het vaak lastig te verdoven.
Haha, ik moet toch lachen ondanks de pijn door je omschrijving van hoe je je voelde, Twinkeling. Iig is die abnormale pijn dus iets wat meerderen hebben ervaren! Hoelang duurde dat toen je eenmaal aan anti biotica was?

Ik voel me verder niet ziek, dus scharrel rond en doe wel wat in huis. Toch heb ik t idee dat de pijn, bijv na stofzuigen ofzo, toch erger is. Mss ook beter om maar veel op de bank te hangen???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven