Gezondheid alle pijlers

Kaakontsteking, door de grond van de pijn!

27-10-2010 07:29 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 dagen heb ik een kaakontsteking. Bleek dat de noodvulling na een wortelkanaalbehandeling eruit was gevallen, maar heb ik niets van gemerkt. Nu dus een kaakontsteking.

De kies is niet meer te redden, moet eruit. De tandarts zei dat eerst die ontsteking weg moet, wat ik ook begrijp. Ik heb een HEEL dikke wang, en kan mijn mond niet verder dan 2 cm open doen. Nu dus 1 week aan de anti biotica- eergister begonnen- ( amoxiceline, of hoe schrijf je dat?)

Ik heb vreselijke pijn! Zelfs brufen 600 werkt maar minimaal. Lig s nachts bijna hele tijd wakker!

Heeft iemand dit ook meegemaakt, of zijn er 'deskundigen' onder ons? Is dit normaal bij kaakontsteking? Is het niet gevaarlijk? Kan ik zelf iets doen om t herstel te bespoedigen? Iemand verder nog tips?

Ik heb trouwens een hork van een tandarts!!! Hij wilde die dag vroeg naar huis, was pissig dat ie moest wachten op mij. Zooo onvriendelijk!! En boos dat ik niet eerder aan de bel had getrokken! Nou, van de noodvulling had ik niet in de gaten, en toen ik s ochtends wakker werd van de pijn en mijn wang snel dikker werd, heb ik ook na een uurtje of 3 ( ik had zoiets 'Gaat mss wel over', ben niet zo kleinzerig) ook meteen gebeld. Na dit gebeuren ga ik straks echt op zoek naar nieuwe tandarts, grrr.
Maak je geen zorgen, mijn pijngrens is ook redelijk bizar. Je zorgen kan ik me dus wel voorstellen. Heb je iets om mee te spoelen? Als het een open verbinding richting ontsteking is kan ik me zo voorstellen dat dat ook helpt. Of zit er een nieuwe noodvulling in?

En pijn en zorgen maken natuurlijk ook je tijdsbeleving een tikkie anders. Anderhalve dag is nog niet echt lang voor antibiotica om een duidelijk waarneembare vooruitgang vast te kunnen stellen.
Ja iemand zei al zo iets over dat bevallen beter te doen was, daar sluit ik me echt volmondig bij aan! Ik weet niet meer hoe lang ik zoveel pijn heb gehad, de oplossing was een iets andere dan bij jou omdat ik geen antibiotica wil slikken zolang ik nog niet dood ga.

Bankhangen lijkt me wel een goed plan. Met de 600 bruis die ik destijds kreeg was dat ok niet moeilijk, ik viel gewoon binnen een half uur in een diepe slaap na zo'n ding.
quote:Lotte35 schreef op 27 oktober 2010 @ 11:00:

[...]

Als er een ontsteking zit, is het vaak lastig te verdoven.

Ik heb jankend van de pijn de tandarts gesmeekt om die kies eruit te trekken. Heeft hij toen ook gedaan. Moest wel spoelen, spoelen, spoelen en AB kuur helemaal afmaken.

En inderdaad, deze pijn is erger dan bevallen. Vooral s'nachts. Pijnstilling helpt maar even.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
amoxiciline werkt bij mij binnen 3 dagen...voelbaar vermindering zegmaar... is helaas bij iedereen anders... sterkte
Bij mij ook na een paar dagen 3/4 volgens mij dat het minder werd...daarvoor dacht ik( ik ben dus een heule grote angsthaas bij de tandarts) ook dat het mij niet uitmaakte hoe die kies eruit ging als het maar NU gebeurd!!! toen ik uiteindelijk moest was de piijn al een heel stuk minder en wilde ik al bijna niet gaan maar met een verse pijn in het geheugen ging dus echt wel
Puck
Hallo allemaal!

Iig een beetje goed nieuws. De wang is toch duidelijk minder dik en voelt ook minder gespannen als ik erop druk. De pijn is nog niet veel minder, maar dat de wang dunner wordt zal hopelijk begin van herstel zijn!

Jaaaaaaaaa, haha, als de pijn weg is zou ik ook bijna geneigd zijn niet meer terug te komen, maar met DIT in mn geheugen wil ik die kies er toch graag uit! Gelukkig zit hij boven, helemaal achteraan ( net voor verstandskies ) dus zien doe je er niks van dat hij eruit is. Vind t wel jammer... de aftakeling van mn gebit is begonnen nu op mn 39ste....
Overigens had ik ook t idde dat ik als een blok in slaap val van die brufen 600. Zelfs vanmorgen rond 11en zo in slaap gevallen! Gebeurt me nooit. Zou t dus ook slaapbevorderend zijn, die brufen?
Wat fijn dat je wang minder dik is! En geloof me, kies eruit is a walk in the park. Daar hoe je je echt geen zorgen over te maken.

Of die brufen officieel slaapbevorderend is weet ik eigenlijk niet. Gewoon van genieten zou ik zeggen .
Verschrikkelijke nacht achter de rug! PIJN! Bel ik vanmorgen de tandarts. Ze wilde de anti biotica toch nog een dag de kans geven, want 'Alles wat ik ander ga doen doet nog veel meer pijn!' Uhhhh..... vraag me af... Wil ze gaan trekken zonder verdoving ofzo? Hahaha, ik moet er gewoon om lachen ( kan ook, de pijn is weer even wat gezakt). Ik dacht het toch niet!!!!!

Nu is het dus even 'te doen', hoop dat het zo blijft. De nachten zijn echter de echte graadmeter, heb gewoon nu al schrik om vannacht mn bed in te stappen..... ( en ik ben normaal zo optimistisch!)
Arme ziel. Kun je proberen iets rechterop te slapen, met dikke kussens of zo, misschien scheelt dat wat als je niet helemaal plat ligt?
Wat ontzettend vervelend en wat ontzettend herkenbaar ook. Vraag om asperine + codeïne, dat hielp bij mij goed icm ibuprofen bruis. Heb ook een aantal dagen moeten wachten bij mijn huidige tandarts, terwijl een noodtandarts wel gelijk mijn (andere) kies ontstoken en al behandelde. Hoop voor je dat het snel afzakt en beter wordt en je snel naar de tandarts kan!
Trouwens inderdaad een horkerige tandarts. Ik ben ooit verdoofd in een ontsteking en dat doet even ontzettend pijn maar daarna komt de opluchting als de verdoving werkt.. En napijn is meestal een eitje vergeleken bij zenuwpijn/kiespijn
Ik heb ook een kaakontsteking gehad, na het wegsnijden van een verstandskies.

De tandsarts heeft bij mij een pijnstillerrechtstreeks in de wond gestopt en dat hielp heel snel.

Maar ik weet niet of jij ook ergens een wond/opening hebt waar dat in zou kunnen?

Ik weet niet hoe het heette, maar dat zou je tandarts wel moeten.

Heel veel sterkte.
Follow your heart, but take your brain with you....
Nou, vanaf gistermiddag ging t ineens iets beter. Nog wel pijn, maar de echte scherpe zenuwpijn was weg. s middags zelfs een paar uurtjes geslapen.

Vannacht al met al ook redelijk geslapen, nu is d pijn weer iets erger, maar ik heb toch hoop dat t allemaal de goede kant opgaat.

Wat een hel, he? Ik ben echt bang voor trekken, maar zal straks in dit geval blij zijn als die kies eruit is!!!!!

Dank voor alle reacties, is echt een steun!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven