3000+ deel 72
maandag 25 oktober 2010 om 20:49
Welkom bij alweer een nieuw deel van 3000+!
Wegens enome inspiratieloosheid deze keer geen gevatte tekst en geen tranentrekkende OP!
Maar wel......... een afschuwelijk glitterplaatje
Nog even een paar regels:
* S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.
* Toon respect naar elkaar in elke situatie.
* Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
En verder voor iedereen die verder durft te scrollen na het glitterplaatje: je bent welkom om mee te komen schrijven!
Wegens enome inspiratieloosheid deze keer geen gevatte tekst en geen tranentrekkende OP!
Maar wel......... een afschuwelijk glitterplaatje
Nog even een paar regels:
* S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.
* Toon respect naar elkaar in elke situatie.
* Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
En verder voor iedereen die verder durft te scrollen na het glitterplaatje: je bent welkom om mee te komen schrijven!
woensdag 27 oktober 2010 om 12:56
apppel, 35 minuten geleden
quote:
Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 27 oktober 2010 @ 12:17:
Maar als andere posten
ik noem Spuka en Mezelf als voorbeeld.
Dan wordt daar bijna niet eens op gereageerd........
En dat is vervelend.
Ik negeer niemand met opzet, echt niet.
En soms weet ik niet wat te zeggen.. dat kan toch ook?
Of soms zijn alle dingen al gezegd en kun je niet meer dan een knuffel geven.
Hier ben ik het ook mee eens. Het soms niet weten wat te zeggen dus maar niks zeggen.. Zal ik voortaan melden maar dat had ik mezelf al voorgenomen nav spuuks post vorige week.
quote:
Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 27 oktober 2010 @ 12:17:
Maar als andere posten
ik noem Spuka en Mezelf als voorbeeld.
Dan wordt daar bijna niet eens op gereageerd........
En dat is vervelend.
Ik negeer niemand met opzet, echt niet.
En soms weet ik niet wat te zeggen.. dat kan toch ook?
Of soms zijn alle dingen al gezegd en kun je niet meer dan een knuffel geven.
Hier ben ik het ook mee eens. Het soms niet weten wat te zeggen dus maar niks zeggen.. Zal ik voortaan melden maar dat had ik mezelf al voorgenomen nav spuuks post vorige week.
woensdag 27 oktober 2010 om 13:04
Sgaaaaaaaaaapie_returns, 27 minuten geleden
Chooc,
Ik hou al een tijdje mijn mond, waarom? Uit respect. In de hoop dat positieve dingen je de goede kant op laten zwaaien.
Maar meisje zet alles eens even on hold. Kom eerst uit je dal. En ga dan andere dingen aanpakken. Je zoekt de stress die je niet kunt hebben op dit moment heel erg op.
Waarom zeg ik iets van die slaappil, (nee ik val je niet aan)
Dat omschrijf je zelf het mooiste, je moet om 11 uur je slaappil nog wegslapen. Daarmee gooi je je ritme te grabbel.
Even pas op de plaats maken is niets mis mee.
Volgens mij gaat het juist de goede kant op? Ik heb communicatiestoornissen met MM, daar praten we met therapeuten over. We kopen een huis zodat we allebei ademruimte hebben en ik me weet volledig op mn herstel kan richten ipv snel therapie afmaken, een baan zoeken en een woning kopen. En in dit geval is het kopen van een woning een positief iets. In dit huis is de narigheid begonnen en we komen er niet uit. We hebben geen eigen plekje. We missen ademruimte.
Chooc,
Ik hou al een tijdje mijn mond, waarom? Uit respect. In de hoop dat positieve dingen je de goede kant op laten zwaaien.
Maar meisje zet alles eens even on hold. Kom eerst uit je dal. En ga dan andere dingen aanpakken. Je zoekt de stress die je niet kunt hebben op dit moment heel erg op.
Waarom zeg ik iets van die slaappil, (nee ik val je niet aan)
Dat omschrijf je zelf het mooiste, je moet om 11 uur je slaappil nog wegslapen. Daarmee gooi je je ritme te grabbel.
Even pas op de plaats maken is niets mis mee.
Volgens mij gaat het juist de goede kant op? Ik heb communicatiestoornissen met MM, daar praten we met therapeuten over. We kopen een huis zodat we allebei ademruimte hebben en ik me weet volledig op mn herstel kan richten ipv snel therapie afmaken, een baan zoeken en een woning kopen. En in dit geval is het kopen van een woning een positief iets. In dit huis is de narigheid begonnen en we komen er niet uit. We hebben geen eigen plekje. We missen ademruimte.
woensdag 27 oktober 2010 om 13:08
En ook even een paar pagina's teruggelezen
En voor Spuuk even en
En Gravinnetje en Mocy hebben het prachtig verwoord..... ik kan het niet beter.. maar sta er ook zo in.... tis echt heel moeilijk wel reageren? niet reageren? wel vragen? niet vragen? wel een knuffel geven... niet? pfff ik weet het soms ook even niet..
Plus het minder hier aanwezig zijn zorgt ervoor bij mij dat ik soms maar helemaal niet reageer en alleen even zwaai enzo
En voor Spuuk even en
En Gravinnetje en Mocy hebben het prachtig verwoord..... ik kan het niet beter.. maar sta er ook zo in.... tis echt heel moeilijk wel reageren? niet reageren? wel vragen? niet vragen? wel een knuffel geven... niet? pfff ik weet het soms ook even niet..
Plus het minder hier aanwezig zijn zorgt ervoor bij mij dat ik soms maar helemaal niet reageer en alleen even zwaai enzo
woensdag 27 oktober 2010 om 13:11
Ik weet even niet goed hoe ik moet reageren, ik vindt het oprecht jammer dat mensen zich genegeerd voelen hier.
Ik reageer ook niet op iedereen, soms omdat ik niet weet wat ik moet zeggen, soms omdat alles al gezegd is, maar meestal omdat ik de meesten hier niet zo heel goed ken, ik schrijf niet vanaf het begin mee en heb dus een heleboel "gemist" ik laat dan anderen reageren en hoop dat ik daarvan leer.
Ik durf ook niet snel door te vragen, ben bang dat mensen het vervelend vinden om een verhaal opnieuw te vertellen of uit te leggen, dit is geen onwil maar onzekerheid.
Bij sommige 3000erts staat het deurtje wat meer open, die vertellen veel en makkelijk en dat maakt reageren ook makkelijk, andere zijn wat meer gesloten en ik vindt het moeilijker daar op te reageren, maar ik wil het wel graag!
Ik zou iedereen een luisterend oor willen bieden, of een knuffel, of een goed gesprek of desnoods een schop onder de kont, maar ik voel me nog steeds een newbe, en durf niet alles te uiten.
Ik denk dat het goed is dat het gesprek aangegaan wordt door Egel, het zet je ogen weer even open en zorgt dat je weer even pas op de plaats maakt.
Ik reageer ook niet op iedereen, soms omdat ik niet weet wat ik moet zeggen, soms omdat alles al gezegd is, maar meestal omdat ik de meesten hier niet zo heel goed ken, ik schrijf niet vanaf het begin mee en heb dus een heleboel "gemist" ik laat dan anderen reageren en hoop dat ik daarvan leer.
Ik durf ook niet snel door te vragen, ben bang dat mensen het vervelend vinden om een verhaal opnieuw te vertellen of uit te leggen, dit is geen onwil maar onzekerheid.
Bij sommige 3000erts staat het deurtje wat meer open, die vertellen veel en makkelijk en dat maakt reageren ook makkelijk, andere zijn wat meer gesloten en ik vindt het moeilijker daar op te reageren, maar ik wil het wel graag!
Ik zou iedereen een luisterend oor willen bieden, of een knuffel, of een goed gesprek of desnoods een schop onder de kont, maar ik voel me nog steeds een newbe, en durf niet alles te uiten.
Ik denk dat het goed is dat het gesprek aangegaan wordt door Egel, het zet je ogen weer even open en zorgt dat je weer even pas op de plaats maakt.
woensdag 27 oktober 2010 om 13:13
Egelviva schreef op 27 oktober 2010 @ 12:01:
En kom niet bij mij aan met alle ellende die je meegemaakt hebt in je leven dat post traumatische stress syndroom heeft veroorzaakt, waardoor je het leven niet aankunt.
Ik durf je op een briefje te geven dat er ik meer ellende gezien en meegemaakt heb dan je je kunt voorstellen.
Ik ben (ook) flink genaaid door de cosmos.
Voor mijn jonge leven heb ik teveel meegemaakt. En nee ik heb geen oorlog meegemaakt maar kreeg wel
messen naar mijn hoofd geslingerd, ik ben door glazen deuren gegooid en was elke week bont en blauw geslagen. En nog meer hoor maar dat bespaar ik jullie.
Bah egel, dit valt me tegen van je.
En kom niet bij mij aan met alle ellende die je meegemaakt hebt in je leven dat post traumatische stress syndroom heeft veroorzaakt, waardoor je het leven niet aankunt.
Ik durf je op een briefje te geven dat er ik meer ellende gezien en meegemaakt heb dan je je kunt voorstellen.
Ik ben (ook) flink genaaid door de cosmos.
Voor mijn jonge leven heb ik teveel meegemaakt. En nee ik heb geen oorlog meegemaakt maar kreeg wel
messen naar mijn hoofd geslingerd, ik ben door glazen deuren gegooid en was elke week bont en blauw geslagen. En nog meer hoor maar dat bespaar ik jullie.
Bah egel, dit valt me tegen van je.
woensdag 27 oktober 2010 om 13:15
woensdag 27 oktober 2010 om 13:20
quote:BadAss schreef op 27 oktober 2010 @ 13:13:
Over leed gesproken: Mijn haar is paars/zwart/zilver
Ben de kamer van Oudste aan het verven maar heb het idee dat er meer verf in m'n haar zit dan op de muren!
Tijd voor een blauwe spoeling in dat zilveren haar .
Volgens mij kun je die combinatie trouwens best hebben.
Over leed gesproken: Mijn haar is paars/zwart/zilver
Ben de kamer van Oudste aan het verven maar heb het idee dat er meer verf in m'n haar zit dan op de muren!
Tijd voor een blauwe spoeling in dat zilveren haar .
Volgens mij kun je die combinatie trouwens best hebben.
woensdag 27 oktober 2010 om 13:21
Choco, niemand zegt dat je niet veel of niets hebt meegemaakt. Maar laat het je een sterker mens maken en je niet in een hoek drukken. Wat denk je, waar zal je de persoon die je kwaad heeft gedaan meer mee plezieren, met je hoofd en rug recht laten zien dat je niet kapot te krijgen bent of door in die valkuil, genaamd depressie, te stappen?
woensdag 27 oktober 2010 om 13:23
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 27 oktober 2010 @ 13:17:
In reactie op de post van BAM.
Mag ik je stelling omdraaien?
Je krijgt nooit meer op je bord dan je aan kunt.
Op het moment zelf lijkt dat vaak volkomen onzin, maar blijkt keer op keer waar.
Dan had ik misschien liever een kleiner bordje gehad.
En m'n haar is idd best hip hoor.
Heb net ontdekt dat het palfond er net zo uit ziet als mijn haar en dát vind ik dan net weer wat minder lollig
In reactie op de post van BAM.
Mag ik je stelling omdraaien?
Je krijgt nooit meer op je bord dan je aan kunt.
Op het moment zelf lijkt dat vaak volkomen onzin, maar blijkt keer op keer waar.
Dan had ik misschien liever een kleiner bordje gehad.
En m'n haar is idd best hip hoor.
Heb net ontdekt dat het palfond er net zo uit ziet als mijn haar en dát vind ik dan net weer wat minder lollig