Tips en accomodatie Marrakech

21-10-2010 11:28 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind februari ga ik naar Marrakech; alle tips en namen van accomodaties (niet te duur, hoeft niet super de luxe) zijn welkom!
http://www.31best-riad-marrakesh.com/

Hier staan leuke riads op. Tip: bel of mail met de riad en onderhandel wat over de prijs.
Riad in de Medina, super!!

La Maison Rouge

Heb er net een week gelogeerd!
Ziet er idd mooi uit, thanks! WIj zoeken echter iets goedkopers, hoeft niet zo chique. Belangrijk is schoon, authentiek en lekker ontbijt. Wie??

En verder nog leuke tips voor tochtjes e.d.?
Het is misschien ook weer niet wat je zoekt, maar het is zeker compleet iets anders dan de dure riads:

Ik sliep in Marrakech in een klein, goedkoop familiehotelletje. In de steegjes ten zuiden van het Jemaa el Fna (bij riad Jnane Mogador rechtsaf dacht ik), daar zitten meerdere van die kleine hotelletjes. Ik had hotel Aday, ertegenover ligt hotel Essaouira en in die straat zijn nog wel meer van die adresjes.

Gewoon schone kamers zonder poespas, mooie mozaiektegels, schoon sanitair en ontbijt op het dakterras. Maar ik ging eigenlijk altijd ontbijten op een terrasje aan het grote plein Vermijd de kamers op de benedenverdieping, die zijn vrij donker.

Ze hebben alleen geen website, dus reserveren moet je telefonisch proberen, of gewoon op de wilde gok erheen gaan zoals ik deed (voor 15.00h 's middags aankomen, dan zijn er nog wel kamers). Ik betaalde rond de 10 euro voor een tweepersoonskamer, exclusief ontbijt (op het plein voor 2 euro).
Ik ga vaak naar Riad L'heure D'ete (ff googelen en je vind zo de website).

De goedkoopste kamer is er volgens mij 45 euro per nacht en de Riad is op nog geen 3 minuten van het centrale Jamaa el Fna plein en de Souks. Erg centraal dus.

Ontbijt is 's morgen heerlijk in de zon op het dakterras en het personeel is erg vriendelijk. Volgens mij is de eigenaar Frans/Belgisch.

Wil je een Riad met een Nederlandse eigenaar dan kan ik je Riad El Filali aanraden. Deze is helaas wat verder weg (ongeveer 2 minuten lopen) en ten noorden van de Souks.

Wil je naar een wat luxer hotel **** dan raad ik El Andalous aan. Kost ongeveer 60 euro per nacht voor een 2persoons kamer en is ook ongeveer 20 min lopen. Ligt in de hotel buurt van Marrakech. Dit hotel is meer iets voor de zomer, hier hebben ze namelijk een zwembad.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!
Was ècht heel fijn daar! Heb verder geen tips voor je...

Heel veel succes bij het zoeken en veel plezier in Marrakech, is echt een superstad!!
In september heb ik zes nachten overnacht bij Riad Bayti http://www.riad-bayti.com/. Super riad. Kamers was heel mooi, eten is goed, locatie is top. Wij hadden met 3 personen een junior suite voor 105 euro per nacht.

Echt een aanrader!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven