Gezondheid alle pijlers

De pil of toch maar niet?

27-10-2010 23:35 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is dit een vrij moeilijk onderwerp. Na jaren van proberen weet ik nu dat ik wat betreft anticonceptie vrij weinig mogelijkheden heb. Mijn gynaecoloog laat me nu als laatste optie nog wat verschillende pillen proberen. Nog steeds heb ik last van doorbraakbloedingen, totaal geen zin in seks, diarree, misselijkheid, etc.

Ik voel me het beste zonder hormonen. Helaas is een koperspiraaltje of zelfs overstappen op condooms voor ons niet een optie.

Voor mijn gevoel sta ik nu voor de keuze om goed in mijn vel te zitten of om seks te kunnen hebben. Ik heb al zoveel geprobeerd, maar mijn lichaam reageert heel slecht op hormonen en daarnaast ben ik ook nog eens bijzonder allergisch voor van alles en nog wat.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die in dezelfde situatie zitten en ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dat dan op lossen. Voor mij voelt het nu alsof ik een keuze moet maken tussen zin in seks (geen pil) en de mogelijkheid tot seks (wel een pil maar een aversie tegen seks).
maar waarom dan niet die koperspiraal of condooms?
Wat dacht je van condooms?
Ja, dat vind ik echt.
quote:biebelien schreef op 27 oktober 2010 @ 23:38:

maar waarom dan niet die koperspiraal of condooms?

Ze is allergisch voor vanalles en nog wat. Je kunt best allergisch zijn voor condooms, was mijn moeder ook. Maar zij kon dan wel weer tegen de pil.

@TO, moeilijk, ik zou het ook niet weten.
Tja dat klinkt vrij makkelijk, maar zelfs de gynaecoloog weet geen betere oplossing.

Een koperspiraal leidde bij mij tot een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, mijn gynaecoloog vind het echt geen optie om zoiets nu nog eens te proberen. Condooms is door allegiën nu ook afgeraden, het is dus niet iets dat we zelf bedacht hebben en meer iets dat door de artsen is aangeraden: pil proberen of niets.
En het vrouwen condoom? Daar zou elke vrouw tegen moeten kunnen.
Ja, dat vind ik echt.
er zijn toch ook van die condooms die niet van rubber oid zijn.

Speciaal voor allergische mensen.

Zal wel reteduur zijn maar libido weg en wel sex lijkt me ook geen zak aan.

Wil je nog wel kinderen?

(nog te vroeg voor sterilisatie?)
Heb je ook de latex-vrije condooms zonder/met glijmiddel geprobeerd? Je hebt trouwens ook nog steeds condooms van schapendarm of aanverwante zaken. Misschien is dat iets? (oook al klinkt het wat bijzonder)
allergisch voor alle condooms? ook de latexvrije?
Wat een reacties ineens!

Sterilisatie is niet een optie, we willen wel graag kinderen maar nu nog even niet...

Latexvrije condooms hebben we wel eens geprobeerd, maar die dingen gingen zo ongeveer stuk als je ernaar keek. Gelukkig was ik toen nog wel aan de pil. Vanwege mijn allergiën schijnt het beter te zijn om de condooms etc. ook maar te mijden, ook vanwege eventueel glijmiddel enzo. Wat dat betreft ga ik nu maar op de dermatoloog en de gynaecoloog af. Wat dat betreft heb ik afgelopen keer de keuze meegekregen: kijken hoe het met de pil gaat en ander weten we het niet.
Misschien een ander merk latexvrije condooms zonder glijmiddel proberen? Ze moeten in principe net zo sterk zijn als normale condooms.

En de condooms van schapendarm? Heb je daar al eens naar gekeken?
Misschien dat er (ondertussen) meer op de markt is qua condooms dan waar de dermatoloog en de gynaecoloog van op de hoogte zijn en dat de kwaliteit ondertussen verbeterd is. Er zullen wel meer mensen met een latexallergie zijn die een condoom willen gebruiken zou ik denken.
Misschien is de Nuvaring iets voor jou?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
net even online bij de condomerie gekeken, die hebben twee proefpakketten:

Condomerie Latexvrij-A Proefpakket

3 verschillende latexvrije condooms. Indien u allergisch bent voor latex. De FC2 is gemaakt van nitriel, de Protex002 van polyurethaan en de AvantiUltima van poly-isoprene.

Condomerie Latexvrij-B Proefpakket

5 verschillende latexvrije condooms, waarvan 1 x vrouwencondoom en 1 x lamsdarmcondoom. NB Het lamsdarm condoom beschermt alleen tegen zwangerschap, niet tegen SOA. FC2 is gemaakt van nitriel, de Protex002 van polyurethaan en de Avanti Ultima van poly-isoprene.
Nuvaring heb ik al geprobeerd, net als Implanon: allebei gaven ze bij mij onophoudelijke doorbraakbloedingen. Mirena wil mijn gynaecoloog dan ook niet plaatsen omdat hij verwacht dat dat dezelfde problemen oplevert.

Misschien dat schapendarm toch wel zou kunnen, het klinkt alleen zo smerig.. Het idee dat er dan een darm van een schaap bij mij vanbinnen zit vind ik echt heel goor. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe zit zoiets verpakt? Als een worstje? Of heel hygiënisch?
Is de mirena niets voor jou? Het is in ieder geval geen koperspiraaltje, maar wel een spiraaltje.sorry je reactie kruiste mijn reactie, de mirena dus ook niet
quote:bubbeltje schreef op 28 oktober 2010 @ 00:08:

Nuvaring heb ik al geprobeerd, net als Implanon: allebei gaven ze bij mij onophoudelijke doorbraakbloedingen. Mirena wil mijn gynaecoloog dan ook niet plaatsen omdat hij verwacht dat dat dezelfde problemen oplevert.

Misschien dat schapendarm toch wel zou kunnen, het klinkt alleen zo smerig.. Het idee dat er dan een darm van een schaap bij mij vanbinnen zit vind ik echt heel goor. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe zit zoiets verpakt? Als een worstje? Of heel hygiënisch?Gewoon als een normaal condoom voor zo ver ik weet. Je denkt toch niet dat er hier onhygienische condooms verkocht mogen worden van de voedsel en waren autoriteit Het is misschien een vreemd idee, maar als de mogelijkheden op aan het raken zijn voor jullie dan zou ik dit niet zomaar afstrepen zonder te proberen. Je eet toch ook gewoon vlees neem ik aan?
Die doorbraakbloedingen heb ik ook gehad, vrij veel zelf.

Achteraf bleek dat ik cysten had op mijn eileiders.

Na een curretage en verwijdering van de cysten heb ik nergens meer last van.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
een sterilisatie, tenzij je de pil nodig hebt voor ongesteldheidsklachten, die gaan helaas niet over oor sterilisatie
Ninjoo, ze geeft aan nog een kinderwens te hebben
quote:[message=7584354,noline]bubbeltje schreef op 28 Misschien dat schapendarm toch wel zou kunnen, het klinkt alleen zo smerig.. Het idee dat er dan een darm van een schaap bij mij vanbinnen zit vind ik echt heel goor. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe zit zoiets verpakt? Als een worstje? Of heel hygiënisch?Ben je vegetarier? Zo nee, dan het je het vast ook regelmatig gegeten. . We gebruiken de hele dag door allerlei dierlijke producten voor van alles en nogwat. Je leren schoenen zijn de huid van een koe en roze koeken zijn zo roze door een kleurstof van een geplette luis. Vroeger was darm een heel gewoon product. Ze gebruiken toen heel economisch alles van een dier. Mijn moeder ging bijv langs de deuren met een varkensblaas als een soort trommel (met sint maarten, heette de foekepot) Niemand die dat toen raar vond. Helpt die gedachte een beetje? Voor 12 euro zou ik ze gewoon eens bestellen.
Vlees eten doe ik ook inderdaad wel, maar het idee om ook gepenetreerd te worden door dat schaap dat staat me toch wel enigszins tegen. Ik moet ook wel zeggen dat ik door alle pijn die ik had voordat de allergiën geconstateerd werden ik ook wel een grondige hekel heb aan condooms.

Over twee weken moet ik weer met mijn gynaecoloog het gesprek aangaan over hoe we dit verder gaan oplossen, dus wat dat betreft zijn alle ideeën welkom.

Ik heb ook al gekeken naar de Persona en de Lady-Comp, maar ik vind dat toch wel een beetje eng omdat dat afhankelijk is van je cyclud en mijn cyclus is niet echt regelmatig. Zijn hiet misschien ook tevreden gebruiksters van deze apparaten?
Borderwalk, dat van die roze koeken wist ik niet Een roze koek zal nooit meer hetzelfde zijn
Je wordt niet gepenetreerd door een schaap joh. Het is gewoon je vriend! Maak het jezelf niet al te moeilijk door er al meteen zo tegenaan te kijken.
quote:elninjoo schreef op 28 oktober 2010 @ 00:15:

een sterilisatie, tenzij je de pil nodig hebt voor ongesteldheidsklachten, die gaan helaas niet over oor sterilisatieAls ik geen kinderen zou willen zou ik mijn vriend morgen nog naar het ziekenhuis toe schoppen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven