Gezondheid alle pijlers

De pil of toch maar niet?

27-10-2010 23:35 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is dit een vrij moeilijk onderwerp. Na jaren van proberen weet ik nu dat ik wat betreft anticonceptie vrij weinig mogelijkheden heb. Mijn gynaecoloog laat me nu als laatste optie nog wat verschillende pillen proberen. Nog steeds heb ik last van doorbraakbloedingen, totaal geen zin in seks, diarree, misselijkheid, etc.

Ik voel me het beste zonder hormonen. Helaas is een koperspiraaltje of zelfs overstappen op condooms voor ons niet een optie.

Voor mijn gevoel sta ik nu voor de keuze om goed in mijn vel te zitten of om seks te kunnen hebben. Ik heb al zoveel geprobeerd, maar mijn lichaam reageert heel slecht op hormonen en daarnaast ben ik ook nog eens bijzonder allergisch voor van alles en nog wat.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die in dezelfde situatie zitten en ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dat dan op lossen. Voor mij voelt het nu alsof ik een keuze moet maken tussen zin in seks (geen pil) en de mogelijkheid tot seks (wel een pil maar een aversie tegen seks).
En toch... Die roze koek vind ik minder erg dan dat darmcondoom. Een erg slechte vegetariër, dat weet ik, maar ergens vind ik dat toch weer een stap te ver. Misschien als ik het echt niet meer weet?
quote:Zwuppeliennn schreef op 28 oktober 2010 @ 00:21:

Je wordt niet gepenetreerd door een schaap joh. Het is gewoon je vriend! Maak het jezelf niet al te moeilijk door er al meteen zo tegenaan te kijken.

Precies!

Denk je bij een broodje ham kaas ook aan die gezellige knorrie borrie van de kinderboerderij of heb je bij een leren riem het idee dat je wordt vastgehouden door een koe. Nee toch? Het is maar de basis voor het product. Er zit heus geen wollen randje aan.
Je moet er gewoon niet te diep over nadenken. Als ik denk aan de gemalen koeienbotten die in mijn wine-gums zitten heb ik ook spontaan geen zin meer en zo kan ik nog genoeg dingen opnoemen.
quote:[message=7584373,noline]bubbeltje schreef op 28 .

Ik heb ook al gekeken naar de Persona en de Lady-Comp, maar ik vind dat toch wel een beetje eng omdat dat afhankelijk is van je cyclud en mijn cyclus is niet echt regelmatig. Zijn hiet misschien ook tevreden gebruiksters van deze apparaten?Gebruik de zoekfunctie hier rechts eens. Hier zijn eerder al eens topics over geweest.
Is een pessarium geen optie? Beetje oldskool misschien en in NL niet heel veel gebruikt geloof ik, maar in de VS wel. Ook niet 100% betrouwbaar, maar als je toch ooit kinderen wilt.. Misschien worth the risk?
Het wollen randje is dan wel weer lekker warm voor de winter natuurlijk!

Tje mijn aversie tegen concooms is nogal dubbel: condooms zijn bij mij al jarenlang pijnlijk (ik dacht dat dat hoorde omdat er altijd werd gezegd dat het minder comfortabel was dan zonder) en seks bij mij sowsieso vaak wat moeilijk gaat (ik zit niet voor niets al jaren bij die gynaecoloog). Het idee van een schaap erbij vind ik nogal onsmakelijk maar misschien dat dat veranderd als ik weer eens stop met de pil en wel zin in seks heb. Nu kan ik me echt niet voorstellen dat ik dat zou willen, zodra ik stop met de pil wil ik niets liever.
Ik hoop voor je dat je in ieder geval een passende oplossing vindt. Succes!
quote:aspoes schreef op 28 oktober 2010 @ 00:31:

Is een pessarium geen optie? Beetje oldskool misschien en in NL niet heel veel gebruikt geloof ik, maar in de VS wel. Ook niet 100% betrouwbaar, maar als je toch ooit kinderen wilt.. Misschien worth the risk?Pessarium bevat latex, helaas no-go area voor mij.
Is er niet een latex-vrij pessarium ergens te vinden? Misschien kan het wel speciaal voor je gemaakt worden. Ik weet het niet...
quote:bubbeltje schreef op 28 oktober 2010 @ 00:38:

[...]

Pessarium bevat latex, helaas no-go area voor mij.Je hebt ook nog de fem-cap, die is latex vrij.
Deze Latex vrije condooms heb ik vaak gebruikt, zijn van Durex en zijn nog nooit stukgegaan!
De prikpil zal dus ook geen optie voor je zijn?

En zon'n ijzer dingetje die in je arm word gespoten?

Een vriendin van mij had er 1.

Ik weet de naam niet, iemand?
Ik heb geen motto.
Misschien is natuurlijke anticonceptie iets voor je? Natuurlijke voorbehoedsmiddelen

Het lijkt best betrouwbaar al is er denk ik wel wat discipline voor nodig om dagelijks je temperatuur of urine te meten.
Hoe lang heb je de implanon gebruikt, je lichaam heeft ook tijd nodig om alles op een rijtje te krijgen zeg maar. Ik heb nu m'n tweede en nergens last van, na het zetten van de eerste duurde het een maand of vijf voordat mijn lichaam gewend was.

Ik hoorde van een kennisje dat zij hem na drie maanden weg had laten halen, jij misschien ook? Dan zou je het nog eens kunnen proberen misschien.
quote:bubbeltje schreef op 28 oktober 2010 @ 00:25:

En toch... Die roze koek vind ik minder erg dan dat darmcondoom. Een erg slechte vegetariër, dat weet ik, maar ergens vind ik dat toch weer een stap te ver. Misschien als ik het echt niet meer weet?Als je weleens verse worst eet of rookworst, eet je de darm zelfs op.
Heb je weleens van de fertility awareness methode of natural family planning gehoord? Die werkt op basis van onthouding op momenten dat je vruchtbaar bent. Het werkt ook met een onregelmatige cyclus.

Het is alleen wel een gedoe, maar als je het goed doet heel betrouwbaar.

Ik heb het engelse boek 'taking charge of your fertility' ,die is heel uitgebreid. In het nederlands is er het boek 'natuurlijk en zeker' Ik kon het bestellen via de bibliotheek.
Hier dezelfde ellende mbt hormonen. Ik gebruik het niet meer en dat is een wereld van verschil.

Wij doen het nu op de manier waar Hazeltje het over heeft - onthouding op de vruchtbare dagen. Heb Persona een tijdje gebruikt maar met een onregelmatige baan + tijdsverschillen

Ik vind het heerlijk om hormoonvrij te zijn - geen haar op mn hoofd die nu nog zou overwegen iets nieuwd te proberen.

Mocht het wel misgaan, dan is het kindje welkom.... hoef ik tenminste niet meer zo te twijfelen en is de keuze voor me gemaakt
quote:bubbeltje schreef op 28 oktober 2010 @ 00:19:

Vlees eten doe ik ook inderdaad wel, maar het idee om ook gepenetreerd te worden door dat schaap dat staat me toch wel enigszins tegen. Ik moet ook wel zeggen dat ik door alle pijn die ik had voordat de allergiën geconstateerd werden ik ook wel een grondige hekel heb aan condooms.

Over twee weken moet ik weer met mijn gynaecoloog het gesprek aangaan over hoe we dit verder gaan oplossen, dus wat dat betreft zijn alle ideeën welkom.

Ik heb ook al gekeken naar de Persona en de Lady-Comp, maar ik vind dat toch wel een beetje eng omdat dat afhankelijk is van je cyclud en mijn cyclus is niet echt regelmatig. Zijn hiet misschien ook tevreden gebruiksters van deze apparaten?
Ja, onthouding op de vruchtbare dagen lijkt mij dan ook het beste, maar ik vraag mij wel een beetje af hoe betrouwbaar dat is.

Als ik jou was zou ik eerst eens kijken naar die speciale condooms. Misschien had je toevallig net die ene keer een condoom van slechte kwaliteit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven