Waar te koop?

28-10-2010 08:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand waar ik gecondenseerde melk kan kopen? Ben nu bij 3 supermarkten geweest maar heb het nog niet kunnen vinden.
AH in een blikje... staat in de buurt van de kokosmelk. Waarvoor ga je ´t gebruiken?
Bij mijn Ah was het niet maar komt misschien omdat dat een vrij kleine winkel is. Ik ga het verwerken in een taart.

Iemand het wel eens bij de hoogvliet gezien? Is de enige winkel die nog redelijk in de buurt zit. Moet anders best een eind rijden.
Bij Jumbo in het vak bij de koffiemelk
Ik zou de winkel van te voren even bellen. Weet je gelijk of ze het hebben en hoef je niet voor niks zo ver te rijden.
Het staat vaak bij de houdbare melk. Ik ken het in blikjes van Friesche Vlag. Zijn kleine blikjes.
Zal de hoogvliet idd even bellen en anders wordt het toch naar de Ah rijden.
hebben ze echt bij heel veel supermarkten. En wat echt goddelijk is: gooi het hele blikje, zonder wikkel en zonder open te maken, in een pan met kokend water. Kook het voor 2 of 3 uur, maak het blikje open: tadaaaaa heerlijke stevige caramel!
Ook erg lekker om kokoskoekjes mee te maken!
Oh en ook bij delicatessenwinkels hebben ze dit wel.
Ze hebben het bij alle supermarkten bij mij in de buurt; heb het toevallig pas gehaald om Fudge te maken (naar een recept uit de foodies)
Jumbo
quote:SjakieAfhakie schreef op 28 oktober 2010 @ 08:56:

hebben ze echt bij heel veel supermarkten. En wat echt goddelijk is: gooi het hele blikje, zonder wikkel en zonder open te maken, in een pan met kokend water. Kook het voor 2 of 3 uur, maak het blikje open: tadaaaaa heerlijke stevige caramel!

Klinkt lekker zeg!

Maar 2 of 3 uur.. da's nog al een verschil...

En wordt het hard (na openen van het blikje, duh... ) of blijft het chewy?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
het blijft chewy. ik kook het altijd anderhalf uur. zorg er wel voor dat het blikje onder water blijft staan!!! en maak het niet mteen open als je het er uit haalt........
quote:mikado123 schreef op 28 oktober 2010 @ 11:32:

het blijft chewy. ik kook het altijd anderhalf uur. zorg er wel voor dat het blikje onder water blijft staan!!! en maak het niet mteen open als je het er uit haalt........Dank! Ga het zeker een keer proberen!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
hoe langer je het kookt, hoe chewier het wordt. Ik heb het ook wel eens 4 uur gekookt, was heerlijk!
Als je de gecondenseerde melk gekookt hebt, eet je die dan zo op, of doe je er vervolgens nog iets mee?
Verkopen ze bij elke supermarkt alleen staat het bij iedere supermarkt ergens anders en valt het totaal niet op.Hier staat het bij de kokosmelk en de conimexproducten etc.

Inderdaad Dulche de Leche (zoals hierboven beschreven) mee maken! Verrukkelijk!
quote:irona schreef op 28 oktober 2010 @ 14:19:

Als je de gecondenseerde melk gekookt hebt, eet je die dan zo op, of doe je er vervolgens nog iets mee?

Zo opeten is heerlijk. Je mag het ook met een beetje vanilleijs eten. Maar, als je echt indruk wil maken, dan maak je er dit mee:

http://www.kayotic.nl/blog/raspberry-caramel-nirvana
Ik vind gecondenseerde melk (nog in melkvorm) ook lekker op pannenkoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven