verschrikkelijke droom! huilend wakker worden..

28-10-2010 14:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vannacht had ik een verschrikkelijke droom (nachtmerrie).

Mijn moeder was overleden en wij gingen haar begraven. Na de ceremonie gingen mijn vriend en ik naar huis en direct naar bed...in mijn droom zag ik mijzelf liggen in bed aan t woelen.

Enige minuten erna werd ik huilend wakker (in het echte leven nu) ik was hevig aan het huilen en hyperventileren en mijn vriend werd wakker. Hij begreep er niets van en vroeg me wat er was, ik vertelde dat mn moeder overleden was...en het duurde een aantal minuten voordat mn vriend mij weer kon laten relativeren dat het een droom was.

Ik heb (in het echte leven niet de droom) nog uren liggen woelen en het liefst wilde ik mn moeder wakker bellen om te kijken of alles goed ging. Gelukkig kwam ze vanmorgen op bezoek.

Ik ben net een week verhuist, woon voor t 1 op mijzelf en samen...voor vriend ook alles voor t 1...ik heb geen problemen met wennen en het alleen zijn, maar zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Zoniet wat betekend deze droom?
De dood betekend -in de symbolenleer- niet alleen dood maar ook een nieuw begin. De relatie met je moeder is veranderd doordat je het ouderlijk nest verlaten hebt. De oude relatie is zeg maar 'dood', daardoor is er nu ruimte om een nieuw soort relatie met haar aan te gaan.
o dat is zeker irritant..zo wakker en dat het zo echt lijkt...

ben geen dromenlezer natuurlijk maar mss ben je onbewust toch bezig met het loslaten van je moeder als in: op jezelf wonen enz. overdag denk je er niet zoveel aan maar je verwerkt het dan in je droom...(of zoiets)
Puck
Geen idee...

Maar wel naar dat je zo vreselijk gedroomd hebt. Er kunnen heel vervelende dromen zijn... (ik zoek er trouwens ook niet altijd iets achter hoor)

Zo heb ik een paar dagen voor de bruiloft van mijn broertje gedroomd dat ik met een collega moest trouwen. En dat wilde ik dus absoluut niet en ik kon er niet onderuit... Op het moment dat ik riep: "Maar ik wil helemaal niet, het kan niet, ik wil het écht niet" werd ik met een schok wakker uit die droom en ik voelde me raar. Enerzijds opgelucht dat het maar een droom was, anderzijds wilde ik ook niet meer gaan slapen omdat ik dan verder zou dromen... (en nee... ik heb niet stiekem een oogje op die collega)
Nee ik zoek meestal ook niets erachter. Alleen als dromen meerdere malen terug komen en zoals deze zo hevig was...ben er nog steeds onderste boven van. En dat terwijl ik een “down to earth“ persoon ben...

Ik droomde afgelopen weekend dat ze me kwamen vertellen dat mijn vriend was overleden (aan een kerrieinfectie en kerrie was dan een geel orgaan naast de maag)

We sliepen elders en ik moest hem echt even vasthouden voor ik weer rustig was. de rest van de nacht en de nacht er na heb ik niet lekker meer geslapen.
quote:kiss86 schreef op 28 oktober 2010 @ 14:54:

Nee ik zoek meestal ook niets erachter. Alleen als dromen meerdere malen terug komen en zoals deze zo hevig was...ben er nog steeds onderste boven van. En dat terwijl ik een “down to earth“ persoon ben...

Dat kan ik me wel voorstellen...

Zo heb ik een keer gehad dat ik droomde dat ik een pukkel aan mijn neus had. Ik moest eraan krabben en toen vielen er in één keer allerlei pitjes uit (soort van pijnboompitjes). Het vel was helemaal weg aan de zijkant, het was niet bloederig, maar wel smerig. Elke keer als ik mijn ogen dichtdeed zag ik dat weer voor me... Heel ranzig... Kan me hem nog heel goed voor de geest halen...
Zulk soort dromen hebben zeker te maken met grote veranderingen in je leven. En nee, dat is niet zweverig hoor, dat is gewoon logisch te verklaren, dat je 's nachts dingen verwerkt. Ik denk dus ook dat het te maken heeft met het veranderen van je relatie met je moeder en dat je daar misschien onbewust een beetje angstig voor bent.

Ik heb in sommige periodes (vooral met heel veel stress) enorm nare dromen over huizen. Ik verdwaal erin, word achterna gezeten door mensen of wolven in die huizen, de huizen zijn kapot, dat soort dingen. Enorm naar, maar ik weet waar het vandaan komt (mijn zekerheden voelen niet zo zeker meer) dus kan ik makkelijker relativeren.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik droom dat ik dood ga aan een hersentumor, dat mijn zoon dood gaat aan een pinda-allergie als ik hem even alleen laat en dat hij in een wit kistje ligt als ik weer terug kom, ik droom dat allebei mijn kinderen gelijktijdig overlijden, dochter 'gewoon' maar zoon moeten we zelf een spuitje geven. Afschuwelijk, dat soort dromen. Ik kan er de hele dag een rotgevoel over houden. Ik ga juist dromen als de stress voorbij is, op vakantie bijvoorbeeld. Maar goed, ik prijs me gelukkig dat het maar een droom is, hoe vervelend ook.
Zoals Hasse88 ook al zegt, je verwerkt 's nachts wat je overdag meemaakt. Het is waarschijnlijk gewoon de spanning van op jezelf wonen en het niet meer bij je moeder zijn.

Ik droomde een paar nachten geleden dat ik een nieuwe stiefmoeder moest uitzoeken voor het zoontje van mijn man. Ik wees iedereen af omdat ik hem langer bij me wou houden en werd huilend wakker toen iemand me vertelde dat ik hem nu echt af moest geven. Verschrikkelijk dat soort dromen!
Ik weet niet hoe het knuffel icoontje werkt, maar je krijgt wel een virtuele knuffel van me.

Zulke dromen zijn altijd naar. Iedereen droomt wel eens enorm realistisch. Denk maar zo, in je REM slaap verwerken je hersenen de indrukken van overdag die in je onderbewustzijn zijn opgeslagen. Helaas doe je dat niet altijd op een logische manier en zo krijg je enge dromen. (Ik heb bijvoorbeeld ooit gedroomd dat mijn vriendje op station Den Bosch werd ontvoerd door een drugsdealer en ik daarna door mijn vader werd ontvoerd die zei dat als ik niet mijn huiswerk maakte ik mijn vriendje nooit meer mocht zien - heel raar, en super realistisch. Op dat moment was ik heel bang iedereen om me heen teleur te stellen omdat ik bang was mijn studie niet te halen). Knuffel je moeder, sla er een boek op na hoe je hersenen werken en dan komt je droom uiteindelijk weer in perspectief.
Vroeger had ik vaak een nachtmerrie waarin ik met mijn ouders en mijn zusje naar een bos was gereden. Als we dan uit het busje stapte vlogen er vleermuizen over. Daar schok ik van en ik keek er naar. Als ik me dan weer omdraaide waren mijn ouders en mijn zusje weg.
Lijkt me een kraakheldere droom, qua onderwerp en timing. De dood symboliseert in dromen een overgang. De dood zelf wordt in dromen door andere symbolen weergegeven, bijvoorbeeld tanden die uitvallen.
Als je op mn vergrootglasjwe klikt zie je dat ik eerder ook een topic over dromen geopend had. Die ging over tanden! Scary......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven