Badkamertips

28-10-2010 19:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omschrijving:

Zwarte vloer, Witte muren

Probleem:

het eeuwenouden kalk!

Al geprobeerd:

antikal, wcgel, sop en schuurspons, roze bluewonder, diverse soorten sprays e.d.

iemand nog een tip?
Schoonmaakazijn
Dasty? Van de Wibra. Die moet heel goed zijn. En anders maar gewoon een nieuwe badkamer hoor, pffff

(Mijn schoonouders hebben een jaren 70 roze met zwarte badkamer, en mijn schoonmoeder is niet zo'n poetswonder, je kan je vast wel een voorstelling maken hoe dat er uit ziet.. Elke keer als ik me weer ter aarde (correctie: ter vieze badkamervloer) stort van schoonmaak-ellende, denk ik even aan die badkamer. En dat mijn lief die badkamer gewend is.En dan valt het allemaal weer reuze mee)
Schoonmaakazijn!

Kalkweg van HG
“Don’t look back – you’re not going that way.”
idd kalkweg van HG! Zelfs mijn verkalkte kraan werd er weer glanzend schoon van!
Schoonmaakazijn (en wc-eend wil ook wel eens helpen).
Schoonmaakazijn! Overal waar kalk is doekjes op/om leggen, flink wat schoonmaakazijn er overheen en wat uren laten staan. Daarna naspoelen/-poetsen.
HG is het beste!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
W5 van de Lidl. Kalkaanslag glijdt er zo af!
Ik zweer bij anti kalk van HG en schoonmaakazijn.
Heb nu van Sagrotan een schimmelverrwijderaar. Die spray ik op de wandtegels en de voegen en laat dat een tijd inwerken. Mijn badkamer ruikt dan een tijd naar zwembad, maar dat vind ik persoonlijk altijd nog beter dan die zure azijnlucht.
Ben het eens met SB1980, de antikalk van de Lidl.

Of de "cillit bang" van de Action.

Even kijken hoe het heet

Lidl: W5 Limescale remover, blauwe fles, rode dop.

Action: Power Cleaner, roze sprayflacon.
.
quote:Kakelvers schreef op 29 oktober 2010 @ 07:55:

Pas wel op met al die anti-kalkmiddelen, het vreet ook je voegen weg met als gevolg lekkage(helaas zelf meegemaakt)Goede tip inderdaad, maar als je het 1x grondig verwijderd hebt kun je het makkelijker bijhouden en hoef je niet zo agressief te werk te gaan
Goede tips allemaal!!! thx iedereen!
Trouwens mocht je hele witte voegen willen. Laat ze eens een uurtje weken met chlorix. Vreet je voegen niet weg maar maakt ze wel mooi wit.

Doe ik met een van mijn panden. Daar gaat 1 keer per maand chlorix over de voegen. Wit voegsel is namelijk heel slecht bestand tegen ontkalker in combinatie met een borstel.
Enne als je de power cleaner van de action gaat gebruiken, zet ff raampje of deur open of de ventilatie op standje 3, want daar komt me toch een lucht af, enne echt niet inademen.

*denkt ff terug aan de eerste keer dat ze power cleaner gebruikte en bijna stikte in een hoestbui door het inademen, en daarna de rest van de dag knallende koppijn had*
quote:MeSoHappy schreef op 29 oktober 2010 @ 21:24:

Enne als je de power cleaner van de action gaat gebruiken, zet ff raampje of deur open of de ventilatie op standje 3, want daar komt me toch een lucht af, enne echt niet inademen.

*denkt ff terug aan de eerste keer dat ze power cleaner gebruikte en bijna stikte in een hoestbui door het inademen, en daarna de rest van de dag knallende koppijn had*

Haha herkenbaar. De eerste keer dat ik W5 gebruikte, was ik super brak...geen goed idee.

Mijn W5 zit volgens mij in een roze fles trouwens...
Kalk kun je verwijderen met Azijn. Hoef je geen chemische troep te gebruiken.
Ik heb eens W5 van de Lidl op mijn hand gehad terwijl ik daar een wondje had...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven