falafel frituren

29-10-2010 16:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak falafel uit zo´n pakje (jaja :p) maar nu staat er op...20 tot 30 seconden frituren. Ik heb geen frituur...kan ik het ook gewoon in een pan met olie gooien (maakt de olie dan nog uit?) of kan ik het gewoon beter bakken?
Geen ervaring met falafal frituren, maar frituren in een grote pan met een laagje zonnebloemolie oid is toch in een een goede vervanging van een frituur in het algemeen. Even testen met een stukje brood of het al de goede temparatuur heeft.
Moeten de balletjes dan helemaal onder de olie staan of is een laagje voldoende? (en dan rollen natuurlijk)
Ik zou echt frituren, dus voldoende (zonnebloem)olie in de pan, wachten tot het gloeiendheet is (testen met een stukje brood) en met een mandje of een schep-met-gaatjes (ben effe de naam kwijt) helemaal onderdompelen. Het hoeft echt maar heel kort, dus snelheid is geboden. Na het frituren op een bord leggen waar je eerst een stuk keukenrol op hebt gelegd om de overtollige olie op te laten zuigen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ja, die falafel moet je frituren, in een pan met olie. Niet in een klein laagje dus.

Ik doe het ook wel eens. De olie kun je na afloop filteren en nog een keertje gebruiken.
En niet teveel balletjes in één keer in de pan.
O moet dat? Ik doe ze altijd in de oven.
Foei, hoe durf je!

ik sla ze een beetje plat en bak ze in de koekenpan als een hamburger.

Makkelijker, hoef je geen olie te filtren of een liter olie weg te gooien.
je kan ook gewoon een laagje doen hoor.. werkt bij mij wel iig.. Ik doe ze overigens wel in een wokpan.
Je hoort ze eigenlijk te frituren. De buitenkant moet een korstje krijgen. Bij het frituren moet de olie goed heet zijn (180 C), anders zuigen ze alle olie op, vallen uit elkaar etc.
ik doe ze ook altijd gewoon in de koekepan, als hamburgers in een laagje olie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven