Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval door roos?

29-10-2010 22:34 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Slik je bepaalde medicijnen??
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
...
Vitamine b is goed,ga dat slikken!

En laat eens bloedprikken.
...
quote:VivaRune schreef op 29 oktober 2010 @ 22:50:

Ik slik al vitamine B, en eet verder ook heel gezond.

Bloed prikken dacht ik eerst ook aan, toen ik nog niet doorhad dat ik ook schilfers had op mijn hoofdhuid. Toen dacht ik dat ik misschien door een of ander tekort haaruitval had.

Maar naar mijn idee ligt het echt samen met die schilfers en jeuk en vette hoofdhuid. Of zouden die dingen ook kunnen komen door een tekort?Ja , dat kan heel goed!
Door stress kan het ook komen.
Ik heb ook al een paar weken haaruitval, kan ook gewoon door seizoenwisseling komen (hoop ik)
Heb je ook wondjes op je hoofd? Bij eczeem hoef je geen gele korsten te hebben namelijk.
...
Ik heb dus wel eczeem op mn hoofd, geen gele korstjes maar wel soms wondjes en ik kan wanneer gewenst ook een sneeuwbui creëren
...
niet zo extreem als jij beschrijft maar ik heb soms wel echt haaruitval ja. Volgens mij is het idd seborroisch eczeem. Als ik een paar keer betametason gebruik, lotion via de huisarts dan gaat het na een paar behandelingen weg. Verder gebruik ik paul mitchell shampoo lavender mint, is iets van 18 euro bij de kapper en minder extreem dan de koolteershampoo van de dermatoloog wat echt de pest voor mn haar was. Resdan heb ik maar 1 keer gebruikt maar vond t niet bijzonder.
Bij seborrhoisch eczeem hoef je niet per se gele korsten te hebben hoor.
Jah die eczeem en haaruitval is zeker niet best.

Gelukkig hebben mij partners waarmee ik samenwerk

professionele middelen hiervoor.
Ga naar een dermatoloog, zij hebben er voor geleerd en een huisarts weet van alles kleine beetje en slaat gewoon zijn boek open en denkt; Ja dat komt er het dichste bij dus dat zal het wel zijn.

Weer heen en een doorverwijzing vragen!
Pantene Pro-V heeft shampoo tegen haaruitval.

Maar daarmee zijn vermoedelijk nog niet al je problemen opgelost.
Weet je zeker dat het Roos is?? Heeft de kapper dit gezegd?? het kan ook wel wat anders zijn..
...
Roos komt door stress, net als haaruitval.

Toevoeging: ik vond dit via google.
quote:Aubrey schreef op 29 oktober 2010 @ 23:50:

Roos komt door stress, net als haaruitval.

Excuseer, maar dat is gel*l. Stress kan EEN van de oorzaken van roos of haaruitval zijn. Of ga je soms ook, omdat mensen wel eens afvallen van stress, beweren dat stress de oorzaak is van alle vormen van gewichtsverlies? Of ga je, omdat mensen ook wel eens wakker liggen van stress, beweren dat alle vormen van slapeloosheid veroorzaakt worden door stress?

(zucht, excuseer als dit geírriteerd klinkt, maar dat is het ook. Ik erger me aan al dit soort vergaand simplisme als het gaat over huid- en haarproblemen)
Smormel, lalalalalala, bleeeh, zie mijn toevoeging.
Als je zelf ook weet dat het onzin is om te beweren dat roos door stress komt, waarom schrijf je het dan op/laat je het dan staan?
Omdat het geen onzin is, Smormel, ik ken iemand die complete lawines van roos had, vanwege stress. Hierboven waren al andere oorzaken aangedragen die TO ontkrachtte, dan zou stress net zo goed een oorzaak kunnen zijn als alle andere mogelijkgeden.
Roos is een milde vorm van seb. eczeem. Als je op seb. eczeem googelt krijg je waarschijnlijk foto's te zien van extreme vormen waar je jezelf niet in herkent.

De huid vernieuwt zich constant, waarbij de bovenste huidlaag steeds loslaat in de vorm van een schilfertje. Bij veel vetproductie ontstaat er een mix van talg en schilfertjes op de huid. Dit wordt seborroe genoemd. Bij pasgeboren kan dit een hele dikke laag worden, bovenop het hoofd, die er lastig af te krijgen is (berg).

Bij roos, een variant van seborroisch eczeem zitten de schilfertjes op het behaarde hoofd, of langs de haargrens, of achter de oren. De hoofdhuid kan soms met dikke schilfers bedekt worden. Die schilfers zitten vaak vast rond de haren, en met het verlies van schilfers kunnen ook haren verloren gaan. Dit herstelt zich meestal weer, er groeien nieuwe haren voor terug. Zie verder onder hoofdroos.

Vaak wordt ketoconazolshampoo voorgeschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven