En toen was het stil

30-10-2010 17:56 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige topic is weg, iemand die het beter niet kon weten had het herkend, dat zat me niet zo lekker. Nu zal ik dus wat minder expliciet zijn.

Even korte samenvatting: BS was aangenaam verrast door D*cent (verder D te noemen ), flirtte wat en dacht dat dat teruggedaan werd, raakte na laatste les aan de praat en heeft gezegd dat ze hem leuk vindt, D vondt dat leuk om te horen. Daarna heeft BS gewacht tot na het tentamen met verdere actie.

3 dagen geleden heb ik dus een leuke mail gestuurd waarin ik vroeg of hij wat wilde gaan drinken. Heel netjes allemaal, geen obceen flirtgedrag en geen liefdesverklaringen. Maar... sindsdien is het stil.

Ik ben deze keer onaangenaam verrast. Een afwijzing zat erin, dat is prima, maar dat D een mail als deze negeert snap ik niet. Zeker omdat ik hem niet in een bar of zo ontmoet heb. Lijkt me niet dat zo'n mail gauw vergeten wordt en het had in deze situatie zo makkelijk geweest om een aardige afwijzing te sturen. Ik vind het nogal lullig overkomen. Ik ben gewoon genegeerd.

Aangezien er wat mensen graag wilden weten hoe het afliep, toch nog even dit berichtje dus.

Niks verloren, maar ik ben toch niet zo blij natuurlijk.
Weet je gelijk dat dit hem niet is. NEXT!
he's just not that into you
Dat is duidelijk. D. heeft geen interesse in jou.
Ik denk dat je nog even moet wachten...
Ja het is voor mij ook duidelijk. Ga ik mijn moeite niet meer aan verspillen.
Misschien is ie druk met andere dingen... of weet ie niet zo goed hoe hij moet reageren?
quote:Jeetjemina schreef op 30 oktober 2010 @ 18:10:

Misschien is ie druk met andere dingen... of weet ie niet zo goed hoe hij moet reageren?Weet ik niet hoor, hoe lang heb je nodig om hierover na te denken. Mijn vriendinnetje zei ook heel lief dat hij misschien eerst het tentamen na wil kijken en dat ze het niet kan voorstellen dat ik niks hoor. Maar na 3 dagen nog niks, is meestal niet zo'n goed teken denk ik.
Nee oké, in 3 dagen moet je toch wel kunnen reageren...

Naja... vergeten dan maar?
quote:Blauwe_strik schreef op 30 oktober 2010 @ 18:13:

[...]

Weet ik niet hoor, hoe lang heb je nodig om hierover na te denken. Mijn vriendinnetje zei ook heel lief dat hij misschien eerst het tentamen na wil kijken en dat ze het niet kan voorstellen dat ik niks hoor. Maar na 3 dagen nog niks, is meestal niet zo'n goed teken denk ik.Je stuurde hem die mail toen hij je tentamen nog moest nakijken en je dus nog een docent/student relatie met hem had? Ik vind het niet meer dan logisch dat hij niet op je aanbod is is gegaan omdat dat erg ongepast zou zijn. Hij is misschien ook wel gegeneerd dat er een dergelijke mail binnenkomt op zijn werkemailadres en bang dat hij van ongepast gedrag beticht wordt.
Ik check zelf mijn mail maar zelden.. misschien heeft ie hem nog niet gelezen?
Ach dat valt wel mee hoor, ik heb me niet ontkleed voor zijn neus en om goede cijfers gesmeekt. Ik heb een heel netjes mailtje gestuurd waar hij heel professioneel op kon reageren. Het tentamen is MK dus weinig interpretatie mogelijk en daarna heb ik nooit weer wat met hem te maken. Ik voel me dus niet zo zondig hoor. ;)
quote:Blauwe_strik schreef op 30 oktober 2010 @ 18:21:

Ach dat valt wel mee hoor, ik heb me niet ontkleed voor zijn neus en om goede cijfers gesmeekt. Ik heb een heel netjes mailtje gestuurd waar hij heel professioneel op kon reageren. Het tentamen is MK dus weinig interpretatie mogelijk en daarna heb ik nooit weer wat met hem te maken. Ik voel me dus niet zo zondig hoor. ;)Zondig zeg ik ook niet, maar je zou het wel als beinvloeding kunnen opvatten. Ik zou tenminste eventje hebben gewacht totdat je echt niets meer met hem te maken had.
...
Oh, ik snap nu pas wie D. is.

Mijn god, daar moet je niet aan beginnen.

Nu vind ik het helemaal begrijpelijk dat hij niet reageert.
quote:bommi schreef op 30 oktober 2010 @ 18:42:

Oh, ik snap nu pas wie D. is.

Mijn god, daar moet je niet aan beginnen.

Nu vind ik het helemaal begrijpelijk dat hij niet reageert.Waarom niet? Zie boven, en ik ben nog maar enkele jaren verwijderd van de 30 hoor, geen tiener met een crush. Ik snap dat het not done is als je minderjarig bent of als er wel nog een lessituatie is, maar ik heb tot na het tentamen gewacht juist om dat te voorkomen. Deze discussie vind ik dan niet zo belangrijk meer. We zijn allemaal volwassenen en dit kan gebeuren.
D. is dus vanaf nu geen D. meer?

En wat voor een signalen heeft hij jou gegeven die erop zouden kunnen wijzen dat hij jou ook leuk vindt?

Ik ken je andere topics niet, maar zoals je de situatie hierboven schetst, lijkt het erop dat het eenrichtingsverkeer is (vanuit jou).
lijkt me duidelijk toch?
quote:bommi schreef op 30 oktober 2010 @ 18:54:

D. is dus vanaf nu geen D. meer?

En wat voor een signalen heeft hij jou gegeven die erop zouden kunnen wijzen dat hij jou ook leuk vindt?

Ik ken je andere topics niet, maar zoals je de situatie hierboven schetst, lijkt het erop dat het eenrichtingsverkeer is (vanuit jou).Dat zou heel goed kunnen, maar dat wist ik dus niet zeker. We hadden best leuk contact. Volgens mij waren er wel een paar "blikken" en praatte hij ook wel over zichzelf, lachte terug, spiegelen van houding en zo. Toen ik aangaf hem leuk te vinden reageerde hij ook blij en zei dat hij het leuk vond om te horen. Ik heb verder niks gedaan omdat ik dat niet vond kunnen toen. Maar ik wilde toch wel weten wat er zou gebeuren als ik hem gewoon vroeg om wat te gaan drinken, ik was nieuwsgierig naar hem. Nu weet ik dat en denk ik inderdaad dat hij gewoon vriendelijk was. Maar dit negeren vind ik niet zo vriendelijk en professioneel ook.
Het is herfstvakantie, is ie gewoon niet een weekje weg?????
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:Blauwe_strik schreef op 30 oktober 2010 @ 19:23:

[...]

Dat zou heel goed kunnen, maar dat wist ik dus niet zeker. We hadden best leuk contact. Volgens mij waren er wel een paar "blikken" en praatte hij ook wel over zichzelf, lachte terug, spiegelen van houding en zo. Toen ik aangaf hem leuk te vinden reageerde hij ook blij en zei dat hij het leuk vond om te horen. Ik heb verder niks gedaan omdat ik dat niet vond kunnen toen. Maar ik wilde toch wel weten wat er zou gebeuren als ik hem gewoon vroeg om wat te gaan drinken, ik was nieuwsgierig naar hem. Nu weet ik dat en denk ik inderdaad dat hij gewoon vriendelijk was. Maar dit negeren vind ik niet zo vriendelijk en professioneel ook.Professioneel??
JohnnyCake: oke... hihi

Ik bedoelde meer dat juist in deze situatie een afwijzing wel netter was geweest dan niks laten horen. Om duidelijkheid te scheppen (mocht het die drempel zijn bedoel ik).

Enne geen vakantie nee.
quote:Blauwe_strik schreef op 30 oktober 2010 @ 19:23:

[...]

. Ik heb verder niks gedaan omdat ik dat niet vond kunnen toen. Maar ik wilde toch wel weten wat er zou gebeuren als ik hem gewoon vroeg om wat te gaan drinken, ik was nieuwsgierig naar hem. Nu weet ik dat en denk ik inderdaad dat hij gewoon vriendelijk was. Maar dit negeren vind ik niet zo vriendelijk en professioneel ook.

Naja in mijn opinie igg profesioneler dan op de vraag ingaan. Meerkeuze of niet, het komt toch raar over. Bij bijna ieder (onderstaand) scenario zal ten minste getwijfeld en gekletst worden over zijn integriteit als docent

Leuke eerste date --->Hoog Cijfer (verdiend?)

Je wijst hem af na Vreselijke date --> Laag cijfer (slecht geleerd of slechjte date?)

Je vraagt hem op date, Hoog Cijfer daarna eerste date gepland (slecht geleerd, maar hem ingepalmd?).
Dat kun je toch wel gescheiden houden? Is gewoon foutjes tellen en rekenen. Desnoods vraag je je collega het na te kijken. Ben je zelf trouwens docent? (gewoon nieuwsgierig, omdat je er zo over nadenkt)
Eerlijk gezegd vind ik het gewoon professioneel van hem dat hij na je uitgebreide flirterig gedrag niet reageert op jouw mail.

Hij is docent en jij leerling. Het kan hem alleen maar schaden, zeker in het licht van jouw opmerking dat je erop los hebt geflirt.Hij denkt misschien wel dat je dáárom met hem flirt, om je cijfer op te krikken.

Had je nou echt verwacht dat hij daar op in zou gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven