Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Pudding

Geloof dat best dat je je akelig voelde.

Stimulance maar in huis halen, het werkt super en is best in te nemen.

Maaike,

Zeker spannend vond ik ook maar dat kwam ook omdat ik de dag erna voor de 4e keer aan de ogen geopereerd werd.

Hou ons op de hoogte!
@ pudding, hoe lang heb je vloeibaar voedsel gegeten na je operatie?
Maaike en Liimburger

Ben heel benieuwd naar de lotgenotenavond gisteren.

Maaike

Succes vandaag!!

Bezoek aan dietiste zit er weer op.

Erg tevreden dat ik dit al bereikt heb

Mijzelf verwend met enkellaarsjes en een nieuwe jas!

Geheel wat anders dan voorheen!
@ Maaike en Limburger, ik ben met Brenda heel nieuwsschierig hoe het was vertel, vertel!

@ Brenda is er een neiuwe Brenda opgestaan? ik geloof het wel he. superleuk om heel iets anders te kopen dan je gewend bent. geniet ervan!
Hallo allemaal,

Ik heb dit draadje net gevonden. Leuk om lotgenoten te ontmoeten. Ik krijg donderdag 4 november in BoZ een gbp. Ik ben in maart dit jaar bij RA-medical in het traject gestapt. Ik zou eigenlijk al geopereerd zijn maar de hartaanval van dr. Feskens gooide een beetje roet in het eten. Maar nu is de operatiedatum gelukkig bekend. Ik heb het al die tijd al rustig aan gedaan qua eten maar ben nu echt bezig met het pre-dieet. Ben in totaal sinds de zomervakantie 6 kilo kwijt, ik hoop er voor volgende week nog 2 kwijt te raken.

Wie heeft er nog meer een gbp gehad, kan iemand me een beetje inlichten wat me na de operatie te wachten staat. Je moet met vitaminetabletten beginnen, maar ik kan nergens vinden of dat nou kauwtabletten of bruistabletten moeten zijn. Dit i.v.m. het feit dat je de eerste tijd alleen maar vloeibaar mag. Ik wil graag goed voorbereid in het ziekenhuis aankomen. Wie kan mij raad geven.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
welkom! wat betreft de GPB daar kan ik je geen advies over geven . ik heb vorige week vitamines opgehaald ivm het plaatsen van een maagbandje. ik gebruik vitaminepoeder van Orthica. dit hoef je slechts een keer per dag te gebruiken. maar nu meende ik dat je bij GBP meer vitamines moest slikken.....misschien weet iemand anders dat.

Spannend hoor , ik weet niet of je je goed voor kunt bereiden want het pakt vaak anders uit dan je hoopte/ verwachte.

ik heb vandaag mn eerste spuugincident gehad. Misschien weten jullie dat ik een heel leuk bedrijfje heb ( heel handig ook voor iemand die veel te veel eet en een maagbandje heeft laten plaatsen) www.taartvantorta.wordpress.com

Ben bezig met een opdracht met een vernieuwd recept voor chocoladetaart uit de oven en een stukje geproefd en helaas ik krijg het niet weg toen het hapje gezakt was nam ik nog een , hoezo eigenwijs, en toen moest ik overgeven. gatverdamme! ik kan dus geen brood, cakes of soortgelijke producten meer eten.
Dank je Pudding (leuke naam). Dat is niet leuk voor je, spugen. Ik moet eerlijk zeggen dat dat mijn grootste angst is, ik kan nu ook al niet spugen. Heb je helemaal nog geen broodproducten geprobeerd? Ik hoorde van een vriendin die ook een maagbandje heeft dat zij tot ongeveer 6 weken na het zetten van het maagbandje geen brood kon eten. Daarna is ze het langzaam weer gaan proberen en nu eet ze weer brood. Vaak geroosterd, want dat is iets makkelijker zegt ze. Vraag me niet waarom.

Je maakt mooie taarten, bakken is ook mijn hobby. Vroeger, toen de kinderen nog klein waren, maakte ik ook themataarten maar die zagen er niet zo mooi uit als die van jou.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
@tbl1966

Ik moet 4 nov ook in BOZ zijn,nog niet voor een GBP maar een gesprek met de Dr en dan hoop ik ook een datum te krijgen.

Dus zijn we onder hetzelfde dak die dag.

Ik heb mijn afspraak om 9.00 uur.

Succes alvast met de operatie.
Leuk was het om een mede-forummer in levenden lijve te ontmoeten! Limburger heeft mij herkend, ik had haar waarschijnlijk niet herkend. Ik vond het een prettige avond, met als nadeel, dat ik me soms in grote gezelschappen ietwat erger aan bepaalde mensen... Maar dat maakt niet uit, ik hoef er niet mee op vakantie, hihi

Vanmorgen bij de psychologe geweest, ik was gelukkig niet zenuwachtig. Gesprek van een uur gehad, waarin de geijkte dingen werden besproken. En daarna een aantal testen, die eigenlijk anderhalf uur zouden duren, maar waar ik in een uurtje mee klaar was. Voornamelijk meerkeuze, via de pc. Alles naar waarheid ingevuld, gewoon naar mijn gevoel geluisterd.

En wat eruit komt, krijg ik over 2 weken te horen. Of ik dan ook meteen hun advies aan het MDT te horen krijg? Ik weet het niet...

Ik had vandaag zoiets van: ik ben mezelf en als ik op de een of andere manier niet o.k. genoeg ben voor een operatie, helaas dan... Maar dat is nu even, straks denk ik waarschijnlijk weer: ik WIL een operatie.

Ik kan gewoon niet zo goed omgaan met zo'n langdurig proces van onzekerheid, denk ik.

Brenda: leuk, om nieuwe kleren te kopen, die eens helemaal anders zijn dat dat wat je gewend bent!!! Je komt uit je vroegere "comfort-zone". Laat jezelf maar zien, je bent prachtig. En je wordt alleen maar prachtiger en prachtiger, naarmate de tijd verstrijkt!!!

tbl1966: Welkom! Ik zou ook het liefst een gbp krijgen, maar wil me ook aanpassen aan de adviezen van het team.

Jij gaat dus eerder onder het mes en als ik ook een gbp krijg, zal ik je het hemd van (het dan inmiddels slanke) lijf vragen over alles...
O ja en Pudding: rot, dat spugen! Maar ik hoorde gisteravond, dat iedereen vroeg of laat eens of meerdere keren zal gaan overgeven. ;-(

En ik kan me heel goed voorstellen dat je puur uit gewoonte dat 2e stukje nog proefde! Dat zal ook een valkuil voor mij worden.

Inderdaad een super hobby voor iemand die maagband heeft en af gaat vallen. Had je voor je operatie niet steeds zoiets van: ik lig álle deegkommen uit???? Want dat vind ik het lekkerste van bakken: uitlikken van de beslagkom(men),hihihi.

Voel je je nu weer oké?
Verdorie, zit ik net een heel stuk te typen, druk op verzend en het is weg.

@sassika: leuk dat je op 4 november ook in BoZ bent. Ik moet me al om 7.45 uur melden. Ik weet nog niet hoe laat ik geopereerd word. Ik hoop een beetje vroeg want ik moet vanaf 12.00 uur ’s nachts nuchter blijven en als je dan pas aan ’t einde van de dag aan de beurt bent, lig je de hele dag te rammelen van de honger

Ben je nerveus, dat hoeft niet hoor. Dr. Feskens is een hele aardige man. Hij vroeg aan mij tijdens het gesprek of ik nog mensen met obesitas kende die op een wachtlijst stonden, dan mocht ik zijn naam doorgeven en konden ze contact met hem opnemen.

Ik was in mei bij hem en kon 2 weken later al geopereerd worden, maar dat kwam niet zo goed uit met de zomervakantie dus besloten we om het in de laatste week van augustus te doen. Helaas kreeg hij toen een hartaanval en werd de operatie afgelast. Ik had toen wel zoiets van: had ik het nou maar in juni laten doen, dan was het ergste achter de rug en was ik misschien al wat afgevallen.

@Maaike1962: ik ging oorspronkelijk voor een maagbandje maar omdat mijn bmi te hoog was, ik hoge bloeddruk heb en mijn suiker ook te hoog was (geen diabetes gelukkig) raadden ze mij een gbp aan. Ik heb toen een week bedenktijd gehad en toen heb ik besloten tot een gbp.
@patries

Morgen is het zover voor je,ik ben heel erg benieuwd wat je datum gaat zijn,want dan ben ik misschien een week na jou aan de beurt aangezien ik vlgd week bij de Dr moet zijn.

Veel succes in ieder geval.
sassika

Morgen is het inderdaad zover!

Ik vind het best spannend, maar ben er helemaal klaar voor!

Ik laat het jou weten hoe het allemaal is gegaan!

tbl1966

wat spannend voor je, volgende week al!

Komt best goed, ze zijn echt heel aardig in BoZ!

Al ben ik niet helemaal objectief, mijn mannetje werkt namelijk daar op de OK, en hij is natuurlijk super lief voor al "onze" lot

genoten!
@patries

Een vriendin van mij heeft er ook gewerkt als teamoudste op een afdeling en die zegt ook dat het een superziekenhuis is.

Die zei mij al eerder van Sas waarom stap je niet over naar BoZ omdat het in Terneuzen allemaal zo lang duurt,ze zei die Feskens is echt een hele aardige man.

Je hoort iedereen erop boffen,dus nog een weekje geduld en dan leer ik hem kennen.Ik tel de minuten momenteel.Erg he.Maar ik heb het dan ook helemaal gehad.

Succes.
@pudding

Heb je het ook met een boterham zonder korst? Ik kan nog gewoon alles eten, heb met niets gemerkt er last van te krijgen.

Ik las wel dat dat kan gaan gebeuren na de opspuitingen zoals vers brood e.d.

Misschien betekent dat bij jou al dat opspuiting geeneens nodig is want als je nu al dingen niet zou kunnen eten dan begreep ik, dat je sowieso niet opgespoten wordt.

@andere BoZ-mensen

het groeit met meiden die in BoZ in behandeling zijn of gaan.

Super, het is idd een aardige dokter maar ook de rest van het team vindt ik erg aardig. Ik heb het al vaker gezegd maar nog een x, je wordt daar niet als het zoveelste nummer gezien maar gewoon als de persoon.

Ik kan ook alleen maar complimenten geven voor de opnametijd in het ziekenhuis daar, Echte Brabantse vriendelijkheid en niets is te veel, in de ziekenhuizen Rotterdam e.o. ligt de sfeer veel minder gemoedelijk.

Je krijgt bij opname ook een lief klein toilettasje met een mini tandenborstel, zeep e.d.

Telefoon kan je nemen maar ook je mobiel mag aanblijven, wel geluid op uit en tril aan. TV ook super geregeld, na een uur heb je al tv. In Rotterdam duurt het soms minimaal een halve dag.

Ik ben er maandag weer, dan ga ik na 6 weken OK voor de 1ste x opspuiten.
.
Ben net thuis, kom later reageren en bijlezen.

Succes voor Patries morgen!
Pudding:

Een andere Brenda opgestaan klopt wel.

Oei minder dat je hebt overgegeven.

Heb het ook gehad maar 1x en dat was na te snel willen eten, dat leer je dan wel af.

En wat brood betreft dat kan later wel goed gaan.

Brood roosteren is anders omdat dan het "kleffe" ervan af gaat.

Maaike

Ik geef geen aandacht aan mensen die andere in de grond trappen en ben zo blij met wat ik en wij gaan bereiken.

En krijg van iedereen te horen wat een mooi jas.

Spannend 2 weken wachten nu.

Komt vast goed.

Haha niet met ze op vakantie en ergeren ik herken dat wel een beetje.Leuk dat je Limburger hebt ontmoet.

Tbl1966: Ook al snel aan de beurt.

Spannend hoor.

Ziekenhuizen qua behandeling is zo verschillend maar hier heel erg tevreden over De Tjongerschans in Heerenveen.

Misschien wat kleinschaliger maar voor mij goed genoeg.

Zal maar weer eens gaan werken....
Hoi iedereen, vandaag dan in BoZ geweest! Was prima, werd erg op mijn gemak ontvangen. Drie gespekken en even later met de Dr. Ik moet van zorgverzekeraar wisselen, Zilveren Kruis vergoed maar 80% in BoZ( grrr), dus in januari terug bij de Dr en dan wordt de GBP ingepland!

Een dame na mij kreeg gelijk te horen dat ze over 3 weken een bandje krijgt, over snel gesproken!! Geen zorgen dus voor de mensen die volgende week de screening hebben, het komt echt goed! Tot zover maar weer, ik moet nu af gaan tellen tot volgend jaar, zal de tijd maar gebruiken om me alvast voor te bereiden! Groetjes Patries
Dat is balen dat je nu eerst een andere verzekeraar moet kiezen

En zeker snel daar.
@sassika

Balen van dat zilveren kruis, hebben ze je wel direct ook laten weten wel verzekeraars wel geheel de GBP vergoeden (zou wel zo makkelijk zijn). Waarom vergoedt ZK maar 80% dan bij een GBP?

Maar ze zijn aardig he in BoZ? Ik heb geen enkele x een gevoel gehad van dat het niet goed was, me aangevallen voelde of het zoveelste nummer.

Zijn maagbandjes-wachtlijst is idd erg kort, hij kan er daarvan natruulijk per week ook meer opereren met een opname-tijd van een nachtje.

Met bandje en mijn CZ, lijkt het goed gegaan te zijn. Ik heb in ieder geval niets gehoord.

Maandag voor de bijspuiting.

@pudding

Hoe gaat het nu met je? Darmenland weer op orde en het eten?
@ratpatrem

UUUhh je was ff mis,Patries is gisteren naar BoZ geweest,ik ga donderdag as.Ik zit bij CZ en dat is in feite al goedgekeurd want ik sta in Terneuzen al vanaf januari op de wachtlijst dus op dat gebied verwacht ik geen problemen.

@Patries

Dat was wel even een tegenvaller,aan de andere kant heb je het geluk dat het naar het eind van het jaar loopt,stel je voor dat je dit in februari had gehad dan had je nog bijn een jaar moeten wachten voordat je kon switchen van zorgverzekeraar.
Ja dat Zilveren Kruis verhaal! Ze hebben geen contract met BoZ, ik kon wel in een ander zkh geholpen worden met 100% vergoeding. Maar ik wacht dan nog maar twee maanden, ik heb veel vertrouwen in Dr Feskens en het is lekker dicht bij huis, ook handig voor het na traject. Inderdaad een geluk dat ik snel kan wisselen van verzekering! Ik ga nu naar IZZ, krijg ik nog korting omdat ik in de zorg werk, ik werk op afdeling verloskunde, zie daar veel ronde vrouwen, maar dan vanwege een andere reden!! Vandaag zei een collega nog tegen me, warrom ga je niet gewoon op dieet met sporten erbij, nu moet de maatschappij voor jou operatie opdraaien, ik word hier zo verdrietig van( snif ). Deze collega ( maatje 38) snapt er dus echt niets van, maar ik was te verdrietig om ad rem te reageren!

Wat moet ik toch met zulke opmerkingen?

Liefs Patries
@patries

Wat was dat nou voor ....opmerking van die collega zeg. Stel dat zij moeilijk een kind kan krijgen en voor IVF kiest, dan zeg je toch ook niet adopteer een kind ipv dat wij voor de kosten opdraaien!

Oeeff, zulke mensen! Ik kan d'r echt lik op stuk gegeven, wat dat betreft ben ik dan weer vaak TE adrem en denk ik pas achteraf.

Fijn dat je idd zo over kan en Feskens, tja als het gevoel goed zit dan scheelt dat al een hoop qua vertrouwen.
Patries

Wat een collega

Lekker makkelijk gedacht.

Mag ik vragen welk ziekenhuis je werkt?

Wel een leuke afdeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven