Wat is er mooi in november?
zondag 31 oktober 2010 om 10:14
Sinds ik niet meer in Sinterklaas geloof en te groot ben om met Sint Maarten met mijn lampion te lopen, vind ik november een kale gure troosteloze maand.
Oktober kan ik nog wel mooi vinden, herfstgezichten in het bos, af en toe een dag die zonnig is en niet zo koud.... maar november: Ik weet het niet. Kale bomen, de bladeren die in oktober nog gekleurd aan de bomen hingen, liggen dan bruin op de grond, het wordt kouder, donkerder... en je weet dat je nog de hele winter te gaan hebt.
Helaas is het de afgelopen jaren een paar keer gebeurd dat ik de novembermaand depressief binnen heb doorgebracht. En dat gaat dit jaar niet gebeuren.
In dit topic wil ik graag horen wat mensen mooi vinden aan november (a.u.b. geen Sinterklaastaferelen of kerstmarkten want dat bedoel ik echt niet). Het mag in tekst, foto's, op een andere manier, maakt niet uit.
Zelf hoop ik hier iedere dag iets neer te kunnen zetten zodat ik november ga waarderen en er volgend jaar niet meer bang voor hoef te zijn.
(Ik weet het is morgen pas november maar we beginnen gewoon vandaag)
Leef je uit!
Oktober kan ik nog wel mooi vinden, herfstgezichten in het bos, af en toe een dag die zonnig is en niet zo koud.... maar november: Ik weet het niet. Kale bomen, de bladeren die in oktober nog gekleurd aan de bomen hingen, liggen dan bruin op de grond, het wordt kouder, donkerder... en je weet dat je nog de hele winter te gaan hebt.
Helaas is het de afgelopen jaren een paar keer gebeurd dat ik de novembermaand depressief binnen heb doorgebracht. En dat gaat dit jaar niet gebeuren.
In dit topic wil ik graag horen wat mensen mooi vinden aan november (a.u.b. geen Sinterklaastaferelen of kerstmarkten want dat bedoel ik echt niet). Het mag in tekst, foto's, op een andere manier, maakt niet uit.
Zelf hoop ik hier iedere dag iets neer te kunnen zetten zodat ik november ga waarderen en er volgend jaar niet meer bang voor hoef te zijn.
(Ik weet het is morgen pas november maar we beginnen gewoon vandaag)
Leef je uit!
zondag 31 oktober 2010 om 10:17
Hier puilen de bomen gelukkig nog uit van gele, oranje, rode en zelfs groene blaadjes, dus november trek ik meestal nog wel. Pas als de bomen echt kaal zijn (zo eind november) raak ik in 'n dip die eigenlijk pas overgaat als het eerste frisse lentegroen zich weer aandient.
Ideaal is om in februari een maand op reis te gaan naar 'n tropische bestemming of naar 'n continent waar 't dan begint te nazomeren. Dan sla je 'de laatste loodjes' van onze winter over.
Ideaal is om in februari een maand op reis te gaan naar 'n tropische bestemming of naar 'n continent waar 't dan begint te nazomeren. Dan sla je 'de laatste loodjes' van onze winter over.
zondag 31 oktober 2010 om 10:18
http://t0.gstatic.com/ima ... LKFh2isaIGjiU48iiO3EO9uqg
even vanaf telefoon, dus kan alleen linkjes plakken ipv plaatjes.
November, lekker koekjes bakken, kaarsjes aan, thee drinken/rode wijn. Na gure kou lekker binnen opwarmen, in bad of bij de openhaard.
Meestal ben ik dat in januari allemaal weer zat, maar november nog niet
even vanaf telefoon, dus kan alleen linkjes plakken ipv plaatjes.
November, lekker koekjes bakken, kaarsjes aan, thee drinken/rode wijn. Na gure kou lekker binnen opwarmen, in bad of bij de openhaard.
Meestal ben ik dat in januari allemaal weer zat, maar november nog niet
zondag 31 oktober 2010 om 10:20
zondag 31 oktober 2010 om 10:21
Ik heb overigens nooit last van een herfstdip of winterdip maar kan me voorstellen dat sommigen dat wel hebben.
Misschien is een sauna met verwendag wat voor je? Lekker warm en behagelijk?
Toch de natuur in om herten te spotten of van de meest gekke winterdingen foto's te maken?
Een korte break nemen naar een warm oord?
Op een vrije dag lekker op de bank comedy kijken?
Of bedoel je dit allemaal niet voor ik al mijn ideeen hier rond spui?
Misschien is een sauna met verwendag wat voor je? Lekker warm en behagelijk?
Toch de natuur in om herten te spotten of van de meest gekke winterdingen foto's te maken?
Een korte break nemen naar een warm oord?
Op een vrije dag lekker op de bank comedy kijken?
Of bedoel je dit allemaal niet voor ik al mijn ideeen hier rond spui?
Het gras aan de overkant is niet groen.
zondag 31 oktober 2010 om 10:22
Ja hoor Anita, zoiets bedoel ik!
Hoewel ik het strand ontzettend kaal kan vinden in zo'n tijd... maar ik moet het 'leren waarderen' denk ik. Ik woon binnenkort redelijk dicht bij het strand dus dan moet ik er gebruik van maken
Strandtent schijnt ook het hele jaar te blijven staan dus even naar het strand en een kop chocomel is best een goed idee toch?
Anderen ook bedankt
Hoewel ik het strand ontzettend kaal kan vinden in zo'n tijd... maar ik moet het 'leren waarderen' denk ik. Ik woon binnenkort redelijk dicht bij het strand dus dan moet ik er gebruik van maken
Strandtent schijnt ook het hele jaar te blijven staan dus even naar het strand en een kop chocomel is best een goed idee toch?
Anderen ook bedankt
zondag 31 oktober 2010 om 10:23
Ik heb even gekeken wat mijn nieuwe Paulo Coelho wijsheid agenda voor 2011 over november te melden heeft. Bij elke maand staat een illustratie en november heeft de vrolijkste. Maar dat kan compensatie zijn. Er staat bij:
'Als alles precies zou gaan zoals je wilt,
hield je niets meer over.
Als je oog in oog komt te staan met onaangename
situaties die je niet te boven kunt komen,
moet je niet verkrampen.
De wereld werkt in het geheim voor je door.'
Maar goed, dit staat bij november 2011. November 2010 is natuurlijk iets héél anders.
'Als alles precies zou gaan zoals je wilt,
hield je niets meer over.
Als je oog in oog komt te staan met onaangename
situaties die je niet te boven kunt komen,
moet je niet verkrampen.
De wereld werkt in het geheim voor je door.'
Maar goed, dit staat bij november 2011. November 2010 is natuurlijk iets héél anders.
zondag 31 oktober 2010 om 10:24
zondag 31 oktober 2010 om 10:24
Okee Zamirah, ik ga mijn bikini pakken
Kampen, ja, dit bedoel ik!
Het warme oord lag een beetje in de planning (ik had nog niet geboekt maar was het wel van plan)... maar ik heb zoveel geld uitgegeven afgelopen tijd (cursusgeld, verhuizing) dat ik twijfel of het handig is om op vakantie te gaan. Moet ook nog meubels kopen.
Vandaar dat ik eerst probeer happy te blijven in ons eigen land.
Kampen, ja, dit bedoel ik!
Het warme oord lag een beetje in de planning (ik had nog niet geboekt maar was het wel van plan)... maar ik heb zoveel geld uitgegeven afgelopen tijd (cursusgeld, verhuizing) dat ik twijfel of het handig is om op vakantie te gaan. Moet ook nog meubels kopen.
Vandaar dat ik eerst probeer happy te blijven in ons eigen land.
zondag 31 oktober 2010 om 10:26
zondag 31 oktober 2010 om 10:27
Kijk, dan kunnen we je verder helpen.
Naar het tuincentrum en dan snel de kerstafdeling voorbij rennen en dan heel veel winterviolen aanschaffen.
Staat lekker vrolijk in potten op je terras of balkon.
Leuke kaarten sturen aan alle mensen die je lief, leuk, aardig vind.
Gewoon voor de zomaar.
Ga een leuke workshop doen of cursus.
Je hebt vast ook nog stapels foto's liggen die ingeplakt kunnen worden.
Is november toch een geweldig maand.
Dus mooi album halen en aan de plak.
Heb je alweer een middag gevuld.
Naar het tuincentrum en dan snel de kerstafdeling voorbij rennen en dan heel veel winterviolen aanschaffen.
Staat lekker vrolijk in potten op je terras of balkon.
Leuke kaarten sturen aan alle mensen die je lief, leuk, aardig vind.
Gewoon voor de zomaar.
Ga een leuke workshop doen of cursus.
Je hebt vast ook nog stapels foto's liggen die ingeplakt kunnen worden.
Is november toch een geweldig maand.
Dus mooi album halen en aan de plak.
Heb je alweer een middag gevuld.
zondag 31 oktober 2010 om 10:29
Ik vind die koude maanden eigenlijk heerlijk! Lekker warm in huis een lekker bed om in te kruipen als het te word, jarig zijn, beetje rond wandelen buiten, dvd's kijken, in de stad wat warms drinken af en toe naar de sauna om die eeuwige koude voeten op te warmen ik vermaak me wel.
Het gras aan de overkant is niet groen.
zondag 31 oktober 2010 om 10:31
Nou, bij mij helpt niks, alleen mijn lichttherapie-lamp en lichtwekker. Dat is het enige dat voorkomt dat ik niet in een diepe winterdip zak....Lekker opbeurend hè.
Tis dat we onze familie niet achter willen laten hier in NL, anders hadden we allang verhuisd naar een heerlijk warm en zonnig oord.
Wat ik wel leuk vind aan de winter: Mandarijntjes en de openhaard.
Tis dat we onze familie niet achter willen laten hier in NL, anders hadden we allang verhuisd naar een heerlijk warm en zonnig oord.
Wat ik wel leuk vind aan de winter: Mandarijntjes en de openhaard.
zondag 31 oktober 2010 om 10:34
quote:Shiloh schreef op 31 oktober 2010 @ 10:30:
Indien je vrijgezel bent.. internet dating!
Al die mannen hebben hun zomer flings gedumpt en zijn van het terras af en de parken uit om gezamelijk een warme winterliefde te vinden via het wee wee wee..
Ben net sinds gisteren mijn scharrel kwijt dus eh... wat een enorm goed idee!
Indien je vrijgezel bent.. internet dating!
Al die mannen hebben hun zomer flings gedumpt en zijn van het terras af en de parken uit om gezamelijk een warme winterliefde te vinden via het wee wee wee..
Ben net sinds gisteren mijn scharrel kwijt dus eh... wat een enorm goed idee!