Brussel Charleroi

31-10-2010 22:52 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Heeft er iemand een idee, hoe je het makkerlijkste, snelste met het openbaar vervoer vanuit Nederland naar Brussel Chaleroi Airport kan komen?
Je moet eerst naar Brussel midi en vanuit daar overstappen op de trein naar Charleroi. Vanaf midi gaat er ieder half uur ook een bus geloof ik. Ik weet niet maar uit Nederland je moet komen? Anders neem je de internationale trein vanuit Amsterdam en die gaat langs Rotterdam, Dordrecht en Roosendaal.
heel goed dat je voor openbaar vervoer kiest want het is echt een drama met de auto. Bewegwijzering blijft heel moeilijk voor die belgen.

Ingapinga gaf het antwoord al, trein tot midi, vanuit daar kun je met een bus.
Dank je wel voor jullie reactie! Ik vertrek vanuit Haarlem. Ik begrijp dat er een trein rijdt tot Charleroi. Hoe kom je van daaruit bij de luchthaven?
Volgens mij gaan er shuttlebussen van het treinstation van Charleroi naar de luchthaven. Da's wellicht voor jou het gemakkelijkst.

Ik heb een tijdje in Brussel gewoond en ging altijd naar het station van Brussel Zuid/Midi en nam daar een bus naar de luchthaven van Charleroi. Die doet er 50 minuten over en vertrekt elk half uur.
Kijk anders hier
Er gaan inderdaad bussen van station Charleroi Sud naar het vliegveld, overdag om de 20 minuten dacht ik. Lijn A - 2,70 voor een enkele reis.
[quote]Medatative_rose schreef op 31 oktober 2010 @ 23:02:

heel goed dat je voor openbaar vervoer kiest want het is echt een drama met de auto.

Echt waar? Ik ben er een paar weken geleden met de auto heen gereden en vond het juist zo makkelijk te vinden. Gewoon na Brussel 'charleroi' volgen en daarna de bordjes met een vliegtuigje op. Kan bijna niet missen. Er rijdt idd ook een bus vanaf Brussel naar de luchthaven. Fijne vakantie!
De bewegwijzering staat op punt. Deze was vorig jaar inderdaag niet echt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven