Sharm El Sheikh-Egypte

29-10-2010 02:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Is iemand van jullie wel eens naar Egypte geweest? Toevallig in Sharm El Sheikh?

Ik vertrek volgende week voor 8 dagen naar het Dream Beach Resort. Bekend bij iemand?

Zo ja, heeft iemand tips, suggesties, do's en don'ts? Ik wil er echt een hele toffe vakantie van maken!

Groetjes van indigo_blue
Ik ben in Egypte geweest, ook in Sharm, maar niet in dat hotel.

Egypte is geweldig mooi.

Wat voor vakantie ga je er van maken? Hele dag op strand bakken? Duik vakantie? Zuip vakantie? Cultuur vakantie?

Ik kan het duiken echt aanraden, zo mooi in de Rode Zee. Mocht je geen brevet hebben, doe dan een intro duik (iemand houdt dan de hele tijd je fles vast, en je hoeft zelf verder niks te doen, behalve genieten) of anders snorkelen.

Cultuur genoeg. De wereldbekende pyramides natuurlijk, die liggen bij Cairo, dus het is wel een lange trip, maar hoort er toch eigenlijk bij.

Over bakken en zuipen hoef ik je geen tips te geven
Ja ook hier een Sharm bekende

Ik ben net een maandje terug uit Sharm

Egypte is mooi, lekker warm en het eten vind ik er in de lokale restaurantjes heerlijk!

Ik zou als ik jou was ook zeker gaan duiken en/of snorkelen

De Rode zee is zoals gezegd zo ontzettend mooi!

Veel plezier!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Gewoon lekker genieten! Neem wel wat warme kleding mee voor 's avonds, want het koelt behoorlijk af rond deze tijd van het jaar. Overdag is het heerlijk, een graad of 30.
Heerlijk hoor, geniet ervan. En inderdaad sá vonds is het flink koud. Is best leuk daar.
Ik ben 2 keer in Sharm geweest. De meeste mensen maken het foutje om naar Hurgada te gaan. Maar Sharm is veel en veel leuker! 's avonds lekker op de boulevard in kleermakerszit aan de waterpijp of cocktails.

Er zit een mexicaan met heerlijk eten. Echt een aanrader, goedkoop (maar dat is alles in Egyte) en goed eten (nog geen 1 keer ziek van geworden).

Pas wel op met ijsblokjes, fruitshakes enz...

Tijdens een snorkel trip kwamen wij een enorme groep wilde dolfijnen tegen. Geweldig!

Een mooi prive strand is El Fanar. Je moet wel een beetje entree geld betalen. Maar daar krijg je verkoelingsdoekjes en een fruitspies voor (2 jaar geleden iig). Je kunt er prachtig snorkelen. Let goed op wanneer je het water in gaat en of de stroming niet te sterk is. Als je eenmaal over het koraal heen bent zwem je de diepte in en zie je een 'muur' met de meest prachtige vissen en koralen.

De taxi's zijn goedkoop maar rijden als gekken. Wij betaalde soms ietsje meer onder voorwaarde dat hij dat rustiger zou rijden. Dat werkte perfect.

In Hurgada zijn wij de woestijn in gegaan. Dat kan vanuit Sharm ook. Ik vond het erg mooi om onder de prachtige sterrenhemel en met zonsondergang door we woestijn te rijden (in jeep en op kameel). Let goed op met wie je op excursie gaat.

Veel plezier!
Ik ben in dat hotel geweest! Wel 5 jaar geleden, maar super vakantie gehad. Snorkelen is heel gaaf en duiken is ook een aanrader. Verder geen do's & don'ts, gewoon genieten!!!
ben net een dag terug. Niet in dat hotel, maar echt een super vakantie gehad. Het was een graad of 35 overdag en savonds een graad of 25. Een dun vestje of bolero'tje is genoeg hoor. Dit alleen al omdat blote schouders gewoon niet zo graag gezien worden. Natuurlijk zijn ze het wel gewend hoor, maar ik deed meestal wel een dun vestjes aan savonds. Snorkelen in de rode zee is echt geweldig. Vorig jaar hebben we Ras Mohamed gedaan, dit jaar Tiran Island. Beiden keren erg mooi. Wij zijn verder het hotel niet uit geweest, waren savonds veel te moe, en een week is snel om. Veel plezier, en de eerste dag beter geen groene sla en erg gekoelde drankjes, je lichaam moet aan de temperatuur en het eten wennen, daarna kun je gewoon alles eten en drinken, nergens last van gehad. Wat wij wel altijd deden is een slok whiskey voor het eten, tegen de bacterieen :-)
oh ja, als je enkel op Sinai Island blijft dan heb je geen visum nodig. Je krijgt wel een stempel maar betaalt dus niks. Als je naar Cairo, Luxor of ergens anders heen wilt dan heb je wel een visum nodig (15 eur) maar anders heb je het niet nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven