welk gedichtje had jij op het geboortekaartje?
donderdag 16 november 2006 om 17:24
Ik weet dat er een tijd geleden een topic over was, kan hem nu even niet vinden via de zoekfunctie.
Over een week of 7 wordt ons kleintje geboren (als het goed is tenminste )
Geboortekaartje zijn we nog niet echt uit. Ook niet of we een dichtregeltje doen of wat dan ook. Ben nog wat zoekende.
Met welk idee zijn jullie gaan zoeken naar een gedichtje? Schreef je het vanuit een broertje of zusje, of vanuit jezelf, of gewoon een mooie regel?
Ik wil heel graag kijken of we kunnen verwoorden wat voor wonder we het vinden dat er een kleintje van ons op de wereld is / komt.
Ben benieuwd!
Over een week of 7 wordt ons kleintje geboren (als het goed is tenminste )
Geboortekaartje zijn we nog niet echt uit. Ook niet of we een dichtregeltje doen of wat dan ook. Ben nog wat zoekende.
Met welk idee zijn jullie gaan zoeken naar een gedichtje? Schreef je het vanuit een broertje of zusje, of vanuit jezelf, of gewoon een mooie regel?
Ik wil heel graag kijken of we kunnen verwoorden wat voor wonder we het vinden dat er een kleintje van ons op de wereld is / komt.
Ben benieuwd!
maandag 1 november 2010 om 14:44
quote:melissa1986 schreef op 31 oktober 2010 @ 19:43:
wat ooievaar?
nix ooievaar!
gewoon, je weet wel....
en nu ben ik geboren!
en voor onze zoon:
pappa is nog pappa
mamma blijft gewoon mamma
maar mij wacht een nieuwe klus
want ik ben nu een grote zus!Mag ik vragen waarom je juist voor dit soort gedichtjes hebt gekozen? Vooral die eerste, iedereen weet hoe kinderen worden gemaakt. Waarom dan zoiets op het kaartje? Wil je niet aanvallen hoor maar heb me al vaak afgevraagd waarom mensen hier voor kiezen.
wat ooievaar?
nix ooievaar!
gewoon, je weet wel....
en nu ben ik geboren!
en voor onze zoon:
pappa is nog pappa
mamma blijft gewoon mamma
maar mij wacht een nieuwe klus
want ik ben nu een grote zus!Mag ik vragen waarom je juist voor dit soort gedichtjes hebt gekozen? Vooral die eerste, iedereen weet hoe kinderen worden gemaakt. Waarom dan zoiets op het kaartje? Wil je niet aanvallen hoor maar heb me al vaak afgevraagd waarom mensen hier voor kiezen.
maandag 1 november 2010 om 15:40
Dat gedichtje van die Ooievaar, met Wat Ooievaar, nix ooievaar heb ik al zo vaak gezien op een kaartje, dus veel mensen vinden dit ook echt heel leuk.
Ik vind het echt heel erg niet mijn smaak. Sterker nog, ik kan gewoon niet geloven dat iemand dat wél leuk vindt, maar dat is eigenlijk heel erg van mij, dat weet ik....
Ik vind het echt heel erg niet mijn smaak. Sterker nog, ik kan gewoon niet geloven dat iemand dat wél leuk vindt, maar dat is eigenlijk heel erg van mij, dat weet ik....
DTEEZ!
maandag 1 november 2010 om 15:43
Op die van mijzelf van vroeger hadden mijn ouders gezet
''De een had een jongen gedacht, de ander had een meisje verwacht. Maar daar kan ik mij niet aan storen, zoals ik ben, ben ik geboren''
En op die van mijn oudsten twee stond
''Twintig kleine vingertjes, wat zijn ze klein. Twintig kleine teentjes, dat moet een tweeling zijn''
Als ik maar niet herkend wordt nu
''De een had een jongen gedacht, de ander had een meisje verwacht. Maar daar kan ik mij niet aan storen, zoals ik ben, ben ik geboren''
En op die van mijn oudsten twee stond
''Twintig kleine vingertjes, wat zijn ze klein. Twintig kleine teentjes, dat moet een tweeling zijn''
Als ik maar niet herkend wordt nu
maandag 1 november 2010 om 20:29
maandag 1 november 2010 om 20:31
maandag 1 november 2010 om 20:54
Dan moet je het misschien niet hier op het forum zetten... Mijn gedichtjes mag je ook naar hartelust afkraken hoor! Overigens is het niet persoonlijk, maar een mening over dat gedichtje.
@minie: ook al aan gedacht, maar dan wordt het Engels, want we zijn geen fan van Nederlandstalige muziek, hoewel, Ramses! en we willen eigenlijk wel een Nederlandse tekst. Eens ff denken of ik geen mooie zin uit een boek weet ofzo. We hebben gelukkig nog ff.
@minie: ook al aan gedacht, maar dan wordt het Engels, want we zijn geen fan van Nederlandstalige muziek, hoewel, Ramses! en we willen eigenlijk wel een Nederlandse tekst. Eens ff denken of ik geen mooie zin uit een boek weet ofzo. We hebben gelukkig nog ff.
maandag 1 november 2010 om 21:05
Tja Melissa, welkom op het Viva forum, daar brabbelen we niet met elkaar mee. Wij vragen hier om elkaars mening en die geven we ook. Als je daar niet tegen kunt, is het beter om voortaan je dingen hier niet meer te schrijven.... klinkt best hard en dat is het eigenlijk ook.
Ik vind het juist leuk om aan te geven als ik iets enorm leuk vind en ook om aan te geven dat ik iets heel stom vind....
Ik vind het juist leuk om aan te geven als ik iets enorm leuk vind en ook om aan te geven dat ik iets heel stom vind....
DTEEZ!
maandag 1 november 2010 om 21:09
maandag 1 november 2010 om 21:10
quote:Punkiedunkie schreef op 31 oktober 2010 @ 21:25:
@Melissa: hmmm, niet echt mijn smaak, maar leuk toch als het bij jullie past? Goeie reacties gehad?
Wat vinden jullie van:
WENS
als de maan komt
valt de nacht
ik val nog niet in slaap
ik kijk omhoog
ik wacht
als er een ster valt
zeg ik stil
wat ik het allerliefste wilMooi, maar niet toepasselijk op een geboortekaartje
@Melissa: hmmm, niet echt mijn smaak, maar leuk toch als het bij jullie past? Goeie reacties gehad?
Wat vinden jullie van:
WENS
als de maan komt
valt de nacht
ik val nog niet in slaap
ik kijk omhoog
ik wacht
als er een ster valt
zeg ik stil
wat ik het allerliefste wilMooi, maar niet toepasselijk op een geboortekaartje
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 1 november 2010 om 21:14
quote:Punkiedunkie schreef op 01 november 2010 @ 21:09:
En als toevoeging... Ik herken het wel hoor, lief willen doen en subtiel om mensen niet tegen het zere been te schoppen, maar daar heb ik eigenlijk gewoon geen zin meer in...
En weer on-topic: over Ramses gesproken: wat vinden jullie van:
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Niet voor op een geboortekaartje
Wij hadden overigens geen gedichtje.
En als toevoeging... Ik herken het wel hoor, lief willen doen en subtiel om mensen niet tegen het zere been te schoppen, maar daar heb ik eigenlijk gewoon geen zin meer in...
Niet voor op een geboortekaartje
Wij hadden overigens geen gedichtje.
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 1 november 2010 om 21:19
quote:Punkiedunkie schreef op 01 november 2010 @ 21:09:
Vind ik niet zo mooi voor een geboortekaartje, ik zag laatst wel deze variant
Zind droom, huil, leef
lach, bloei en verwonder,