Gezondheid alle pijlers

nervensaft

17-09-2010 13:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Duitsland bij een apotheek een geweldig "onschuldig" (?) homeopathisch slaapmiddel gekocht, op aanraden van een vriendin.

Het is echt geweldig spul. Ik slaap eindelijk sinds jaren goed. Het heet "nervensaft" en was ooit wel in Nederland verkrijgbaar en nu niet meer??

Als ik google op nervensaft lees ik verschillende verhalen, zelfs dat het giftig kan zijn.

Wie weet daar meer over?
quote:Thcark schreef op 17 september 2010 @ 13:34:

Ik heb in Duitsland bij een apotheek een geweldig "onschuldig" (?) homeopathisch slaapmiddel gekocht, op aanraden van een vriendin.

Het is echt geweldig spul. Ik slaap eindelijk sinds jaren goed. Het heet "nervensaft" en was ooit wel in Nederland verkrijgbaar en nu niet meer??

Als ik google op nervensaft lees ik verschillende verhalen, zelfs dat het giftig kan zijn.

Wie weet daar meer over?Iedere pil die slaap opwekt is slecht en giftig.De enige manier om goed in slaap te vallen is lichamelijke vermoeidheid en dat bereik je moeilijker dan een pilletje slikken.Als je niet slaapt is er trouwens geen groot probleem, een paar nachten niet slapen en one fine day (night) slaap je vanzelf weer. De kater van een slaapmiddel ( vooral de benzo`s) is vermoeiender dan een nacht niet slapen. Trap er niet in, voor je t weet ben je hooked!
Lekker kort door de bocht Altijdwat.

TO, je zou even kunnen bellen, of op zoek naar naar een homeopaat die ook arts is om je te laten voorlichten. Ik lees ook dat de werkzame stof doxylaminsuccinaat is en dat zit in veel reguliere slaapmiddelen. Dus of het zo onschuldig is?
Dubbel. zucht.
Ik heb er ervaring mee. Het werd in nederland verkocht onder de naam ; Sambrosa. Nu kun je het nog kopen maar nu moet je een recept van de huisarts ervoor hebben.

Er zit inderdaad doxylaminsuccinaat in. En verder wat kruidenmiddeltjes.

Ik heb/had ook erge slaapproblemen en dit werkte bij mij erg goed! Ik heb er nu dus een recept van mijn huisarts voor gehad. Als je niet meer goed kunt functioneren door slaapproblemen en er zelfs allemaal lichamelijke kachten door krijgt is dit een goede (tijdelijke) oplossing. Ik neem h et nu (2 jaar later) af en toe nog eens.
Ja, het werkt bij mij ook erg goed. Toch vreemd dat het in Duitsland gewoon vrij verkrijgbaar is, terwijl er toch een chemische stof in zit.

Als dit flesje op is stop ik met het spul. En inderdaad, misschien eens advies inwinnen bij een homeopathisch arts...

Groetjes!
Wat een simpele reactie, Altijdwat.

Af en toe eens een nacht slecht slapen kan inderdaad geen kwaad , maar als je maandenlang, of zoals in mijn geval jarenlang heel slecht slaapt, dan heeft dat wel degelijk negatieve effecten op je lichamelijke en geestelijke gestel. Ik werd door de slapeloosheid echt enorm gedeprimeerd en uitgeput.

Dat Nervensaft ben ik zelf niet zo gecharmeerd van, omdat er schijnbaar toch vrij veel doxilaminsuccinaat in zit.
Mee eens Katelin.

Slapeloosheid is afschuwelijk. Ik was in eerste instantie wel blij met die nervensaft, maar ik besef nu wel dat het toch niet zo gezond is....
Ik krijg het ook op doktersrecept via de huisarts, Sambrosa Original. Daar zit 0,4% doxylamine in, wat me beter lijkt dan slaappillen. Een vriendin van mij bestelt het online: www.care4sleep.com Bij twijfel lijkt het mij handig om dit altijd te bespreken met de huisarts of homeopaat.
quote:Thcark schreef op 20 september 2010 @ 14:33:

Ja, het werkt bij mij ook erg goed. Toch vreemd dat het in Duitsland gewoon vrij verkrijgbaar is, terwijl er toch een chemische stof in zit.

Als dit flesje op is stop ik met het spul. En inderdaad, misschien eens advies inwinnen bij een homeopathisch arts...

Groetjes!Als er überhaupt iets in zit is het niet homeopatisch. Homeopathie werkt volgens het principe 'hoe vaker je iets verdunt, hoe sterker het is'. Dus als je het zo sterk verdunt dat je alleen nog maar water hebt dan is het supersterk. Klinkt raar? Is het ook. Er is dan ook nog nooit een fatsoenlijk effect van homeopathie gebleken, buiten dat homeopaten meer tijd nemen voor hun patiënten. Daarom voelen mensen zich meer gehoord voelen dan bij een reguliere arts en daar zijn ze heel blij mee. En veel dingen gaan vanzelf weer over, waarna mensen denken dat het door de homeopaat kwam. Maar de medicijnen? Totale onzin. Water en alcoholdruppeltjes of suikerkorrels, dat is het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven