Ei voor later

02-11-2010 00:27 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dit gezien? Hoe denk je hierover?

In deze persoonlijke documentaire worstelt Marieke, een 35-jarige Amsterdamse single, met haar aftikkende biologische klok. Ze wil graag kinderen, maar ze heeft de ware nog niet gevonden. Om zichzelf meer tijd te geven wil ze haar eicellen laten invriezen. Maar in Nederland kan dit (nog) niet. Marieke laat het er niet bij zitten en begint een zoektocht in het medische circuit.

Ik vond het zelf een heel interessante en een mooie docu.
quote:dippy schreef op 02 november 2010 @ 15:25:

Je hebt ook kinderen met Down die havo doen, dus waarom dan geen hbo. Maar over het algemeen gaat het syndroom van Down samen met minder begaafdheid.Pertinent niet waar.
Marlies Bentlage heeft het syndroom van Down. Ze is 18 jaar en kreeg 30 juni haar VMBO-diploma uitgereikt. De afgelopen tien jaar waren er nog geen tien leerlingen met Down die een diploma in het voortgezet onderwijs haalden. Voor kinderen met het syndroom van Down is het niet eenvoudig om op een reguliere school onderwijs te volgen. Iedere school kan deze leerlingen accepteren, maar vaak is het moeilijk om toch echt op zo’n school een plaats te krijgen. En dat terwijl het voor de medeleerlingen ook juist heel goed kan zijn.

http://www.eenvandaag.nl/ ... t_down_haalt_vmbo_diploma
Oh dat wist ik niet dat down kinderen het daar zo moeilijk mee hebben.
quote:Ruza schreef op 02 november 2010 @ 15:47:

Echt?

En dat vind ik dus vreemd.

Een studente die dit soort algemene kennis niet heeft.

En dat is echt niet om je aan te vallen, gewoon een constatering van mijn kant.
hoi Quinty,

een mooi verhaal.

heb je niet overwogen alleen een kind te nemen?

ik moet trouwens zeggen dat ik veel vrouwen van een eind in de 40 ken die het er erg moeilijk mee hebben dat ze geen kinderen hebben gekregen.
Fan van Iwannalive en Emaille
quote:Ruza schreef op 02 november 2010 @ 15:47:

dat vind ik dus ook een vreemde opmerking, hoeveel kinderen met down heb jij op je opleiding?

Ik heb zelf wo gedaan, 2 opleidingen zelfs en nooit een kind met down gezien op die uni.

Ik vind wel dat men vaak het "kunnen"onderschat van kinderen of volwassenen met een down syndroom.

Trouwens ik als wo afgestudeerde heb nooit gedacht in lager of hoger opgeleid. Ik ga meer uit van passie en overtuigingskracht+ doorzettingsvermogen van mensen.

Oh ja, v.w.b. mannen en mbo, ik heb een vriend die zijn lts net heeft afgemaakt. Hij is vol liefde en respect voor me, kan er ook hele goede gesprekken mee voeren en we hebben dezelfde normen en waarden. Dit alles maakt hem voor mij een perfecte papa voor in de toekomst.

Dus als vrouwen daar op neerkijken, dan missen ze heel wat!
Hoezo is dat vreemd? Ik ken helemaal geen mensen met down en heb ze dus blijkbaar overschat. Ik ken wel genoeg mensen met andere aandoeningen die dat wel aan zouden kunnen maar die halen de uni of het hbo niet door gebrek aan sociale vaardigheden en ik dacht dat dit misschien vergelijkbaar was met down of dat de reguliere scholen die toegang geven tot hoger onderwijs niet de mogelijkheden hebben om in hun speciale behoeften te voorzien.

En ik vind het ook vreemd dat jullie het vreemd vinden dat ik dat niet weet. Ik vind dit namelijk niet onder algemene kennis vallen. De een weet meer over down, de ander weet meer over iets anders.
Even wat cijfertjes ter verduidelijking:

Het gemiddelde iq van een havist: 108.9

Het gemiddelde iq van een VMBO-er: 96

Het gemiddelde iq van een kind met Down-syndroom: grote variatie -het zijn net mensen- het gros heeft een gemiddelde van 62, bij sommigen 35 en slechts een enkele heeft een iq hoger dan 90.
Ik kijk overigens niet neer op MBO geschoolden. Mijn lief heeft ook MBO gedaan en die vind ik net zo intelligent als mijn medestudenten. Alleen past de vorm van hoger onderwijs niet bij hem.
quote:Ruza schreef op 02 november 2010 @ 16:05:

Hoezo is dat vreemd? Ik ken helemaal geen mensen met down en heb ze dus blijkbaar overschat. Ik ken wel genoeg mensen met andere aandoeningen die dat wel aan zouden kunnen maar die halen de uni of het hbo niet door gebrek aan sociale vaardigheden en ik dacht dat dit misschien vergelijkbaar was met down of dat de reguliere scholen die toegang geven tot hoger onderwijs niet de mogelijkheden hebben om in hun speciale behoeften te voorzien.

En ik vind het ook vreemd dat jullie het vreemd vinden dat ik dat niet weet. Ik vind dit namelijk niet onder algemene kennis vallen. De een weet meer over down, de ander weet meer over iets anders.Ik dus wel. Juist omdat het een aandoening is die "vaak" voorkomt en opvallende kenmerken heeft.
quote:Ruza schreef op 02 november 2010 @ 16:07:

Ik kijk overigens niet neer op MBO geschoolden. Mijn lief heeft ook MBO gedaan en die vind ik net zo intelligent als mijn medestudenten. Alleen past de vorm van hoger onderwijs niet bij hem.Had ik ook niet gedacht.
je kunt niet verwachten dat hier iedereen alles weet over down-syndroom, en andere kwalen.

ik heb wel de indruk dat mensen met een lagere opleiding zich vaak minderwaardig voelen t.o.v. hoger opgeleiden.
Zoals ik net al aangaf ligt een groot deel niet in de intelligentie, maar in de manier van leren. MBO opgeleiden die ik ken zouden er niks aan vinden om in de bibliotheek boeken door te spitten maar zouden die dingen wel heel graag op een praktischere manier willen en kunnen leren.
quote:Ruza schreef op 02 november 2010 @ 16:12:

Zoals ik net al aangaf ligt een groot deel niet in de intelligentie, maar in de manier van leren. MBO opgeleiden die ik ken zouden er niks aan vinden om in de bibliotheek boeken door te spitten maar zouden die dingen wel heel graag op een praktischere manier willen en kunnen leren.Wat een onzin en wat een aannames. Denk dat jij weinig MBO-ers kent dan. Of je praat niet echt met ze.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Ruza schreef op 02 november 2010 @ 16:07:

Ik kijk overigens niet neer op MBO geschoolden. Mijn lief heeft ook MBO gedaan en die vind ik net zo intelligent als mijn medestudenten. Alleen past de vorm van hoger onderwijs niet bij hem.

deze opmerking was ook zeker niet voor jou bedoeld, maar tegenwoordig zijn er toch wel wat vrouwen die neer kunnen kijken op mannen die een andere opleiding dan hen hebben genoten.

Kan daar echt de kriebels van krijgen, het komt bij over alsof iemand dan 'minder" waard is in hun ogen. Om die mannen vervolgens af te schrijven als potentiële vaders vind ik nogal oppervlakkig.
quote:walvisser schreef op 02 november 2010 @ 16:10:

je kunt niet verwachten dat hier iedereen alles weet over down-syndroom, en andere kwalen.

ik heb wel de indruk dat mensen met een lagere opleiding zich vaak minderwaardig voelen t.o.v. hoger opgeleiden.

Serieus? Dat zie ik absoluut niet (zeer uiteenlopende vriendengroep) niet.

Wel andersom. Dat de hoogopgeleide noem-maar-op zich beter voelt dan de ik-zeg-maar-wat schilder of bouwvakker.
quote:Ruza schreef op 02 november 2010 @ 16:12:

Zoals ik net al aangaf ligt een groot deel niet in de intelligentie, maar in de manier van leren. MBO opgeleiden die ik ken zouden er niks aan vinden om in de bibliotheek boeken door te spitten maar zouden die dingen wel heel graag op een praktischere manier willen en kunnen leren.

Nou ga je echt de mist in.

De meeste mbo opleidingen zijn net als hbo gewoon theoretisch gericht.
ik ben het met ruza eens.

de MBO-ers die ik ken zijn ook geen boekenhoofden.

maar dat is ook helemaal niet erg en wil niet zeggend dat ze niets willen leren.
quote:klaverjas schreef op 02 november 2010 @ 16:15:

[...]

Serieus? Dat zie ik absoluut niet (zeer uiteenlopende vriendengroep) niet.

Wel andersom. Dat de hoogopgeleide noem-maar-op zich beter voelt dan de ik-zeg-maar-wat schilder of bouwvakker.

dat zal zeker voorkomen, en is ook zeker misplaatst. maar dat minderwaardigheidsgevoel komt ook voor.

lager opgeleiden denken dat hoger opgeleiden op hun neerkijken, wat lang niet het geval hoeft te zijn.
Dat ligt dan hoogstwaarschijnlijk toch aan de mensen die jullie kennen.
quote:walvisser schreef op 02 november 2010 @ 16:19:

[...]

dat zal zeker voorkomen, en is ook zeker misplaatst. maar dat minderwaardigheidsgevoel komt ook voor.

lager opgeleiden denken dat hoger opgeleiden op hun neerkijken, wat lang niet het geval hoeft te zijn.Kijk bovenstaande posting.
Male, hele schoonfamilie heeft hier MBO gedaan. En dat zijn echt geen minder intelligente mensen, maar ook geen boekenwurmen.
wat is dan volgens jullie het verschil tussen hoger en lager opgeleiden?
quote:Ruza schreef op 02 november 2010 @ 16:20:

Male, hele schoonfamilie heeft hier MBO gedaan. En dat zijn echt geen minder intelligente mensen, maar ook geen boekenwurmen.Zal dat niet meer aan de fam liggen dan aan de opleiding..?
hahaha is mijn posting schandelijk?

dat vind ik niet.

ik heb dit echt gemerkt aan mensen die ik ken.

het is een soort onbegrip tussen verschillende categorieen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven