Ei voor later

02-11-2010 00:27 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dit gezien? Hoe denk je hierover?

In deze persoonlijke documentaire worstelt Marieke, een 35-jarige Amsterdamse single, met haar aftikkende biologische klok. Ze wil graag kinderen, maar ze heeft de ware nog niet gevonden. Om zichzelf meer tijd te geven wil ze haar eicellen laten invriezen. Maar in Nederland kan dit (nog) niet. Marieke laat het er niet bij zitten en begint een zoektocht in het medische circuit.

Ik vond het zelf een heel interessante en een mooie docu.
Fan van Iwannalive en Emaille
Ik heb dan wel weer bij lief heel duidelijk en vrij vroeg aangegeven dat ik kinderen wil en dat ik ze vroeg wil. Ben nogal van het duidelijk zijn over dat soort zaken. Voor mij heeft een relatie met iemand die geen kids wil(of pas over 10 jaar) geen kans van slagen op de lange termijn. En het klinkt misschien raar, maar ik wil daar dan ook geen tijd en energie in stoppen. Blijven er nog zat redenen over waarom de relatie toch stuk zou kunnen lopen. Maar met dit soort praktische dingen wil ik gewoon op 1 lijn zitten.
ben ik het mee eens.

je kunt er het best snel duidelijk over zijn. als je kinders wil moet je geen energie stoppen in iemand die dat niet wil en die kan je ook nooit gelukkig maken.
mensen zijn nu piepers aan het jassen.
Ik begrijp ook nooit zo goed dat mensen er na 5 jaar relatie opeens achterkomen dat de ander geen kind wil. Daar heb je het toch over?
ja dat vind ik ook erg vreemd.

maar komt dat echt voor dat mensen dat niet van elkaar weten na 5 jaar?
Apart, het lijkt hier net een msn gesprek
hoezo dan?
quote:Ruza schreef op 02 november 2010 @ 17:05:

Ik begrijp ook nooit zo goed dat mensen er na 5 jaar relatie opeens achterkomen dat de ander geen kind wil. Daar heb je het toch over?

Ja, dat begrijp ik ook niet zo goed. Ik kwam mijn man tegen toen ik 29 was, en na een paar dates heb ik wel voorzichtig gepolst wat hij er van vond, gelukkig dacht hij er hetzelfde over als ik. Als dat niet zo was geweest dan had ik er al vroeg mee gestopt, want ik wilde wel graag moeder worden.

Maar misschien willen sommige mensen zich mooier voordoen dan ze zijn in het begin, en als het puntje bij het paaltje komt willen ze ineens niet meer.
Stressed is just desserts spelled backwards
dat is dan wel gemeen, want die ander rekende er dan op.

er is nu een boek over dat soort kerels: "slappe zakken".

(zo heet het boek)

over kerels die geen kinderen willen als het erop aankomt!

Ik begrijp ook nooit zo goed dat mensen er na 5 jaar relatie opeens achterkomen dat de ander geen kind wil. Daar heb je het toch over?Iemand kan toch van gedachten veranderen?
Vind de mogelijkheid toch een soort troost. Voor mij is het zo goed als te laat. Heb geen kinderen kunnen krijgen alsgevolg van mishandelingen in mijn jeugd. En een ex-man die eerst Ja kinders wil en dan ineens niet meer. En ik met mijn stomme kop die toch voor hem koos. Nadat ik jaren bezig ben geweest om de gevolgen van mijn jeugd te overwinnen om geen labiel moeder te worden. Zal het boek eens opzoeken.

Vind dat ieders die kinders heeft daar extra blij mee moet zijn. Het leven is niet zo maakbaar als je denkt, je moet ook geluk hebben.
Emaille, dat kan uiteraard! Maar daar had ik het niet over.

ik denk dat beiden eerst nog geen idee hebben of ze kinderen willen, of later pas (vaag).

En als de een na een aantal jaar dan ineens echt blijkt te willen krabbelt de ander terug.

Het is niet altijd zo gemakkelijk hoor. Ik en mijn vriend waren beiden vrij jong toen we iets begonnen. Kinderen was vooral iets waar ik heel erg mijn best voor deed om ze vooral niet te krijgen, gezien ik geen zin had om tienermoeder te worden.

En hij was dezelfde mening aangedaan.

Nu zijn we paar jaar verder en nog steeds weten we niet wat we met de hele kindergedoe aanmoeten.

In de zomer heeft een vriend van ons een kind gekregen en sindsdien ben ik wel een beetje aan het nadenken en tot de conclusie gekomen dat ik, als ik kinderen krijg, erg graag jong ouder (<30 jaar) wil worden.

Nu hebben we nog wel wat jaren voor mijn vriend effectief 30 wordt dus het is nu nog geen hoogdringende zaak.

Maar of we tegen dan op 1 lijn zitten met onze -al dan niet- kinderwens, dat weet ik niet. Ik hoop het wel.

Bij ons is het dus niet zo'n simpel.
Jij hebt voor jezelf de conclusie getrokken dat je voor je 30ste moeder wilt worden, maar je weet niet hoe je vriend daarin staat?

Wat dacht je van Een Gesprek?
Maar haar reden is dus dat ze geen partner heeft gevonden?

Dan is het denk ik ook niet voortbestemd, he.
quote:Starshine schreef op 02 november 2010 @ 22:21:

Jij hebt voor jezelf de conclusie getrokken dat je voor je 30ste moeder wilt worden, maar je weet niet hoe je vriend daarin staat?

Wat dacht je van Een Gesprek?

Tuurlijk heb ik al gepraat met hem (doen we regelmatig, is erg handig op zijn tijd ).

Hij zegt dat hij zich opzich wel kan vinden in de jonge-ouder-ding maar dat hij het gewoon nog niet weet of hij wel kinderen wil in de eerste plaats. En dan is het erg moeilijk om al over leeftijden te beginnen.

Dat geldt voor mij ook trouwens. Ik studeer binnen een half jaar af als het goed is. Ik voel me nog zo jong. We gaan dan ook gaan samenwonen en ik dus aan het werk en ik heb sterk het gevoel dat ik nog moet beginnen aan mijn 'grote mensen' leven.

Hoef geen spetterende cariere ofzo maar lekker volwassen worden, de wereld verder ontdekken etc.

Vind kinderen opzich wel leuk en kan wel genieten van een baby op mijn schoot als ie niet brult maar wij als ouders? Dat is/lijkt nog zo ver weg.
quote:Paddle schreef op 02 november 2010 @ 22:29:

[...]Ik voel me nog zo jong.

Niet echt een steekhoudend argument, mijns inziens.

Ik ben 40 en voel mij ook nog steeds jong....
Ik heb de documentaire eindelijk kunnen zien, thank god voor uitzending gemist.

v.w.b. die dame in de docu, ik kon totaal geen hoogte van haar krijgen. Ze wilde zo graag een kind met een man, maar was naar mijn mening ook niet echt bezig om er 1 te vinden.

Nu kan het ook een vertekend beeld geven omdat we uiteindelijk veel knip/plak werk te zien krijgen en we natuurlijk niet weten of ze achter de schermen meer heeft gedaan.

De ouders vond ik verfrissend, moeder was echt de lieve steunende ouder, papa ook maar was heerlijk kritisch.
quote:Quinty schreef op 02 november 2010 @ 22:31:

[...]

Ik ben 40 en voel mij ook nog steeds jong....

Ik ben ook nog echt jong ( ruim 20) dus opzich is het wel een rechtvaardig argument .

Maar je hebt gelijk. Moet er voor opletten dat ik dat niet blijf gebruiken als excuus want volgens mij ga ik mezelf nog best lang jong voelen.
quote:Quinty schreef op 02 november 2010 @ 22:31:

[...]

Ik ben 40 en voel mij ook nog steeds jong....en dan nog...als je een kind hebt ben je niet meer...jong?
Heb de docu gister ook gezien.

Volgens mij legt de dame in kwestie de lat ook veel te hoog maar heeft ze ook pech gehad.

Op haar 19e was ze zwanger en heeft ze abortus laten plegen. Waarna ze nog wel n aantal jaar met deze jongen samen bleeft totdat hij verliefd werd op een ander. Een van haar laatste vriendjes ging steeds meer drugs gebruiken en daarom ging het kapot enz. enz.

En van de 12 dates die ze gehad heeft daar vond ze een aantal heel interessant maar die vonden haar dan niet leuk en andersom.
janneke 65 ik herken je verhaal... soms neem je misschien niet de beste beslissingen, maar ja je bent ook maar een mens. en opeens ben je jaren verder.

geestelijke/fysieke/andere tegenslag kan je jaren van je leven kosten en voor je het weet ben je te laat.

ik heb er nog over nagedacht maar ik snap niet wat er mis is met wat marike van de docu doet.

zij wil graag een kind, betaalt alles zelf, en is zeer gemotiveerd. dat kan toch niet beter? niemand heeft hier verder ook last van. zij probeert haar droom te verwezenlijken. dat vind ik alleen maar goed!
quote:Paddle schreef op 02 november 2010 @ 22:16:

[...]

Het is niet altijd zo gemakkelijk hoor. Ik en mijn vriend waren beiden vrij jong toen we iets begonnen. Kinderen was vooral iets waar ik heel erg mijn best voor deed om ze vooral niet te krijgen, gezien ik geen zin had om tienermoeder te worden.

En hij was dezelfde mening aangedaan.

Nu zijn we paar jaar verder en nog steeds weten we niet wat we met de hele kindergedoe aanmoeten.

In de zomer heeft een vriend van ons een kind gekregen en sindsdien ben ik wel een beetje aan het nadenken en tot de conclusie gekomen dat ik, als ik kinderen krijg, erg graag jong ouder (<30 jaar) wil worden.

Nu hebben we nog wel wat jaren voor mijn vriend effectief 30 wordt dus het is nu nog geen hoogdringende zaak.

Maar of we tegen dan op 1 lijn zitten met onze -al dan niet- kinderwens, dat weet ik niet. Ik hoop het wel.

Bij ons is het dus niet zo'n simpel.

sorry maar wat kom jij op dit topic doen?

je hebt een man en een kinderwens en tijd zat. ik snap het probleem gewoon niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven